Οδηγούμε το νέο Citroen C3 στην Αυστρία

Citroen C3 1

Το best-seller μοντέλο της ελληνικής αγοράς περνά στη νέα του γενιά βάζοντας πλώρη για την κορυφή των πωλήσεων. Γράψαμε τα πρώτα χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι του νέου Citroen C3 στους δρόμους της Βιέννης, εκεί όπου τα γαλλικό μοντέλο έδειξε πως έχει όλα τα εφόδια για να πρωταγωνιστήσει και πάλι.

H Citroen εισήγαγε το C3 στην κατηγορία των compact μοντέλων το 2002 πετυχαίνοντας μια μεγάλη εμπορική επιτυχία, καθώς μέχρι σήμερα έχουν πουληθεί πάνω από 6 εκατομμύρια μονάδες (με το 1/3 να αφορούν την απερχόμενη γενιά). Στόχος των Γάλλων με το νέο C3 είναι η δημιουργία ενός ευρωπαϊκού προσιτού αυτοκινήτου που θα είναι σε θέση να καλύψει την πλειοψηφία των αγοραστών στην κατηγορία του B-Segment, μέσα από τον πλήρη εξοπλισμό, τις ηλεκτρικές και θερμικές εκδόσεις, αλλά και τα στοιχεία απλότητας στην καθημερινότητα που αποτελούν παραδοσιακή αξία για Citroen. Σήμερα, οδηγούμε την 4η γενιά του γαλλικού μοντέλου, η οποία θα λανσαριστεί στη χώρα μας στις αρχές του Φθινοπώρου, χωρίς ακόμη να γνωρίζουμε τις τιμές διάθεσής του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Citroen C3 2

Με στοιχεία από πρωτότυπα και SUV αισθητική

Η νέα γενιά του C3 εγκαινιάζει τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της Citroen, η οποία μας συστήθηκε μέσω του Oli Concept το προηγούμενο διάστημα. Ταυτόχρονα, οι ελαφρώς αυξημένες διαστάσεις και η απόσταση από το έδαφος που αγγίζει τα 197 χλστ. (στην έκδοση βενζίνης), προσδίδουν στο γαλλικό μικρό μοντέλο μια πιο crossover σύγχρονη αισθητική (μήκος 4.015 χλστ., πλάτος 1.755 χλστ. και ύψος 1.577 χλστ – ψηλότερο κατά 10 εκατοστά συγκριτικά με την προηγούμενη γενιά).

Πιο αναλυτικά, στο μπροστινό μέρος, η ψηλότερη, και πιο κάθετη μάσκα ενσωματώνει ένα μεγάλο νέο οβάλ σήμα του κλασσικού «λοχιόσημου» που κυριαρχεί στο κέντρο της, και ενισχύεται σε κάθε πλευρά από γυαλιστερές μαύρες οριζόντιες γρίλιες.

Citroen C3 3
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ένα επίσης σημαντικό στοιχείο είναι και η σχεδίαση των νέων εμπρός και πίσω φώτων, που είδαμε για πρώτη φορά στο πρωτότυπο Citroen Oli, η οποία διαθέτει μια μοναδική φωτεινή υπογραφή τριών επιπέδων με μία κατακόρυφη και δύο οριζόντιες μονάδες, που μοιάζουν με λεπίδες.

Η αισθητική ταυτότητα συνεχίζεται και στο πίσω μέρος με τις ρευστές γραμμές στο κάτω μέρος της πόρτας του χώρου αποσκευών, πάνω από την οποία υπάρχει μια οριζόντια γυαλιστερή μαύρη διακοσμητική λωρίδα, που διαθέτει το ίδιο σχεδιαστικό μοτίβο εμπνευσμένο από τα εμπρός «chevrons» στην κατακόρυφη μπροστινή όψη. Συνολικά, το αμάξωμα του νέου C3 υιοθετεί μια τετράγωνη φιλοσοφία με έντονες ακμές, με το τελικό αποτέλεσμα να διαφοροποιείται αισθητικά από όλα τα μοντέλα του ανταγωνισμού.

