Οδηγούμε στη Βαρκελώνη τα νέα CUPRA Formentor και Leon

CUPRA Formentor

Οι Ισπανοί κατάφεραν με ένα μοναδικό τρόπο να εισάγουν περισσότερη τεχνολογία αλλά και δυνατότητες στα δύο γνωστά τους μοντέλα.

Τα νέα CUPRA Formentor και Leon που οδηγούμε για πρώτη φορά στην Βαρκελώνη, έχουν όλα τα εχέγγυα για να διακριθούν εκ νέου στον ανηλεή εμπορικό στίβο της κατηγορίας που ανήκουν.

Άλλωστε τα SUV όπως και τα πεντάθυρα hatchback έχουν καταφέρει να αποτελούν τις δύο βασικές κατηγορίες αυτοκινήτων με τις υψηλότερες πωλήσεις.

Τόσο το Formentor όσο και το Leon έχουν αφήσει το δικό τους στίγμα στο σύγχρονο αυτοκινητικό στερέωμα. Τώρα οι Ισπανοί κατάφεραν με ένα μοναδικό τρόπο να εισάγουν περισσότερη τεχνολογία αλλά και δυνατότητες στα δύο γνωστά μοντέλα τους, ώστε να ριχτούν και πάλι στην αρένα των παγκόσμιων πωλήσεων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αρχικά η ελληνική εισαγωγική εταιρεία θα εισάγει και θα τα διαθέτει από τον Ιούλιο τα νέα μοντέλα στις εκδόσεις με τον 1,5 κινητήρα απόδοσης 150 ίππων, όπως επίσης και την plug-in hubrid έκδοση των 272 ίππων και στη συνέχεια θα εισαχθούν και οι υπόλοιπες εκδόσεις.

Αναβάθμιση σε όλα τα επίπεδα

Ήρθε η ώρα της ανανέωσης για τα CUPRA Leon και Leon Sportstourer, με επεμβάσεις τόσο στο αισθητικό κομμάτι όσο και στα κινητήρια σύνολα.

Ξεκινώντας από το πρώτο σκέλος, για πρώτη φορά το Leon υιοθετεί τους matrix LED προβολείς με τα τριγωνικά στοιχεία που είδαμε πρώτα στο Tavascan. Επιπρόσθετα, ανασχεδιασμένοι είναι οι αεραγωγοί και η γρίλια εμπρός, δίνοντας στο μοντέλο ένα αρκετά πιο επιθετικό «πρόσωπο».

Η δυναμική εικόνα στο πίσω μέρος των νέων CUPRA Leon hatchback και Sportstourer ενισχύεται από τον όγκο που προσδίδει η πίσω πόρτα σχήματος V, η οποία συνδέεται με το πίσω blister που διατρέχει το πλαϊνό τμήμα του αυτοκινήτου. Ο δίχρωμος μυώδης προφυλακτήρας υποδηλώνει φινέτσα, σπορ χαρακτήρα και ποιότητα, συμβάλλοντας ταυτόχρονα στο χαμήλωμα του αυτοκινήτου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι αναλογίες του νέου CUPRA Leon, ανεξαρτήτως έκδοσης, ενισχύονται από μια συλλογή νέων σχεδίων ζαντών - διατίθενται εννέα διαφορετικές ζάντες αλουμινίου 18’’ και 19''. Στη γκάμα περιλαμβάνονται σφυρήλατες ζάντες που συμβάλλουν στη μείωση του βάρους και στη βελτίωση της δυναμικής του οχήματος.

Αναβάθμιση και στο εσωτερικό

Στο εσωτερικό τα σπορ καθίσματα είναι σχεδιασμένα έτσι ώστε να κλέβουν τις εντυπώσεις, τόσο οπτικά, όσο και στη χρήση, προσφέροντας καλή στήριξη στο σώμα, αλλά και την απαιτούμενη άνεση.

Το γνώριμο τιμόνι της CUPRA με τα paddles και τα μπουτόν - στάνταρ για τις εκδόσεις με DSG κιβώτιο ταχυτήτων –εξασφαλίζει μέγιστο έλεγχο και βελτιώνει την οδηγική εμπειρία. Oι πλήρως ανανεωμένες επιλογές υλικών, όλα προϊδεάζουν για ένα ανώτερο όχημα με ενισχυμένα τα διαπιστευτήριά του στον τομέα των επιδόσεων.

