Οδηγούμε στην Ισπανία το νέο Toyota C-HR

Οδηγούμε στην Ισπανία το νέο Toyota C-HR 2023

Η νέα, δεύτερη γενιά του Toyota C-HR βαδίζει στα χνάρια του προκάτοχου μοντέλου, προσφέροντας μοναδική για τα μικρομεσαία crossovers σχεδίαση, ενώ ανεβαίνει ένα σκαλί σε όλους τους υπόλοιπους τομείς.

Χωρίς αμφιβολία το C-HR (Coupe High Rider) είναι από εκείνα τα μοντέλα που καταφέρνουν να ξεχωρίζουν ακόμη και σήμερα στη μικρομεσαία κατηγορία παρά το ότι πρωτοπαρουσιάστηκε πριν από επτά ολόκληρα χρόνια, το 2016.

Ο συνδυασμός της ξεχωριστής coupe crossover σχεδίασης, ειδικά για τα δεδομένα της συντηρητικής Toyota, της ενδιαφέρουσας δυναμικής συμπεριφοράς και των χώρων που επαρκούν για τέσσερεις επιβάτες έκαναν το C-HR να κερδίσει το στοίχημα που έβαλαν οι Ιάπωνες κατά την παρουσίασή του, ως ένα εξωστρεφές σχεδιαστικά μικρομεσαίο που θα δίνει περισσότερη έμφαση στο στιλ και λιγότερο στην πρακτικότητα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Απόδειξη για το παραπάνω είναι, αν μη τι άλλο, οι περισσότερες από 840.000 συνολικά πωλήσεις του C-HR στις ευρωπαϊκές αλλά και τις υπόλοιπες αγορές του κόσμου που ήταν διαθέσιμο, ενώ επιτυχημένη θεωρείται η πορεία του και στην ελληνική αγορά με 14.000 C-HR πρώτης γενιάς να έχουν βρει αγοραστές και στη χώρα μας.

Για την Toyota ακόμη πιο σημαντικό είναι ίσως το γεγονός ότι περίπου οι μισές από τις πωλήσεις του μικρομεσαίου C-HR αντιστοιχούν σε οδηγούς που δεν είχαν πριν στην κατοχή τους κάποιο μοντέλο της ιαπωνικής εταιρείας.

Το C-HR ήταν ένα είδος μαθήματος για την Toyota που κατάλαβε ότι οι χώροι και τα αυξημένα επίπεδα χρηστικότητας δεν είναι το παν για όλους εκείνους που ενδιαφέρονται για ένα μικρομεσαίο crossover αφού, όπως αποδείχθηκε, το ξεχωριστό, δυναμικό στιλ, εκείνο που ξεφεύγει από τα καθιερωμένα και εκφράζει ένα διαφορετικό lifestyle μπορεί να παίξει τον δικό του μεγάλο ρόλο σε αυτή την ιδιαίτερα ανταγωνιστική κατηγορία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στο ίδιο μονοπάτι αλλά… μία σχεδιαστική ταχύτητα πάνω βαδίζει και η νέα γενιά του C-HR που παρουσιάστηκε επίσημα το περασμένο καλοκαίρι και εξελίχθηκε και σχεδιάστηκε στην Ευρώπη για το απαιτητικό κοινό της Γηραιάς Ηπείρου, ενώ κατασκευάζεται και εδώ, στο εργοστάσιο των Ιαπώνων στην Τουρκία.

Μπρος τα κάλλη
Απλά κοιτάζοντας το C-HR καταλαβαίνει κανείς ότι αυτό το μοντέλο της Toyota δεν απευθύνεται σε εκείνους που επιθυμούν διακριτικότητα στις μετακινήσεις τους ούτε να έχουν στην κατοχή τους το μοντέλο με τους κορυφαίους χώρους της κατηγορίας. Άλλωστε η ιαπωνική εταιρεία έχει φροντίσει και γι' αυτή τη μερίδα του αγοραστικού κοινού προσφέροντας παράλληλα με το C-HR την πιο χρηστική -και συντηρητική σχεδιαστικά- Corolla Cross, σε παραπλήσιες και ελαφρώς μεγαλύτερες διαστάσεις.

