Πρώτη δοκιμή: Νέο Volvo XC90 T8 AWD

XC90 PHEV

Στην ανώτερη κατηγορία των SUV το Volvo XC90 έχει διαγράψει τη δική του ξεχωριστή πορεία και πλέον, στην αναβαθμισμένη του γενιά, έρχεται για να προσφέρει ακόμη περισσότερα στους λάτρεις του κύρους και της μεγαλοπρέπειας.

Αν μη τι άλλο πρόκειται για ένα μοντέλο που έχει χαρακτηρίσει τη σύγχρονη ιστορία της Volvo και που σίγουρα, βοήθησε ώστε να εδραιώσει ο κατασκευαστής από τη Σουηδία τη θέση του ως ένα κορυφαίο premium brand της εποχής μας. Ιδίως δε σήμερα, όπου το ανανεωμένο Volvo XC90 έρχεται για να τοποθετηθεί στο ανώτερο πρίσμα της γκάμας της μάρκας, δίπλα ακριβώς από ένα ακόμη νέο μοντέλο, το αμιγώς ηλεκτρικό EX90.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με τον τρόπο αυτό η Volvo δίνει τη δυνατότητα στον υποψήφιο αγοραστή να επιλέξει ανάμεσα σε δύο μεγάλα SUV με διαφορετικό σύστημα κίνησης, που πάντως αμφότερα υιοθετούν τον απαραίτητο «πράσινο» παράγοντα της εποχής (σ.σ. ρεύμα), επιδεικνύοντας άμεσα αντανακλαστικά και ευελιξία στο να προσφέρει ακριβώς ό,τι ζητά σήμερα ο πελάτης ενός top μοντέλου του είδους.

Volvo XC90 PHEV

Ανανεωμένο Volvo XC90 λοιπόν και πάμε να δούμε για πρώτη φορά σε δοκιμή στην Ελλάδα όλα τα χαρακτηριστικά του νέου plug-in υβριδικού δημιουργήματος της σουηδικής μάρκας.

Περισσότερο εμφατική παρουσία

Το Volvo XC90 έχει τον τρόπο του να επιβάλλεται στο δρόμο έτσι κι αλλιώς λόγω των αυξημένων του διαστάσεων (π.χ. μήκος 4,953 μέτρα, πλάτος 1,923 μέτρα, ύψος 1,767 μέτρα), όμως πλέον στο ανανεωμένο μοντέλο οι αλλαγές στο εμπρόσθιο τμήμα του φροντίζουν ώστε και σχεδιαστικά η επιβλητικότητα αυτή να είναι ακόμη πιο ορατή.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Υπεύθυνη για αυτό είναι αρχικά η νέα γρίλια με τις «πλεγμένες» γραμμές που αντικαθιστούν τις προηγούμενες κάθετες και η οποία συνδυάζεται με τα μεγαλύτερα από πριν LED Matrix φώτα που ακουμπούν πάνω της. Οι προβολείς αυτοί διατηρούν τη χαρακτηριστική εμφάνιση «Το σφυρί του Θωρ» όταν είναι αναμμένοι, δημιουργώντας και πάλι ένα μοναδικό οπτικό αποτέλεσμα.

Volvo XC90 PHEV

Πλήρως αλλαγμένος είναι και ο εμπρόσθιος προφυλακτήρας με νέα κάθετα ενθέματα στις άκρες του, ενώ ένα επιπλέον οριζόντιο χρωμιωμένο φιλέτο έχει προστεθεί χαμηλά, τονίζοντας τον πολυτελή χαρακτήρα της κατασκευής.

Στο πλάι έχει αλλάξει το σχήμα στο πορτάκι για την υποδοχή της φόρτισης που βρίσκεται πίσω ακριβώς από τον εμπρόσθιο αριστερό θόλο του τροχού, όντας πλέον τετράγωνο από στρογγυλό πριν. Νέας σχεδίασης είναι και οι πολυάκτινες ζάντες αλουμινίου των 21 ιντσών του μοντέλου της δοκιμής, που βρίσκονται στον στάνταρ εξοπλισμό του αυτοκινήτου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στο πίσω μέρος τα φώτα διατηρούν την κάθετη σχεδίασή τους όμως τα κρύσταλλα είναι πιο σκούρα από πριν. Αλλαγμένη είναι και η παρουσία του προφυλακτήρα, με ένα νέο οριζόντιο χρωμιωμένο φιλέτο να τονίζει και πάλι τον πολυτελή χαρακτήρα της κατασκευής.

