Οδηγούμε τα νέα CUPRA Tavascan VZ και Born VZ στη Βαρκελώνη

Οδηγούμε τα νέα CUPRA Tavascan VZ και Born VZ στη Βαρκελώνη

Με τα νέα Tavascan VZ και Born VZ η CUPRA ανεβάζει ταχύτητα και δείχνει στην πράξη τις προθέσεις της αλλά και τις υψηλές βλέψεις που έχει στον στίβο των πωλήσεων.

Αναμφίβολα η CUPRA έχει διανύσει πολύ δρόμο από το 2018 που άνοιξε το επόμενο κεφάλαιο στην ιστορία της ως αυτόνομος κατασκευαστής εντός του VW Group.

Έχοντας την πλήρη υποστήριξη των ιθυνόντων του γερμανικού ομίλου, η ισπανική εταιρεία που υπάγεται στη SΕΑΤ χαράζει την δική της εντυπωσιακή πορεία τα τελευταία χρόνια. Τα μοντέλα των Ισπανών ξεχωρίζουν πραγματικά από τον ανταγωνισμό τους χάρη στη μοναδική σχεδιαστική τους ταυτότητα και την προσοχή στη λεπτομέρεια που τα χαρακτηρίζει προσδίδοντάς τους έναν έξτρα premium χαρακτήρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Οδηγούμε τα νέα CUPRA Tavascan VZ και Born VZ στη Βαρκελώνη

Τα μοντέλα που απαρτίζουν την γκάμα της CUPRA ξεχωρίζουν επίσης χάρη στην κάτι παραπάνω από ευπρόσδεκτη «εμμονή» που επιδεικνύουν οι Ισπανοί αναφορικά με τη δυναμική συμπεριφορά των προτάσεών τους.

Η εταιρεία έχει στο επίκεντρο της φιλοσοφίας της και τους πιο απαιτητικούς οδηγούς που δεν μένουν στην εικόνα και την ποιότητα και επιθυμούν αυξημένη… συναισθηματιή εμπλοκή όταν οδηγούν δυναμικά το αυτοκίνητό τους.

Μη ξεχνάμε άλλωστε πως η CUPRA ξεπήδησε αρχικά από το αγωνιστικό τμήμα της SEAT με το ίδιο το όνομα να προκύπτει από το πάντρεμα των λέξεων «Cup Racing» και το ταμπελάκι CUPRA να κοσμεί τις βελτιωμένες εκδόσεις των μοντέλων της ισπανικής εταιρείας που απέκτησαν τον πάροδο του χρόνου το δικό τους φανατικό κοινό.

Οδηγούμε τα νέα CUPRA Tavascan VZ και Born VZ στη Βαρκελώνη
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αυτό το κομμάτι της ιστορίας της η CUPRA θέλει αν μη τι άλλο να το κρατήσει ζωντανό με τη συμπεριφορά όλων των μοντέλων της και ακόμη περισσότερο με τις κορυφαίες τους εκδόσεις, όπως είναι τα νέα Tavascan VZ και Born VZ που οδηγήσαμε «εντός έδρας» για τους Ισπανούς, στη Βαρκελώνη. Ας τα γνωρίσουμε καλύτερα.

Tavascan VZ

Το Tavascan είναι το πρώτο SUV coupe στη σύντομη ιστορία της CUPRA και το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό SUV της. Αρχικά το Tavascan έκανε την εμφάνισή του ως concept στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης ως concept.