Η μεγάλη αλλαγή αφορά το ψηφιακό κομμάτι του νέου Leon, καθώς τώρα εξοπλίζεται με μια μεγαλύτερη οθόνη 12,3 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων που έχει νέο λογισμικό, που παρέχει ευκολότερη και πιο γρήγορη περιήγηση στις λειτουργίες. Επιπλέον, διαθέτει μια βελτιωμένη μπάρα εφαρμογών (App Bar) για έλεγχο του κλιματιστικού και της φωνής. Προαιρετικά είναι διαθέσιμο ένα σύστημα ήχου υψηλής πιστότητας της Sennheiser, με ενισχυτή 390 Watt και 12 ηχεία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συστήματα κίνησης

Το νέο CUPRA Leon διατίθεται με τέσσερις διαφορετικές τεχνολογίες κίνησης: TSI (βενζίνη), eTSI (ήπια υβριδικό), TDI (ντίζελ) και μια νέα γενιά κινητήρων eHybrid (plug-in υβριδικό). Οι επιλογές των κινητήριων συνόλων αποδίδουν  ισχύ από 150 έως 333 ίππους για τις εκδόσεις hatchback και Sportstourer.

Οι κινητήρες βενζίνης παραμένουν ο βασικός πυλώνας της γκάμας κινητήριων συνόλων του νέου CUPRA Leon, ενώ προστίθενται και νέες επιλογές. Όλοι οι κινητήρες είναι υπερτροφοδοτούμενοι με άμεσο ψεκασμό, αποδίδοντας ισχύ από 150 ίππους έως 333 ίππους ούτως ώστε να προσφέρουν τη δυναμική ενός οχήματος υψηλών επιδόσεων.

Η γκάμα περιλαμβάνει έναν τετρακύλινδρο κινητήρα των 1,5 λίτρων που αποδίδει 150 ίππους, ο οποίος συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων και διατίθεται τόσο στο hatchback όσο και στο Sportstourer μοντέλο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ακόμα πιο ψηλά σε επίπεδο επιδόσεων, το νέο CUPRA Leon hatchback προσφέρει ένα κινητήριο σύνολο 2.0 λίτρων, με 300 ίππους. Αυτή η προσθιοκίνητη έκδοση χρησιμοποιεί ένα 7-τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG για να μεταφέρει την ισχύ στους τροχούς, ενώ ένα ενσωματωμένο μπλοκέ εμπρός διαφορικό (VAQ) συμβάλλει στον καλύτερο έλεγχο της παροχής ισχύος του οχήματος.

Το νέο CUPRA Leon Sportstourer διαθέτει δύο μοναδικούς κινητήρες. Ένα κινητήριο σύνολο 2.0 λίτρων TSI 204 ίππων με τεχνολογία τετρακίνησης (4Drive) και κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG.

O ισχυρότερος κινητήρας της γκάμας, ένας δίλιτρος υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας άμεσου ψεκασμού 333 ίππων, που συνδυάζεται επίσης με 7-τάχυτο κιβώτιο DSG, εισάγει ένα νέο drive mode στο οποίο το σύστημα μετάδοσης κίνησης είναι ρυθμισμένο για οδήγηση στην πίστα από τους μηχανικούς της CUPRA. Επίσης, διαθέτει τεχνολογία κατανομής ροπής (torque splitter) και προαιρετικά φρένα της Akebono. Αυτό το καθιστά το ισχυρότερο CUPRA Leon όλων των εποχών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το CUPRA Leon διατίθεται σε έκδοση ήπιας υβριδικής τεχνολογίας (eTSI). Με αυτήν, τόσο η 5-θυρη έκδοση όσο και το Sportstourer θα προσφέρουν ακόμα μεγαλύτερα επίπεδα αποδοτικότητας. Το σύστημα, το οποίο διατίθεται με έναν νέο βενζινοκινητήρα των 1,5 λίτρων που αποδίδει 150 ίππους (110kW), αποκλειστικά σε συνδυασμό με το κιβώτιο ταχυτήτων DSG, παντρεύει την ήπια υβριδική τεχνολογία 48V με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, αυξάνοντας την αποδοτικότητα της ηλεκτροκίνησης. Το σύστημα έχει βελτιωθεί και η εκκίνηση του κινητήρα γίνεται πλέον μέσω του συστήματος 48V, καθιστώντας την όλη διαδικασία ακόμα πιο ομαλή (σε σύγκριση με το προηγούμενο σύστημα 12V).