citroen c3

Εσωτερικό: Πιο ευρύχωρο με minimal σχεδιασμό και πολλές τεχνολογίες

Εντελώς φρέσκια είναι και εικόνα που συναντούμε στο εσωτερικό του νέου C3, δείχνοντας τη μελλοντική τάση της Citroen να καταστήσει τα μοντέλα πιο εύχρηστα την καθημερινότητα του οδηγού και των επιβατών. Εκτός του νέας αισθητικής τιμονιού με το σύγχρονο λογότυπο της γαλλικής φίρμας, στο ταμπλό των 3 επιπέδων ο ψηφιακός πίνακας οργάνων «φωλιάζει» σε μια λεπτή λωρίδα στο πάνω μέρος του ταμπλό, θυμίζοντας head up display όντας στο σωστό ύψος των ματιών. Στις πιο πλούσιες εκδόσεις, ο οδηγός θα συναντήσει στο κέντρο του ταμπλό την οθόνη αφής των 10,25 ιντσών, με το σύστημα πολυμέσων να προσφέρει ασύρματη λειτουργία Apple CarPlay και Android Auto (σημειώστε πως στις απλές εκδόσεις, στη θέση της οθόνης αφής θα μπορεί κάποιος να συνδέσει το κινητό του τηλέφωνο και να το μετατρέψει σε infotainment system).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Citroen C3 8

H καμπίνα του γαλλικού μοντέλου περιλαμβάνει πολλές θήκες για μικροαντικείμενα που θα βολέψουν στις καθημερινές μετακινήσεις, ενώ στον τομέα της ποιότητας, τα σκληρά πλαστικά παρουσιάζουν πολύ συναρμογή στο σύνολό τους. Μια ευχάριστη νότα εντός του νέου C3, παρουσιάζουν και οι ετικέτες που υπάρχουν στις χειρολαβές με διάφορα μηνύματα όπως «Be Happy», «Be Cool» κ.α.

citroen c3
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Από κει και πέρα, τα καθίσματα Citroën Advanced Comfort, με το πρόσθετο αφρώδες υλικό και την καλύτερη πλευρική στήριξη, παίρνουν τα εύσημα και ενισχύουν τα επίπεδα άνεσης, ενώ την ίδια στιγμή – συγκριτικά με την απερχόμενη γενιά- οι Γάλλοι σχεδιαστές έχουν δημιουργήσει μια πιο ευρύχωρη καμπίνα, τόσο για τους εμπρός, όσο και για τους πίσω επιβάτες. Τέλος, παρόλο που ο χώρος αποσκευών αυξήθηκε μόνο κατά 10 λίτρα, αγγίζοντας τα 310 λίτρα, είναι πλήρως εκμεταλλεύσιμος με το χαμηλό κατώφλι να εξυπηρετεί τη φόρτωση πιο βαριών αντικειμένων.

citroen c3
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με 2 επιλογές βενζίνης και σε ηλεκτρική έκδοση με αυτονομία έως 320 χιλιόμετρα

Στη βάση της γκάμας του νέου C3 συναντούμε τον καταξιωμένο τούρμπο βενζινοκινητήρα 1,2 PureTech με ισχύ στους 100 ίππους και 205 Nm ροπής από τις 1.750 σ.α.λ. Συνδυάζεται με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο και είναι σε θέση να προσφέρει στο αμάξωμα των 1.226 κιλών τελική ταχύτητα 183 χλμ./ώρα και επιτάχυνση 0-100 σε 10,6 δευτερόλεπτα. Σύμφωνα με τη Citroen, η μέση κατανάλωση ανέρχεται στα 5,6 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές ρύπων φτάνουν στα 126 γρ./χλμ.

citroen c3

Επεκτείνοντας τις επιλογές βενζίνης, στα τέλη της χρονιάς διαθέσιμη στην γκάμα του νέου C3 θα είναι και η έκδοση Hybrid 100, την οποία γνωρίσαμε πρόσφατα σε άλλα μοντέλα των Peugeot και Citroen. To υβριδικό σύστημα αποτελείται και πάλι από τον 1,2 τούρμπο PureTech των 100 ίππων, μια μπαταρία 48V και ένα νέο αυτόματο κιβώτιο που ενσωματώνει έναν ηλεκτροκινητήρα 28 ίππων και 55 Nm ροπής. Το αποδοτικό υβριδικό σύστημα μπορεί να πραγματοποιεί το μεγαλύτερο μέρος των καθημερινών μετακινήσεων με ηλεκτρική ενέργεια, διατηρώντας έτσι σε χαμηλά επίπεδα την κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων (117 γρ./χλμ.).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
citroen e-c3

