Πρώτη δοκιμή: Νέο Peugeot e-2008 156 PS

Peugeot e-2008 2024

To ηλεκτροκίνητο Peugeot 2008 πατάει ξανά επί ελληνικού εδάφους, έχοντας να παρουσιάσει πέρα των απαραίτητων ή μη αισθητικών παρεμβάσεων, μια σειρά ουσιαστικών αναβαθμίσεων που ενισχύουν την παρουσία του στην κατηγορία των συμπαγών SUV.

Ξετυλίγοντας το κουβάρι της απρόσμενης για πολλούς επιτυχίας που σημείωσε η δεύτερη γενιά του Peugeot 2008 στην ελληνική αγορά, οφείλει κανείς να σταθεί στο γεγονός ότι η γαλλική πρόταση βρέθηκε στο σωστό σημείο, τη σωστή στιγμή, εξαργυρώνοντας μέχρι τελευταίας… δεκάρας το σαρωτικό «Big Bang» της κατηγορίας των crossovers.

Άλλωστε η επιτυχία του 2008 δεν ήταν μονάχα ένα ελληνικό «φαινόμενο», μιας και παρόμοια αποδείχθηκε και η τροχιά που διέγραψε η γαλλική πρόταση και στα ευρωπαϊκά charts, παραμένοντας για τουλάχιστον δύο χρόνια στην κορυφή της κατηγορίας της.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κάτι ανάμεσα σε B και C-SUV, το Peugeot 2008 δεν κρύφτηκε ποτέ πίσω από τον αστικό προσανατολισμό του. Αντιθέτως προσέφερε πάντα το κάτι παραπάνω, είτε στον τομέα του σχεδιασμού, υιοθετώντας τον avant garde χαρακτήρα της γαλλικής φίρμας, είτε ενσωματώνοντας τεχνολογίες από το πάνω ράφι ενός ομίλου, ο οποίος πλέον απαριθμεί περισσότερα από 14 ισχυρά brands.

Peugeot e-2008 2024

Μια ακόμα απόδειξη ότι το Peugeot 2008 κάνει πρωταθλητισμό και δεν πρόκειται να συμβιβαστεί με την ιδέα μιας δεύτερης και καθόλα τιμητικής θέσης είναι η εφ’ όλης της ύλης αναβάθμιση που δέχθηκε η ηλεκτροκίνητη εκδοχή του.

Αναβαθμίσεις που σου χαρίζουν αν μη τι άλλο το δικαίωμα να χρησιμοποιήσεις τον χαρακτηρισμό του «νέου», παρότι γνωρίζεις πολύ καλά ότι πρόκειται για τη φυσική συνέχεια του αυτοκινήτου που γνώρισε για πρώτη φορά τον κόσμο στα τέλη του 2019.

Σχεδόν τέσσερα χρόνια και περίπου 700.000 πωλήσεις μετά το εμπορικό λανσάρισμα της δεύτερης γενιάς του, το Peugeot 2008 στέκεται απέναντί σου έτοιμο να ανανεώσει το ραντεβού του με την κορυφή.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Peugeot e-2008 2024

Νέα αρχή

Ίσως ο πιο ασφαλής τρόπος ώστε να διακρίνεις τη σημερινή εκδοχή του Peugeot 2008 από την αμέσως προηγούμενη είναι να εστιάσεις στο ρύγχος του αυτοκινήτου, εκεί όπου τα χαρακτηριστικά σε σχεδίαση φώτα ημέρας -τα περίφημα νύχια του λέοντα- πυροδότησαν μια σειρά σχεδιαστικών αλλαγών.

Νέα, λοιπόν, είναι τόσο ο προφυλακτήρας και η κεντρική εισαγωγή αέρα, όσο και οι προβολείς, ενώ τη δική του πινελιά προσφέρει και το ανασχεδιασμένο έμβλημα της Peugeot, το οποίο συνδυάζεται με τη χαμηλότερα τοποθετημένη αριθμητική ονομασία του γαλλικού SUV.

Οι πιο παρατηρητικοί ίσως εντοπίσουν διαφορές στον σχεδιασμό των ζαντών, όπως άλλωστε και στη γραμματοσειρά που έχει χρησιμοποιηθεί ώστε να δηλωθεί η ταυτότητα του μοντέλου και της έκδοσης στην πόρτα του χώρου αποσκευών.

Peugeot e-2008 2024
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Από εκεί και πέρα ο λόγος περνά στον θάλαμο επιβατών και το πλήρως ψηφιοποιημένο cockpit, το οποίο εξακολουθεί να αποτελεί τον μεγάλο πρωταγωνιστή στο εσωτερικό του γαλλικού SUV, έχοντας μάλιστα δεχθεί ουσιαστικές αναβαθμίσεις.

