Λίγες μέρες πριν το επίσημο λανσάρισμα της νέας γενιάς του Suzuki Swift στην ελληνική αγορά, ταξιδεύουμε στο Μπορντώ για την πρώτη οδηγική επαφή με το ιαπωνικό μοντέλο.
Περίπου 40 χρόνια ιστορίας μετρά το Swift στην γκάμα της Suzuki έχοντας κερδίσει εκατομμύρια αγοραστές στις 169 χώρες που ήταν και είναι διαθέσιμο. Όλο αυτό το διάστημα, το compact ιαπωνικό μοντέλο κατάφερε να καθιερωθεί στην κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης, με κυρίαρχα χαρακτηριστικά την απλότητά της κατασκευής του και την αξιοπιστία των μηχανικών του μερών σε βάθος χρόνου.
Σήμερα, η νέα γενιά του Swift, χωρίς σχεδιαστικές εξάρσεις, μεγάλες αισθητικές αλλαγές και τεχνολογικές φλυαρίες, μπαίνει και πάλι με αξιώσεις στον στίβο των πωλήσεων σε μια κατηγορία που συμπιέζεται συνεχώς από τα compact SUV. Το carandmotor.gr ταξίδεψε στη Γαλλία για να γνωρίσει το νέο Suzuki Swift και σας μεταφέρει τις πρώτες του εντυπώσεις. Σημειώστε, επίσης, πως οι πωλήσεις του μοντέλου στην Ελλάδα αναμένονται μέσα στον επόμενο μήνα και η τιμή εκκίνησής του τοποθετείται στα 18.770 ευρώ με πολύ καλό επίπεδο βασικού εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας (θα είναι διαθέσιμο στις εξοπλιστικές εκδόσεις GL, GL+ και GLX το κόστος της οποίας θα φτάνει τα 21.570 ευρώ).
BUY NOW
Με compact διαστάσεις και πιο ενδιαφέρουσα σχεδίαση
Με μήκος 3.860 χλστ. (+15 από το απερχόμενο μοντέλο) και χωρίς αλλαγές σε πλάτος, ύψος και μεταξόνιο, το νέο Swift διατηρεί στο ακέραιο τον αστικό του χαρακτήρα. Κύριο στοιχείο εδώ, τα ανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα LED σε σχήμα «L» και η μεγαλύτερη εμπρόσθια μάσκα και το πιο μυώδες καπό. Από εκεί και πέρα, η όψη του πλαϊνού τμήματος και η σιλουέτα του πίσω μέρους είναι απολύτως γνώριμες από το παρελθόν και έτσι οι όποιες μικροδιαφορές θα γίνουν αντιληπτές από τους πολύ παρατηρητικούς (σημαντικό στοιχείο η τοποθέτηση των χειρολαβών για τις πίσω πόρτες στην παραδοσιακή θέση και όχι στην τρίτη κολώνα). Όπως μας εξήγησαν οι σχεδιαστές του μοντέλου, η σχεδίαση της νέας γενιάς του Swift έχει βελτιώσει την αεροδυναμική απόδοση του αμαξώματος χωρίς να αλλοιώνει την ταυτότητά του για να είναι αναγνωρίσιμο.
Σε αντίθεση με την εξωτερική σχεδίαση, η εικόνα της καμπίνας έχει αλλάξει – αναβαθμιστεί αρκετά συγκριτικά με την απερχόμενη γενιά, με τα σκληρά υλικά να ικανοποιούν με τη συναρμογή τους (η διχρωμία στο ταμπλό δημιουργεί μια καλαίσθητη εικόνα). Έτσι, η οθόνη αφής του συστήματος infotainment των 9 ιντσών έχει τοποθετηθεί στο επάνω μέρος του ταμπλό, ενώ και ο χειρισμός του κλιματισμού γίνεται πλέον μέσω νέων κουμπιών.
Πλήρως ανασχεδιασμένος είναι πλέον ο πίνακας με τα αναλογικά όργανα που παραμένουν και στη νέα γενιά, ενώ χωρίς καμία αλλαγή παρουσιάζεται και πάλι το τιμόνι. Σε αυτό το σημείο να τονίσουμε πως η κεντρική κονσόλα έχει μια μικρή κλίση προς την πλευρά του οδηγού κάτι που διευκολύνει την καθημερινότητα του οδηγού, με τους χώρους να παραμένουν αμετάβλητη συγκρινόμενοι με την απερχόμενη γενιά (το πορτ μπαγκάζ παραμένει στα 265 λίτρα).
Στον τομέα της συνδεσιμότητας, με το νέο Swift η ιαπωνική φίρμα προσφέρει πλέον την εφαρμογή SUZUKI CONNECT, με την οποία ο οδηγός έχει στο κινητό τηλέφωνο στοιχεία όπως η θέση στάθμευσης, το ιστορικό οδήγησης, υπενθυμίσεις για την κατάσταση του οχήματος και άλλα.
Φυσικά, από τον στάνταρ εξοπλισμό ασφάλειας του νέου Swift δε λείπει τίποτα και έτσι το μικρό ιαπωνικό μοντέλο εναρμονίζεται πλήρως με τα νέα ευρωπαϊκά πρότυπα και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων: υποβοήθηση πέδησης, ανίχνευση κόπωσης οδηγού, σύστημα διατήρησης λωρίδας, Adaptive Cruise Control, σύστημα αναγνώρισης τυφλού σημείου, σύστημα κλήσεων έκτακτης ανάγκης και άλλα.
