Το Dacia Duster επιστρέφει στα πρωτοσέλιδα με αφορμή την άφιξη της τρίτης κατά σειρά γενιάς του στους ευρωπαϊκούς δρόμους και την αναβάθμιση του σε ένα SUV πρώτης γραμμής.
H προσπάθεια ανέλιξης της Dacia, μετά και την απολύτως επιτυχημένη ανασύστασή της από τη Renault, θεμελιώθηκε πάνω στην απρόσμενη, ως προς το μέγεθος και τη διάρκεια, επιτυχία ενός και μόνο αυτοκινήτου.
Το Duster, περί αυτού ο λόγος, δεν κατάφερε απλώς να βγάλει την Dacia από την αφάνεια αλλά και να σφραγίσει το εισιτήριο της επιστροφής μιας ιστορικής, κατά τ’ άλλα, αυτοκινητοβιομηχανίας στα μεγάλα σαλόνια της ευρωπαϊκής αγοράς.
BUY NOW
Κάπως έτσι, λοιπόν, το «ασχημόπαπο» των Καρπαθίων μετατράπηκε στα μάτια όλων σε έναν πανέμορφο κύκνο, ο οποίος σήμερα υποδέχεται την τρίτη κατά σειρά γενιά του, ανοίγοντας μετά από 2,2 εκατομμύρια πωλήσεων ένα νέο, ακόμα πιο συναρπαστικό κεφάλαιο στην ιστορία του.
Οι θεμελιώδεις αλλαγές που έχουν πραγματοποιηθεί στον σχεδιαστικό κώδικα του αυτοκινήτου αλλά και η εξίσου σημαντική αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων καθορίζουν την εικόνα του. Η αλήθεια είναι ότι δεν χρειάζεσαι πολύ χρόνο ώστε να αντιληφθείς την απόσταση που χωρίζει το χθες από το σήμερα του δημοφιλέστατου SUV και να καταλήξεις στο συμπέρασμα ότι το νέο Duster έχει πλέον διανύσει όλη εκείνη την απόσταση που απαιτείται ώστε να μπορεί να σταθεί απέναντι σε οποιονδήποτε ανταγωνιστή.
Με αφετηρία την πλατφόρμα που έχουμε δει να χρησιμοποιείται σε ουκ ολίγες προτάσεις της Renault -CMF-B είναι η κωδική ονομασία της- και μήκος που αγγίζει τα 4,34 μέτρα, το νέο Dacia Duster εξακολουθεί να φλερτάρει με τον τίτλο του μικρομεσαίου, χωρίς ωστόσο να χάνει όλα εκείνα τα προτερήματα που συνοδεύουν μια συμπαγή πρόταση.
Στοιχεία, όπως η πλήρως ανασχεδιασμένη μάσκα, τα φωτιστικά σώματα και τα σκουρόχρωμα προστατευτικά αμαξώματος από ανακυκλωμένο πλαστικό, καθορίζουν την εικόνα και τον χαρακτήρα που η Dacia θέλησε να προσδώσει στην τρίτη γενιά του Duster.
Πλήρως ανασχεδιασμένο είναι και το εσωτερικό, με το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας να αποκτά τις προδιαγραφές που αρμόζει σε ένα σύγχρονο SUV και τον πίνακα οργάνων να εγκαταλείπει στις κορυφαίες εξοπλιστικά εκδόσεις τις αναλογικές ενδείξεις, ολοκληρώνοντας την πλήρη ψηφιοποίησης του πιλοτηρίου.
Τα πλαστικά παραμένουν σκληρά στο σύνολό τους, ωστόσο, το εξαιρετικό φινίρισμα και σαφώς ελκυστικότερος σχεδιασμός των επιμέρους επιφανειών του ταμπλό αποτελούν το έναυσμα ώστε να ξεπεράσεις τους όποιους ποιοτικούς συμβιβασμούς έχουν πραγματοποιηθεί στον θάλαμο επιβατών.
Το γεγονός ότι δεν παρατηρούνται ενοχλητικοί τριγμοί και πως η ηχομόνωση κρίνεται εξαιρετικά αποτελεσματική, ενισχύουν περαιτέρω την αίσθηση ότι έχεις να κάνεις με το ποιοτικότερο δείγμα γραφής στη σύγχρονη ιστορία της Dacia.
Κερδισμένοι, ωστόσο, μπορούν να δηλώνουν και οι πίσω επιβάτες, καθώς το νέο Dacia Duster προσφέρει μεγαλύτερο κατά 3 εκατοστά χώρο για τα κάτω άκρα, την ίδια στιγμή που το διαμέρισμα αποσκευών στις εκδόσεις με κίνηση στους δύο τροχούς έχει αφετηρία τα 472 λίτρα.
