Οδηγούμε το νέο Kia EV3 στην Πορτογαλία

Kia EV3

Ακολουθώντας τη λογική των EV6 και EV9, το νέο Kia EV3 έρχεται να θέσει νέα πρότυπα στην κατηγορία των ηλεκτρικών compact SUV με την κορυφαία του αυτονομία και φυσικά τις τεχνολογικές εφαρμογές που διαθέτει.

Βασισμένο στo νέο σχεδιαστικό design της Kia, το EV3 ενσωματώνει τη φιλοσοφία Opposites United της φίρμας. Στο εμπρόσθιο μέρος τη διαφορά κάνουν τα κάθετα τοποθετημένα φωτιστικά σώματα στα άκρα της μάσκας, όπως άλλωστε συμβαίνει και με τα μεγαλύτερα ηλεκτρικά μοντέλα της εταιρείας που διαθέτουν μια άμεσα αναγνωρίσιμη αισθητική. Αντίστοιχες έντονες γραμμές συναντούμε τόσο στο πλαϊνό μέρος του νέου ηλεκτρικού SUV, όσο και στο πίσω, όπου το μυώδες αμάξωμα μοιάζει με μια μικρογραφία της πληθωρικής ναυαρχίδας της Kia, δηλαδή του EV9. Συνολικά, θα λέγαμε πως το αμάξωμα των 4.310 χιλιοστών μήκους και 140 χιλιοστών απόστασης από το έδαφος δίνει την εντύπωση ενός μεγαλύτερου σε όγκου αυτοκινήτου με ξεχωριστό χαρακτήρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Επωφελούμενο από το μεγάλο μεταξόνιο των 2.680 χιλιοστών, το εσωτερικό του Kia EV3 σκοράρει στον τομέα της ευρυχωρίας με την απροβλημάτιστη μεταφορά 4 επιβατών χωρίς σχεδόν κανέναν περιορισμό, ακόμη και για άτομα πέραν του μετρίου αναστήματος. Στα ατού του μοντέλου, με βάση αντίστοιχες προτάσεις στην κατηγορία των B SUV, εντάσσεται και ο χώρος αποσκευών των 460 λίτρων (+25 λτ. που συναντούμε στο frunk), ο οποίος είναι σε θέση να καλύψει τις απαιτήσεις μιας οικογένειας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του ένα ψηφιακό πάνελ σχεδόν 30 ιντσών το οποίο αποτελείται από έναν πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών, μια οθόνη για το σύστημα κλιματισμού 5,0 ιντσών και ακόμη μια 12,3 ιντσών. Η οθόνη επεκτείνεται και προς το κέντρο του ταμπλό, παρέχοντας στον συνοδηγό πρόσβαση στις λειτουργίες ψυχαγωγίας και πλοήγησης, ενώ από το εσωτερικό περιβάλλον δεν λείπουν οι απαραίτητοι φυσικό διακόπτες για ευκολότερη πρόσβαση στις λειτουργίες του συστήματος infotainment.

Ακολουθώντας τις σύγχρονες επιταγές για τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος, το εσωτερικό του νέου EV3 στο μεγαλύτερο μέρος του φέρει διάφορα βιώσιμα – ανακυκλωμένα υλικά, με τον οδηγό και τους επιβάτες να εισπράττουν μια ποιοτική εικόνα στο σύνολο της καμπίνας.

kia ev3
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το πλήρως ψηφιακό εσωτερικό του νέου ηλεκτρικού SUV, όπως είναι αναμενόμενο, διαθέτει όλο το πακέτο τεχνολογιών ασφάλειας και συνδεσιμότητας που αναζητά ο σύγχρονος οδηγός. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνεται και ο ψηφιακός βοηθός «AI Assistant», όπου με χρήση τεχνητής νοημοσύνης δίνει τη δυνατότητα να πραγματοποιήσει κάποιος μια σειρά από λειτουργίες μέσω φωνητικών εντολών. Όπως μας αναφέραν τα στελέχη της Kia, το EV3 είναι το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο της φίρμας που ενσωματώνει την εν λόγω τεχνολογία και θα τη δούμε σύντομα να επεκτείνεται και στα υπόλοιπα μοντέλα της φίρμας.