Με νέο 3κύλινδρο υβριδικό ατμοσφαιρικό μοτέρ στα 1,2 λίτρα
Η τελευταία γενιά του Suzuki Swift εφοδιάζεται με ένα νέο 3κύλινδρο υβριδικό ατμοσφαιρικό μοτέρ στα 1,2 λίτρα, το οποίο αποδίδει 83 ίππους στις 5.700 σ.α.λ. και 112 Νm διαθέσιμα στις 4.500 σ.α.λ. H ιαπωνική φίρμα υπόσχεται μέση κατανάλωση 4,4 λτ./100 χλμ. στην έκδοση με το στάνταρ χειροκίνητο κιβώτιο των 5 σχέσεων και εκπομπές CO2 στα 99 γρ./χλμ., κάτι που επιτυγχάνεται με τη χρήση του ήπια υβριδικού συστήματος 12V .Με το συγκεκριμένο αποθηκεύεται η ενέργεια σε μπαταρία ιόντων λιθίου κατά το φρενάρισμα και μετέπειτα χρησιμοποιείται σε συνθήκες επιτάχυνσης με στόχο τον περιορισμό της κατανάλωσης. Μάλιστα, οι Ιάπωνες αναφέρουν πως με το νέο ήπια υβριδικό σύνολο, η ισχύς παρέμεινε στα ίδια επίπεδα και οι ρύποι - κατανάλωση μειώθηκαν σε ποσοστό που αγγίζει το 9%.
Ο υποψήφιος αγοραστής θα έχει στη διάθεσή του να επιλέξει μεταξύ χειροκίνητου κιβωτίου ή αυτόματου CVT, ενώ παρούσα στην γκάμα θα είναι και πάλι στην γκάμα του μοντέλου η έκδοση ALLGRIP, με σύστημα μόνιμης τετρακίνησης για τους πιο απαιτητικούς.
Στο τιμόνι του νέου Suzuki Swift είχαμε την ευκαιρία να βρεθούμε κατά τη διάρκεια της πανευρωπαϊκής παρουσίασής του στη Νοτιοδυτική Γαλλία, στο Μπορντώ. Από τα πρώτα χιλιόμετρα που διανύσαμε, το Swift έδειξε σαφώς βελτιωμένο σε όλους τους τομείς και ειδικά σε αυτόν της άνεσης. Σαφώς και το νέο 3κύλινδρο μοτέρ δεν είναι σε θέση να βάλει φωτιά στην άσφαλτο, ούτε να βάλει τον πήχη στην κατηγορία.
Η ρύθμιση της ανάρτησης έχει σπορτίφ προσανατολισμό χωρίς να υποβαθμίζεται η άνεση, με την λειτουργία της να είναι ήσυχη και να χαρίζει έναν ευχάριστο χαρακτήρα στο δρόμο. Η κλίση στις στροφές είναι λογική και η πορεία που έχει χαράξει ο οδηγός διατηρείται με ευκολία. Το τιμόνι με την σειρά του διαθέτει αμεσότητα και ακρίβεια, αλλά θα θέλαμε να φτάνει λίγη παραπάνω πληροφορία στα χέρια του οδηγού, ενώ ο επιλογέας ταχυτήτων διαθέτει ακρίβεια και λογικές διαδρομές. Το κούμπωμά του όμως έχει λαστιχένια αίσθηση.
Ωστόσο, είναι σε θέση να κινήσει σβέλτα το ελαφρύ αμάξωμα (λίγο πάνω από τα 1.000 κιλά), εκμεταλλευόμενος την κλιμάκωση του χειροκίνητου κιβωτίου και την απόδοση του κινητήρα πάνω από τις 4.000 στροφές ανά λεπτό. Το πεδίο δράσης του Swift παραμένει το αστικό περιβάλλον, εκεί όπου μπορεί να κινηθεί κάποιος με ιδιαίτερη ευελιξία και να πετύχει καταναλώσεις που δεν ξεπερνούν τα 5 λτ./100 χλμ. χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια, με το ήπια υβριδικό σύστημα να λειτουργεί διακριτικά σε συνθήκες κίνησης. Τέλος, το μοτέρ των 3 κυλίνδρων είναι αρκετά ελαστικό εντός της πόλης, με τα όποια χαρακτηριστικά τραχύτητας να έρχονται στην καμπίνα πάνω από τις 4.000 σ.α.λ. Εντός του Απριλίου αναμένουμε το μοντέλο στη χώρα μας για τη δοκιμή του επί ελληνικού εδάφους.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: βενζίνης, 83 ίπποι, 112 Nm / 4.500 σ.α.λ.
Ηλεκτροκινητήρας: 2,3 kW / 60 Νm
Μετάδοση: χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 12,5 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 165 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 4,4 λιτρα/100 χλμ., 98-99 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 3.860/1.735/1.495 χλστ., 2.450 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.069 κιλά
Χώρος αποσκευών: 265 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: 18.770 ευρώ/ 0 ευρώ