Όπως και η πρώτη γενιά του μοντέλου της ιαπωνικής εταιρείας, η οποία άνοιξε τον δρόμο για την Toyota και κατάφερε να ξεπεράσει και τις προσδοκίες των Ιαπώνων, έτσι και το νέο C-HR απευθύνεται σε εκείνους που αποζητούν κάτι το διαφορετικό. Σε εκείνους όπου η μοντέρνα, ξεχωριστή σχεδίαση και το στιλ έχουν βαρύνουσα σημασία στην τελική επιλογή και οι διαθέσιμοι χώροι για τους πίσω μπαίνουν εσκεμμένα σε δεύτερη μοίρα στον βωμό της διαφορετικότητας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το εμπρός μέρος το C-HR δανείζεται στοιχεία από το "hammerhead" design που έκανε την εμφάνισή του στα νέα bZ4X και Prius, με την τρέχουσα σχεδιαστική γλώσσα της ιαπωνικής εταιρείας να είναι επίσης εμφανής στο σμιλεμένο προφίλ του αυτοκινήτου.

Στο πίσω μέρος ωστόσο το C-HR χαράσσει τον δικό του δρόμο και ξεχωρίζει από οποιοδήποτε άλλο Toyota με την ενιαία μπάρα των φωτιστικών σωμάτων να προσδίδει οπτικά πλάτος και να ενσωματώνει για πρώτη φορά φωτιζόμενο και το όνομα του μοντέλου. Παράλληλα, το σφηνοειδές σχήμα και η έντονη "coupe κλίση" της οροφής προσδίδουν στο C-HR ένα δυναμικό παρουσιαστικό, σύμφωνα άλλωστε και με το ζητούμενο, ενώ άλλη μια πρωτιά για Toyota είναι οι pop up χειρολαβές πόρτες που προσθέτουν premium αισθητικούς πόντους.

Διαφορετικό παντού

Το καινούργιο C-HR είναι εντελώς διαφορετικό και στο εσωτερικό του σε σχέση με το μοντέλο που αντικαθιστά. Η Toyota προσπάθησε και κατάφερε να αναβαθμίσει συνολικά το σαλόνι του μικρομεσαίου της, με σχεδίαση αλλά και υλικά που φέρνουν έναν… βιώσιμα premium αέρα στην καμπίνα που ταιριάζει με την εξωτερική εμφάνιση, αν και εδώ η εικόνα δεν είναι ρηξικέλευθη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Toyota προσπάθησε και κατάφερε να προσδώσει έναν premium αέρα στην καμπίνα του C-HR με ένα ταμπλό οδηγοκεντρικής σχεδίασης και μια μεγάλη οθόνη πληροφοριών 12,3 ιντσών να καλοσωρίζει τον οδηγό. Στο κέντρο του ταμπλό και ανάλογα με την εξοπλιστική έκδοση, το νέο multimedia σύστημα επικοινωνεί με τον ανθρώπινο παράγοντα μέσω μιας ευρείας οθόνης αφής οχτώ (8) ή 12,3 ιντσών, με την Toyota να έχει φροντίσει όπως πάντα ώστε οι διακόπτες και τα υπόλοιπα χειριστήρια να μην χρειάζονται παρά τον απολύτως απαραίτητο χρόνο εξοικείωσης.

Η εμπειρία πολυμέσων είναι επίσης πιο αποτελεσματική αναφορικά με τη συνδεσιμότητά της χάρη στο Toyota Smart Connect, το οποίο διαθέτει ενσωματωμένο φωνητικό βοηθό και ασύρματη σύνδεση smartphone, cloud σύστημα πλοήγησης, ενώ προσφέρει Οver The Air (OTA) ενημερώσεις. Χαρακτηριστική είναι η ακρίβεια αλλά και η λεπτομερής πληροφόρηση του συστήματος πλοήγησης στα ελληνικά που δεν αφήνει περιθώρια για παρεξηγήσεις.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οδηγός και συνοδηγός νιώθουν άνετα στα νέας σχεδίασης καθίσματα και αισθάνονται το C-HR να "τυλίγεται" ευχάριστα γύρω τους. Στο πίσω κάθισμα δύο ενήλικες έως 1,8 μ. θα βολευτούν πιο εύκολα από όσο υπονοούν τα μικρά παράθυρα και η μεγάλη κλίση της οροφής έχοντας απλά επαρκή χώρο για τα κεφάλια και τα γόνατά τους.