Με 204 ίππους και αυτονομία κίνησης έως 605 χιλιόμετρα

Για την κίνηση του EV3 η Kia χρησιμοποιεί την πλατφόρμα Electric Global Modular Platform (E-GMP). Η Standard έκδοση του μοντέλου διαθέτει μπαταρία 58,3 kWh με αυτονομία κίνησης 435 χιλιομέτρων (με βάση το πρωτόκολλο μέτρησης WLTP), ενώ στην Long Range version η μπαταρία των 81,4 kWh εκτοξεύει την εμβέλεια κίνησης στα 605 χιλιόμετρα (σε ταχυφορτιστή η φόρτιση από το 10 στο 80% μπορεί να επιτευχθεί σε χρόνο 31 λεπτών σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας). Και στις δύο περιπτώσεις, η απόδοση του ηλεκτροκινητήρα ανέρχεται στους 204 ίππους και τα 283 Nm ροπής, χαρίζοντας στο προσθιοκίνητο αμάξωμα επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 7,5 δλ. και τελική ταχύτητα στα 170 χλμ./ώρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στους δρόμους της Λισαβόνας, όπου είχαμε την ευκαιρία να γράψουμε τα πρώτα χιλιόμετρα με το νέο ηλεκτρικό compact SUV της Kia (έκδοση Long Range), οι καταναλώσεις που είδαμε στο trip computer σε μικτή διαδρομή και χωρίς ιδιαίτερη προσοχή στο δεξί πεντάλ κυμαίνονταν από 14 έως 16,8 kWh, κάτι που μεταφράζεται σε αυτονομία άνω των 500 χιλιομέτρων σε πραγματικές συνθήκες. Τα παραπάνω δείχνουν την εμπεριστατωμένη δουλειά των ανθρώπων της Kia να δημιουργήσουν ένα αποδοτικό σύνολο ικανό για να ανταπεξέλθει στις καθημερινές ανάγκες κάτω από όλες τις συνθήκες κίνησης χωρίς το άγχος της φόρτισης (όπως αναφέρει η εταιρεία, σημαντικό στοιχείο στην αυτονομία του μοντέλου παίζει και η εφαρμογή αντλίας θερμότητας που περιορίζει την αρνητική επίδραση που έχουν οι μεταβαλλόμενες εξωτερικές θερμοκρασίες).

Από κει και πέρα, το νέο EV3 είναι ιδιαίτερα ευχάριστο στην οδήγηση, το σύστημα διεύθυνσης παρέχει αρκετή πληροφόρηση στον οδηγό και το set up της ανάρτησης κρύβει περίτεχνα το βάρος των 1.800 κιλών. Επίσης, ο οδηγός και οι επιβάτες θα εκτιμήσουν ιδιαίτερα και την ποιότητα κύλισης του ηλεκτρικού μοντέλου, καθώς οι αεροδυναμικοί θόρυβοι μένουν εκτός καμπίνας ακόμη και στις υψηλές ταχύτητες στον αυτοκινητόδρομο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Χρήσιμη κατά τη διάρκεια της οδήγησης αποδεικνύεται και η τεχνολογία i-Pedal 3.0 της Kia, η οποία επιτρέπει στον οδηγό να ρυθμίζει το επίπεδο της ανάκτησης ενέργειας κατά την διάρκεια της πέδησης, ανάλογα με τις προτιμήσεις του, και ταυτόχρονα επιτρέπει την οδήγηση με ένα πεντάλ. Σημειώστε, επίσης, πως το νέο EV3 διαθέτει τη λειτουργία Vehicle-to-Load (V2L) με βάση την οποία το αυτοκίνητο μπορεί να τροφοδοτήσει με ηλεκτρική ενέργεια εξωτερικό συσκευές.

Το νέο Kia EV3 είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά με τις τιμές του να εκκινούν από τα 29.990 ευρώ (με το πρόγραμμα κινούμαι ηλεκτρικά και σε συνδυασμό με την τρέχουσα προωθητική ενέργεια της ελληνικής αντιπροσωπείας). Η έκδοση Long Range κοστίζει από 33.990 ευρώ.

Κινητήρας: Ηλεκτρικός, 204 PS, 283 Nm.
Μετάδοση: Αυτόματο κιβώτιο μονής σχέσης, στους μπροστινούς τροχούς
Xωρητικότητα μπαταρίας: 58,3 kWh ή 81,4 kWh (Long Range)
Επιδόσεις: 7,5 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 170 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 14,9 kWh/100 χλμ., 0 γρ./χλμ.
Αυτονομία: 436 χλμ. ή 600 χλμ. (Long Range)
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.310/1.850/1.570 χλστ., 2.680 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.800 κιλά
Χώρος αποσκευών: 460 λίτρα
Τιμή: Από 29.990 ευρώ (με το πρόγραμμα Κινούμαι Ηλεκτρικά και την προωθητική ενέργεια της ελληνικής αντιπροσωπείας)

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