Οδηγούμε στο Βερολίνο το νέο Subaru Forester

Subaru Forester

Η Subaru παρουσιάζει τη νέα γενιά του Forester, η οποία θα λανσαριστεί στη χώρα μας στις αρχές του έτους. Οδηγήσαμε το ιαπωνικό SUV επί γερμανικού εδάφους και σάς μεταφέρουμε τις πρώτες μας εντυπώσεις.

To όνομα «Forester» έκανε την πρώτη του εμφάνιση το 1997 στην γκάμα της Subaru, εδραιώνοντας την παρουσία του στις πωλήσεις ως ένα crossover ικανό να κινηθεί σε κάθε έδαφος. Στα 27 χρόνια που μεσολάβησαν, το εμβληματικό ιαπωνικό μοντέλο εξελίχθηκε σύμφωνα με τις σύγχρονες τάσεις, εντάχθηκε στην κατηγορία των SUV και διατήρησε τα χαρακτηριστικά που το έκαναν να ξεχωρίσει όλο αυτό το διάστημα, όπως η απλότητα στη σχεδίαση του, τα υψηλά στάνταρ ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας και φυσικά η μόνιμη συμμετρική τετρακίνηση που αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι των αυτοκινήτων της Subaru. Η 6η γενιά του μοντέλου μας συστήθηκε στα περίχωρα του Βερολίνου, σε μια πρώτη οδηγική επαφή σε κλειστή διαδρομή. Ας δούμε τα βασικά στοιχεία του νέου Subaru Forester.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
subaru forester

Με νέα σχεδίαση και περισσότερες τεχνολογίες

Ελαφρώς μεγαλύτερο σε διαστάσεις από τον προκάτοχό του (+30 χλστ. σε μήκος και +15 χλστ. σε πλάτος), το αμάξωμα του νέου Forester ακολουθεί μια διαφορετική σχεδίαση, με πιο έντονες ακμές. Πλέον, η μάσκα σε μαύρη απόχρωση καταλαμβάνει σχεδόν το σύνολο του εμπρόσθιου μέρους, με τα νέα φωτιστικά σώματα να ενσωματώνονται μέσα σε αυτή. Στο πίσω μέρος τώρα, η boxy αισθητική διαφοροποιείται στη νέα γενιά του μοντέλου της Subaru μέσω του γυάλινης οριζόντιας γραμμής στην πόρτα του χώρου αποσκευών που «ενώνει» τα δύο φωτιστικά σώματα. Επίσης, όπως τονίζουν οι άνθρωποι της ιαπωνικής φίρμας, σε το εξωτερικό μέρος έχουν γίνει προσεκτικές παρεμβάσεις προκειμένου να βελτιωθεί η αεροδυναμική του αμαξώματος. 

subaru forester
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Περνώντας στην καμπίνα του νέου Forester, οι σχεδιαστές της εταιρείας έχουν αναβαθμίσει ριζικά την αισθητική μέσω του νέου ταμπλό που περιλαμβάνει νέο πίνακα οργάνων και φυσικά την ορθογώνια οθόνη αφής Full HD μεγέθους 11,6 ιντσών, με το σύστημα infotainment να περιλαμβάνεις όλες τις σύγχρονες λειτουργίες. Σημειώνουμε, επίσης, πως τα σκληρά πλαστικά, με εξαίρεση το επάνω μέρος του ταμπλό, εμφανίζουν πολύ καλή συναρμογή μεταξύ τους. Ταυτόχρονα, εκτός των μεγαλύτερων χώρων που προσφέρει το ιαπωνικό SUV και των αναβαθμισμένων εσωτερικών επενδύσεων, η Subaru βελτίωσε την ηχομόνωση της καμπίνας και τοποθέτησε νέα καθίσματα τα οποία μειώνουν σε πολύ μεγάλο βαθμό τις δονήσεις που φτάνουν στο ανθρώπινο σώμα όταν το όχημα κινείται σε εδάφη με έντονες ανωμαλίες.

subaru forester

Στην παλέτα του εξοπλισμού του νέου Forester συναντούμε το αναβαθμισμένο σύστημα EyeSight Driver Assist, το οποίο περιλαμβάνει 15 λειτουργίες. Μεταξύ αυτών συμπεριλαμβάνεται η νέα ευρυγώνια κάμερα για καλύτερο έλεγχο των τυφλών σημείων γύρω από το αυτοκίνητο αλλά και το νέο σύστημα επείγουσας ακινητοποίησης του οχήματος. Το συγκεκριμένο ελέγχει την κατάσταση του οδηγού και όταν -σε ακραίες συνθήκες – εκείνος δεν είναι σε θέση να αντιδράσει, αφού ολοκληρώσει μια σειρά από προειδοποιητικές ενέργειες, το όχημα ενεργοποιεί τα αλάρμ και σταδιακά ακινητοποιείται ξεκλειδώνοντας τις πόρτες (το αν λόγω σύστημα όπως και εκείνο του αυτόματου φρεναρίσματος σε εμπόδιο μας παρουσίασε τεχνικός της Subaru σε πραγματικές συνθήκες εξηγώντας μας τη σημασία του σε ακραίες καταστάσεις).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
subaru forester

Με 2λιτρο υβριδικό σύνολο και μηχανικές αναβαθμίσεις

Το νέο Forester πατάει και πάλι στην πλατφόρμα SGP (Subaru Global Platform) με το μεταξόνιο να παραμένει αμετάβλητο στα 2.670 χλστ., καθώς και η απόσταση από το έδαφος στα 220 χλστ. Όπως αναφέρει η εταιρεία, μέσω μιας σειράς αναβαθμίσεων, η ακαμψία του πλαισίου έχει αυξηθεί κατά 10% συγκριτικά με την απερχόμενη γενιά.

