Διαθέσιμη αποκλειστικά στην Ευρώπη ως υβριδική, η ολοκαίνουρια γενιά του Honda Civic φέρει το διακριτικό e:HEV, δείχνει τις περιβαλλοντικές ανησυχίες της ιαπωνικής εταιρείας και υψώνει ανάστημα απέναντι στον ολοένα και σκληρότερο ανταγωνισμό.
Την πρωτεύουσα της Ισπανίας επίλεξε η Honda για τη δημοσιογραφική παρουσίαση του νέου Civic e:HEV που έρχεται στην Ευρώπη ως full υβριδικό για να συμπληρώσει την υπάρχουσα γκάμα των Ιαπώνων που είναι διαθέσιμη στη Γηραιά Ήπειρο και να προστεθεί δίπλα στα CR-V, Honda e, Jazz, Jazz Crosstar και HR-V.
BUY NOW
Στην 11η πλέον γενιά του, το μικρομεσαίο μοντέλο της Honda θέλει να είναι το πιο ολοκληρωμένο και καλύτερο Civic που έχουμε δει μέχρι στιγμής και για να το πετύχει αυτό ποντάρει πάνω στις τεχνολογίες που έχει αναπτύξει τον τελευταίο καιρό η ιαπωνική εταιρεία, και αφορούν κάθε επί μέρους τομέα, αλλά και στην μεγαλύτερη ευρυχωρία που προσφέρει.
Για το νέο Civic έμφαση φυσικά δίνεται στην προσφερόμενη συνδεσιμότητα, στην επαφή του οδηγού με το αυτοκίνητο και τα συστήματα του αλλά και στα επίπεδα παθητικής και ενεργητικής ασφάλειας. Για την τελευταία φροντίζουν τα νέα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, τα οποία και αποτελούν μέρος της «σουίτας» Honda Sensing των Ιαπώνων.
Σχεδιαστική εξέλιξη και οικειότητα
Αν και πρόκειται για νέο μοντέλο, το Honda Civic διατηρεί σε γενικές γραμμές τη σιλουέτα της προηγούμενης γενιάς που την έκανε να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό της. Στο νέο μοντέλο έχει ενισχυθεί ως έναν βαθμό το σπορ στοιχείο με την γραμμή της οροφής να είναι πλέον πιο χαμηλά, με το μεταξόνιο να έχει αυξηθεί κατά 35 χλστ. και τον πίσω πρόβολο να έχει κοντύνει κατά 20 χλστ. Έτσι το σουλούπι του νέου Civic έχει γίνει πιο δυναμικό, αλλά την ίδια στιγμή λιγότερο προκλητικό έναντι του μοντέλου που αντικαθιστά. Το νέο hatchback των Ιαπώνων, που για μερικά χιλιοστά ανήκει επίσημα στη μεσαία κατηγορία, ακολουθεί μια πιο συντηρητική σχεδιαστική οδό τόσο στο εμπρός όσο και στο πίσω μέρος, κάτι που δείχνει τελικά να λειτουργεί υπέρ του καθώς βγαίνει ελαφρώς ενισχυμένο στο κομμάτι της κομψότητας και της διακριτικότητας.
Εσωτερικό το ανθρωποκεντρικό
Παρόμοια είναι η φιλοσοφία που επικρατεί στη σχεδίαση και του εσωτερικού του νέου Civic, το οποίο βάζει σαν προτεραιότητα τη χρηστικότητα και τα υψηλά επίπεδα εργονομίας. Με λίγα λόγια τα σχεδιαστικά «τρικ» που μπορεί να κερδίσουν τις εντυπώσεις με την πρώτη ματιά φαίνεται να έχουν μπει ξεκάθαρα σε δεύτερη μοίρα και λάμπουν δια της απουσίας τους. Το τελευταίο μόνο κακό δεν είναι αφού το μοντέλο της ιαπωνικής εταιρείας απαιτεί τον ελάχιστο δυνατό χρόνο γνωριμίας με τα βασικά και δευτερεύουσας σημασίας κουμπιά να είναι περιορισμένα σε αριθμό και την ίδια στιγμή να βρίσκονται στις σωστές θέσεις και να ανιχνεύονται γρήγορα και εύκολα από τα ακροδάκτυλα του οδηγού.
