Οδηγούμε στη Γαλλία το νέο Volkswagen ID.7

Volkswagen ID.7

Η Volkswagen προσθέτει ένα ακόμα μέλος στην οικογένεια των ηλεκτροκίνητων μοντέλων της, επιχειρώντας με το επιβλητικό σε διαστάσεις και προδιαγραφές ID. 7 να απευθυνθεί σε ένα κοινό που δεν αρέσκεται σε συμβιβασμούς.

Καλώς ή κακώς η ηλεκτροκίνηση δεν έτυχε αποθεωτικής υποδοχής από τους φίλους των τεσσάρων τροχών, οι περισσότεροι εκ των οποίων θέλησαν να πάρουν αποστάσεις από το πράσινο κύμα που σαρώνει άνευ διακρίσεων και εξαιρέσεων τον πάλαι ποτέ λαμπερό κόσμο της αυτοκίνησης.

Η αλήθεια είναι ότι η μετάβαση σε μια νέα τάξη πραγμάτων δεν προέκυψε με τον ενδεδειγμένο τρόπο και στον χρόνο που θα μπορούσε να θεωρηθεί ως φυσική.

Volkswagen ID.7
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Από τη μία ημέρα στην άλλη, οι κατασκευαστές άλλαξαν την ατζέντα τους, θέλοντας είτε να προετοιμάσουν το έδαφος για την επερχόμενη κοσμογονική αλλαγή είτε για να βρουν απαντήσεις στην επέλαση της άσημης εκείνη την εποχή Tesla.

Ανάμεσα στις αυτοκινητοβιομηχανίες που θέλησαν να υψώσουν το ανάστημά τους απέναντι στη καλιφορνέζικη φίρμα του περιβόητου Elon Musk ήταν και η Volkswagen, δημιουργώντας μια νέα οικογένεια ηλεκτροκίνητων μοντέλων με την ελπίδα ότι θα καταφέρει να πλασαριστεί ανάμεσα στους early adopters του παγκόσμιου αυτοκινητικού στερεώματος.

Volkswagen ID.7

Το ID.3 ήταν μόνον η αρχή, καθώς η Volkswagen πλαισίωσε το περίφημο «ηλεκτρικό αυτοκίνητο του λαού» με προτάσεις και βλέψεις για κάτι πιο… εκλεχτό. Κάπως έτσι, λοιπόν, βρεθήκαμε στις αρχές του μήνα στην πόλη της Μασσαλίας για την πρώτη γνωριμία μας με την κορυφαίο μοντέλο της σειράς ID.

Η φανέλα με το νούμερο 7

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με το νούμερο 7 στην πλάτη, το μεγαλύτερο σε διαστάσεις ID αυτομάτως τοποθετείται στην κορυφή της ηλεκτροκίνητης γκάμας της Volkswagen, παραπέμποντας με την άκρως αεροδυναμική σιλουέτα του σε ένα μεγαλοπρεπές liftback.

Volkswagen ID.7

Κάτι ανάμεσα σε sedan και hatchback με μήκος που αγγίζει τα 5 μέτρα και premium προεκτάσεις τις οποίες υποστηρίζει και με το παραπάνω ο διάκοσμος στο εσωτερικό. Δεν πρόκειται για μια πολυτελή μπερλίνα, ωστόσο, το ID.7 διαθέτει τις προδιαγραφές ώστε να υποστηρίξει VIP μεταφορές.

Οι χώροι, τουλάχιστον για τους επιβάτες, παραπέμπουν σε limo, ενώ η άνεση μπορεί να θεωρηθεί δεδομένη μιας και λείπει ο θόρυβος και ο κραδασμός από τα παραπανίσια μηχανικά μέρη ενός θερμικού κινητήρα.

Πρέσβης του hi-end εξοπλισμού, αποτελεί δίχως αμφιβολία η κεντρικά τοποθετημένη οθόνη αφής των 15 ιντσών, στην οποία φιλοξενούνται ακόμα και οι ρυθμίσεις για τους αεραγωγούς του συστήματος διεύθυνσης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Volkswagen ID.7

Όσοι είχαν την τύχη ή αν προτιμάτε την ευκαιρία να βρεθούν πίσω από το τιμόνι ενός ID -ανεξαρτήτως μεγέθους και ισχύος- η εμπειρία στο αριστερό κάθισμα του ID.7 θα θεωρηθεί εξαιρετικά οικεία.