Για εκείνους που επιθυμούν περισσότερο χώρο για τα κεφάλια των πίσω διαθέσιμη υπάρχει και γυάλινη πανοραμική οροφή η οποία προσθέτει άλλα 30 χλστ. επιπλέον ύψους, ενώ η ειδική επίστρωση που φέρει κρατά εκτός της καμπίνας την υπεριώδη ακτινοβολία και κατά συνέπεια τη ζέστη. Έναντι του προηγούμενου, το νέο C-HR παρουσιάζεται ελαφρώς πιο κοντό και χαμηλό και έχει κερδίσει σε πλάτος, με το μήκος και το ύψος του να φτάνουν στα 4.362 και 1.558 χλστ. αντίστοιχα, ενώ το πλάτος βρίσκεται στα 1.832 χλστ. Η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ βρίσκεται στα αποδεκτά 388 λίτρα για το μοντέλο με το μοτέρ του 1,8 λίτρου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ



Μόνο υβριδικά σύνολα κίνησης

Παράλληλα, τα υβριδικά σύνολα κίνησης της Toyota που βρίσκονται κάτω από το καπό και του C-HR δείχνουν και σε αυτή την περίπτωση την δουλειά που έχουν κάνει οι Ιάπωνες στα πέμπτης πλέον γενιάς συστήματά τους και την εμπειρία που έχουν συγκεντρώσει τα τελευταία 25 χρόνια.

Η βασική υβριδική έκδοση εφοδιάζεται με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης του 1,8 λίτρου με συνδυαστική απόδοση που φτάνει τους 140 ίππους και ακολουθεί η υβριδική με τον 2λιτρο ατμοσφαιρικό βενζίνης και απόδοση 198 ίππων.

Για εκείνους που επιθυμούν το νέο τους υβριδικό Toyota C-HR να είναι τετρακίνητο, τότε ο συνδυασμός του δίλιτρου κινητήρα με έναν πρόσθετο ηλεκτροκινητήρα 41 ίππων στον πίσω άξονα, αποτελεί μονόδρομο. Και σε αυτή την περίπτωση, η ισχύς του υβριδικού συστήματος είναι 198 ίπποι.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στην κορυφή της γκάμας και για πρώτη φορά στην ιστορία του C-HR βρίσκεται το plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης. Πρόκειται για ένα σύνολο που συνδυάζει τον ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης των δύο λίτρων, μια αρκετά μεγάλη μπαταρία ιόντων λιθίου 13,6 kWh και ένα ηλεκτρικό μοτέρ αποδίδοντας συνδυαστικά 223 ίππους. Η συγκεκριμένη έκδοση θα είναι διαθέσιμη από τη νέα χρονιά καθώς η παραγωγή της δεν έχει ξεκινήσει ακόμη, ενώ μπορεί να προσφέρει αμιγώς ηλεκτρική κίνηση για έως και 66 χλμ. σύμφωνα με την Toyota.

Προηγμένο και πολιτισμένο

Στο δρόμο, το νέο C-HR δείχνει πιο ώριμο από το μοντέλο που ήρθε να αντικαταστήσει, ένα μοντέλο, το οποίο τα κατάφερνε ήδη πολύ καλά σε αυτόν τον τομέα. Αν και σε γενικές γραμμές οι ισπανικοί δρόμοι στους οποίους κινηθήκαμε ήταν προσεγμένοι, η ανάρτηση του C-HR φιλτράρει επιτυχημένα τις μικροανωμαλίες του οδοστρώματος, ενώ η καμπίνα παραμένει ήσυχη χάρη και στη αυξημένη στιβαρότητα που επιδεικνύει το πλαίσιο.

Αν και επί της ουσίας βασίζεται στην ίδια TNGA (Toyota New Global Architecture) πλατφόρμα με την πρώτη γενιά, το πλαίσιο του C-HR έχει δεχτεί πολλές αλλαγές σε νευραλγικούς τομείς με αποτέλεσμα η στιβαρότητά του να έχει αυξηθεί. Βελτιωμένη ποιοτικά είναι και η λειτουργία της αναθεωρημένης ανάρτησης που ελέγχει πολύ ικανοποιητικά τις κλίσεις του αμαξώματος, κρατά τους τροχούς σε επαφή με την άσφαλτο και δεν ταλαιπωρεί παράλληλα τους επιβαίνοντες. Ειδικά στην 4κίνητη έκδοση AWD-i, τα νέου τύπου αμορτισέρ της Toyota λειτουργούν σχεδόν ισοπεδωτικά στις μικροανωμαλίες "σιδερώνοντας" τον δρόμο με εντυπωσιακή συνέπεια και παρά τις ζάντες των 20 ιντσών. Εδώ τα περιθώρια πρόσφυσης είναι ακόμη πιο υψηλά χάρη και στη λειτουργία του ηλεκτρικού μοτέρ που βρίσκεται στον πίσω άξονα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το νέο C-HR δείχνει ικανό να καλύψει με άνεση μεγάλες αποστάσεις, ενώ το ίδιο άνετα θα νιώσει και σε δρόμο με στροφές με το άμεσο τιμόνι και τα καλά σε αίσθηση και απόδοση φρένα να υποστηρίζονται από υψηλά επίπεδα πρόσφυσης. Σίγουρα το μικρομεσαίο των Ιαπώνων δεν είναι μια σπορ κατασκευή αλλά μπορεί να κινηθεί ευχάριστα με πολύ γρήγορο ρυθμό εφόσον το επιθυμεί ο οδηγός του με την φιλικότητα και την προοδευτικότητα στις αντιδράσεις να συγκαταλέγονται στα θετικά χαρακτηριστικά του.

