H Toyota πραγματοποιεί μία ακόμα πολύτιμη προσθήκη στο ρόστερ της, παντρεύοντας την πλούσια παράδοση της γνωστής στους περισσότερους Corolla, με την υβριδική τεχνολογία και τον περιπετειώδη χαρακτήρα ενός φιλόδοξου crossover.
Έχουν περάσει 55 χρόνια από εκείνη την ημέρα που ένα υπεράνω κάθε υποψίας ιαπωνικό sedan άλλαξε τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε τον όρο του best seller, συντρίβοντας το ένα ρεκόρ πωλήσεων μετά το άλλο και γράφοντας με χρυσά γράμματα το όνομά του στο πάνθεον της Αυτοκίνησης.
Ο λόγος για το Toyota Corolla των 50 εκατομμυρίων πωλήσεων και των δεκάδων χιλιάδων ορκισμένων… οπαδών σε ολόκληρο το πλανήτη, το οποίο σήμερα ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία του, αποκτώντας πρόσβαση στην καρδιά της μεγαλύτερης και ταχύτερα αναπτυσσόμενη αγορά της ευρωπαϊκής -και όχι μόνον- αγοράς.
BUY NOW
Το προσωνύμιο Cross, λοιπόν, μόνο τυχαία δεν ήρθε να προστεθεί στην ταυτότητα του ιαπωνικού μοντέλου, το οποίο πλέον μάς συστήνεται ως ένα μικρομεσαιών διαστάσεων crossover έτοιμο να ξεδιπλώσει τις πολυχρηστικές ιδιότητές του και τα χαρίσματα της υβριδικής τεχνολογίας σε περισσότερα και απαιτητικότερα τερέν.
Σε άλλη διάσταση
Μολονότι το νέο Toyota Corolla Cross έχει αφετηρία το δάπεδο το οποίο φιλοξενεί το γνωστό σε όλους C-HR, η αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων -το μήκος αγγίζει τα 4,46 εκατοστά- και η κατά γενική ομολογία συντηρητικότερη σχεδιαστική προσέγγιση έχουν αναδείξει ένα διαφορετικό, πιο οικογενειακό προφίλ.
Εκτός, λοιπόν, από το πλήρως ψηφιακό cockpit το οποίο αποτελείται από τον εντυπωσιακό πίνακα οργάνων με την οθόνη των 12,3 ιντσών και την κεντρικά τοποθετημένη οθόνη του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας μεγέθους 10,5 ιντσών, το Toyota Corolla Cross μπορεί να αισθάνεται περήφανο για την άνεση που προσφέρει στην πίσω σειρά καθισμάτων και για τα 436 λίτρα του χώρου των αποσκευών.
Στη γνώριμη κατασκευαστική πιστότητα που διακρίνει την “made in Japan” Toyota Corolla Cross και τον εύπεπτο σχεδιασμό, προσθέστε τα αναβαθμισμένα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας τα οποία αποτελούν την καρδιά του Toyota Safety Sense και αναπόσπαστο κομμάτι της ολιστικής στρατηγικής που έχουν ακολουθήσει οι Ιάπωνες σε όλα σχεδόν τα επίπεδα, δίνοντας την απαραίτητη προσοχή ακόμα και στην παραμικρή λεπτομέρεια.
Η νέα υβριδική καρδιά
Μόνον λεπτομέρεια δεν συνιστά πάντως το νέο υβριδικό σύνολο που τοποθετείται κάτω από το καπό του ιαπωνικού crossover και αποδίδει 197 ίππους, συνδυάζοντας τη λειτουργία ενός ατμοσφαιρικού κινητήρα βενζίνης χωρητικότητας 2,0 λίτρων και ενός -ή δύο στην περίπτωση των τετρακίνητων εκδόσεων- ηλεκτρικού μοτέρ.
Η νέα, αποδοτικότερη και ελαφρύτερη σε σχέση με το παρελθόν μπαταρία ιόντων λιθίου καθώς και το αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης συμπληρώνουν τις προδιαγραφές του νέου υβριδικού συνόλου της Toyota, το οποίο φυσικά διακρίνεται για την ιδιαίτερα χαμηλή κατανάλωση καυσίμου.
Σύμφωνα με την ιαπωνική φίρμα, το Toyota Corolla Cross απαιτεί μόλις 5 λίτρα καυσίμου για να καλύψει σε μικτές συνθήκες την απόσταση των 100 χιλιομέτρων, παρά το γεγονός ότι διατηρεί την ικανότητα να επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 7,5 δευτερόλεπτα.
