Η πιο προσιτή, πλήρως υβριδική επιλογή στην ελληνική αγορά φέρει την υπογραφή της MG και την τεχνολογία που την τοποθετεί στην κορυφή της ευρύτερης κατηγορίας των αυτοκινήτων πόλης.
H σύντομη αλλά περά από κάθε αμφιβολία εντυπωσιακή πορεία της MG Motors στη χώρα μας -η βρετανική φίρμα μετρά μόλις 8 μήνες στην ελληνική αγορά έχοντας ήδη ξεχωρίσει στις κατηγορίες στις οποίες δραστηριοποιείται- έρχεται να συνυπογράψει ένα από τα θέσφατα της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας που θέλει το σωστό προϊόν, όταν αυτό προσφέρεται στη σωστή στιγμή, να βρίσκει αργά ή γρήγορα τον δρόμο για την κορυφή.
Σε αυτή τη διαδρομή, από την αναβίωση της θρυλικής Moris Garage έως και την επιστροφή στην πρώτη γραμμή της αυτοκίνησης, καλείται να βάλει το δικό του λιθαράκι και το άρτι αφιχθέν στην Ελλάδα MG3.
BUY NOW
Ένα τυπικό πεντάθυρο hatchback, το οποίο με μήκος 4,1 μέτρων δοκιμάζει τα ανώτερα… στρώματα της κατηγορίας των αυτοκινήτων πόλης, ανοίγοντας ταυτόχρονα ένα νέο τεχνολογικό κεφάλαιο στην ιστορία της βρετανικής φίρμας.
Πρόκειται για το κεφάλαιο το οποίο τιτλοφορείται ως «Hybrid+» και καταπιάνεται, όπως μπορεί να αντιληφθεί κανείς, με όλα εκείνα τα οφέλη που προκύπτουν από τον δοκιμασμένο συνδυασμό ενός θερμικού κινητήρα με ένα ηλεκτρικό μοτέρ.
Στην προκειμένη περίπτωση, εκείνη του νεοφώτιστου MG3 Hybrid+, έχουμε να κάνουμε με έναν τετρακύλινδρο κινητήρα βενζίνης χωρητικότητας 1,5 λίτρου, στο έργο του οποίου συνδράμει ένα ηλεκτρικό μοτέρ με τη διόλου ευκαταφρόνητη ισχύ των 136 ίππων.
H συνδυαστική απόδοση του υβριδικού συστήματος του νέου MG3 Hybrid+ φτάνει τους 195 ίππους και αν μη τι άλλο δικαιώνει όσους υποστηρίζουν ότι το συγκεκριμένο σύνολο μπορεί να αλλάξει τον ρου της ιστορίας της βρετανικής φίρμας, καθώς σύντομα αναμένεται να τοποθετηθεί και σε άλλα μοντέλα της.
Τις τεχνικές προδιαγραφές του MG3 Hybrid+συμπληρώνει ένα αυτόματο κιβώτιο τριών σχέσεων και η μπαταρία ιόντων-λιθίου με ενεργειακή χωρητικότητα 1,83 kWh, η οποία εξασφαλίζει μια απροσδιόριστη μεν, κρίσιμη δε ηλεκτρική αυτονομία.
Πριν φτάσουμε, ωστόσο, στο σημείο να μιλήσουμε για τις δυνατότητες του υβριδικού MG3 στην άσφαλτο, καλό θα ήταν να πραγματοποιήσουμε ένα σύντομο πέρασμα από τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά του.
Τον σύγχρονο και συνάμα δυναμικό σχεδιασμότου αποκλειστικά πεντάθυρου αμαξώματος και τις προηγμένες εφαρμογές άνεσης και ασφάλειας που μπορεί να συναντήσει κανείς στον θάλαμο επιβατών.
Εκεί όπου ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των επτά ιντσών πλαισιώνεται από την κεντρικά τοποθετημένη οθόνη αφής 10,25 ιντσών του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, αναδεικνύοντας την πρόθεση της MG Motors να μην αφήσει κενά στον κατάλογο του εξοπλισμού.
Άλλωστε και η ποιότητα της κατασκευής κινείται σε υψηλά για την κατηγορία στάνταρ, ικανοποιώντας ακόμα και εκείνους που θα επιλέξουν το MG3 Hybrid+ έχοντας αφήσει πίσω τους μια μεγαλύτερη σε διαστάσεις πρόταση.
Το μεταξόνιο των 2,57 μέτρων προσφέρει τον απαραίτητο… αέρα στους πίσω επιβάτες και σε συνδυασμό με το εξίσου γενναιόδωρο πλάτος καθιστά εφικτή την παραμονή ακόμα και τριών ενηλίκων στην πίσω σειρά καθισμάτων.
