Tο νέο Opel Astra καλείται να υπερασπιστεί μια παράδοση τεσσάρων δεκαετιών και να κρατήσει ζωντανό το όνειρο της απόκτησης ενός μικρομεσαίων διαστάσεων hatchback που δεν έχει να φοβηθεί τίποτα απέναντι στον ανταγωνισμό.
H δεκαετία του 1990 ήταν εκείνη των μεγάλων αποφάσεων για την Opel, σηματοδοτώντας το πέρασμα μιας αυτοκινητοβιομηχανίας με ιστορία σχεδόν ενός αιώνα σε μια νέα, πολλά υποσχόμενη εποχή.
Η αντικατάσταση του καταξιωμένου Opel Kadett από το άσημο Astra ήταν ενδεικτική των προθέσεων της γερμανικής φίρμας και των ανθρώπων της, οι οποίοι βρέθηκαν από τη μια στιγμή στην άλλη να ηγούνται της προσπάθειας αναμόρφωσης μιας κατηγορίας –εκείνης των μικρομεσαίων διαστάσεων hatchbacks- η οποία όριζε τις τύχες της ευρωπαϊκής αγοράς.
BUY NOW
Μπροστά σε ένα αντίστοιχου μεγέθους και σημασίας σταυροδρόμι βρέθηκε η Opel πριν από λίγα χρόνια, από τη στιγμή δηλαδή που εντάχθηκε στην οικογένεια του ομίλου Stellantis και απέκτησε ελεύθερη πρόσβαση στην τεχνολογική «προίκα» της Peugeot-Citroen.
Μετά από έναν χρόνο ειρηνικής και κατά τα φαινόμενα δημιουργικής συνύπαρξης Γάλλων, Γερμανών και Ιταλών -όχι δεν πρόκειται για κάποιο ανέκδοτο- έφτασε και η σειρά του Opel Astra να απολαύσει τους καρπούς ενός επιτυχημένου συνοικεσίου, αλλάζοντας όχι απλώς σελίδα αλλά κεφάλαιο στη μέχρι τώρα πορεία του.
Πιο αιχμηρό από ποτέ, δείχνει να αξιοποιεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την παρουσία ενός νέου πλαισίου κάτω από τις επιφάνειες του αμαξώματός του, δημιουργώντας –σε συνδυασμό με την αισθητή διαφοροποίηση των αναλογιών- την απαραίτητη απόσταση όχι μόνο από το ίδιο του το παρελθόν αλλά και από τον ανταγωνισμό του.
Κατά αντιστοιχία, το cockpit κρύβει επιμελώς τα γαλλικά γονίδια του αυτοκινήτου υιοθετώντας πιο αυστηρές σχεδιαστικές γραμμές και μια απλούστερη αρχιτεκτονική αν μπεις στη διαδικασία να το συγκρίνεις με το πολυεπίπεδο cockpit του «αδελφού» Peugeot 308.
Σε όλες ανεξαιρέτως τις εκδόσεις ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός διαμορφώνοντας μια σχεδόν ενιαία επιφάνεια με την οθόνη της κεντρικής κονσόλα. Βέβαια αισθητά καλύτερη είναι η εικόνα στα κορυφαία επίπεδα εξοπλισμού τα οποία εφοδιάζονται με το «Pure Panel Pro» και τα μεγαλύτερα σε μέγεθος ψηφιακά πάνελ.
Σε επίπεδο ποιότητας, το φινίρισμα και η συναρμογή των υλικών δεν πρόκειται να αφήσουν κανέναν δυσαρεστημένο, παραδίδοντας τη σκυτάλη στον εξοπλισμό, ο οποίος εν πολλοίς κρίνει τη γενικότερη εικόνα του θαλάμου επιβατών.
Κλείνοντας την αναφορά μας στο εσωτερικό του νέου Opel Astra, οφείλουμε να αναφερθούμε στους διαθέσιμους χώρους για επιβάτες και αποσκευές, από τη στιγμή μάλιστα που οι νέες αναλογίες του αποκλειστικά πεντάθυρου αμαξώματος έχουν επιφέρει και τις ανάλογες ανακατατάξεις.
Ειδικότερα, το αισθητά μεγαλύτερο πλάτος και το αυξημένο μεταξόνιο προσδίδουν ακόμα περισσότερο αέρα στους πίσω επιβάτες, την ίδια στιγμή που ο χώρος των αποσκευών έχει ως ελάχιστη τιμή τα 422 λίτρα.
Στους δρόμους της Λισαβόνας
Η πορτογαλική άσφαλτος έμελλε να αποτελέσει το πρώτο πεδίο δοκιμής για το νέο Opel Astra, το οποίο δείχνει να έχει αποκτήσει πιο ανάλαφρο και αποτελεσματικό πάτημα στον δρόμο.
Ξεχάστε, λοιπόν, την «εικόνα» ενός αυτοκινήτου που πασχίζει να υποστηρίξει στην πράξη τη δυναμική όψη του και υποδεχθείτε ένα μικρομεσαίων διαστάσεων hatchback που σε κρατά «ζωντανό» πίσω από το τιμόνι του, κερδίζοντας τις πρώτες εντυπώσεις με την άριστη κατευθυντικότητα, τη υψηλή ποιότητα κύλισης αλλά και τη στωικότητα των αντιδράσεών του όταν αγγίξεις το όριό του.
Το ελαφρύτερο και ακόμα πιο άκαμπτο πλαίσιο ανταποκρίνεται σε πολλές και διαφορετικές συνθήκες, η ανάρτηση δεν κουράζει παρά τους υπερμεγέθεις τροχούς και το χαμηλό προφίλ των ελαστικών, ενώ ο τρικύλινδρος κινητήρας βενζίνης χωρητικότητας 1,2 λίτρου και απόδοσης 130 ίππων τα κάνει όλα να δείχνουν πιο εύκολα απ’ ότι στην πραγματικότητα είναι.
Ο ίδιος κινητήρας προσφέρεται και διαμορφώσεις των 110 ίππων με την γκάμα του μικρομεσαίων διαστάσεων hatchback να συμπληρώνεται από τον πετρελαιοκινητήρα του 1,5 λίτρου απόδοσης 130 ίππων και το plug-in υβριδικό σύνολο το οποίο έχει αφετηρία έναν υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης χωρητικότητας 1,6 λίτρων αποδίδοντας συνδυαστικά 185 ίππους.
Σε δεύτερο χρόνο, η plug-in υβριδική πτέρυγα θα ενισχυθεί με μία ακόμα έκδοση 225 ίππων, ενώ θα υπάρξει και αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση αγνώστων λοιπών στοιχείων.
Στη χώρα μας, οι παραγγελίες του νέου Opel Astra θα ξεκινήσουν στα μέσα του επόμενου μήνα, όταν και θα ανακοινωθούν οι τιμές, ωστόσο οι πρώτες παραδόσεις θα πραγματοποιηθούν στις αρχές του καλοκαιριού.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά - Opel Astra 1.2 T 130
Κινητήρας: 1.198 κ.εκ. βενζίνη, 131 PS/5.500 σ.α.λ., 230 Nm/1.750 σ.α.λ.
Μετάδοση: Μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων, στους μπροστινούς τροχούς
Επιδόσεις: 9,7 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 210 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 5,4 λτ./100 χλμ., 123 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.374/1.860/1.441 χλστ., 2.675 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.258 κιλά
Χώρος αποσκευών: 422λίτρα
Άφιξη στην Ελλάδα-Τέλη κυκλοφορίας: Ιούνιος 2022 / 79 ευρώ