Ένας diesel κινητήρας αποτελεί επίσης μέρος της γκάμας κινητήριων συνόλων του νέου CUPRA Leon, αποτελώντας μια σημαντική έκδοση για ορισμένες αγορές και πελάτες. Ανταποκρινόμενος στις απαιτήσεις, ο 2.0 λίτρων TDI συνδυάζεται με 7τάχυτο κιβώτιο DSG αποδίδοντας 150 ίππους (110kW).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με τη νέα γενιά του plug-in υβριδικού συστήματος κίνησης, η CUPA αποδεικνύει για άλλη μια φορά ότι η ηλεκτροκίνηση ταιριάζει απόλυτα με τις επιδόσεις.

Το νέο CUPRA Leon – στην 5-θυρη αλλά και στην Sportstourer εκδοχή του - διατίθεται με δύο επιλογές συστημάτων κίνησης eHybrid επόμενης γενιάς, με απόδοση 204 ίππους (150kW) και 272 ίππους (200kW).

Και οι δύο εξοπλίζονται με τον νέο κινητήρα 1.5 TSI, έναν ηλεκτροκινητήρα και μια μεγαλύτερη μπαταρία που προσφέρει τώρα ωφέλιμη χωρητικότητα 19,7 kWh. Έτσι το νέο CUPRA Leon προσφέρει συγκινήσεις με περιβαλλοντική συνείδηση και αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία άνω των 100 χιλιομέτρων. Η μπαταρία μπορεί πλέον να φορτιστεί γρήγορα με έως και 50 kW (DC) ή στο σπίτι χρησιμοποιώντας ένα Wallbox 11kW (προηγουμένως 3,6kW).

Το CUPRA Leon VZ e-HYBRID (272 ίππους) μπορεί να εξοπλιστεί με φρένα της Brembo. Οι τετραπίστονες δαγκάνες Brembo συνδυάζονται με μεγαλύτερα διάτρητα δισκόφρενα σε σχέση με τις στάνταρ επιλογές (370x32mm), προσφέροντας αυξημένη απόδοση πέδησης.

Το νέο CUPRA Leon θα είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά μέσα στο καλοκαίρι και πιθανότατα τον Ιούλιο του 2024.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πρώτη επαφή με το CUPRA Leon

Η νέα εντυπωσιακή και σπορ εμφάνιση του νέου CUPRA Leon προσδίδει ένα δυναμισμό που παραπέμπει σε μοντέλα υψηλών επιδόσεων, ακόμη και όταν πρόκειται για την βασική έκδοση των 150 ίππων.

Ωστόσο εμείς το πρώτο αυτοκίνητο που παραλάβαμε για να οδηγήσουμε αφορούσε στην κορυφαία έκδοση VZ, τόσο στην station wagon έκδοση όσο και στην hatchback.

Το νέο μοντέλο με τον πανίσχυρο δίλιτρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα κυριολεκτικά «απογειώνει» το αμάξωμα του νέου CUPRA Leon, καθώς αποδίδει 333 ίππους και συνδυάζεται με 7-τάχυτο κιβώτιο DSG.

Το CUPRA Leon VZ επίσης εισάγει ένα νέο drive mode στο οποίο το σύστημα μετάδοσης κίνησης είναι ρυθμισμένο για οδήγηση στην πίστα από τους μηχανικούς της CUPRA. Επίσης, διαθέτει τεχνολογία κατανομής ροπής (torque splitter) και προαιρετικά φρένα της Akebono. Αυτό το καθιστά ως το ισχυρότερο CUPRA Leon όλων των εποχών.

Στην πράξη, η κορυφαία έκδοση του νέου CUPRA Leon μπορεί να κινηθεί με άνεση, με την ανάρτηση, παρά τα ελαστικά χαμηλού προφίλ, να απορροφά όλες τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος. Όταν πάλι ο οδηγός πιέζει το πεντάλ του γκαζιού στο πάτωμα, θα νιώσει το σώμα του να «κολλάει» στο κορυφαίο κάθισμα τύπου μπάκετ με μοναδικά χαρακτηριστικά και άνεση.