Αντιστοίχως τα 293 λίτρα του χώρου αποσκευών κινούνται στον μέσο όρο της κατηγορίας των αυτοκινήτων πόλης, χαρίζοντας επιπλέον πόντους στον κρίσιμο τομέα της πρακτικότητας,
Σε κάθε περίπτωση, η ικανότητα του MG3 να υποστηρίζει πολλούς και διαφορετικούς ρόλους επισφραγίζεται από τον συνδυασμό πλαισίου-υβριδικού συνόλου. Ας μην σταθούμε στο γεγονός ότι η ονομαστική απόδοση των 195 ίππων αποτελεί από μόνη της αρκετή ώστε να χαρίσει στο βρετανικό supermini ένα σημαντικό πλεονέκτημα, αλλά ας εστιάσουμε στον τρόπο με τον οποίο το MG3 πατάει στην άσφαλτο, βρίσκοντας απαντήσεις είτε κινείσαι στον αστικό ιστό είτε επιχειρείς να ανεβάσεις ρυθμό στο εθνικό ή το επαρχιακό δίκτυο.
Αν και σε μια πρόταση με το προφίλ του MG3, η άνεση και η ευχρηστία παραμένουν τα ζητούμενα, το πλαίσιο ανταποκρίνεται στην πίεση με την ανάρτηση να βρίσκει ισορροπία, υποστηρίζοντας και τη δυναμική πτυχή του αυτοκινήτου.
Η ακρίβεια του συστήματος διεύθυνσης αντισταθμίσει την κάπως ελαφριά αίσθηση, ενώ ευχάριστη έκπληξη και η αναλογικότητα-προοδευτικότητα του πεντάλ των φρένων.
Σε ό,τι αφορά στο υβριδικό σύνολο, ανεξαρτήτως προγράμματος οδήγησης (Eco, Normal, Sport) καλείται να υπηρετήσει πέντε βασικά σενάρια οδήγησης. Το πρώτο είναι εκείνο στο οποίο το MG3 κινείται με την αποκλειστική χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας έως ότου η ταχύτητα κίνησης αγγίξει τα 60 χλμ./ώρα.
Στην αμέσως επόμενη φάση ο θερμικός κινητήρας του 1,5 λίτρου μπαίνει σε λειτουργία ώστε να παρέχει επιπλέον ηλεκτρική ενέργεια, ενώ από τη στιγμή που η ταχύτητα κίνησης υπερβεί τα 80 χλμ./ώρα, τόσο το τετρακύλινδρο σύνολο όσο και το ηλεκτρικό μοτέρ των 136 ίππων συμμετέχουν από κοινού στη κίνηση του αυτοκινήτου.
Υπό συγκεκριμένες συνθήκες, όπως κατά τη διαρκή κίνηση στο εθνικό δίκτυο, ο κινητήρας βενζίνης είναι αυτός που έχει τον πρώτο και τελευταίο λόγο, φορτίζοντας ταυτόχρονα και την μπαταρία των 1,83 kWh, μια διαδικασία που ενισχύεται με τη λειτουργία της ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση.
Η ένταση της τελευταίας ρυθμίζεται, καθώς οδηγός έχει τη δυνατότητα να επιλέξει ανάμεσα σε τρία διαφορετικά επίπεδα.
Στην πράξη τα πράγματα αποδεικνύονται πιο απλά απ’ όσο ενδεχομένως φαντάζεται κανείς μελετώντας τις τεχνικές προδιαγραφές του MG3 Hybrid+. Στις περισσότερες των περιπτώσεων η αίσθηση που αποκομίζεις είναι εκείνη ενός αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου και η δύναμη που έχεις στη διάθεσή σου θα μπορούσε να θεωρηθεί ακόμα και υπερβολική, επιβάλλοντας να τραβήξεις το πόδι σου από το γκάζι.
Σε απολύτως οριακές συνθήκες ίσως παρατηρήσεις ένα μικρό σκαλοπάτι στην παροχή ισχύος, αυτό ωστόσο δεν είναι αρκετό ώστε να μετριάσει την όλη εικόνα του MG3 Hybrid+ στην άσφαλτο.
Με τις πρώτες πληροφορίες να θέλουν την τιμή του MG3 Hybid+ να κινείται πέριξ των 20.000 ευρώ, η νέα πρόταση της βρετανικής φίρμας αποτελεί μια εξαιρετική επιλογή για εκείνους που επιζητούν την αποδοτικότητα ενός υβριδικού συνόλου, χωρίς ωστόσο να είναι διατεθειμένοι να θυσιάσουν την ευχαρίστηση της οδήγησης.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας βενζίνης: 1.490 κ.εκ., 102 ίπποι, 128 Nm
Ηλεκτροκινητήρας: 136 ίπποι/250 Nm
Συνδυαστική απόδοση: 195 ίπποι, 250 Nm
Μετάδοση: Αυτόματο κιβώτιο 3 σχέσεων, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 8,0 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 171 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 4,4 λτ./100 χλμ., 100 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.113/1.797/1.502 χλστ., 2.570 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.298 κιλά
Χώρος αποσκευών: 293 λτ.
Άφιξη στην Ελλάδα: Ιούνιος 2024
Τιμή κατά προσέγγιση: 20.000 ευρώ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