Σε σωστή θέση στο ταμπλό η κεντρικά τοποθετημένη οθόνη αφής εννέα ιντσών που δεν παρουσιάζει υστέρηση κατά τη χρήση της, με το νέο multimedia σύστημα να φέρει Android Auto και Apple CarPlay. Ο οδηγός έχει μπροστά του επίσης οθόνη πληροφοριών, η οποία στις χαμηλότερες εξοπλιστικά εκδόσεις είναι επτά ιντσών και συμπληρώνεται από ένα φυσικό, αναλογικό στροφόμετρο, ενώ στην πλουσιότερη Advance φτάνει για πρώτη φορά στις 10,2 ίντσες.
Σχεδιαστικό highlight του ταμπλό είναι η οριζόντια γρίλια που το διατρέχει και κρύβει πίσω της τους αεραγωγούς του κλιματιστικού προσθέτοντας έτσι μια όμορφη νεορετρό πινελιά, ενώ τονίζει περαιτέρω το πλάτος και την ευρυχωρία της καμπίνας -το συνολικό πλάτος του αμαξώματος έχει παραμείνει ίδιο με του προηγούμενου στα 1.800 χλστ. Σημείο που κερδίζει επίσης τις εντυπώσεις στη νέα γενιά του Civic είναι η ποιότητα κατασκευής που βρίσκεται στα τυπικά υψηλά επίπεδα της Honda με τη συναρμογή και τη συναρμολόγηση να μην αφήνουν περιθώριο για αρνητικά σχόλια. Οι Ιάπωνες έδωσαν παράλληλα μεγάλη προσοχή και στην επιλογή των υλικών, ειδικά στα μέρη του εσωτερικού που έρχονται σε επαφή με τους επιβάτες και αυτό γίνεται άμεσα αντιληπτό από όσους βρεθούν στην καμπίνα του Civic.
Παράλληλα όλες οι απαραίτητες θύρες και παροχές ρεύματος δίνουν το "παρών" κάτω από τα λιτά χειριστήρια του κλιματιστικού, ενώ πιο πίσω στην κεντρική κονσόλα βλέπουμε χρηστικές ποτηροθήκες αλλά και έναν τεμπέλη που φέρει από κάτω του ακόμη περισσότερο αποθηκευτικό χώρο. Εντύπωση προκαλεί πάντως το γεγονός ότι ακόμη και αν και οι πίσω επιβαίνοντες έχουν στη διάθεση τους θύρες φόρτισης για το κινητό τους, το νέο Civic δεν φέρει ούτε μία θύρα USB-C. Μικρό το κακό με το μοντέλο της Honda να το αναπληρώνει με ιδιαίτερα καλούς χώρους για τους εμπρός επιβαίνοντες με τους πίσω να απολαμβάνουν χώρους για τα γόνατά τους που θυμίζουν ακόμη μεγαλύτερο αυτοκίνητο, με το μήκος του Civic να φτάνει στα 4.551 χλστ. και το μεταξόνιο του στα 2.734 χλστ.
Οι εντυπωσιακοί χώροι για τα γόνατα θα ξεγελάσουν όσους ξεπερνούν το 1,80 μ. αφού, αν και θα καταφέρουν να κάτσουν με άνεση σταυροπόδι στο πίσω κάθισμα, θα νιώσουν την κεκλιμένη οροφή να έρχεται πολύ κοντά στο κεφάλι τους. Η καλοί χώροι της καμπίνας συμπληρώνονται και από έναν ικανοποιητικό χώρο αποσκευών που με τα 410 λίτρα δεν διεκδικεί την κορυφή της κατηγορίας αλλά δεν απογοητεύει κιόλας, εκτός και αν κριθεί με τα μέτρα της μεσαίας κατηγορίας στην οποία ανήκει επίσημα πλέον το Civic.