Η παρουσίαση του μοντέλου παραγωγής πριν από έναν περίπου χρόνο έφερε μια σχετική ανακούφιση στους φίλους της εταιρείας και όχι μόνο. Η εντυπωσιακή σχεδίαση του concept Tavascan, που τράβηξε επάνω της τα φώτα της δημοσιότητας στη γερμανική έκθεση, παρέμεινε σε γενικές γραμμές αναλλοίωτη εκφράζοντας παράλληλα τη νέα σχεδιαστική και ακόμη πιο εξωστρεφή γλώσσα της CUPRA.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Έχοντας ως γερό «θεμέλιο» την πλατφόρμα MEB του VW Group το SUV coupe των Ισπανών τοποθετείται ένα σκαλί πάνω από τα μοντέλα της μικρομεσαίας κατηγορίας με μήκος που φτάνει τα 4.644 χλστ,. και ύψος και πλάτος στα 1.861 και 1.697 χλστ. αντίστοιχα, ενώ το μεταξόνιο βρίσκεται στα 2.766 χλστ.

Με την «υπογραφή» της CUPRA και εντός

Η άκρως ενδιαφέρουσα αισθητική προσέγγιση της CUPRA δεν επηρεάζει τους χώρους του Tavascan που υπόσχεται άνετη μετακίνηση για πέντε άτομα αλλά και ανάλογο χώρο αποσκευών με τη χωρητικότητα του τελευταίου να ξεκινά από τα διόλου ευκαταφρόνητα 540 λίτρα, με τα καθίσματα στη θέση τους.

Οι ρέουσες γραμμές του αμαξώματος με τις έντονες ακμές και τις καμπύλες σε όλα τα σωστά σημεία συνεχίζονται και στην καμπίνα του Tavascan με τη σχεδίαση του ταμπλό να μην αφήνει αμφιβολία αναφορικά με την ταυτότητα του ηλεκτρικού SUV coupe.

Σχεδιαστικό highlight στην καμπίνα του Tavascan είναι η "γέφυρα" μεταξύ ταμπλό και κεντρικού τούνελ, η οποία εξυπηρετεί και ουσιαστικό σκοπό προσφέροντας έξτρα υποστήριξη στο ταμπλό.
Σχεδιαστικό highlight στην καμπίνα του Tavascan είναι η "γέφυρα" μεταξύ ταμπλό και κεντρικού τούνελ, η οποία εξυπηρετεί και ουσιαστικό σκοπό προσφέροντας έξτρα υποστήριξη στο ταμπλό.
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στο ταμπλό ξεχωρίζει επίσης η μεγάλη, κεντρικά τοποθετημένη οθόνη αφής 15 ιντσών του συστήματος πολυμέσων, η μεγαλύτερη που έχει τοποθετηθεί μέχρι σήμερα σε CUPRΑ. Ο εσωτερικός ατμοσφαιρικός LED φωτισμός που αξιοποιείται σε όλη την καμπίνα περιφερειακά (και στις πόρτες) συμβάλλει τα μέγιστα στη δημιουργία μιας ατμόσφαιρας που φτιάχνει τη διάθεση ανεξάρτητα από το είδος και τη διάρκεια της διαδρομής.

Το επαυξημένης πραγματικότητας head-up display προβάλλει παράλληλα πληροφορίες στο παρμπρίζ με όλα τα δεδομένα να βρίσκονται εντός του οπτικού πεδίου του οδηγού χωρίς να αποσπούν την προσοχή του από τον δρόμο, με την θέση οδήγησης να επωφελείται από τη στάνταρ τοποθέτηση μπάκετ καθισμάτων.

Επιδόσεις και αυτονομία σε ένα πακέτο

Η κορυφαία έκδοση του Tavascan που είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε στη Βαρκελώνη είναι η 4κίνηση VZ που αξιοποιεί δύο ηλεκτρικά μοτέρ για συνδυαστική μέγιστη απόδοση που φτάνει τους 340 ίππους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το σύστημα λειτουργεί κατά βάση με τον πίσω ηλεκτρικό κινητήρα και μπορεί να στείλει έως και το 30% τις ισχύος στους εμπρός τροχούς σε περίπτωση που ανιχνευτεί απώλεια πρόσφυσης. Η τροφοδοσία πραγματοποιείται από μπαταρία που έχει ωφέλιμη χωρητικότητα 77 kWh, με την αυτονομία να ξεπερνά τα 500 χιλιόμετρα, ενώ για τα 0-100 χλμ./ώρα απαιτούνται μόλις 5,5 δεύτερα και η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 180 χλμ./ώρα.