Ανάμεσα σε αυτές ξεχωρίζει όπως είναι φυσικό η κεντρικά τοποθετημένη οθόνη αφής, η οποία φτάνει σε μέγεθος τις 10 ίντσες και διαθέτει ανασχεδιασμένο πλαίσιο όπως άλλωστε και ένα νέο-φιλικότερο περιβάλλον χρήστη.

Στην γενικότερη ευχρηστία του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας συμβάλλουν και τα νέα πλήκτρα αφής που έχουν προστεθεί μερικά εκατοστά χαμηλότερα, εξασφαλίζοντας άμεση πρόσβαση σε βασικές λειτουργίες του οχήματος.

Peugeot e-2008 2024

Ακολουθούν οι φυσικοί διακόπτες αεροπορικού τύπου και δύο εξαιρετικά πρακτικές υποδοχές για αντικείμενα, πριν καταλήξεις στην ανασχεδιασμένη μονάδα του επιλογέα ταχυτήτων και στο χειριστήριο μέσω του οποίου έχεις τη δυνατότητα να επιλέξεις γρήγορα και εύκολα ένα από τα τρία προγράμματα οδήγησης.

Αναπόσπαστο στοιχείο του i-cockpit παραμένει το μικρό σε διάσταση τιμόνι ελλειπτικής σχεδίασης, το οποίο δημιουργεί τις προϋποθέσεις ώστε ο ψηφιακός πίνακας οργάνων να βρει θέση στην κορυφή του ταμπλό.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο κατάλογος εξοπλισμού της κορυφαίας έκδοσης GT Line περιλαμβάνει διακοσμητικά στοιχεία χρωμίου και άλλα καλούδια τα οποία αναβαθμίζουν την εικόνα του εσωτερικού, είναι σημαντικό ωστόσο να αναφέρουμε ότι ανεξαρτήτως εξοπλιστικών επιλογών, το Peugeot 2008 εξακολουθεί να διαθέτει την ποιότητα που του επιτρέπει να ηγείται του είδους του.

Peugeot e-2008 2024

Άλλωστε και σε επίπεδο χωροταξίας η γαλλική πρόταση είναι από τις κορυφαίες της κατηγορίας, μη αφήνοντας το φυσικό πλεονέκτημα των μεγαλύτερων εξωτερικών διαστάσεων να περάσει ανεκμετάλλευτο.

Με μήκος που ξεπερνά τα 4,3 μέτρα, το Peugeot είναι πιο κοντά στα μικρομεσαίων διαστάσεων SUVs παρά σε εκείνα που φλερτάρουν με τον επιθετικό προσδιορισμό του «μικρού».

Στο παραπάνω συμπέρασμα συνηγορούν και τα 434 λίτρα του χώρου αποσκευών, ενώ δεδομένη θα πρέπει να θεωρείται η ικανότητα της πίσω σειράς καθισμάτων να φιλοξενήσει δύο ενήλικες χωρίς κανέναν απολύτως συμβιβασμό.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Peugeot e-2008 2024

Και εγένετο φως

Ως γνωστόν η Peugeot έχει ήδη διανύσει μια σεβαστή απόσταση στο πεδίο της ηλεκτροκίνησης, αποκτώντας τα προηγούμενα τέσσερα χρόνια μια ανεκτίμητης αξίας κληρονομιά.

Είναι αυτή η κληρονομιά που της επιτρέπει σήμερα να προχωρήσει στην πλήρη αντικατάσταση του ηλεκτρικού συστήματος κίνησης ενός αυτοκίνητου που χωρίς να είναι νέο, θα μπορούσε κάλλιστα να πλασαριστεί ως τέτοιο.

Peugeot e-2008 2024
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ισχυρότερο, αποδοτικότερο και με μπαταρίες μεγαλύτερης ενεργειακής χωρητικότητας, το ανανεωμένο Peugeot e-2008 επιχειρεί να ρίξει τις γέφυρες με το ίδιο του παρελθόν, αφήνοντας οριστικά πίσω τους όποιους οικονομοτεχνικούς περιορισμούς επέβαλε η προγενέστερη εκδοχή του.

Αφετηρία για το e-2008 του 2024 αποτελούν οι 156 ίπποι του ενός και μοναδικού ηλεκτροκινητήρα, ωστόσο, την πραγματική διαφορά κάνουν τα 48,1 kWh των συσσωρευτών ιόντων λιθίου, χαρίζοντας αυτονομία που υπερβαίνει σε πραγματικές συνθήκες τα 400 χιλιόμετρα.

Peugeot e-2008 2024

Προφανώς τα 400 plus χιλιόμετρα δεν προκύπτουν μονάχα από την αύξηση της ωφέλιμης αυτονομίας κατά μόλις 2,1 kWh -από τα 46 στα 48,1- αλλά κυρίως από την αποδοτικότερη συνολικά λειτουργία του νέου ηλεκτρικού συστήματος κίνησης.

