Οδηγούμε στη Δανία και τη Σουηδία το νέο Volvo XC90

Volvo XC90

Το νέο XC90 έρχεται να συνεχίσει μια άκρως επιτυχημένη πορεία της Volvo στην κατηγορία των μεγάλων SUV. Ταξιδέψαμε μαζί του από τη Δανία στη Σουηδία μετ’ επιστροφής, ώστε να σας μεταφέρουμε τις πρώτες μας εντυπώσεις από το νέο μοντέλο.

Για την πάντα ενδιαφέρουσα Volvo, η στόχευση που έχει να κάνει στα νέα αυτοκίνητά της είναι ξεκάθαρη. Ναι, από τη μια υπάρχει η δέσμευση για ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο μέλλον, η οποία έχει μετουσιωθεί ήδη σε πράξη με την ύπαρξη μιας άκρως ενδιαφέρουσας γκάμας νέων μοντέλων του είδους (ΕΧ30, ΕΧ40, EC40, EX90), όμως από την άλλη η εταιρεία θέλει και μπορεί να προσφέρει τεχνολογικά προηγμένες λύσεις και στο κομμάτι των υβριδικών οχημάτων, ώστε να συνδυάσει τα πλεονεκτήματα του ηλεκτρισμού με αυτά της βενζίνης, καλύπτοντας με αυτό τον τρόπο τις απαιτήσεις ενός κοινού που μάλιστα αυξάνεται.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στη μεγάλη κατηγορία των SUV και ειδικά των υβριδικών, το νέο XC90 είναι αυτό που θα αναλάβει να ικανοποιήσει τα θέλω των απαιτητικών αγοραστών της, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να το επιλέξουν ως ένα τεχνολογικά προηγμένο plug-in υβριδικό όχημα του είδους. Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που αποτελεί μια εκ βάθρων εξέλιξη του Volvo XC90 που όλοι γνωρίζουμε και το οποίο έχει φθάσει ήδη να συμπληρώσει το πολύ σημαντικό νούμερο των 1.000.000 πωλήσεων παγκοσμίως.

Volvo XC90

Οι αλλαγές στο νέο μοντέλο ξεκινούν ήδη από την εμφάνιση του, εκεί όπου οι σχεδιαστές της Volvo έχουν επέμβει στο εμπρόσθιο τμήμα του XC90, χαρίζοντας του μια νέα μάσκα με αλλαγμένη γρίλια, επανασχεδιασμένα LED Matrix φώτα με τη χαρακτηριστική εμφάνιση «Το σφυρί του Θωρ» που πλέον ακουμπούν πάνω στη γρίλια, αλλά και έναν νέο προφυλακτήρα με κάθετα ενθέματα στις άκρες του. Το τελικό αποτέλεσμα είναι πιο «καθαρό» και συνάμα, με περισσότερες δόσεις δυναμισμού από πριν. Στο πίσω μέρος τα κάθετα φωτιστικά σώματα αποτελούν και πάλι σημείο κατατεθέν του XC90, όμως τα κρύσταλλα είναι πιο σκούρα και η συνολική εικόνα και πάλι πιο δυναμική. Οι αλλαγές ολοκληρώνονται με την ύπαρξη ενός νέου κόκκινου χρώματος που προστίθεται στη διαθέσιμη παλέτα των 7 διαφορετικών αποχρώσεων, αλλά και στις νέας σχεδίασης ζάντες αλουμινίου από 20 έως 22 ίντσες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Volvo XC90

Πολλές επεμβάσεις έχουν γίνει στο εσωτερικό του νέου XC90 που διαφοροποιούν το αυτοκίνητο από το προηγούμενο, χωρίς ωστόσο να αλλάζουν τα κορυφαία χαρακτηριστικά άνεσης, ποιότητας και πρακτικότητας που προσέφερε πάντα το μεγαλύτερο SUV της Volvo.