Οι υπόλοιποι θα χρειαστεί με τον έναν ή τον άλλον τρόπο να προσαρμοστούν στην «ηλεκτρική» αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης και στη δημιουργική ασάφεια του μεσαίου πεντάλ αλλά και να συμφιλιωθούν με το γεγονός ότι με έναν φυσιολογικό ρυθμό και κατανάλωση που φλερτάρει με τις 20 kWh/100 χλμ., η πραγματική αυτονομία του Volkswagen ID.7 Pro δεν υπερβαίνει τα 500 χιλιόμετρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Προφανώς σε αστικό περιβάλλον ο αριθμός των χιλιομέτρων που μπορεί να διανύσει κανείς χωρίς να επισκεφθεί κάποιο σημείο φόρτισης αυξάνονται, όχι όμως στον βαθμό που θα μπορούσε να σπάσει το ψυχολογικό φράγμα των 600 χιλιομέτρων, με δεδομένο ότι η ωφέλιμη ενεργειακή χωρητικότητα των συσσωρευτών ιόντων λιθίου σταματά στα 77 kW.

Θα αποτελούσε παράλειψη και μάλιστα σημαντική αν προσπερνούσε κανείς το γεγονός ότι ο ηλεκτροκινητήρας των 286 ίππων και των 545 Nm ροπής, κινεί με χαρακτηριστική ευκολία τα περίπου 2.100 κιλά του ID.7, εξασφαλίζοντας τις αναμενόμενα εκρηκτικές επιδόσεις.

Volkswagen ID.7

Μπορεί, λοιπόν, η μέγιστη ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 χλμ./ώρα ωστόσο με το πόδι στο πάτωμα επιταχύνεις από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 6,5 δευτερόλεπτα.

Επιστρέφοντας στα της φόρτισης, η μέγιστη ισχύ που μπορεί να υποστηρίξει το Volkswagen ID.7 είναι τα 175 kW κάτι που στην πράξη σημαίνει ότι με τον κατάλληλο φορτιστή μπορείς να φτάσεις από το 10% στο 80% σε λιγότερη από μισή ώρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το ID.7 ως το κορυφαίο της οικογενείας των ηλεκτροκίνητων μοντέλων της Volkswagen συμπληρώνει το κενό που άφηναν τα μικρότερα σε διαστάσεις ID.4 και ID.5, περιορίζοντας παρ’ όλα αυτά το κοινό στο οποίο απευθύνεται.

Δεν είναι μόνο το γεγονός ότι ανήκει σε μια κατηγορία που διαθέτει ελάχιστη επιρροή στα αυτοκινητικά δρώμενα της Ευρώπης αλλά και η τιμή των σχεδόν 60.000 ευρώ που καθιστά την απόκτησή του ακόμα πιο δύσκολη.

Volkswagen ID.7
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ειδικότερα, στην Ελλάδα η αρχική τιμή του αυτοκινήτου είναι 59.500 ευρώ και αυξάνεται στα 64.800 ευρώ στην έκδοση Pro Launch Edition, χωρίς να συμπεριλαμβάνει κανείς το ποσό της κρατικής επιδότησης ύψους 8.000 ευρώ.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας: ηλεκτροκινητήρας 286 PS, 545 Nm
Μετάδοση: αυτόματο κιβώτιο 1 σχέσης, στους πίσω τροχούς
Επιδόσεις: 6,5 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 180 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 16,3-14,1 kWh/100 χλμ., 0 γρ./χλμ.
Αυτονομία (WLTP): 621 χλμ.
Χωρητικότητα μπαταρίας: 77 kWh
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.961/1.862/1.536 χλστ., 2.971 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 2.172 κιλά
Χώρος αποσκευών: 532 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: 59.500 ευρώ / 0 ευρώ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