11ο κεφάλαιο Civic το υβριδικό
Μισό αιώνα μετά το πρώτο Civic και με πωλήσεις που έχουν ξεπεράσει τις 27,5 εκατ. μονάδες το δημοφιλές μοντέλο της Honda εξηλεκτρίζεται και συμπλέει πλήρως με το πνεύμα των καιρών έχοντας κάτω από το καπό του ένα ισχυρό υβριδικό σύνολο κίνησης, το μοναδικό με το οποίο θα είναι διαθέσιμο επί ευρωπαϊκού εδάφους.
Η Honda δούλεψε πολύ πάνω σε κάθε σημείο του Civic και έδωσε μεγάλη έμφαση στην ποιότητα κύλισης και στην πολιτισμένη λειτουργία του υβριδικού συστήματος με τους δύο ηλεκτρικούς κινητήρες και το συμβατικό ατμοσφαιρικό δίλιτρο μοτέρ που φέρει άμεσο ψεκασμό και λειτουργεί στον κύκλο Atkinson. Οι Ιάπωνες μας είπαν ότι βελτίωσαν και προσάρμοσαν το υβριδικό τους σύστημα στις απαιτήσεις του CIVIC και ότι κατάφεραν να μειώσουν τον θόρυβο που εισβάλλει στην καμπίνα από τον κινητήρα αλλά και από τους πίσω τροχούς ηχομονώνοντας τις δύο περιοχές, κάτι που είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε από πρώτο χέρι και κατά την οδηγική μας επαφή.
Παράλληλα, για να βελτιώσουν την ποιότητα κύλισης, οι άνθρωποι της Honda εργάστηκαν πάνω στην αύξηση της στιβαρότητας του πλαισίου, το οποίο αν και φέρει κάποια κοινά στοιχεία με το προηγούμενο, είναι σε γενικές γραμμές καινούριο.
Αναφορικά με το υβριδικό κινητήριο σύνολο εκείνο που πρέπει να κρατήσετε σε αυτό το σημείο είναι ότι, σύμφωνα με τη Honda, η οικονομία σε καύσιμο δεν έχει γίνει εις βάρος της δυναμικής λειτουργίας. Με θερμική απόδοση που φτάνει στο 41% ο δίλιτρος κινητήρας φέρει και λογισμικό που αναγνωρίζει όταν το αυτοκίνητο κινείται δυναμικά σε δρόμο με στροφές και τον κρατά σε λειτουργία -δεν τον αφήνει να απενεργοποιηθεί-, ενώ κρατά παράλληλα τις στροφές λειτουργίας λίγο ψηλότερα από το κανονικό. Το τελευταίο βελτιώνει τα επίπεδα απόκρισης του υβριδικού συστήματος στο πάτημα του δεξιού πεντάλ και δεν αφήνει τον οδηγό χωρίς δύναμη στην έξοδο της στροφής.
Η Honda αναφέρει πως για τη διαδικασία των 0-100 χλμ./ώρα το υβριδικό Civic χρειάζεται μόλις 7,8 δευτερόλεπτα -στην έκδοση Elegance με τις 17άρες ζάντες- με την συνδυασμένη απόδοση του συστήματος να φτάνει στους 184 ίππους και τα 315 Nm ροπής. Παράλληλα η μικτή κατανάλωση κατά το πρότυπο WLTP δεν ξεπερνά τα 4,7 λτ./100 χλμ. με τις εκπομπές CO2 να ανέρχονται σε 108 γρ./χλμ. και να το απαλλάσσουν στην Ελλάδα από την καταβολή τελών κυκλοφορίας. Τα νούμερα κατανάλωσης που ανακοινώνει η Honda δεν φαίνεται να βρίσκονται μακριά από την πραγματικότητα αφού κατά τη διάρκεια αυτής της πρώτης επαφής που είχαμε με το νέο Civic στα περίχωρα της Μαδρίτης και ακολουθώντας κατά περιόδους ένα σχετικά δυναμικό ρυθμό, η κατανάλωση κυμάνθηκε στα 5,3 λτ./100 χλμ.