Volvo XC90

Παίρνοντας τα πράγματα με τη σειρά, μπαίνοντας στην καμπίνα του νέου XC90 δεν γίνεται να μην ξεχωρίσει κανείς τη νέα, πιο οριζόντια σχεδίαση του άνω τμήματος του ταμπλό, στο κέντρο του οποίου φιλοξενείται η μεγαλύτερη από πριν, κάθετη οθόνη αφής των 11,2 ιντσών. Μέσω αυτής, ο οδηγός μπορεί να χειριστεί με περισσότερη ευκρίνεια και πιο γρήγορα όλο το μενού των διαφόρων συστημάτων πλοήγησης, ενημέρωσης, επικοινωνίας, ψυχαγωγίας κ.λπ. του αυτοκινήτου, με τη νέα οθόνη να βρίσκεται επιπλέον σε καλύτερο σημείο για το οπτικό του πεδίο και χωρίς να του κλέβει κάτι από την εμπρόσθια ορατότητά του. Πλήρως ψηφιακός, με μέγεθος 12,3 ιντσών, είναι και ο πίνακας οργάνων, που προσφέρει 2 διαφορετικές απεικονίσεις και είναι πλήρως ευανάγνωστος. Από το νέο XC90 δεν θα μπορούσε να λείπει και ο περίφημος ψηφιακός βοηθός της Google, αφού άλλωστε όλο το λογισμικό προέρχεται από την κορυφαία εταιρεία τεχνολογίας, ενώ στάνταρ υπάρχει και το Apple CarPlay, όπως και δυνατότητες Over the Air update (OTA) των περισσότερων συστημάτων του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Volvo XC90

Η ποιότητα των υλικών στην καμπίνα του XC90 προάγει την παρεχόμενη πολυτέλεια, ενώ παράλληλα ακολουθεί και τα υψηλά στάνταρ της Volvo σε ό,τι έχει να κάνει με τη βιοσημότητα του πλανήτη μας, μέσω της χρήσης νέων οργανικών και ανακυκλωμένων υλικών σε πολλά σημεία της. Φυσικά, όπως συμβαίνει και σε όλα μοντέλα της εταιρείας, έτσι και στην περίπτωση του νέου XC90, οι χρωματισμοί και το γενικότερο «αίσθημα» που σου αφήνει η καμπίνα του είναι αυτό της χαλαρότητας και ηρεμίας, δίνοντας έτσι την ευκαιρία σε οδηγό και επιβάτες να απολαύσουν το ταξίδι. Σε αυτό μεγάλο ρόλο παίζει και ένα νέο σύστημα καθαρισμού της εσωτερικής ατμόσφαιρας που φιλτράρει τον εισερχόμενο αέρα, ενώ βελτιώσεις έχουν γίνει και στην ηχομόνωση, ώστε να μένουν εκτός του εσωτερικού ακόμη και οι πιο... επίμονοι παρασιτικοί θόρυβοι.

Volvo XC90
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η εσωτερική ευρυχωρία στο νέο μοντέλο παραμένει ένα από τα προτερήματά του. Και πώς να μη συμβαίνει αυτό άλλωστε, από τη στιγμή που μιλάμε για ένα αυτοκίνητο με μήκος που ξεπερνά τα 4,9 μέτρα, πλάτος που φθάνει τα 1,92 μέτρα και ύψος που αγγίζει τα 1,77 μέτρα. Η Volvo προσφέρει το XC90 σε τρεις διαφορετικές διαμορφώσεις της καμπίνας, μια 5θέσια, μια 6θέσια και μια 7θέσια, κάθε μια εκ των οποίων περιλαμβάνει ανατομικά και εργονομικά καθίσματα, πλήρως ρυθμιζόμενα, θερμαινόμενα εμπρός-πίσω, ψυχώμενα εμπρός και με δυνατότητα ακόμη και με μασάζ πάντα για τα εμπρόσθια. Οι χώροι είναι άπλετοι, με τη δεύτερη σειρά να μπορεί να μεταφέρει με άνεση τρεις ενήλικες επιβάτες. Στην 7θέσια διάταξη, οι δύο πίσω θέσεις αναδιπλώνονται στο δάπεδο, ώστε να μην κλέβουν πολύτιμο χώρο από το πορτ-μπαγκάζ. Το τελευταίο είναι πλήρως τετραγωνισμένο, μεγάλο σε όγκο (708 λίτρα στην 5θέσια διάταξη) και με ηλεκτρικά ανοιγόμενη πόρτα για να απλοποιήσει τη χρήση του.

Volvo XC90

Στη χώρα μας το νέο Volvo XC90 θα σταδιοδρομήσει μόνο με το plug-in υβριδικό σύστημα των 455 ίππων ισχύος και 709 Nm ροπής, που συνδυάζει έναν 2,0 λτ. turbo κινητήρα βενζίνης με έναν ηλεκτροκινητήρα 145 ίππων και μια μπαταρία 18,8 kWh. Η ηλεκτρική αυτονομία σύμφωνα με τη Volvo μπορεί να φθάσει έως και τα 71 χλμ. σε συνδυαστική διαδρομή και η μέση κατανάλωση ξεκινά μόνο από τα 1,2 λτ./100 χλμ. Ο onboard φορτιστής έχει ισχύ 6,4 kWh και η φόρτιση της μπαταρία μπορεί να ολοκληρωθεί από το 0% σε 3 ώρες. Υπάρχουν διάφορα mode οδήγησης, το Hybrid που ενδείκνυται για την καθημερινή οδήγηση, το Off Road για εκτός δρόμου χρήση, το Power για πιο σπορ καταστάσεις, αλλά και το Pure για πιο «χαλαρή» οδήγηση. Αντίστοιχα, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει την «Hold» επιλογή για τη μπαταρία, η οποία τη διατηρεί στο ποσοστό που βρίσκεται και την κρατά ώστε να τη χρησιμοποιήσει κάποια στιγμή εκεί όπου τη χρειάζεται περισσότερο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Volvo XC90

