Οι Ιάπωνες βάζουν πλώρη για την κορυφή της κατηγορίας των μικρών και προσιτών SUV, επενδύοντας στο εξαιρετικό σε όλα Toyota Yaris Cross.
Ήταν Μάρτιος του 2008 όταν στο πλαίσιο της Διεθνούς Έκθεσης Αυτοκινήτου της Γενεύης, η Toyota αποκάλυπτε ένα αστικών διαστάσεων και προδιαγραφών SUV, επιχειρώντας με αυτόν τον τρόπο να επεκτείνει τις δραστηριότητές της σε μια κατηγορία που ως εκείνη τη στιγμή μετρούσε ελάχιστους θηρευτές.
Το Urban Cruiser, περί αυτού ο λόγος, έμοιαζε έτοιμο να γράψει τη δική του χρυσή σελίδα στη σύγχρονη ιστορία της Toyota και να επιταχύνει την τάση μετασχηματισμού των απρόσιτων -από κάθε άποψη- οχημάτων ελευθέρου χρόνου.
BUY NOW
Η συνέχεια, βέβαια, δεν ήταν ανάλογη του πολλά υποσχόμενου ξεκινήματος με αποτέλεσμα η ιαπωνική πρόταση να βρεθεί πολύ σύντομα στις καλένδες και τελικώς να χάσει τη θέση της από την γκάμα της Toyοta σχεδόν έξι χρόνια μετά την πρώτη εμφάνισή της.
Μάλιστα χρειάστηκαν να περάσουν επτά ολόκληρα χρόνια ώστε οι Ιάπωνες να πράξουν το αυτονόητο και να επιχειρήσουν εκ νέου στην κατηγορία των B-SUV, η οποία πλέον συγκεντρώνει τα βλέμματα και τον… οβολό όλων μας, αυξάνοντας με γεωμετρικό ρυθμό τα μεγέθη της.
Σε ρυθμούς Yaris
Με τον προσδιορισμό Cross, την αυξημένη απόσταση από το έδαφος, τις γενναιόδωρες διαστάσεις και τις όποιες σχεδιαστικές ιδιαιτερότητες, η περιπετειώδης εκδοχή του Yaris βρίσκεται πλέον ανάμεσά μας, έτοιμη να διεκδικήσει μία ακόμα κορυφή.
Οι αναλογίες του αμαξώματος και τα σχεδόν 4,2 μέτρα των μεταλλικών επιφανειών του, εξασφαλίζουν στο Yaris Cross την απαραίτητη απόσταση από τη συμβατική έκδοση του ιαπωνικού best seller και ταυτόχρονα έναν σαφή «εκδρομικό» προσανατολισμό.
Το γεγονός ότι πρόκειται για ένα μοντέλο το οποίο πρόκειται να πρωταγωνιστήσει σε όλα τα μήκη και τα πλάτη του πλανήτη χωρίς ουσιαστικές αλλαγές στις τεχνικές και τις σχεδιαστικές προδιαγραφές, δικαιολογεί έως έναν βαθμό την αμφιλεγόμενη αισθητική, φαντάζει ωστόσο εξαιρετικά απίθανο να σταθεί κανείς σε αυτή και να αγνοήσει τις αρετές μιας… καθαρόαιμης ιαπωνικής κατασκευής.
Αφετηρία για το Toyota Yaris Cross αποτέλεσε η πλατφόρμα, η οποία έχει γίνει γνωστή με την κωδική ονομασία GA-B, εξασφαλίζοντας τις απαραίτητες προϋποθέσεις για τη δημιουργία ενός εξαιρετικά ικανού συνόλου.
Η παρουσία του ατμοσφαιρικού κινητήρα βενζίνης χωρητικότητας 1,5 λίτρου στη βάση της γκάμας του και της υβριδικής μονάδας ισχύος ανάμεσα στις προδιαγραφές του «φωτογραφίζουν» τη στενή συγγένεια με το ήδη γνωστό Yaris.
Αυτό δεν σημαίνει, βέβαια, ότι από τις προδιαγραφές του Yaris Cross λείπουν τα απαραίτητα συστατικά για τη διαμόρφωση ενός ξεχωριστού προφίλ. Η μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος έχει επιβάλλει ένα διαφορετικό setup στις ρυθμίσεις των αναρτήσεων, αν και την πραγματική διαφορά -για εκείνους τουλάχιστον που προσδοκούν τα μέγιστα από το ιαπωνικό crossover μακριά από την άσφαλτο- κάνει η παρουσία ενός προηγμένου συστήματος τετρακίνησης ανάμεσα στις προδιαγραφές της κορυφαίας διαμόρφωσής του.
Με κίνηση στους δύο ή στους τέσσερις τροχούς, το Toyota Yaris Cross επιβεβαιώνει τον κανόνα που θέλει τα μικρά SUV να αναδιατυπώνουν -τουλάχιστον στον τομέα της χωροταξίας- τον ορισμό του αυτοκινήτου πόλης.
Μολονότι τα 397 λίτρα του χώρου αποσκευών (320 στις τετρακίνητες εκδόσεις) δεν συνιστούν την κορυφαία τιμή της κατηγορίας, κρίνονται απολύτως επαρκή για να «σηκώσουν» τα οικογενειακά βάρη, αγγίζοντας τα επίπεδα των μικρομεσαίων διαστάσεων hatchbacks.
