Οδηγούμε στην Ιταλία τη νέα Alfa Romeo Tonale Plug-in Hybrid Q4

Alfa Romeo Tonale Plug-in

Η πρώτη plug-in υβριδική Alfa Romeo στην ιστορία είναι η ισχυρότερη και παράλληλα, πιο οικονομική σε καθημερινή χρήση Tonale της γκάμας, που δεν αφήνει στην άκρη και το σπορτίφ κομμάτι της καταγωγής της.

Με το λανσάρισμα της Tonale το περασμένο καλοκαίρι, η Alfa Romeo εισήλθε για πρώτη φορά στην κατηγορία των μικρομεσαίων (compact) SUV, θέλοντας να εκμεταλλευτεί και αυτή την ξεκάθαρη τάση του αγοραστικού κοινού προς τα υπερυψωμένα αυτοκίνητα αυτών των διαστάσεων.

Με τη δημιουργία του αυτοκινήτου, η Alfa Romeo μπόρεσε να φέρει έναν απευθείας ανταγωνιστή premium και μη μοντέλων της κατηγορίας, ενώ παράλληλα μας έδειξε και τα πρώτα σημάδια της νέας εποχής στην οποία μπαίνει η μάρκα όπου το σχέδιο ανάπτυξης είναι ιδιαίτερα φιλόδοξο: Μετά την φετινή είσοδο της Tonale, η Alfa Romeo κάθε χρόνο θα παρουσιάζει ένα νέο μοντέλο στην αγορά που θα έχει και έκδοση με ηλεκτρική κίνηση ή θα είναι αμιγώς ηλεκτρικό, έχοντας ως τελικό ορίζοντα το 2027 όταν και όλες οι Alfa που κυκλοφορούν θα είναι ηλεκτρικές.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Γυρνώντας στο σήμερα, οι Ιταλοί επικεντρώνονται στην ολοκλήρωση της γκάμας της Tonale και ετοιμάζονται να λανσάρουν την πρώτη plug-in υβριδική της έκδοση (και πρώτη plug-in υβριδική Alfa Romeo στην ιστορία), πλαισιώνοντας έτσι τις ήδη διαθέσιμες εκδόσεις βενζίνης και diesel του αυτοκινήτου.

Alfa Romeo Tonale plug-in

Εμείς, προσκεκλημένοι της ιταλικής φίρμας ταξιδέψαμε στις αρχές του Νοέμβρη στη γνώριμή μας πίστα δοκιμών και εξέλιξης του πρώην FCA Group και νυν Ομίλου Stellantis στο Μπαλόκο της Ιταλίας, όπου είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε τόσο σε δημόσιο δρόμο, όσο και εντός πίστας τη νέα Alfa Romeo Tonale Plug-in Hybrid Q4.

«Καρδιά» του αυτοκινήτου αποτελεί το plug-in υβριδικό του σύστημα, το οποίο έχει πάρει ως βάση το αντίστοιχο σύστημα της Jeep που γνωρίζουμε από το Compass PHEV, όμως με μια σειρά από βελτιώσεις και αλλαγές καταφέρνει όχι μόνο να είναι πιο αποδοτικό σε δύναμη και ισχύ, αλλά κυρίως να προσφέρει στον οδηγό του περισσότερη κίνηση αμιγώς ηλεκτρικά, δίνοντάς του έτσι ένα πλεονέκτημα οικονομίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Alfa Romeo Tonale plug-in

Η μεγαλύτερη αλλαγή αφορά στη νέα μπαταρία ιόντων-λιθίου που φέρει το σύστημα της Alfa Romeo και η οποία έχει μεγαλώσει σε χωρητικότητα αγγίζοντας πλέον τις 15,5 kWh, επιτρέποντας έτσι στην Tonale να προσφέρει σε μεικτό κύκλο έως και 69 χιλιόμετρα αμιγώς κίνησης με ηλεκτρισμό, τα οποία στην πόλη και με τη βοήθεια του συστήματος ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση και επιβράδυνση, μπορούν να φθάσουν στα εντυπωσιακά 82 χιλιόμετρα.

Είναι χαρακτηριστικό ότι κατά τη διάρκεια της παρουσίασης της νέας Tonale PHEV, οι άνθρωποι της Alfa Romeo μας έδειξαν το πώς κατάφεραν να χωρέσουν κατά το διαμήκη άξονα του αυτοκινήτου τη νέα μπαταρία. Ουσιαστικά η μπαταρία εκτείνεται στο δάπεδο σχεδόν από το ύψος του ταμπλό στην κεντρική κονσόλα και μέχρι και τα πίσω καθίσματα, φθάνοντας έως και κάτω από το πίσω αριστερό κάθισμα (κάτω από το πίσω δεξί κάθισμα βρίσκεται το ρεζερβουάρ της βενζίνης).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ακριβώς από πίσω της και κάτω από το δάπεδο του πορτ-μπαγκάζ εδράζονται ο απαραίτητος εναλλάκτης, αλλά και ο ηλεκτροκινητήρας που φέρει το αυτοκίνητο και ο οποίος αποτελεί κομβικό τμήμα της εξαιρετικά αποτελεσματικής τετρακίνησης Q4.