Φυσικά, από ένα σύγχρονο B-Segment αυτοκίνητο δε θα μπορούσε να απουσιάζει και η ηλεκτρική έκδοση, που βάζει το C3 στη νέα ηλεκτρική εποχή που εισέρχεται η παγκόσμια αυτοκίνηση. Το νέο e-C3, όπως ονομάζει η Citroen την αμιγώς ηλεκτρική version του μοντέλου της, εξοπλίζεται με ένα ηλεκτρομοτέρ 113 ίππων και μια μπαταρία 44 kWh, ικανή για να προσφέρει αυτονομία της τάξης των 320 χιλιομέτρων (0-100 σε 11 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα στα 135 χλμ./ώρα). Η γαλλική φίρμα αναφέρει πως σε ταχυφορτιστή η μπαταρία θα μπορεί να φτάνει από το 20 στο 80% μέσα σε διάστημα 26 λεπτών. Σημειώστε, επίσης, πως δέσμευση της Citroen είναι να λανσάρει μέσα στο επόμενo διάστημα και μια νέα πιο προσιτή ηλεκτρική εκδοχή, με αυτονομία κίνησης στα 200 χιλιόμετρα.

Οδική συμπεριφορά

Στους δρόμους της Βιέννης είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το νέο γαλλικό μοντέλο, εντός και εκτός αστικού ιστού, τόσο στη βενζινοκίνητη βασική έκδοση με τους 100 ίππους και το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, όσο και την αμιγώς ηλεκτρική version με τους 113 ίππους. Και στις δύο version, το νέο C3 αποδεικνύει πως υπηρετεί με συνέπεια τις παραδοσιακές αξίες της Citroen προσφέροντας επίπεδα άνεσης που παραπέμπουν σε μοντέλα μεγαλύτερης κατηγορίας. To σύστημα ανάρτησης των Γάλλων, Citroën Advanced Comfort με Progressive Hydraulic Cushions, λειτουργεί σχεδόν υποδειγματικά καταπίνοντας την οποιαδήποτε υπόνοια ανωμαλίας στο οδόστρωμα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Citroen C3 6

Στοιχεία, επίσης, που θα εκτιμήσει ο οδηγός είναι η περιφερειακή ορατότητα που προσφέρει το νέο C3  και η ευκολία κίνησης εντός του αστικού ιστού. Σαφώς και το set up του γαλλικού μικρού αυτοκινήτου δεν προορίζεται για κίνηση σε σπορτίφ ρυθμούς, ωστόσο, ακόμη και σε πίεση, το νέο C3 δε θα προβληματίσει με τα περιθώρια πρόσφυσης που προσφέρει. Από κει και πέρα, ο βασικός βενζινοκινητήρας 1,2 PureTech 100 PS με το χειροκίνητο κιβώτιο δείχνει να ταιριάζει γάντι στον χαρακτήρα του αυτοκινήτου, με τις τιμές της μέσης κατανάλωσης να μην ξεπερνούν τα 6 λίτρα ανά 100 χλμ.

Συνολικά, το νέο Citroen C3 δείχνει και είναι μια από τις πιο ολοκληρωμένες και ανταγωνιστικές προτάσεις της αγοράς λόγω της άνεσης που προσφέρει και του ατελείωτου καταλόγου στάνταρ συστημάτων ασφάλειας που διαθέτει. Απομένει να δούμε και τις τιμές του στις αρχές του Φθινοπώρου, όπου θα ξεκινήσει και το εμπορικό του λανσάρισμα στη χώρα μας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ Citroen C3 1,2 100 PS
Κινητήρας: 1.199 κ.εκ. βενζίνη, 100 ίπποι/5.500 σ.α.λ., 205 Nm/1.750 σ.α.λ.
Μετάδοση: χειροκίνητο έξι σχέσεων, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 10,6 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 183 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 5,6 λτ./100 χλμ., 126 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.015/1.755/1.577 χλστ., 2.540 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.226 κιλά
Χώρος αποσκευών: 310 λίτρα
Τιμή: Αναμένεται  

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ Citroen e-C3

Κινητήρας: Ηλεκτρικός, 113 PS, 120 Nm.
Μετάδοση: Αυτόματο κιβώτιο μονής σχέσης, στους μπροστινούς τροχούς
Επιδόσεις: 11 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 135 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 17,1 kWh/100 χλμ., 0 γρ./χλμ.
Αυτονομία (WLTP): 320 χλμ.
Χωρητικότητα μπαταρίας: 44 kWh
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.015/1.755/1.577 χλστ., 2.540 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.494 κιλά
Χώρος αποσκευών: 310 λτ.
Τιμή: Αναμένεται  

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