Born VZ

Ως το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της CUPRA, το Born δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις. Το hatchback της ισπανικής εταιρείας αποτελεί μια από τις πλέον ενδιαφέρουσες προτάσεις της μικρομεσαίας κατηγορίας στην στάνταρ κιόλας έκδοσή των 204 ίππων.

Το μικρομεσαίο των Ισπανών καταφέρνει να συνδυάσει με επιτυχία, την άκρως οικονομική και χωρίς εκπεμπόμενους ρύπους μετακίνηση, με την πολύ καλή εκμετάλλευση των διαστάσεών του αναφορικά με τους προσφερόμενους χώρους και την ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα δυναμική συμπεριφορά που ενισχύεται από την πισωκίνητη φύση του.

Οδηγούμε τα νέα CUPRA Tavascan VZ και Born VZ στη Βαρκελώνη
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τώρα η CUPRA τοποθετεί στην κορυφή της γκάμας την έκδοση VZ, επίσης πισωκίνητη, η οποία υπόσχεται να μεγεθύνει ακόμη περισσότερο τη συγκίνηση του οδηγού πίσω από το τιμόνι όπου το επιτρέπουν οι συνθήκες και η διάθεση.

Επιδόσεις στην κορυφή της κατηγορίας

Το Born VZ ξεχωρίζει αμέσως από τα υπόλοιπα μοντέλα από τον ισχυρότερο ηλεκτροκινητήρα των 326 ίππων και 545 Nm που ανεβάζει τις επιδόσεις του πεντάθυρου μοντέλου σε άλλη κατηγορία με τη διαδικασία των 0-100 χλμ./ώρα να ολοκληρώνεται σε μόλις 5,7 δευτερόλεπτα και την τελική ταχύτητα να βρίσκεται στα 200 χλμ./ώρα.

Οδηγούμε τα νέα CUPRA Tavascan VZ και Born VZ στη Βαρκελώνη

Παράλληλα, το Born VZ φέρει βελτιωμένη συστοιχία μπαταριών σε σχέση με τη μέχρι πρότινος κορυφαία έκδοση των 231 ίππων και 77 kWh. Η νέα μπαταρία έχει μεγαλύτερη ωφέλιμη ενεργειακή χωρητικότητα στα 79 kWh (συν δύο kWh και 84 kWh στο σύνολο) με την αυτονομία να σκαρφαλώνει έως και τα 570 χλμ. με μία φόρτιση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το πιο σπορ μεταξύ των Born μοντέλο έχει δεχτεί αναβάθμιση και στο πλαίσιό του ώστε να διαχειρίζεται με άνεση την σαφώς μεγαλύτερη ιπποδύναμη και ροπή που παράγει το ηλεκτρικό μοτέρ.

Συνολικά βελτιωμένη συμπεριφορά

Νέα είναι η γεωμετρία της ανάρτησης, όπως και το σύστημα διαχείρισης των ηλεκτρονικά ελεγχόμενων αμορτισέρ, τη στιγμή που το σύστημα διεύθυνσης έχει αποκτήσει πιο άμεση απόκριση και εκείνο της πέδησης ακόμα καλύτερη αίσθηση, σύμφωνα με τους ανθρώπους της CUPRA.

Τέλος οι ζάντες των 20 ιντσών είναι φαρδύτερες κατά μισή ίντσα έναντι των αντίστοιχης διαμέτρου του Born των 231 ίππων, ενώ στη χρωματική παλέτα έχουν προστεθεί δύο νέα χρώματα που προορίζονται αποκλειστικά για το Born VZ.