Οι τιμές αυτές δεν διαφοροποιούνται σημαντικά στις τετρακίνητες εκδόσεις του αυτοκινήτου, όπου ένας δεύτερος ηλεκτροκινητήρας, τοποθετημένος στον πίσω άξονα, φροντίζει για την κίνηση των πίσω τροχών, δημιουργώντας μια επιπλέον δικλείδα ασφαλείας σε ό,τι αφορά στα δυναμικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου και τη διαχείριση απαιτητικότερων καταστάσεων.
Με το Toyota Corolla Cross στην ισπανική άσφαλτο
Είναι προφανές ότι το Toyota Corolla Cross δεν κατασκευάστηκε ώστε να αποτελέσει τη δυναμικότερη πρόταση στην παλέτα στην γκάμα της ιαπωνικής φίρμας, η στροφή της οποίας προς έναν πιο οδηγοκεντρικό κώδικα συμπεριφοράς είναι τα τελευταία χρόνια εντυπωσιακή.
Όπως και στο παρελθόν, λοιπόν, έτσι και τώρα καλείσαι να προσαρμόσεις το οδηγικό σου ταμπεραμέντο στις ιδιαιτερότητες του υβριδικού συνόλου σε μια προσπάθεια να αξιοποιήσεις πλήρως τις δυνατότητές του, είτε αυτές σχετίζονται με τον δείκτη της κατανάλωσης καυσίμου είτε με την ευζωία οδηγού και επιβατών.
Παρά τους 197 ίππους και τις αισιόδοξες τιμές επιτάχυνσης, το υβριδικό σύστημα αντιδρά αμήχανα στην υπερβολή, επιβάλλοντας με τον τρόπο του έναν διαφορετικό, πιο ορθολογικό ρυθμό.
Λιγότερο αιχμηρό, σε σχέση τουλάχιστον με το C-HR, το Corolla Cross δείχνει να “πληρώνει” την υποχρεωτική αλλαγή πορείας που επιβάλλει η προϊοντική τοποθέτησή του στην γκάμα της ιαπωνικής φίρμας και το επιπλέον 1,5 εκατοστό της απόστασης από το έδαφος, κερδίζοντας παρόλα αυτά σε άνεση, γεγονός που εν μέρει οφείλεται και στις ανεξάρτητες αναρτήσεις του μπροστινού και του πίσω άξονα.
Χωρίς, λοιπόν, να κρύβει τον οικογενειακό του προσανατολισμό, το Corolla Cross παραμένει προσηλωμένο στον στόχο του που δεν είναι άλλος από τη μεγιστοποίηση των κερδών σε επίπεδο άνεσης, χρηστικότητας και φυσικά αποδοτικότητας.
Άλλωστε για εκείνους που θα θελήσουν να αποφύγουν το φορολογικό ρίσκο του δίλιτρου κινητήρα και την όποια επιβάρυνση προκύπτει από τον Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης -περίπου 420 ευρώ για τα πρώτα 5 χρόνια- η Toyota έχει στα σκαριά και την έκδοση με τον υβριδικό σύνολο του 1,8 λίτρου, η άφιξη του οποίου στην ελληνική αγορά πρόκειται να πραγματοποιηθεί μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2023.
Επιστρέφοντας στο σήμερα, το Corolla Cross βρίσκεται ήδη στις κεντρικές εκθέσεις της Toyota στην Ελλάδα, όντας μάλιστα ετοιμοπαράδοτο, με την τιμή του να ξεκινά από τα 31.200 ευρώ για τις δικίνητες εκδόσεις και τα 33.200 ευρώ για τις τετρακίνητες.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας βενζίνης: 1.987 κ.εκ., 152 PS/ 6.000 σ.α.λ., 190 Nm/4.400-5.200 σ.α.λ.
Ηλεκτροκινητήρας: 111 PS/206 Nm (πίσω ηλεκτροκινητήρας σε AWD 41 PS/84 Nm)
Συνδυαστική απόδοση: 197 PS
Μετάδοση: Αυτόματο e-CVT, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 7,5 sec. 0-100 km/h, 180 km/h τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 4,0 λτ./100 χλμ., 114 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.460/1.825/1.620 χλστ., 2.640 χλστ. μεταξόνιο
Χώρος αποσκευών: 436 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 31.200 ευρώ- 73 ευρώ