Σε ό,τι αφορά στον διάκοσμο και τον εξοπλισμό, το Yaris Cross ακολουθεί την… ιαπωνική λογική, με τα πλαστικά του ταμπλό -στην πλειονότητά τους σκληρά- έχουν τον πρώτο και τον τελευταίο λόγο στον θάλαμο επιβατών και την κεντρικά τοποθετημένη οθόνη αφής των οκτώ ιντσών να αποτελεί τη βιτρίνα του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας.
Στις πληρέστερες εξοπλιστικές διαμορφώσεις, το μέγεθος της οθόνης φτάνει τις εννέα ίντσες και το infotainment αποκτά ενσωματωμένη κάρτα SIM και διαρκεί σύνδεση από το Διαδίκτυο από το οποίο αντλεί πολύτιμες για τον οδηγό πληροφορίες.
Τέλος, «παρών» από τη βασική εξοπλιστική έκδοση του αυτοκινήτου δηλώνουν και τα απαραίτητα στις ημέρες μας συστήματα ενεργητικής ασφάλειας του περίφημου Safety Sense, συμπληρώνοντας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το προφίλ ενός αυτοκινήτου που δεν δείχνει διατεθειμένο να αφήσει τίποτα στην τύχη του.
Επιμένων υβριδικά
Με δεδομένη την απουσία της ατμοσφαιρικής έκδοσης βενζίνης χωρητικότητας 1,5 λίτρου και απόδοσης 125 ίππων από την πρώτη επαφή μας με το Toyota Yaris Cross στους δρόμους των Βρυξελλών, το ενδιαφέρον στράφηκε στους υβριδικούς συνδυασμούς.
Η έκδοση με την κίνηση στους μπροστινούς τροχούς, η οποία συνδυάζει τον τρικύλινδρο βενζίνης του 1,5 λίτρου με ένα ηλεκτρικό μοτέρ και το αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων δείχνει να απομακρύνεται από το παράδειγμα του επίσης υβριδικού Yaris, δείχνοντας το βάρος του αλλά και το προσανατολισμένο στην άνεση setup των αναρτήσεων.
Πιο δύσκολη μοιάζει να είναι και η αποστολή του κινητήριου συνόλου, καθώς ο θόρυβος που παράγει στην παραμικρή πίεση του δεξιού πεντάλ είναι στις περισσότερες των περιπτώσεων αναντίστοιχος του έργου που προσφέρει.
Σαφώς καλύτερη είναι η εικόνα στην τετρακίνητη έκδοση, στην οποία το υβριδικό σύνολο των 116 ίππων απαρτίζεται από δύο ηλεκτρικά μοτέρ, με το δεύτερο να κινεί τους τροχούς του πίσω άξονα.
Με ανεξάρτητη ανάρτηση και στους δύο άξονες και πιο ισορροπημένες ρυθμίσεις πλαισίου, είναι αυτό που περίμενες να συναντήσεις από το ιαπωνικό crossover, δίνοντας την αίσθηση ενός αποτελεσμαστικότερου και απολαυστικότερου στην άσφαλτο συνδυασμού.
Σε αυτό το σημείο θα πρέπει να αναφέρουμε ότι το έξυπνο σύστημα τετρακίνησης προσφέρει -μεταξύ άλλων- τη δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε τρία προγράμματα λειτουργίας, ενώ με το πάτημα ενός διακόπτη μπορεί κανείς να ενεργοποιήσει και σύστημα υποβοήθησης κατάβασης.
Αν θα έπρεπε, βέβαια, να ξεχωρίσουμε το πιο εντυπωσιακό χαρακτηριστικό του υβριδικού Yaris Cross, τότε αυτό θα ήταν δίχως καμία αμφιβολία οι εξαιρετικά περιορισμένες ενεργειακές απαιτήσεις, μιας και στις χαμηλής απαιτητικότητας διαδρομές πέριξ της πόλης των Βρυξελλών η μέση τιμή της κατανάλωσης δεν ξεπέρασε ποτέ και για κανένα λόγο τα 4,5 λίτρα/100 χιλιόμετρα.
Στόχος η κορυφή
H Toyota μόλις πρόσθεσε στην γκάμα της ένα ακόμα best seller, ικανό να θαμπώσει τη λάμψη οποιουδήποτε ανταγωνιστή σταθεί δίπλα του. Στην Ελλάδα αναμένεται στα μέσα Οκτωβρίου, με την έκδοση βενζίνης του 1,5 λίτρου να έχει αφετηρία τα 17.300 ευρώ και τις υβριδικές διαμορφώσεις τα 20.050 ευρώ.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας βενζίνης: 1.490 κ.εκ., 116 PS
Μετάδοση: Αυτόματο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης, στους μπροστινούς τροχούς
Επιδόσεις: 11,2 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 170 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: από 4,4 λτ./100 χλμ., από 100 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.150/1.765/1.595 χλστ., 2.560 χλστ. Μεταξόνιο
Βάρος: 1.170 κιλά
Χώρος αποσκευών: 397 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: 20.050 ευρώ - 0 ευρώ
Διαβάστε επίσης:
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