Οι αποκλειστικότητες συνεχίζονται στην καμπίνα με τα στάνταρ «CUP» μπάκετ καθίσματα (προαιρετικά στο Tavascan) να φέρουν επενδύσεις που έχουν φτιαχτεί σε μεγάλο βαθμό από ανακυκλωμένα υλικά. Μεγαλύτερη κατά 7% είναι και η κεντρικά τοποθετημένη οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων με τη διαγώνιο να φτάνει εδώ στις 12,9 ίντσες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πρώτη επαφή πολλά υποσχόμενη

Αυτοκινητόδρομος, επαρχιακός αλλά και κίνηση στο κέντρο της Βαρκελώνης ήταν στο πλήρες μενού της σύντομης οδηγικής επαφής που είχαμε με τα δύο νέα και κορυφαία ηλεκτρικά μοντέλα της CUPRA με το καθένα να προτάσσει τα δικά του δυνατά σημεία παρουσιάζοντας όμως και ομοιότητες αφού εκτός από το κοινό DNA της μάρκας τα Tavascan και Born μοιράζονται και την ίδια πλατφόρμα.

Κοινός παρονομαστής και στα δύο μηδενικών εκπεμπόμενων ρύπων μοντέλα των Ισπανών είναι η εξαιρετική ποιότητα κύλισης, η οποία στο Tavascan βρίσκεται ένα ακόμη σκαλί πιο ψηλά λόγω και της καλύτερης ηχομόνωσης του SUV coupe της CUPRA.

Οδηγούμε τα νέα CUPRA Tavascan VZ και Born VZ στη Βαρκελώνη

Βέβαια στους δρόμους γύρω αλλά και μέσα στη Βαρκελώνη οι λακκούβες και οι λοιπές κακοτεχνίες στους δρόμους είναι… είδος στο χείλος της εξαφάνισης και αυτές οι ελάχιστες που βρήκαμε δεν μπόρεσαν σε καμία περίπτωση να βάλουν δύσκολα στα δύο ηλεκτρικά μοντέλα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το Tavascan είναι εκείνη η "κάψουλα" απομόνωσης που θα χρησιμοποιήσει κανείς και στον αυτοκινητόδρομο για να φτάσει στο σημείο του προορισμού του το ίδιο ξεκούραστος όπως ήταν όταν ξεκίνησε ακόμη και αν αυτό βρίσκεται πολλές ώρες μακριά από εκεί που ξεκίνησε.

Εκτός από τη πολύ καλή ρύθμιση της ανάρτησης που κρατά υπό έλεγχο τις κλίσεις, σημαντικό ρόλο στην εξαιρετικά υψηλή ποιότητα κύλισης παίζει και η γενικότερη στιβαρότητα του Tavascan, ενώ και τα στάνταρ μπάκετ καθίσματα απέδειξαν ότι συμβάλλουν και αυτά έμπρακτα στη σωστή στήριξη του σώματος αλλά και στην άνεση. Εκείνοι που θα ταξιδέψουν στο πίσω κάθισμα κάθονται πολύ άνετα και έχουν μπόλικο χώρο για τα γόνατά τους όχι όμως και για τα κεφάλια τους αν ξεπερνούν σε ύψος το 1,8 μ.

Μιας και μιλήσαμε για μπάκετ καθίσματα, εκείνα του Born (προαιρετικά στο Tavascan) προσφέρουν ακόμη καλύτερη πλευρική στήριξη ενώ υποστηρίζουν καλύτερα και την σπονδυλική στήλη. Κρίνονται απαραίτητα στο πισωκίνητο hatchback της CUPRA, το οποίο κινείται πολύ γρήγορα σε δρόμο με στροφές και εντυπωσιάζει με τα πολύ υψηλά επίπεδα πρόσφυσης αλλά και με τη συνοχή που παρουσιάζει στην γρήγορη αλλαγή κατεύθυνσης ελέγχοντας αποτελεσματικά τους δύο τόνους του βάρους του, με το άμεσο τιμόνι και τα ηλεκτρονικά να αποτελούν σύμμαχο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο ηλεκτρικός κινητήρας των 326 ίππων του Born δεν δυσκολεύεται να κινήσει γρήγορα το ηλεκτρικό μικρομεσαίο με την απόκριση στο πάτημα του δεξιού πεντάλ να είναι υποδειγματική σε όλα τα προγράμματα λειτουργίας και φυσικά πιο άμεση στο "CUPRA" όπου ο οδηγός απολαμβάνει τα πλήρη χαρίσματα του μοτέρ. Πολύ καλή είναι και η απόδοση του συστήματος πέδησης με τη δύναμη να είναι πάντα παρούσα όταν χρειάζεται και να αποδίδεται γραμμικά έπειτα από ένα “νεκρό” διάστημα στο αρχικό πάτημα του μεσαίου πεντάλ.

