Η δεύτερη γενιά του οικογενειακού SUV της Skoda έρχεται καθολικά βελτιωμένη με στόχο να βάλει ακόμα πιο δύσκολα στον σκληρό ανταγωνισμό της κατηγορίας και να συνεχίσει την καλή εμπορική πορεία του προκατόχου της.
Η γκάμα της Skoda βρίσκεται στα καλύτερα της και αυτή τη στιγμή αποτελείται από δέκα μοντέλα, διαφόρων κατηγοριών και τεχνολογιών στα συστήματα κίνησης. Η τελευταία όμως έλευση αφορά τη ναυαρχίδα των SUV της, το νέο Kodiaq.
Το Kodiaq δεν είναι ένα τυχαίο μοντέλο, όχι μόνο για την ίδια την Skoda, αλλά και για την κατηγορία. Οι διαστάσεις της πρώτης γενιάς το τοποθετούσαν ανάμεσα στα μεσαία και μεγάλα SUV, παίζοντας με αυτό τον τρόπο σε δύο ταμπλό, ενώ ήταν και ένα από τα ελάχιστα που προσφέρονταν με δυνατότητα τοποθέτησης τρίτης σειράς καθισμάτων για την δημιουργία 7θέσιου εσωτερικού.
BUY NOW
Ενισχυμένο παντού
Σχεδιαστικά, το νέο Skoda Kodiaq διατηρεί τις έντονες ακμές και ανάγλυφες επιφάνειες, καθώς και το power dome στο εμπρός καπό. Νέα είναι και η μεγαλύτερη μάσκα, με δυνατότητα φωτισμού της γρίλιας, ενώ διαφορές εντοπίζουμε στους αεραγωγούς και φυσικά τα φώτα τύπου LED (LED Matrix προαιρετικά).
Στο πλάι ξεχωρίζουν οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες και η οπισθοκλινής οροφής, και πίσω η αεροτομή οροφής και τα LED φώτα με τα νέα γραφικά που σχηματίζουν το κλασικό για Skoda «C». Εννοείται ότι σαν γνήσιο SUV που είναι, δεν απουσιάζουν και τα πλαστικά προστατευτικά περιμετρικά του αμαξώματος.
Η δεύτερη γενιά της ναυαρχίδας των SUV της Skoda εξακολουθεί να προσφέρει τη δυνατότητα επιλογής μεταξύ 5θέσιας ή 7θέσιας διάταξης του εσωτερικού. Βασίζεται στην αναβαθμισμένη πλατφόρμα MQB Evo, το μήκος της ακουμπά τα 4,76 μέτρα και ο χώρος αποσκευών της 5θέσιας έκδοσης φτάνει τα 910 λίτρα (340 7θέσιο, 845 λίτρα με αναδιπλωμένη την τρίτη σειρά καθισμάτων). Η plug-in hybrid έκδοση iV είναι αποκλειστικά 5θέσια και ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 745 λίτρα.
Εκτός από τη νέα δομή της γκάμας με συγκεκριμένα πακέτα εσωτερικής σχεδίασης και προαιρετικά πακέτα εξοπλισμού, το δεύτερης γενιάς Kodiaq υιοθετεί μια συνολικά αναθεωρημένη φιλοσοφία εσωτερικού. Η οθόνη του συστήματος infotainment είναι πλέον «αιωρούμενη», με διαγώνιο 13 ίντσες, ενώ για πρώτη φορά διατίθεται προαιρετικά και head-up display.
Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι πολύ καλής ποιότητας μαλακά και σκληρά πλαστικά, με το μεταξύ τους μοντάρισμα να είναι ιδιαίτερα προσεγμένο. Ιδιαίτερα προσεγμένη είναι και η πρακτικότητα, με πληθώρα θηκών για να βολέψετε πολλά αντικείμενα. Οι χώροι σε κάθε περίπτωση είναι γενναιόδωροι, τόσο για τους επιβάτες όσο και για τις αποσκευές.
Μάλιστα, ο επιλογέας ταχυτήτων είναι πλέον τοποθετημένος στην κολόνα του τιμονιού, γεγονός που εξασφαλίζει στην κονσόλα δαπέδου επιπλέον χώρο. Βασικό εξοπλισμό αποτελούν και τα νέα Skoda Smart Dials με τεχνολογία απτικής ανάδρασης.
