Η Nissan επιστρέφει στις... ράγες της ηλεκτροκίνησης κάνοντας αυτό που γνωρίζει καλύτερα από οποιονδήποτε άλλο κατασκευαστή. Να δημιουργεί νέα crossover πρότυπα.
To ταξίδι της Nissan στον μαγικό κόσμο της ηλεκτροκίνηση ξεκίνησε πολύ πριν το παγκόσμιο αυτοκινητικό στερέωμα στρέψει το βλέμμα του στην πλέον βιώσιμη μορφή κινητικότητας και αναδείξει μέσα από λιγότερο ή περισσότερο επιτυχημένες προσπάθειες την πανσπερμία προτάσεων και τεχνολογιών που δημιουργεί ο πλήρης μετασχηματισμός αυτοκίνησης.
Το Leaf χάρισε στη Nissan τον τίτλο του πρωτοπόρου και παρά το γεγονός ότι η συνέχεια δεν ήταν ανάλογη, οι Ιάπωνες αποκόμισαν πολύτιμες εμπειρίες και δεδομένα τα οποία σήμερα οφείλουν να εξαργυρώσουν.
BUY NOW
Μπορεί, λοιπόν, το Ariya, το πρώτο ηλεκτροκίνητο crossover στην ιστορία της Nissan για το οποίο ταξιδέψαμε στη μακρινή Στοκχόλμη να μην θυμίζει σε τίποτα το μετριοπαθές παράδειγμα του Leaf, ωστόσο, αποτελεί το δεύτερο και εξίσου σημαντικό κεφάλαιο στην πορεία εξηλεκτρισμού της ιαπωνικής φίρμας.
Ariya όπως Qashqai;
Παρατηρώντας το Nissan Ariya θα μπορούσε να ισχυριστεί κανείς ότι οι Ιάπωνες βρήκαν επιτέλους εκείνη τη συνταγή, η οποία μπορεί να οδηγήσει ένα ηλεκτροκίνητο crossover στην επιτυχία που σημείωσε το γνωστό σε όλους Qashqai.
Η ημίψηλη αρχιτεκτονική, ο αιχμηρός σχεδιασμός και οι ισορροπημένες αναλογίες αναγκάζουν το βλέμμα σου να σταθεί πάνω του και να ακολουθήσει τις ιδιαίτερες γραμμές που σχηματίζουν οι μεταλλικές επιφάνειες του αμαξώματός.
Στην πραγματικότητα, βέβαια, το Nissan Ariya δεν συνδέεται με κανέναν τρόπο με το Qashqai, έχοντας αφετηρία μια νέα πλατφόρμα η οποία εξελίχθηκε ευθύς εξαρχής για να υποδεχθεί ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο σύνολο.
Εκτός των άλλων, το μήκος των 4,6 μέτρων τοποθετεί το Nissan Ariya μισό σκαλοπάτι πάνω από το Qashqai, αποτελώντας ταυτόχρονα και την καλύτερη δυνατή αφορμή ώστε μιλήσει κανείς για μια πιο εκλεπτυσμένη -αν όχι premium- κατασκευή.
Δεν είναι μόνον η ποιότητα την οποία αποπνέει ο θάλαμος επιβατών αλλά και ο τρόπος με τον οποίο το ηλεκτροκίνητο crossover αντιμετωπίζει τις προκλήσεις της ασφάλτου.
Μένοντας παρόλα αυτό στον εσωτερικό και ειδικότερα στο πιλοτήριο, οι δύο, σε σειρά τοποθετημένες ψηφιακές οθόνες των 12,3 ιντσών καθιστούν από την πρώτη στιγμή σαφή την προσπάθεια της ιαπωνικής φίρμας να ενσωματώσει τεχνολογίες πρώτης γραμμής με έναν φυσικό και υπεραπλουστευμένο τρόπο.
Το αποτέλεσμα δικαιώνει την επιλογή της μιας επιτρέπει στον οδηγό να προσαρμοστεί τάχιστα σε ένα νέο, ψηφιακό περιβάλλον. Το έγχρωμο head-up display, τα χειριστήρια αφής, τα ανεξάντλητα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας και οι εκτεταμένες δυνατότητες συνδεσιμότητας συμπληρώνουν το τεχνολογικό προφίλ του αυτοκινήτου, δίχως ωστόσο να «βαραίνουν» δυσανάλογα την καθημερινότητα του χειριστή του.