Επιλέγοντας το πρόγραμμα Eco -αντί των Normal και Sport- και αποφεύγοντας τη χρήση κλιματισμού, η κατανάλωση ενέργειας σε αστικές και περιαστικές συνθήκες υποχωρεί ακόμα και κάτω από τις 12 kWh/100 χλμ. με ό,τι μπορεί να σημαίνει αυτό τόσο για το κόστος χρήσης όσο και τη συχνότητα με την οποία οφείλεις να επιστρέφεις σε ένα σημείο φόρτισης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Peugeot e-2008 2024

Μιλώντας για φόρτιση, ο ενσωματωμένος φορτιστής του ανανεωμένου Peugeot e-2008 είναι ισχύος 11 kW, ενώ σε έναν ταχυφορτιστή το γαλλικό SUV έχει τη δυνατότητα να ανακτά ηλεκτρική ενέργεια με τη μέγιστη ισχύ των 100 kW.

Έχοντας απαλλαχθεί από το όποιο άγχος μπορεί να προκαλεί η πεπερασμένη αυτονομία ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, μπορείς να εστιάσεις σε εκείνα τα χαρακτηριστικά που σχετίζονται με την παρουσία του γαλλικού SUV στην άσφαλτο.

Peugeot e-2008 2024
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η εντύπωση που αποκομίζεις από το ανανεωμένο Peugeot e-2008 είναι αυτή που το ακολουθεί από την πρώτη στιγμή που πάτησε τους τροχούς του στην άσφαλτο το όχι και τόσο μακρινό 2019.

Το 2008 δεν είναι απλώς ένα από τα μεγαλύτερα σε διαστάσεις B-SUV αλλά συμπεριφέρεται και ως τέτοιο, δείχνοντας μια σπάνια για τα δεδομένα της κατηγορίας ωριμότητα.

Peugeot e-2008 2024

Μολονότι η ηλεκτρική φύση της συγκεκριμένης έκδοσης μοιάζει να έχει αμβλύνει την ακρίβεια-αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης και πέδησης, το e-2008 εξακολουθεί να εντυπωσιάζει με τον τρόπο που καταφέρνει να προσαρμοστεί στις υψηλές απαιτήσεις της ελληνικής άσφαλτου.

Άνετο, με το 60άρι προφίλ των ελαστικών να καθιστά σαφώς αποτελεσματικότερη την απόσβεση των κακοτεχνιών, αλλά κάθε άλλο παρά μαλθακό, ανταποκρίνεται στην πίεση κερδίζοντας πολύ γρήγορα την εμπιστοσύνη σου.

Peugeot e-2008 2024
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το παραπανίσιο βάρος -μόνο οι μπαταρίες ζυγίζουν 340 κιλά- είναι κάτι το οποίο θα πρέπει να έχεις διαρκώς στο πίσω μέρος του μυαλού σου, δίνοντας μικρότερες γωνίες στους κατευθυντήριους τροχούς αν θες να αποφύγεις το ελεγχόμενο κατά τ’ άλλα φαινόμενο της υποστροφής.

Αντί συμπεράσματος

Αν το Peugeot 3008 καθιέρωσε τη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία στις συνειδήσεις όλων ως μια ισχυρή δύναμη στο αυτοκινητικό στερέωμα, το μικρότερο σε διαστάσεις 2008 ήταν εκείνο που χάρισε την ευκαιρία στη γαλλική φίρμα να απευθυνθεί σε ένα ευρύτερο αγοραστικό κοινό, μετατρέποντάς το σε κοινωνό της premium ιδεολογίας της.

Peugeot e-2008 2024

Η πρόσφατη ανανέωση του 2008 προσφέρει ένα επιπλέον κίνητρο σε εκείνον που αναζητά στην κορυφή των B-SUV το επόμενο αυτοκίνητο του, υποβιβάζοντας την όποια αμφιβολία θα μπορούσε να διατυπώσει κανείς σχετικά με την ικανότητα της ηλεκτροκίνητης εκδοχής του να υπηρετήσει τον ρόλο της εντός και εκτός πόλης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας: Ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη, 156 PS, 260 Nm
Μετάδοση: Αυτόματο μονής σχέσης, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 9,1 sec. 0-100 χλμ./ώρα, 150 km/h τελική ταχύτητα
Κατανάλωση: 15,4 kWh./100 χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.300/1.817/1.530 χλστ., 2.605 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.625 κιλά
Χώρος αποσκευών: 434λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: 42.000 ευρώ (34.000 με κρατική επιδότηση) - 0 ευρώ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