Alfa Romeo Tonale plug-in

Το μοτέρ αυτό στέλνει αποκλειστικά την ισχύ του στους πίσω τροχούς (122 ίπποι) και μαζί με τον μπροστινά τοποθετημένο, γνωστό μας αλουμινένιο 1,3 λτ. GSE κινητήρα βενζίνης της Alfa Romeo που έχει ισχύ 180 ίππων και ροπή 270 Nm, δημιουργούν το plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης του αυτοκινήτου. Συνδυαστικά, η ισχύς της Tonale Plug-in Hybrid Q4 αγγίζει τους 280 ίππους, δίνοντας έτσι στην έκδοση τον τίτλο της πιο ισχυρής στη γκάμα.

Στην πράξη, η Tonale Plug-in Hybrid ξεκινάει αμιγώς ηλεκτρικά και, ανάλογα με τις συνθήκες μπορεί να συνεχίσει να κινείται μόνο με ηλεκτρισμό έως και σε ταχύτητες 135 χλμ./ώρα. Ο βενζινοκινητήρας μπαίνει άμεσα στο παιχνίδι όταν χρειαστεί επιπλέον ισχύς, όπως επίσης και στην περίπτωση που τελειώσει η μπαταρία στον ηλεκτροκινητήρα. Το πότε θα συμβεί αυτό εξαρτάται από τον τρόπο οδήγησης, το πόσο συχνά χρησιμοποιεί ο οδηγός τα φρένα για να κάνει ανάκτηση ενέργειας το σχετικό σύστημα κ.ο.κ., με την ηλεκτρική αυτονομία όπως προείπαμε σε μεικτή διαδρομή να αγγίζει στο μεικτό κύκλο WLTP τα 69 χιλιόμετρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στη διάρκεια της οδήγησής μας στην Ιταλία και σε επαρχιακή διαδρομή με πολύ αυστηρά –και χαμηλά– όρια ταχύτητας, καταγράψαμε μια πρώτη πραγματική αυτονομία κοντά στα 59 χιλιόμετρα, ωστόσο περισσότερα ασφαλή συμπεράσματα αναμένουμε να έχουμε μετά τη δοκιμή του αυτοκινήτου στη χώρα μας το επόμενο διάστημα.

Alfa Romeo Tonale plug-in

Από την άλλη πλευρά βέβαια, δεν μπορούμε παρά να σημειώσουμε την εξαιρετική λειτουργία του συστήματος, το οποίο σε συνδυασμό και με το 6τάχυτο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων κινεί με χαρακτηριστική άνεση την plug-in υβριδική Tonale. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του και πρόγραμμα οδήγησης Dynamic, όπου το κιβώτιο κρατά περισσότερο τη σχέση μέσα για να ανεβάσει στροφές ο βενζινοκινητήρας, προσφέροντας ακόμη πιο άμεσες επιταχύνσεις. Η Alfa Romeo ανακοινώνει ότι το 0-100 χλμ./ώρα έρχεται σε 6,2 δευτερόλεπτα, ένα αρκετά σβέλτο νούμερο για την Tonale.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αξίζει να σημειωθεί ότι υπάρχουν και δύο επιπλέον επιλογές μέσω των οποίων ο οδηγός ορίζει τη λειτουργία του συστήματος και είναι η E-Save για φόρτιση της μπαταρίας και από τον ηλεκτροκινητήρα, αλλά και αυτή που ορίζει τη λειτουργία αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα, μέχρι και την αποφόρτιση της μπαταρίας (όπου αυτόματα μπαίνει σε λειτουργία το μοτέρ βενζίνης).

Alfa Romeo Tonale plug-in

Στο τεχνικό κομμάτι η Tonale Plug-in Q4 δεν διαφοροποιείται συγκριτικά με τις υπόλοιπες Tonale, εκτός βέβαια από το μειωμένο κέντρο βάρους στο οποίο συμβάλει η παρουσία των παρελκόμενων του υβριδικού συστήματος στο δάπεδο του αυτοκινήτου.