Οι τιμές για το νέο CUPRA Leon

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

1.5 TSI 150hp Leon: 31.490 ευρώ
1.5 eTSI 150hp Leon DSG MHEV: 33.490 ευρώ
1.5 TSI 204hp Leon DSG e-Hybrid: 41.990 ευρώ
1.5 TSI 272hp VZ DSG e-Hybrid: 44.990 ευρώ
2.0 TSI 300hp VZ DSG: 48.990 ευρώ

Οι τιμές για το CUPRA Leon Sportstourer

1.5 TSI 204hp Leon DSG e-Hybrid: 42.990 ευρώ
1.5 TSI 272hp VZ DSG e-Hybrid: 45.990 ευρώ.

Το ανανεωμένο CUPRA Fromentor

Το CUPRA Formentor έχει καθιερωθεί ως το A-CUV με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην Ευρώπη. Με περισσότερες από 120.000 μονάδες που παραδόθηκαν παγκοσμίως πέρυσι, είναι το πρώτο μας μοντέλο που σχεδιάστηκε και αναπτύχθηκε μοναδικά από εμάς. Οδηγημένος από εμμονή, το νέο Formentor προορίζεται να είναι ένα νέο σύμβολο σε μια νέα εποχή.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Νέα σχεδίαση

Σχεδιαστικά, το ανανεωμένο CUPRA Formentor απέκτησε ανασχεδιασμένο εμπρός μέρος με τονισμένη μάσκα που θυμίζει μύτη καρχαρία και νέο προφυλακτήρα, με σκοπό να ταιριάζει με τη αυτή που θα φέρει το επερχόμενο Terramar.

Νέα είναι και η φωτεινή «υπογραφή», με τα τριγωνικά LED φώτα να σχηματίζουν ένα μεγαλύτερο φωτεινό τρίγωνο. Πίσω τα νέα τρισδιάστατα «γραφικά» των LED φώτων ενώνονται από μία ταινία LED που φωτίζει και τον λογότυπο.

Στο πλάι, συναντάμε νέα προστατευτικά περιμετρικά του αμαξώματος και φυσικά νέας σχεδίασης τροχούς αλουμινίου διάστασης από 18 έως 19 ιντσών. Ταυτόχρονα η διχρωμία των θόλων των τροχών με το χρώμα του αμαξώματος ενισχύουν περαιτέρω το σπορ προφίλ του αυτοκινήτου.

Αναβαθμισμένη ποιότητα

Το εσωτερικό προσφέρει αίσθηση υψηλότερης ποιότητας, με νέα σχεδιασμένα στοιχεία όπως η κεντρική κονσόλα.

Για το ανανεωμένο Formentor, η CUPRA κάνει χρήση περισσότερων βιώσιμων υλικών, με τις δερμάτινες επενδύσεις να έχουν οικολογικό «χαρακτήρα» και τα προαιρετικά μπάκετ καθίσματα να διαθέτουν επενδύσεις από ανακυκλώσιμα υλικά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο οδηγός ενημερώνεται από τον εμπλουτισμένο πίνακα οργάνων και ψυχαγωγείται από το αναβαθμισμένο σύστημα πολυμέσων με την έγχρωμη οθόνη αφής των 12,9 ιντσών το οποίο διαθέτει μια βελτιωμένη μπάρα εφαρμογών (App Bar), widgets και Μπάρα Ελέγχου Κλιματισμού (Clima Bar) για μια εύχρηστη διεπαφή χρήστη. Ο έλεγχος του συστήματος κλιματισμού είναι πλέον απρόσκοπτα ενσωματωμένος στην οθόνη της κύριας μονάδας, καθιστώντας όλες τις λειτουργίες και τα συστήματα υποβοήθησης του οχήματος προσβάσιμα με ένα μόνο κλικ, συνδυάζοντας την ψηφιακή και τη φυσική αλληλεπίδραση.

Προαιρετικά διατίθεται ένα νέο ηχοσύστημα υψηλής πιστότητας 12 ηχείων που αναπτύχθηκε σε συνεργασία με τους ειδικούς ήχου της Sennheiser Mobility.

Μεγάλη γκάμα κινητήρων

Η γκάμα των κινητήρων περιλαμβάνει TSI (βενζίνη), ήπιο υβριδικό (eTSI) και e-HYBRID (υβριδικό plug-in), καλύπτοντας διαφορετικές προτιμήσεις. Το νέο plug-in υβριδικό αποδίδει 272 ίππους με πάνω από 60 χλμ. πλήρως ηλεκτρική αυτονομία και συμβατότητα γρήγορης φόρτισης. Συνολικά, υπάρχουν οκτώ διαφορετικές επιλογές, απόδοσης από 150  έως 333 ίππους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το νέο CUPRA Formentor έχει σχεδιαστεί για να συνδυάζει τις αρετές που προσφέρει τόσο ο κινητήρας εσωτερικής καύσης όσο και τα εξηλεκτρισμένα συστήματα κίνησης.