Ξεκινώντας από τη Κοπεγχάγη και αφού περάσαμε πάνω από την εντυπωσιακή γέφυρα Έρεσουντ που συνδέει τη Δανία με τη Σουηδία, βρεθήκαμε στην πόλη του Μάλμο και από εκεί κατευθυνθήκαμε με το νέο XC90 ανατολικά, μέχρι και την άλλη πλευρά της ακτής στο νοτιότερο κομμάτι της σκανδιναβικής χώρας. Σε μια διαδρομή δρόμο όπου εναλλασσόταν η καθαρή άσφαλτο με το χιόνι και τον πάγο, το εφοδιασμένο με χειμερινά ελαστικά Volvo XC90 T8 δεν αντιμετώπισε κανένα πρόβλημα για να μας μεταφέρει στην απόσταση των πάνω από 250 χιλιομέτρων που διανύσαμε τελικά μαζί του. Ξεκούραστο, άνετο, με μικρές κλίσεις από το αμάξωμα στην στροφές, έως και ισοπεδωτικό στους χιονισμένους επαρχιακούς δρόμους της Νότιας Σουηδίας λόγω και της -στάνταρ στην Ελλάδα- αερανάρτησης, το νέο μεγάλο SUV της Volvo έδειξε και πάλι ότι μπορεί να παίξει με άνεση το ρόλο ενός αυτοκινήτου που μπορεί να διανύσει πολλές χιλιάδες χιλιόμετρα χωρίς να αντιμετωπίσει κανένα απολύτως πρόβλημα. Μάλιστα, στο νέο μοντέλο το set-up του έδειξε να ισορροπεί καλύτερα από πριν ανάμεσα στην κορυφαία άνεση και στην πολύ καλή πρόσφυση ακόμη και στα χιονισμένα και παγωμένα τερέν όπου κινηθήκαμε, κάτι που σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να επιβεβαιώσουμε και στην επικείμενη δοκιμή του στη χώρα μας. Το τιμόνι δεν φέρει αλλαγές στις ρυθμίσεις του και έτσι διατηρείται εύχρηστο και με καλή πληροφόρηση, ενώ τα φρένα ήταν αποτελεσματικά και με πολύ καλή αίσθηση από το πεντάλ. Σε ό,τι αφορά στην κατανάλωση καυσίμου, εμείς με φορτισμένο πλήρως το XC90 καταγράψαμε ένα νούμερο μέσης τιμής κάτω από 5,0 λτ./100 χλμ., κινούμενοι κυρίως σε αυτοκινητοδρόμους και επαρχιακές διαδρομές.

Volvo XC90
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το νέο Volvo XC90 αναμένεται στην Ελλάδα τον Ιανουάριο. Όπως προείπαμε θα έρθει μόνο στην έκδοση T8 eAWD με το plug-in υβριδικό σύστημα των 455 ίππων. Οι τιμές του είναι ήδη γνωστές και ορίζονται στα 104.710 ευρώ στην πλούσια εξοπλισμένη έκδοση Plus ή στα 109.562 ευρώ στην ακόμη πιο πλούσια επιλογή Ultra.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας βενζίνης: 1.969 κ.εκ., 310 PS/6.000 σ.α.λ., 400 Nm/3.000-4.800 σ.α.λ.
Ηλεκτροκινητήρας: 145 PS, 309 Nm
Συνδυαστική ισχύς: 455 PS, 709 Nm
Μετάδοση: Αυτόματο 8 σχέσεων, στους τέσσερις τροχούς
Επιδόσεις: 5,4 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 180 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: από 1,2 λτ./100 χλμ., από 30 γρ./χλμ.
Χωρητικότητα μπαταρίας: 18,8 kWh
Αυτονομία μπαταρίας: από 63 έως 71 χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.953/1.923/1.767 χλστ., 2.984 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: - κιλά
Χώρος αποσκευών: 708 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: από 104.710 ευρώ -0 ευρώ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