Οδηγικά, το αυτοκίνητο κερδίζει σε πρόσφυση και ασφάλεια, αφού η χαρακτηριστικά άμεση λειτουργία της ηλεκτρικής τετρακίνησης Q4 εκτοξεύει τα περιθώρια πρόσφυσης και εγγυάται σχεδόν απόλυτη ουδετερότητα. Δοκιμάζοντας μάλιστα ακριβώς αυτή τη λειτουργία σε ειδικό δρόμο με κλίση και εκκινώντας με τους εμπρός τροχούς να πατάνε σε γλιστερή άσφαλτο, εντυπωσιαστήκαμε με το μηδαμινό γλίστρημα του αυτοκινήτου, αφού το σύστημα με το που διαγνώσει πιθανή απώλεια πρόσφυσης, στέλνει ακαριαία εντολή στον πίσω ηλεκτροκινητήρα να κινήσει τους τροχούς με τη ροπή του και να μην αφήσει τους εμπρός να σπινιάρουν.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το τιμόνι παραμένει άμεσο, έδειξε να έχει λίγο περισσότερο βάρος από ό,τι στις αμιγώς βενζινοκίνητες εκδόσεις και γενικά, αποτελεί και πάλι ένα από τα πλεονεκτήματα της Tonale. Εξαιρετική ήταν και η λειτουργία της ρυθμιζόμενης ανάρτησης που έφεραν οι Tonale που οδηγήσαμε στην Ιταλία.

Alfa Romeo Tonale plug-in

Στα υπόλοιπα στοιχεία της, η Tonale PHEV Q4 δεν διαφοροποιείται σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις του αυτοκινήτου. Έτσι, το αμάξωμα, προϊόν σχεδίασης ενός συμπατριώτη μας, του Αλέξανδρου Λιώκη, συνεχίζει να είναι πολύ μοντέρνο και υπό γωνίες δυναμικό. Η μοναδική διαφορά της Tonale PHEV αφορά στην ύπαρξη του ειδικού λογότυπου της Alfa Romeo όπου το κεφάλι του φιδιού έχει αντικατασταθεί από ένα βύσμα (πάνω φώτο), και το οποίο βρίσκεται στο πίσω πλαϊνό παράθυρο της πλευράς του οδηγού, ακριβώς πάνω από την υποδοχή της πρίζας ώστε να δείχνει και το που πρέπει να φορτίζει το αυτοκίνητο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Alfa Romeo Tonale plug-in

Στο εσωτερικό, εκτός κάποιων έξτρα ενδείξεων για το plug-in υβριδικό σύστημα, η Tonale PHEV διατηρεί τις πλήρως ψηφιακές οθόνες για το σύστημα πολυμέσων στο κέντρο του ταμπλό (αφής) και στον πίνακα οργάνων, που δίνουν την απαραίτητη hi-tech νότα. Τα μεγάλα αλουμινένια paddles για τις αλλαγές των ταχυτήτων πίσω από το τιμόνι, είναι μια χαρακτηριστικά σπορτίφ «Alfa Romeo» νότα. Η ποιότητα κατασκευής διατηρείται σε πολύ καλά επίπεδα, με μαλακά υλικά να υπάρχουν σε αρκετό τμήμα του ταμπλό και του εσωτερικού των θυρών.

Alfa Romeo Tonale plug-in
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στους χώρους, η plug-in υβριδική Tonale τα καταφέρνει πολύ καλά, με τους πίσω επιβάτες με ύψος ακόμη και άνω του μέσου, να μην έχουν να αντιμετωπίσουν πρόβλημα με το κεφάλι ή τα γόνατά τους. Το πορτ-μπαγκάζ μειώνεται από τα 500 στα 385 λίτρα στην PHEV έκδοση, λόγω της παρουσίας στο πίσω μέρος των τμημάτων για την ηλεκτρική τετρακίνηση.

Η νέα Alfa Romeo Tonale plug-in Q4 αναμένεται στη χώρα μας το Φεβρουάριο. Οι τιμές της θα γίνουν γνωστές μέχρι τα τέλη αυτού του μήνα, αρχές του επόμενου. Θυμίζουμε ότι οι τιμές του αυτοκινήτου με τον κινητήρα βενζίνης 1,5 λτ.-130 ίππων ξεκινούν από τα 38.500 ευρώ, με το ίδιο μοτέρ των 160 ίππων από τα 47.000 ευρώ, ενώ η Tonale 1,6 λτ. 130 PS diesel τιμάται από 43.000 ευρώ.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας βενζίνης: 1.332 κ.εκ., 180 PS/5.750 σ.α.λ., 270 Nm/1.850 σ.α.λ.
Ηλεκτροκινητήρας: 122 PS
Συνδυαστική ισχύς: 280 PS
Μετάδοση: Αυτόματο 6 σχέσεων, στους τέσσερις τροχούς
Επιδόσεις: 6,2 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 206 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: από 1,1 λτ./100 χλμ., από 26 γρ./χλμ.
Αυτονομία μπαταρίας: έως 82 χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.528/1.841/1.601 χλστ., 2.636 χλστ. Μεταξόνιο
Βάρος: 1835 κιλά
Χωρητικότητα μπαταρίας: 15,5 kWh
Χώρος αποσκευών: 385 λτ.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