Η έκδοση που εισάγει τους πελάτες στην οικογένεια του νέου CUPRA Formentor τροφοδοτείται από έναν νέο κινητήρα βενζίνης TSI 1,5 λίτρων, που αποδίδει 150 ίππους (110kW), σε συνδυασμό με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων.

Αυξημένες επιδόσεις προσφέρει ο μεγαλύτερος βενζινοκινητήρας TSI 2,0 λίτρων, με απόδοση 204 ίππων (150kW), ο οποίος συνδέεται με επτατάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG και τετρακίνηση (4Drive).

Στην κορυφή της γκάμας του νέου CUPRA Formentor βρίσκονται οι παραλλαγές VZ. Το VZ αποτελεί τη συντομογραφία του Veloz στα ισπανικά, που σημαίνει γρήγορος ή ταχύς και αποτελεί έναν απρόσκοπτο τρόπο για να περιγράψει κανείς τις πιο ισχυρές εκδόσεις του Crossover SUV.

Το νέο CUPRA Formentor VZ θα διατίθεται με δύο επιλογές κινητήρων εσωτερικής καύσης. Η πρώτη αποδίδει 265 ίππους και διαθέτει 7τάχυτο κιβώτιο DSG και κίνηση στους εμπρός τροχούς.

Η δεύτερη αποδίδει 333 ίππους και συνδυάζεται επίσης με 7-τάχυτο κιβώτιο DSG, εισάγοντας ένα νέο drive mode στο οποίο το σύστημα μετάδοσης κίνησης είναι ρυθμισμένο για οδήγηση στην πίστα από τους μηχανικούς της CUPRA. Επίσης διαθέτει τεχνολογία κατανομής ροπής (torque splitter) καθώς και προαιρετικά φρένα της Akebono και σύστημα εξάτμισης από την Akrapovič.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το CUPRA Formentor διατίθεται τώρα επίσης για πρώτη φορά σε έκδοση ήπιας υβριδικής τεχνολογίας (eTSI). Με αυτήν, το Crossover SUV θα προσφέρει ακόμα μεγαλύτερα επίπεδα αποδοτικότητας. Το σύστημα, το οποίο διατίθεται με τον βενζινοκινητήρα των 1,5 λίτρων που αποδίδει 150 ίππους (110kW), αποκλειστικά σε συνδυασμό με το κιβώτιο ταχυτήτων DSG, παντρεύει την ήπια υβριδική τεχνολογία 48V με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Ένας diesel κινητήρας αποτελεί επίσης μέρος της γκάμας κινητήριων συνόλων του νέου CUPRA Formentor, αποτελώντας μια σημαντική έκδοση για ορισμένες αγορές και πελάτες. Ανταποκρινόμενος στις απαιτήσεις, ο 2.0 λίτρων TDI συνδυάζεται με 7τάχυτο κιβώτιο DSG αποδίδοντας 150 ίππους (110kW).

Με τη νέα γενιά του plug-in υβριδικού συστήματος κίνησης, η CUPRA αποδεικνύει για άλλη μια φορά ότι η ηλεκτροκίνηση ταιριάζει απόλυτα με τις επιδόσεις.

Το νέο CUPRA Formentor διατίθεται με δύο επιλογές συστημάτων κίνησης eHybrid επόμενης γενιάς με απόδοση 204 ίππους και 272 ίππους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Και οι δύο εξοπλίζονται με τον νέο κινητήρα 1.5 TSI, έναν ηλεκτροκινητήρα και μια μεγαλύτερη μπαταρία που προσφέρει τώρα ωφέλιμη χωρητικότητα 19,7 kWh. Έτσι το νέο CUPRA Formentor προσφέρει συγκινήσεις με περιβαλλοντική συνείδηση και αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία άνω των 100 χιλιομέτρων. Η μπαταρία μπορεί πλέον να φορτιστεί γρήγορα με έως και 50kW (DC) ή στο σπίτι χρησιμοποιώντας ένα Wallbox 11kW (προηγουμένως 3,6kW).

Το CUPRA Formentor VZ e-HYBRID (200kW/272 ίππων) μπορεί να εξοπλιστεί με φρένα της Brembo. Οι τετραπίστονες δαγκάνες Brembo συνδυάζονται με μεγαλύτερα διάτρητα δισκόφρενα σε σχέση με τις στάνταρ επιλογές (370x32mm), προσφέροντας αυξημένη απόδοση πέδησης.