Πρόκειται για τρία περιστροφικά χειριστήρια με έγχρωμη οθόνη 32 χλστ. που βρίσκονται τοποθετημένα κάτω από την οθόνη του infotainment, προσφέροντας εύκολη πρόσβαση σε διάφορες λειτουργίες του αυτοκινήτου, του ηχοσυστήματος και του συστήματος πλοήγησης.
Μια έκδοση για όλους
Οι εκδόσεις κινητήρα είναι τέσσερις, μία ήπια υβριδική έκδοση βενζίνης, μία επαναφορτιζόμενη υβριδική με θερμικό βενζίνης και δύο πετρελαίου. Είναι η πρώτη φορά που το Kodiaq εφοδιάζεται με ήπια υβριδικό σύστημα κίνησης, με τον 1.5 TSI ACT να αποδίδει 150 ίππους και 250 Nm.
H plug-in hybrid έκδοση iV διαθέτει σύστημα κίνησης που αποτελείται από τον 1.5 TSI των 150 ίππων και 250 Nm, ένα ηλεκτρομοτέρ 116 ίππων και 330 Nm, και μια μπαταρία 25,7 kWh. Η συνδυαστική απόδοση του συστήματος είναι 205 ίπποι και 350 Nm, με την ηλεκτρική αυτονομία της έκδοσης φτάνει τα 120 χλμ.
Στην πετρελαιοκίνητη γκάμα συναντάμε δύο επιλογές με τον 2.0 TDI, με την πρώτη να αποδίδει 150 ίππους και 330 Nm, και η ισχυρότερη 193 ίππους και 400 Nm. Όλες οι εκδόσεις του νέου Skoda Kodiaq είναι προσθιοκίνητες, εκτός της ισχυρότερης 2.0 TDI, και συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG (6 σχέσεων το PHEV και 7 ταχυτήτων τα υπόλοιπα).
Το αυτοκίνητο που είχαμε στη διάθεσή μας εφοδιαζόταν με τον ήπια υβριδικό 1.5 TSI των 150 ίππων και το στάνταρ αυτόματο σασμάν DSG7. Το αναβαθμισμένο μοτέρ, σε συνδυασμό με το ήπια υβριδικό σύστημα 48V και το σβέλτο στις αλλαγές κιβώτιο, παρουσιάζει ποιοτικά χαρακτηριστικά λειτουργίας και κινεί με άνεση το μεγάλο οικογενειακό SUV.
Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο φόραγε 18άρες ζάντες (235/55) που γέμιζαν σωστά τους θόλους και το ικανό προφίλ των ελαστικών ευνοούσε την λειτουργία της ανάρτησης. Η τελευταία ελέγχει σωστά στις κινήσεις του αμαξώματος, εμπνέοντας ασφάλεια τον οδηγό ακόμα και όταν θέλει να κινηθεί σε σβέλτο ρυθμό. Σε κάθε περίπτωση, δείχνει ταιριαστός για τη ναυαρχίδα των SUV της Skoda.
Το ολοκαίνουργιο Skoda Kodiaq διατίθεται στην έκδοση Selection που φέρει αρκετά πλούσιο βασικό εξοπλισμό και αργότερα θα προστεθεί στην γκάμα και η Sportline. Η τιμή εκκίνησης της γκάμας έχει οριστεί στα 38.300 ευρώ, ενώ όπως συμβαίνει και με τα υπόλοιπα μοντέλα της εταιρείας, έτσι και αυτό καλύπτεται από τέσσερα εγγύησης. Ακόμα, οι υβριδικές εκδόσεις (MHEV και PHEV) μπορούν να εισέρχονται καθημερινά στον Δακτύλιο, με την επαναφορτιζόμενη υβριδική να μην επιβαρύνει τον ιδιοκτήτη της με ετήσια τέλη κυκλοφορίας και να προσφέρει διευκολύνσεις όταν προορίζεται για εταιρική χρήση.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.498 κ.εκ. βενζίνη, 150 ίπποι/5.000 σ.α.λ., 250 Nm/1.500 σ.α.λ.
Μετάδοση: αυτόματο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 9,7 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 207 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 5,9 λτ./100 χλμ., 135 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.758/1.864/1.659 χλστ., 2.791 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.586 κιλά
Χώρος αποσκευών: 910 λίτρα
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 38.300 ευρώ/ Από 0 ευρώ