Volvo XC90 PHEV

Αναβάθμιση ουσίας στο εσωτερικό

Περισσότερες από ό,τι αυτές στο αμάξωμα είναι οι αλλαγές στο εσωτερικό του νέου Volvo XC90, οι οποίες στοχεύουν στη μεγιστοποίηση των επιπέδων της άνεσης, της χρηστικότητας, αλλά και στην αναβάθμιση της συνολικής διαμονής των επιβατών στην καμπίνα.

Ιδίως στο τελευταίο κομμάτι, το πιο σημαντικό στοιχείο αναβάθμισης αποτελεί η ενίσχυση της εσωτερικής ηχομόνωσης σε συγκεκριμένα τμήματα του αυτοκινήτου, που έχει ως αποτέλεσμα ο θόρυβος από την κύλιση και τον άνεμο να έχει μειωθεί αισθητά. Ειδικά στο ταξίδι, είναι αισθητή η… ησυχία που επικρατεί στο εσωτερικό, κάτι πολύ σημαντικό ιδίως εάν συνυπολογίσουμε ότι μιλάμε για ένα αυτοκίνητο με μεγάλες και πολλές κάθετες επιφάνειες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Volvo XC90 PHEV

Το ταμπλό είναι πλήρως αλλαγμένο και με περισσότερο οριζόντια σχεδίαση. Στο κέντρο του, υπάρχει μια νέα, μεγαλύτερη από πριν κάθετη οθόνη αφής 11,2 ιντσών, που φιλοξενεί το νεότερο σύστημα πολυμέσων της Volvo. Το σύστημα αυτό που φέρει λογισμικό της Google είναι σημαντικά πιο εύχρηστο, πιο πλήρες και πολύ πιο γρήγορο, ενώ ενσωματώνει επιπλέον βελτιωμένες φωνητικές εντολές μέσω του ψηφιακού βοηθού της Google, στάνταρ Apple CarPlay, αλλά και δυνατότητες Over the Air update των συστημάτων του.

Μπροστά από τον οδηγό υπάρχει ένας νέος ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3 ιντσών, με εύχρηστη απεικόνιση και όλες τις απαιτούμενες πληροφορίες. Το τιμόνι είναι πλήρως ρυθμιζόμενο, με σωστό μέγεθος της στεφάνης και το γνωστό, χαρακτηριστικό δίχρωμο στυλ που έχουμε δει και σε άλλα μοντέλα της Volvo.

Volvo XC90 PHEV
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε ό,τι αφορά στα υλικά της καμπίνας, η Volvo όπως έχει κάνει και σε όλα τα νεότερα μοντέλα της, έτσι και εδώ επιλέγει να χρησιμοποιήσει μια σειρά από νέα οργανικά και ανακυκλωμένα υλικά, τα οποία δεν χάνουν σε απτή ποιότητα σε σχέση με τα παραδοσιακά πλαστικά (μαλακά και μη). Παράλληλα, δεν υπάρχουν προβλήματα και στο φινίρισμα αλλά και τη συναρμογή των υλικών, με τους ανθρώπους της Volvo να δίνουν έμφαση ακόμη και στην παραμικρή λεπτομέρεια. Αξίζει να σημειωθεί ότι υπάρχουν και επιπλέον στοιχεία μοναδικής πολυτέλειας στην καμπίνα, όπως είναι ο χαρακτηριστικός διάφανος επιλογέας ταχυτήτων από σουηδικό κρύσταλλο Orrefors στη βάση της κονσόλας.

Ολοκληρώνοντας, θα πρέπει να σημειώσουμε την ύπαρξη ενός προηγμένου συστήματος κλιματισμού, εύκολου στη χρήση, με πολλές ρυθμίσεις για όλες τις σειρές καθισμάτων του XC90, το οποίο μάλιστα ενσωματώνει και μια ειδική λειτουργία καθαρισμού του αέρα που εισέρχεται στην καμπίνα, για να προσφέρει ένα όσο το δυνατόν πιο υγιές εσωτερικό περιβάλλον.

7θέσιο και άκρως πρακτικό

Το νέο Volvo XC90 έρχεται στην Ελλάδα στάνταρ 7θέσιο και αυτό αν μη τι άλλο είναι ένα από τα πλεονεκτήματα του σουηδικού SUV. Άλλωστε στο κομμάτι της πρακτικότητας πάντοτε το XC90 προσέφερε πολλά στον ιδιοκτήτη του και πλέον, αυτό δεν αλλάζει ούτε στην ανανεωμένη του γενιά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Volvo XC90 PHEV