Τουναντίον, η… open space αρχιτεκτονική του εσωτερικού ενισχύει την αίσθηση της ευρυχωρίας και προάγει την πρακτικότητα, την οποία φυσικά συνυπογράφουν τα 468 λίτρα του χώρου αποσκευών (415 λίτρα στις τετρακίνητες εκδόσεις).
Ηλεκτρικός πλουραλισμός
Δικίνητο ή τετρακίνητο, με τρεις συνολικά εκδόσεις ισχύος, το Nissan Ariya ξεκινά την εμπορική πορεία του στην Ευρώπη κρατώντας αποστάσεις από τον ηλεκτροκίνητο παροξυσμό των τελευταίων ετών.
Για του λόγου το αληθές, η βασική και πιο προσιτή έκδοση του αυτοκινήτου προσφέρεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 218 ίππων και 300 Nm ροπής, καθώς και με μπαταρίες ιόντων λιθίου χωρητικότητας 63 kWh. H αυτονομία στην προκειμένη περίπτωση ξεπερνά, έστω και οριακά, τα 400 χιλιόμετρα, ενώ το γεγονός ότι η διαδικασία του 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνεται από στάση σε μόλις 7,5 δευτερόλεπτα προσφέρει αν μη τι άλλο την ευκαιρία να πάρεις μια γεύση από την ικανότητα ενός ηλεκτροκίνητου crossover να επιταχύνει ακαριαία και απρόσκοπτα μέχρι και τη μέγιστη ταχύτητα, η οποία στην προκειμένη περίπτωση περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 160 χλμ./ώρα.
Η δεύτερη έκδοση του Nissan Ariya έρχεται με μεγαλύτερης χωρητικότητας μπαταρίες (87 kWh) και αυτονομία που αγγίζει τα 530 χιλιόμετρα. Ο κατά τι ισχυρότερος ηλεκτροκινητήρας των 242 ίππων αντισταθμίζει την αύξηση του βάρους, διατηρώντας στα ίδια επίπεδα τις επιδόσεις.
Με τον χαρακτηρισμό e-4ORCE, η κορυφαία έκδοση του Nissan Ariya αποκτά δύο ηλεκτροκινητήρες -έναν σε κάθε άξονα- απόδοσης 306 ίππων και 600 Nm ροπής, την ίδια στιγμή που η αυτονομία του με τις μπαταρίες των 87 kWh διαμορφώνεται στα 500 χιλιόμετρα.
Η πρώτη επαφή
Επί σουηδικού εδάφους, το Nissan Ariya απέδειξε στην πράξη ότι δεν πρόκειται για μια ακόμα φαντεζί ηλεκτροκίνητη πρόταση, αλλά ένα απολύτως εστιασμένο στην ουσία τετράτροχο, το οποίο κάνει με εντυπωσιακή αποτελεσματικότητα και συνέπεια αυτό για το οποίο δημιουργήθηκε.
Ακόμα και η "μικρή" έκδοση διαθέτει επαρκή ισχύ ώστε να μετακινηθείς με άνεση και ασφάλεια, με την αυτονομία να υπερβαίνει κατά πολύ την εργοστασιακή ακολουθώντας τα ούτως ή άλλως αυστηρά όρια ταχύτητας των σουηδικών δρόμων.
Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι η μέση τιμή της κατανάλωσης ενέργειας δεν υπερέβη τα 14,0 kWh/100 χλμ., κάτι που πρακτικά σημαίνει ότι ακόμα και τα 63 kWh των μπαταριών της πιο προσιτής έκδοσης του Ariya εξασφαλίζουν περισσότερα από 400 χιλιόμετρα αυτονομίας με μια και μόνον φόρτιση.
Περισσότερα για τον Nissan Ariya θα γνωρίζουμε το προσεχές φθινόπωρο, όταν το πρώτο ηλεκτροκίνητο crossover της Nissan πατήσει επί ελληνικού εδάφους.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρες: ηλεκτρικός, 218 PS, 300 Nm
Μετάδοση: αυτόματο κιβώτιο 1 σχέσης, κίνηση στους μπροστινούς τροχούς
Επιδόσεις: 7,6 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 160 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Αυτονομία (WLTP): 403 χλμ.
Χωρητικότητα μπαταρίας: 63 kWh
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.595/1.850/1.660 χλστ., 2.775 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.800 κιλά
Χώρος αποσκευών: 468 λτ.
Άφιξη στην Ελλάδα: Φθινόπωρο