Για την κίνηση του ιαπωνικού SUV φροντίζει και πάλι το ατμοσφαιρικό 2λίτρο e-Boxer μοτέρ της Subaru, το οποίο συνδυάζεται με "ήπια" υβριδική τεχνολογία. H απόδοση  του μηχανικού συνόλου ανέρχεται στους 136 ίππους και τα 182 Nm, από τους 150 ίππους και τα 194 Nm τις απερχόμενης γενιάς προκειμένου το μοντέλο να εναρμονιστεί με τις νέες ευρωπαϊκές προδιαγραφές για τους ρύπους (0-100 χλμ./ώρα σε 12,2 δλ., μέση κατανάλωση 8,1 λτ./100 χλμ., εκπομπές CO2 183 γρ./χλμ.). Σύμφωνα με τους Ιάπωνες μηχανικούς, έχουν γίνει μια σειρά από βελτιώσεις προκειμένου η υβριδική διάταξη να είναι πιο αποδοτική σε πραγματικές συνθήκες. Ο ηλεκτροκινητήρας, των 16,7 ίππων και 66 Nm ροπής, είναι τοποθετημένος εντός του αυτόματου κιβωτίου Lineartronic και ανάλογα με τις συνθήκες κίνησης λειτουργεί συμπληρωματικά στο θερμικό μοτέρ ή κινεί το αμάξωμα μόνο με ηλεκτρική ενέργεια.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
subaru forester

Το νέο μοντέλο της Subaru είχαμε την ευκαιρία να δούμε και να οδηγήσουμε για λίγα χιλιόμετρα σε εκτός δρόμου συνθήκες και σε κλειστή διαμορφωμένη πίστα, προκειμένου να το συγκρίνουμε σε πραγματικό χρόνο με την απερχόμενη γενιά. Έτσι, λοιπόν, με συνοδηγό εκπαιδευτή της Subaru πραγματοποιήσαμε δοκιμές «Lane Change» οδήγηση σε οβάλ πλακόστρωτη διαδρομή με ταχύτητες κοντά στα 90 χιλιόμετρα ανά ώρα. Κάτω από αυτές τις συνθήκες και με εναλλαγές μεταξύ παλιού και νέου Forester. Κάτω από αυτές τις συνθήκες, η νέα γενιά του ιαπωνικού SUV δείχνει σαφώς αναβαθμισμένη, καθώς η ηχομόνωση της καμπίνας έχει ενισχυθεί και η ανάρτηση φιλτράρει πιο αποτελεσματικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Παράλληλα, το σύστημα διεύθυνσης παρουσιάζει καλύτερη αίσθηση και εξασφαλίζει μεγαλύτερη ευελιξία στις μανούβρες.

subaru forester
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε συνθήκες εκτός δρόμου, όπου οι απαιτήσεις από έναν ιδιοκτήτη Forester ενδεχομένως να είναι πολύ υψηλές, το ιαπωνικό SUV ξεδίπλωσε τις αρετές σε μια πίστα 3 χιλιόμετρων που περιλάμβανε σχεδόν τα πάντα. Από κίνηση σε χώμα και λάσπη, μέχρι κατάβαση σε απότομη ολισθηρή διαδρομή. Το ιαπωνικό SUV  μας μετέφερε παντού απροβλημάτιστα με τη συμμετρική τετρακίνηση να λειτουργεί υποδειγματικά ακόμη και χωρίς τη χρήση ειδικών off road ελαστικών. Αρωγός σε όλες τις περιπτώσεις παραμένει το βελτιωμένο σύστημα X-Mode που επεμβαίνει στην τετρακίνηση ανάλογα με τις εκάστοτε απαιτήσεις.

subaru forester

Σημειώστε, επίσης, πως το X-Mode μπορεί πλέον να χρησιμοποιηθεί σε απότομες κατηφόρες και ανηφόρες όταν χρειάζεται ο οδηγός να κάνει όπισθεν σε ολισθηρές επιφάνειες. Ιδιαίτερα χρήσιμη στα εκτός δρόμου τμήμα αποδείχθηκε και η οθόνη πολλαπλής προβολής που συνδυάζει εικόνες από 4 περιφερειακές κάμερες από όπου μπορείς να ενημερωθείς για τα εμπόδια και τα τυφλά σημεία. Τέλος, ιδιαίτερη αναφορά θα πρέπει να κάνουμε και στην ποιότητα κατασκευής του αυτοκινήτου, καθώς, ακόμη σε δύσκολες εκτός δρόμου διαδρομές, η απουσία τριγμών από την καμπίνα και η αίσθηση ακαμψίας του πλαισίου παίρνουν τα εύσημα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η άφιξη του νέου Subaru Forester στην ελληνική αγορά αναμένεται στα τέλη του έτους καθώς και η ανακοίνωση των τιμών εκκίνησης από την ελληνική αντιπροσωπεία.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.995 κ.εκ. βενζίνη, 136 ίπποι/5.600 σ.α.λ., 182 Nm/4.000 σ.α.λ.
Μετάδοση: αυτόματο CVT, στους τέσσερις τροχούς
Επιδόσεις: 12,2 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 188 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 8,1 λτ./100 χλμ., 183 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.670/1.830/1.730 χλστ., 2.670 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.693 κιλά
Χώρος αποσκευών: Έως 1.731 λίτρα
Απόσταση από το έδαφος: 220 χλστ.
Μέγ. Γωνίες προσέγγισης / διακοπής ράμπας / γωνίες αναχώρησης: 20,4°/25,7°/ 21,0°
Τιμή: Αναμένεται

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