Μαλακές επενδύσεις, προσεγμένα φινιρίσματα και υφές στα σημεία που ο οδηγός και ο συνοδηγός έρχονται σε φυσική και οπτική επαφή και στιβαρό "δέσιμο" είναι αυτά που χαρακτηρίζουν ταμπλό και καμπίνα στο Born.
Μαλακές επενδύσεις, προσεγμένα φινιρίσματα και υφές στα σημεία που ο οδηγός και ο συνοδηγός έρχονται σε φυσική και οπτική επαφή και στιβαρό "δέσιμο" είναι αυτά που χαρακτηρίζουν ταμπλό και καμπίνα στο Born.

Τα περιθώρια πρόσφυσης είναι πολύ υψηλά και στην περίπτωση του Tavascan, το οποίο ακολουθεί επίσης με προθυμία τις ορέξεις του οδηγού αν και δεν φτάνει στα επίπεδα της σπορ αίσθησης που έχει το ελαφρύτερο κατά 200 περίπου κιλά Born- άλλωστε δεν είναι αυτός ο σκοπός της ύπαρξής του. Και εδώ τα δύο ηλεκτρικά μοτέρ έχουν απευθείας σύνδεση με τον εγκέφαλο του οδηγού με την απόκριση να είναι αντίστοιχε με εκείνη του Born.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε κάθε περίπτωση και τα δύο νέα μοντέλα της CUPRA δείχνουν ότι η εταιρεία βαδίζει στον σωστό δρόμο αναφορικά με το αμιγώς ηλεκτρικό της μέλλον με προτάσεις που ξεχωρίζουν αισθητικά, διακρίνονται για την πολύ υψηλή ποιότητα κατασκευής τους, ενώ έχουν ενδιαφέρον και στον τομέα της δυναμικής συμπεριφοράς.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ Tavascan VZ
Κινητήρας:
δύο ηλεκτρικοί, 340 ίπποι, 545 Nm
Μετάδοση: αυτόματο κιβώτιο 1 σχέσης, στους τέσσερεις τροχούς
Επιδόσεις: 5,5 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 180 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 16,5-16,8 kWh/100 χλμ., 0 γρ./χλμ.
Αυτονομία (WLTP): έως 522 χιλιόμετρα
Χωρητικότητα μπαταρίας: 82 kWh, (77 kWh ωφέλιμη)
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.644/1.861/1.597 χλστ., 2.766 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 2.273 κιλά
Χώρος αποσκευών: 540 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Αναμένεται / 0 ευρώ

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ Born VZ
Κινητήρας:
ηλεκτρικός, 326 ίπποι, 545 Nm
Μετάδοση: αυτόματο κιβώτιο 1 σχέσης, στους πίσω τροχούς
Επιδόσεις: 5,6 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 200 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 14,7-17,3 kWh/100 χλμ., 0 γρ./χλμ.
Αυτονομία (WLTP): έως 599 χιλιόμετρα
Χωρητικότητα μπαταρίας: 84 kWh, (79 kWh ωφέλιμη)
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.324/1.809/1.540 χλστ., 2.766 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.999 κιλά
Χώρος αποσκευών: 385 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Αναμένεται / 0 ευρώ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