Πρώτη επαφή με το CUPRA Formentor

Το CUPRA Formentor αποτελεί ένα μοναδικό αυτοκίνητο το οποίο από την πρώτη στιγμή που εμφανίστηκε στην αγορά απέκτησε το δικό του φανατικό κοινό. Η νέα γενιά του Formentor με την άκρως εντυπωσιακή σχεδίαση αναμένεται να προσελκύσει νέους καταναλωτές από άλλες μάρκες αφού τόσο η εμφάνισή του όσο και τα δυναμικά χαρακτηριστικά του δύσκολα συναντά κανείς σε άλλες ανταγωνιστικά μοντέλα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κατά την παρουσίαση του νέου μοντέλου είχαμε την τύχη να βρεθούμε πίσω από το τιμόνι δύο εκδόσεων του Formentor. Την κορυφαία έκδοση των 333 ίππων, αλλά και της πραγματικά πολύ ενδιαφέρουσας plug-in υβριδικής έκδοσης με τους 272 ίππους.

Η κορυφαία έκδοση VZ όπως προαναφέραμε αποδίδει 333 ίππους και συνδυάζεται με 7-τάχυτο κιβώτιο DSG, εισάγοντας ένα νέο drive mode στο οποίο το σύστημα μετάδοσης κίνησης είναι ρυθμισμένο για οδήγηση στην πίστα από τους μηχανικούς της CUPRA. Επίσης διαθέτει τεχνολογία κατανομής ροπής (torque splitter) καθώς και προαιρετικά φρένα της Akebono και σύστημα εξάτμισης από την Akrapovič.

Στο δρόμο κυριολεκτικά ο οδηγός του είναι εξαιρετικά δύσκολο να αντισταθεί στο πάτημα του πεντάλ του γκαζιού προς το πάτωμα, παρά τα αυστηρά όρια ταχύτητας που ισχύουν στη Βαρκελώνη. Παρόλα αυτά οι επιταχύνσεις πραγματοποιούνται σε αστραπιαίους ρυθμούς και βέβαια τα περιθώρια πρόσφυσης της κορυφαίας έκδοσης του Formentor είναι πραγματικά υψηλά, ανεβάζοντας σε άλλο επίπεδο την οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Ωστόσο ένα εξίσου σημαντικό στοιχείο που μας εντυπωσίασε ήταν η κατανάλωση καυσίμου, η οποία για ένα τέτοιο αυτοκίνητο επιδόσεων διατηρήθηκε σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα τα οποία ανήλθαν σε μόλις 7,5 λίτρα για κάθε 100 χλμ.

Βέβαια αν κάποιος επιθυμεί την ταχύτητα, τις επιδόσεις αλλά και την απόλυτη οικονομία τότε η έκδοση plug-in hybrid των 272 ίππων σίγουρα θα καλύψει όλα τα παραπάνω και βέβαια ο ιδιοκτήτης του δεν θα ανησυχεί για τις φοροεπιδρομές που πραγματοποιεί ανά τακτά χρονικά διαστήματα το υπουργείο Οικονομικών. Αν πάλι ο ιδιοκτήτης του εργάζεται ως στέλεχος σε κάποια επιχείρηση και το επιλέξει ως εταιρικό του όχημα, τότε οι φοροαπαλλαγές που προσδίδει το CUPRA Formentor Plug-in Hybrid σίγουρα θα επιβεβαιώσουν ότι έχει κάνει την καλύτερη επιλογή. Αν στα παραπάνω προσθέσει κανείς και την ηλεκτρική αυτονομία κίνησης έως 100 χλμ. τότε είναι εύκολο να αντιληφθεί ότι μειώνεται στο ελάχιστο το κόστος χρήσης, αφού για τις καθημερινές του μετακινήσεις εντός της πόλης το κόστος της κατανάλωσης ενέργειας δεν θα ξεπερνά το 1,5 με 2 ευρώ!

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι τιμές για το νέο CUPRA Formentor

1.5 TSI 150hp Formentor: 36.590 ευρώ
1.5 eTSI 150hp Formentor DSG MHEV: 36.590 ευρώ
2.0 TSI 265hp VZ DSG: 48.490 ευρώ
2.0 TSI 333hp VZ DSG 4DRIVE: 54.990 ευρώ
1.5 TSI 204hp Formentor DSG e-Hybrid: 44.990 ευρώ
1.5 TSI 272hp VZ DSG e-Hybrid: 47.990 ευρώ
2.0 TDI 150hp Formentor DSG: 44.690 ευρώ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