Σε ό,τι αφορά τα κινητήρια σύνολα, το νέο Dacia Duster διαθέτει ένα πλήρες και σύγχρονο οπλοστάσιο, καλύπτοντας και με το παραπάνω το κενό που δημιουργεί η απουσία ενός πετρελαιοκινητήρα από την γκάμα του.
Την αρχή κάνει ο 1.000άρης ECO-G διπλού καυσίμου, ο οποίος αποδίδει με τη βοήθεια ενός υπερσυμπιεστή 100 ίππους και μπορεί να καταναλώνει είτε βενζίνη είτε υγραέριο, εξασφαλίζοντας αυτονομία μεγαλύτερη των 1.300 χιλιομέτρων χάρη στις δύο δεξαμενές των 50 λίτρων.
Η συνέχεια ανήκει σε ένα νέο, επίσης τρικύλινδρο σύνολο 1,2 λίτρου, το οποίο συνδυάζεται με ένα ήπιο υβριδικό σύστημα και αποδίδει 130 ίππους. Μάλιστα ο συγκεκριμένος κινητήρες συνδυάζεται και με το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα τετρακίνησης, συντηρώντας την ικανότητα του Duster να κινείται με χαρακτηριστική ευκολία μακριά από την άσφαλτο.
Η κορυφαία, από όλες τις απόψεις, έκδοση εφοδιάζεται με ένα πλήρως υβριδικό σύνολο απόδοσης 140 ίππων, στην καρδιά του οποίου βρίσκεται ένας ατμοσφαιρικός κινητήρας βενζίνης 1,6 λίτρου. Η συγκεκριμένη διαμόρφωση είναι και η μοναδική στη σημερινή γκάμα του νέου Duster που συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.
Στους δρόμους -και τα χώματα- της Ανδαλουσίας
Αν η εικόνα του νέου Duster μαρτυρά την αναβάθμισή του από ένα αρχετυπικό όχημα ελευθέρου χρόνου σε ένα mainstream SUV πρώτης γραμμής, ο τρόπος με τον οποίο «πατάει» στην άσφαλτο έρχεται να συνυπογράψει την πλήρη μετάλλαξη του δημοφιλέστερου Dacia των ημερών μας.
Ξεκινώντας από το πλαίσιο, το οποίο μοιάζει να έχει ενισχυθεί περαιτέρω και καταλήγοντας στην εξαιρετική ισορροπία μεταξύ άνεσης και δυναμικής που εξασφαλίζει το setup των αναρτήσεων.
Το αμεσότερο σε σχέση με το παρελθόν σύστημα διεύθυνσης καθιστά τις αντιδράσεις του νέου Duster… αιχμηρότερες ή αν προτιμάτε περισσότερο συμβατές με τον ασφάλτινο χαρακτήρα ενός σύγχρονου SUV.
Το ήπια υβριδικό σύνολο του 1,2 λίτρου, σε συνδυασμό με το εξαιρετικό κιβώτιο των έξι σχέσεων, κινεί με χαρακτηριστική ευκολία τα περίπου 1.300 κιλά του Duster, ενώ η παρουσία του συστήματος τετρακίνησης με το σύστημα διαχείρισης πρόσφυσης Terrain Control επεκτείνει και μάλιστα θεαματικά το πεδίο δράσης του αυτοκινήτου.
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τετρακίνητες εκδόσεις διαθέτουν ανεξάρτητες αναρτήσεις και στους δύο άξονες, την ίδια στιγμή που η απόσταση από το έδαφος αυξάνεται από τα 20,9 εκατοστά στα 21,7 εκατοστά.
Χωρίς να κουράζει ή να βυθίζεται στους συμβιβασμούς που με τον έναν ή τον άλλον τρόπο επιβάλλει η αυξημένη απόσταση από το έδαφος, το νέο Duster αποτελεί μια ευχάριστη και άκρως αποτελεσματική πρόταση με το σωστό μέγεθος αλλά και τη σωστή αναλογία περιπέτειας, πρακτικότητας και φιλικότητας προς τον μέσο χρήστη.
Το νέο Dacia Duster αναμένεται στη χώρα μας εντός του καλοκαιριού και μολονότι είναι –πολύ- νωρίς για να μιλάμε για την τιμή του αυτοκινήτου στην ελληνική αγορά θεωρήστε δεδομένο ότι οι προσθήκες σε εξοπλισμό και οι όποιες αναβαθμίσεις θα δημιουργήσουν μια σεβαστή απόσταση από τα επίπεδα του σημερινού-απερχόμενου μοντέλου.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.199 κ.εκ. βενζίνη, 130 ίπποι, 230 Nm
Μετάδοση: μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 9,9 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 180 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 5,5 λτ./100 χλμ., 124 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.343/1.813/1.656 χλστ., 2.657 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.304 κιλά
Χώρος αποσκευών: 472 λίτρα
Άφιξη στην Ελλάδα: Ιούνιος 2024
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