Στη συνολική άνεση έρχονται να προστεθούν και τα πολύ χαμηλά επίπεδα θορύβου που εισβάλλουν στην καλοφτιαγμένη καμπίνα με την ποιότητα κύλισης να συγκαταλέγεται επίσης στα δυνατά σημεία της διαγωγής του C-HR.

Η πολιτισμένη λειτουργία, τα χαμηλά επίπεδα θορύβου -εκτός και αν ζητά κανείς το μέγιστο από το εκάστοτε σύνολο- και ο υποδειγματικός τρόπος που ο κινητήρας εσωτερικής καύσης εμπλέκεται και απεμπλέκεται στη διαδικασία κίνησης του C-HR είναι τα κοινά χαρακτηριστικά των δύο υβριδικών εκδόσεων του μικρομεσαίου crossover που οδηγήσαμε, χαρακτηριστικά που αναδεικνύουν ακόμη περισσότερο τη βελτιωμένη ποιότητα κύλισης που βρίσκεται πραγματικά σε πολύ υψηλά επίπεδα για τα δεδομένα της κατηγορίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με το σύστημα του 1,8 λίτρου να είναι και εκείνο που παρουσιάζει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον για την ελληνική αγορά αυτό είναι που συγκέντρωσε και το μεγαλύτερο ενδιαφέρον κατά τη διάρκεια αυτής της πρώτης αναγνωριστικής βόλτας με τον σικ εκπρόσωπο των Ιαπώνων στα μικρομεσαία crossovers.

Οι 140 ίπποι που παράγει συνδυαστικά το υβριδικό σύνολο δεν είναι ικανοί να ξεσηκώσουν τον οδηγό, κινούν όμως με άνεση το ευρωπαϊκό μοντέλο των Ιαπώνων και προσφέρουν άμεσα τις υπηρεσίες σε κάθε πάτημα του δεξιού πεντάλ. Ο οδηγός θα βρει παράλληλα έναν σύμμαχο για την καθημερινή του κίνηση που καταναλώνει μόνο τις απολύτως απαραίτητες ποσότητες βενζίνης σε αστικό περιβάλλον και θα περάσει τον περισσότερο χρόνο του λειτουργώντας αμιγώς ηλεκτρικά.

Στην Ελλάδα οι τιμές του C-HR, το οποίο είναι ήδη διαθέσιμο για παραγγελία, ξεκινούν από τα 29.300 ευρώ για την "βασική" εξοπλιστική έκδοση C-ULT, η οποία έχει ένα ολοκληρωμένο πατέτο στοιχείων άνεσης και ασφάλειας και ψυχαγωγίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Από την πρώτη έκδοση διατίθενται πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3’’, σύστημα πολυμέσων Toyota Smart Connect με οθόνη αφής οχτώ ιντσών και πλήθος συνδεδεμένων και απομακρυσμένων υπηρεσιών, όπως το Cloud σύστημα πλοήγησης και η ρύθμιση της θερμοκρασίας της καμπίνας από το smartphone, ασύρματη ενσωμάτωση στο Apple Car Play, πλήρως LED φωτιστικά σώματα, αλλά και σύστημα ανίχνευσης τυφλού σημείου (BSM).

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ Hybrid 140 (Hybrid 200 AWD-i)
Κινητήρας βενζίνης: 1.798 κ.εκ., 98 PS/ 5.200 σ.α.λ., 142 Nm/3.600 σ.α.λ. (1.987 κ.εκ., 152 PS/6.000, σ.α.λ., 190/4.400-5.200 σ.α.λ.)
Ηλεκτροκινητήρας: 95 PS/185 Nm
Συνδυαστική ισχύς: 140 PS
Μετάδοση: Αυτόματο e-CVT, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 9,9 δλ. 0-100 χλμ. (7,9 δλ.), 175 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα (180 χλμ./ώρα)
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: -
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.362/1.832/1.558 χλστ., 2.640 χλστ. μεταξόνιο
Χώρος αποσκευών: - λτ.
Τιμή: Από 29.300 ευρώ

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