Αποτελεσματικό και ήσυχο
Στο δρόμο και με τη Honda να επιλέγει μια όμορφη διαδρομή κυρίως στο επαρχιακό δίκτυο γύρω από τη Μαδρίτη, η νέα γενιά του Civic δεν δυσκολεύεται να δείξει όλα τα νέα πράγματα που φέρνει στο τραπέζι σε σχέση με την προηγούμενη. Το υβριδικό σύνολο που είναι και το πιο σημαντικό από αυτά εκπλήσσει αρχικά με την ιδιαίτερα πολιτισμένη λειτουργία του. Tα επίπεδα θορύβου εντός της καμπίνας να κρατούνται πολύ χαμηλά λόγω και της ύπαρξης του συστήματος Active Noise Control (ANC), το οποίο εξουδετερώνει ήχους που θα μπορούσαν να περάσουν εντός και να δημιουργήσουν συντονισμούς στην καμπίνα. Από στάση το Civic επιταχύνει δυναμικά με τον βαρετό ήχο του CVT κιβωτίου να καλύπτεται στο πρόγραμμα «Sport» από το Active Sound Control, το οποίο μέσω των ηχείων αναπαράγει έναν ήχο που θυμίζει τη λειτουργία ενός κινητήρα VTEC. Η όλη ηχητική εμπειρία θυμίζει παλιότερο video game όχι όμως και η επιτάχυνση του Civic που είναι πραγματική και δυναμική με τα χιλιόμετρα να ανεβαίνουν γρήγορα στο αναλογικής ένδειξης κοντέρ που απεικονίζεται στη μεγάλη οθόνη πληροφοριών.
Οι δυναμικές επιδόσεις που προσφέρει το υβριδικό σύνολο του Civic έχουν βρει ένα αντάξιο ταίρι στο σύστημα πέδησης που χαρακτηρίζεται από καλή γραμμικότητα και αίσθηση στο μεσαίο πεντάλ αλλά και από δύναμη, την οποία και είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε σε εικονικό «φρενάρισμα πανικού» στην πολύ καλή από πλευράς πρόσφυσης ισπανική άσφαλτο. Με αυτήν κάτω από τους τροχούς με τα φρέσκα ελαστικά το Civic παρουσιάζεται γεμάτο αυτοπεποίθηση και σε δρόμο με στροφές. Ακολουθεί πιστά την τροχιά που χαράσσει ο οδηγός με το τιμόνι να προσφέρει καλή πληροφόρηση και τα περιθώρια πρόσφυσης να παρουσιάζονται ιδιαίτερα υψηλά. Με επιλεγμένο το πρόγραμμα Sport, το υβριδικό σύνολο καταφέρνει να ικανοποιήσει και σε αυτές τις συνθήκες και εκμεταλλεύεται στο έπακρο τη στιβαρότητα του πλαισίου που δεν δείχνει να συγκινείται από τη συνδυαστική ισχύ των 184 ίππων.
Με το βλέμμα στο μέλλον
Το νέο Civic δείχνει να εκπληρώνει τις υποσχέσεις που δίνει η Honda για την 11η γενιά του μοντέλου της. Πολιτισμένο, ιδιαίτερα οικονομικό σε κατανάλωση αλλά και δυναμικό αναφορικά με την συμπεριφορά του, το νέο μοντέλο των Ιαπώνων θέλει να διεκδικήσει το δικό του μερίδιο στην κατηγορίας, έχοντας παράλληλα και ένα ολοκληρωμένο οπλοστάσιο ασφάλειας και υποβοήθησης για τον οδηγό του, διαθέσιμο στο στάνταρ εξοπλισμό. Το Civic δείχνει να έχει τα φόντα για να το κάνει, όμως αυτό είναι κάτι που θα γνωρίζουμε καλύτερα στην δοκιμή του νέου μοντέλο της Honda επί ελληνικού εδάφους, σε συνδυασμό βέβαια και με την τιμή του στη χώρα μας.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: υβριδικό σύνολο, 184 PS /315 Nm
Μετάδοση: CVT κιβώτιο, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 7,8 0-100 χλμ./ώρα, 180 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 4,7/100 χλμ., 108 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.551/1.802/1.408 χλστ., 2.734 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.517 κιλά
Χώρος αποσκευών: 410 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: / - 0 ευρώ