Πιο συγκεκριμένα και σε ό,τι αφορά αρχικά στη δεύτερη σειρά των καθισμάτων, εκεί μπορούν να μεταφερθούν με άνεση έως και 3 ενήλικες, οι οποίοι έχουν στη διάθεσή τους ανεξάρτητα καθίσματα με ρυθμιζόμενη πλάτη, τα οποία είναι επιπλέον συρόμενα, ώστε να βολέψουν τις ανάγκες και των πιο απαιτητικών. Εμπρός, τα καθίσματα του οδηγού και του συνοδηγού είναι ανατομικά, με πολύ καλή στήριξη για το σώμα, αλλά και πλήρως -ηλεκτρικά- ρυθμιζόμενα προς κάθε κατεύθυνση. Οι δύο έξτρα θέσεις της τρίτης σειράς αναδιπλώνονται και «κρύβονται» στο δάπεδο δημιουργώντας έναν ενιαίο χώρο για το πορτ-μπαγκάζ. Ανοίγουν εύκολα, με την πρόσβαση να γίνεται ρίχνοντας τις πλάτες των καθισμάτων της πίσω σειράς. Ο χώρος που προσφέρουν επαρκεί με άνεση για τη μεταφορά παιδιών, ενώ και ενήλικες θα βολευτούν παρά το υπερυψωμένο δάπεδο.

Volvo XC90 PHEV
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στο πορτ-μπαγκάζ, με τις θέσεις της τρίτης σειράς αναδιπλωμένες ο χώρος είναι άπλετος (708 λτ.), πλήρως εκμεταλλεύσιμος και πρακτικός. Η πόρτα ανοίγει ηλεκτρικά, ενώ μπορεί να κλείσει και με τον οδηγό να κάνει μια κίνηση με το πόδι του κάτω από τον ειδικό αισθητήρα στον προφυλακτήρα -μια πολύ βολική λειτουργία όταν αυτός είναι φορτωμένος. Τέλος, στο πλάι του πορτ-μπαγκάζ υπάρχουν και δύο κουμπιά μέσω των οποίων μπορεί ο οδηγός να χαμηλώσει το ύψος του δαπέδου από την -έξτρα- αερανάρτηση, για να διευκολυνθεί ακόμη περισσότερο η φόρτωση.

Ισχυρό plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης

Το ανανεωμένο Volvo XC90 προσφέρεται αποκλειστικά με το ισχυρό plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης των 455 ίππων ισχύος και 709 Nm ροπής της μάρκας. Το σύστημα αυτό αποτελείται από έναν 2λιτρο turbo κινητήρα βενζίνης 310 ίππων, έναν ηλεκτροκινητήρα 145 ίππων τοποθετημένο στον πίσω άξονα, αλλά και από μια μπαταρία 18,8 kWh.

Volvo XC90 PHEV
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η αρχή λειτουργίας του συστήματος ορίζει ότι στο mode οδήγησης «Hybrid» το XC90 κινείται αρχικά μόνο ηλεκτρικά και στη συνέχεια, ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης και τις ανάγκες, ο βενζινοκινητήρας μπαίνει και αυτός στο «παιχνίδι» για να βοηθήσει στο έργο του τον ηλεκτροκινητήρα. Υπάρχει επίσης το πρόγραμμα οδήγησης «Pure» όπου η λειτουργία του συστημάτος, μαζί και με αυτό του αυτόματου κιβωτίου των 8 σχέσεων γίνεται πιο «ήπια» δίνοντας έμφαση στον περιορισμό της κατανάλωσης ρεύματος και βενζίνης, ενώ στο εντελώς διαφορετικό άκρο, η επιλογή «Power» δίνει έμφαση στην παροχή όσο το δυνατόν περισσότερης από τη διαθέσιμη δύναμη και ροπή. Τέλος, για χρήση εκτός δρόμου υπάρχει η επιλογή «AWD», αλλά και η «Off-Road» για ακόμη πιο δύσκολες καταστάσεις (όπου αυξάνεται μεταξύ άλλων και η απόσταση από το έδαφος).

Η ηλεκτρική αυτονομία με μια πλήρη φόρτιση μπορεί να φθάσει έως και τα 71 χλμ. με βάση τον κύκλο μέτρησης WLTP, ενώ στην πράξη θα πρέπει κανείς να υπολογίσει περί τα 60 χλμ. διαδρομής μέσα στην πόλη και λίγο λιγότερα στην εθνική. Σημαντικό στοιχείο εδώ αποτελεί το γεγονός ότι με συχνή φόρτιση μπορεί να περιοριστεί σημαντικά η απαίτηση σε βενζίνη, ενώ σε ένα ταξίδι μπορεί κανείς να υπολογίσει σε μια μέση τιμή κοντά στα 10 λτ./100 χλμ., ένα πολύ καλό νούμερο για ένα SUV των διαστάσεων του XC90. Ο onboard φορτιστής έχει ισχύ 6,4 kWh και η φόρτιση της μπαταρίας μπορεί να ολοκληρωθεί από το 0% σε 3 ώρες μέσω ενός Wallbox.

Volvo XC90 PHEV
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Χιλιομετροφάγος…

Οι απαιτήσεις ενός αγοραστή αυτοκινήτων στο επίπεδο του Volvo XC90 είναι πολλές και αυτό οφείλει να του προσφέρει μια κατασκευή στις διαστάσεις του σουηδικού μοντέλου χωρίς καμία παραχώρηση. Το πεδίο δράσεως του XC90 είναι φυσικά οι αυτοκινητόδρομοι και τα -πολλά- χιλιόμετρα τα οποία μπορεί κανείς να διανύσει πίσω από το τιμόνι του ξεκούραστα, άκοπα και με απόλυτη ασφάλεια. Κάτι που σε κάθε περίπτωση το ανανεωμένο μοντέλο το καταφέρνει με ιδιαίτερη επιτυχία, όπως είχαμε την ευκαιρία να το διαπιστώσουμε στην πράξη. Το εγνωσμένης αξίας πλαίσιο σε συνδυασμό με την αερανάρτηση, την υβριδική τετρακίνηση αλλά και τη δύναμη της μονάδας κίνησης, προσφέρουν στον οδηγό ένα απολύτως στιβαρό και σταθερό ταξίδι, με σημαντικά βελτιωμένη ηχομόνωση -άρα και καλύτερη παρεχόμενη άνεση, σε σχέση με πριν.

Volvo XC90 PHEV

Ειδικά στο πεδίο της άνεσης, το set-up έχει μαλακώσει και έχει βελτιωθεί και η ποιότητα κύλισης, κάτι που συνεπάγεται λιγότερες μικροταλαντώσεις κατά το πέρασμα από τις ανωμαλίες του δρόμου και καλύτερη διαχείριση από ό,τι στο παρελθόν, παρά τους μεγάλους σε μέγεθος τροχούς. Σε πιο σφιχτές διαδρομές, οι μεγάλες διαστάσεις και το αυξημένο βάρος το XC90 T8 PHEV δεν επηρεάζουν την παρεχόμενη πρόσφυση και τα πολύ υψηλά όριά της, ενώ και οι αντιδράσεις του αυτοκινήτου είναι γρηγορότερες από ό,τι περιμένει κανείς μέσω και του καλού σε αίσθηση τιμονιού. Βελτιωμένα σε αίσθηση και πολύ καλά σε απόδοση έδειξαν και τα φρένα του plug-in υβριδικού μοντέλου της Volvo.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συμπέρασμα

Volvo XC90 PHEV

Είναι δεδομένο ότι η πρόσφατη έλευση του EX90 -δείτε τη δοκιμή του εδώ- έριξε τα φώτα του ενδιαφέροντος στη μεγάλη κατηγορία στο νέο ηλεκτρικό μεγάλο SUV της Volvo, όμως το πιο… παραδοσιακό XC90 δεν έχει πει την τελευταία του κουβέντα. Η ανανεωμένη του γενιά που ρίχνεται αυτές τις μέρες στο στίβο του ανταγωνισμού και των πωλήσεων, είναι αδιαμφισβήτητα ένα από τα κορυφαία μοντέλα που έχει δημιουργήσει η σουηδική φίρμα, το οποίο θα συνοδέψει άκοπα και χωρίς συμβιβασμούς τον ιδιοκτήτη του και την οικογένειά του στα μακρύτερα ταξίδια και διαδρομές του. H ηλεκτρική αυτονομία μπορεί να μην είναι από τις μεγαλύτερες της κατηγορίας, όμως είναι δεδομένο ότι ο αγοραστής του XC90 περισσότερο θα εκτιμήσει την πρακτικότητά του, τη δύναμη, την αυξημένη ασφάλεια, αλλά και την βελτιωμένη προσφερόμενη άνεση σε κάθε έκφανση της οδηγικής απαίτησής του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας βενζίνης: 1.969 κ.εκ., 310 PS/6.000 σ.α.λ., 400 Nm/3.000-4.800 σ.α.λ.
Ηλεκτροκινητήρας: 145 PS, 309 Nm
Συνδυαστική ισχύς: 455 PS, 709 Nm
Μετάδοση: Αυτόματο 8 σχέσεων, στους τέσσερις τροχούς
Επιδόσεις: 5,4 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 180 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: από 1,2 λτ./100 χλμ., από 30 γρ./χλμ.
Χωρητικότητα μπαταρίας: 18,8 kWh
Αυτονομία μπαταρίας: από 63 έως 71 χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.953/1.923/1.767 χλστ., 2.984 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 2.297 κιλά
Χώρος αποσκευών: 708 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: από 104.710 ευρώ -0 ευρώ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