Δοκιμάζουμε το νέο Renault Austral MHEV των 160 ίππων

Renault Austral

Το νέο Renault Austral κάνει reset στην μέχρι σήμερα εικόνα των Γάλλων στα μικρομεσαία SUV έχοντας όλα τα εφόδια για να εδραιώσει την παρουσία του στην απαιτητική κατηγορία που εντάσσεται.

Το νέο Austral είναι ένα από τα κύρια βέλη στη φαρέτρα της Renault, τα οποία, βάσει και του φιλόδοξου πλάνου «Renaulution» θα την οδηγήσουν στη μεταμόρφωσή της που θέλει να φέρει τη μάρκα στην κορυφή των κατηγοριών που δραστηριοποιείται.

Το Austral είναι μια πολύ σοβαρή προσπάθεια από τη γαλλική εταιρεία, προσεγμένη στο μέγιστο των δυνατοτήτων της. Και αυτό γιατί το νέο SUV δεν θέλει απλά να συνεχίσει στην πορεία των προκάτοχων μοντέλων της Renault, αποτελώντας τον εκπρόσωπό της σε μια από τις πλέον «καυτές» από πλευράς ανταγωνισμού κατηγορίες. Αντίθετα το νέο μοντέλο θέλει να χαράξει τον δικό του δρόμο προς την κορυφή, με τέτοιο μάλιστα τρόπο που θα διευρύνει το αγοραστικό κοινό της Renault πολύ πέρα από τους παραδοσιακούς πελάτες της και τους φανατικούς οπαδούς της.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Renault Austral

Διακριτικός δυναμισμός

Δυναμικό και συνάμα σοβαρό, εντός και εκτός εισαγωγικών, παρουσιάζεται το αμάξωμα του Austral με τις αναλογίες ανάμεσα σε αυτά τα δύο στοιχεία να αλλάζουν ανάλογα και με τη γωνία θέασης. Το εμπρός μέρος δεν αφήνει καμία αμφιβολία ότι πρόκειται για νέο μοντέλο της Renault με τα χαρακτηριστικής σχεδίασης φωτιστικά σώματα να οριοθετούν οπτικά το σεβαστό πλάτος του Austral που φτάνει στα 1.843 χλστ.

Εξίσου μοντέρνα είναι και η εικόνα στο πίσω μέρος με τα δύο μακρόστενα, ανάγλυφα φωτιστικά σώματα, ενώ στο προφίλ οι ευθείες γραμμές και οι ακμές, που έχουν «τοποθετηθεί» από τους σχεδιαστές της Renault σε στρατηγικά σημεία, ενισχύουν περαιτέρω την εικόνα στιβαρότητας που αποπνέει το Austral. Σε συνδυασμό με το μήκος των 4.510 χλστ. και τις σωστές αναλογίες όγκων, το γαλλικό SUV καταφέρνει να επιβάλλει την εκλεπτυσμένη παρουσία του στο δρόμο χωρίς όμως να γίνεται δύσχρηστο στου δρόμους της πόλης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Προηγμένο και ποιοτικό

Αναμφίβολα το εσωτερικό του Austral είναι και εκείνο που τραβά μια ξεκάθαρη διαχωριστική γραμμή σε σχέση με τον ανταγωνισμό του, ενώ την ίδια στιγμή κάνει οδηγό και επιβαίνοντες να νιώθουν ξεχωριστοί.

Σχεδιαστικά οι Γάλλοι φαίνεται να έχουν πετύχει τους στόχους τους, αφού η αισθητική του ταμπλό έχει τη δική της hi-tech ταυτότητα και καταφέρνει να παρουσιάζεται ελκυστική τόσο σε εκείνους με πιο συντηρητικές προτιμήσεις όσο και σε αυτούς που έχουν πιο εξεζητημένα γούστα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα φυσικά κουμπιά και τα χειριστήρια είναι περιορισμένα στο εσωτερικό του Austral και ο ατμοσφαιρικός φωτισμός διατρέχει σχεδόν όλο το ταμπλό. Συνεχίζει μάλιστα στις πόρτες και κάνει αισθητή την παρουσία του και την ημέρα προσθέτοντας μία όμορφη χρωματική νότα στην καμπίνα του Austral.

Εργονομικά, η παρουσία λογικού αριθμού διακοπτών τοποθετημένων στις σωστές θέσεις συνδυάζεται με σωστά δομημένα μενού στη μεγάλη και υψηλής ευκρίνειας οθόνη αφής των 12 ιντσών του συστήματος πολυμέσων που δεν δημιουργούν απορίες στον χρήστη, ακόμη και αν δεν έχει συμβουλευτεί το εγχειρίδιο του κατασκευαστή.

Στο ίδιο μήκος κύματος βρίσκεται και η επίσης μεγάλη οθόνη πληροφοριών του οδηγού με τα προσεγμένα γραφικά να κάνουν τις 12,3 ίντσες της να φαντάζουν ακόμη περισσότερες. Αν είναι κάτι που πρέπει να συνηθίσει ο οδηγός αυτή είναι η θέση του επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου που βρίσκεται ακριβώς πάνω από εκείνον που ενεργοποιεί τους υαλοκαθαριστήρες. Στην αρχή τουλάχιστον αρκετές φορές αντί να ξεκινήσεις θα… παίζεις με τα μάκτρα, κάτι που δεν ισχύει για το «κλασικό» χειριστήριο για το ηχοσύστημα της Renault, που βρίσκεται ακριβώς από κάτω και συμβάλλει στα καλά επίπεδα εργονομίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε γενικές γραμμές, πέρα από την ελκυστική hi-tech εικόνα, η καμπίνα του Austral πείθει και στον νευραλγικό τομέα της ποιότητας κατασκευής. Οι Γάλλοι έχουν δώσει μεγάλη προσοχή και στις λεπτομέρειες, με τα υλικά κατασκευής να είναι μαλακά για το πάνω μέρος τους ταμπλό, αλλά και στα περισσότερα σημεία με τα οποία θα έρθετε σε επαφή. Το φιλέτο υφάσματος δίνει την δική του premium νότα, ενώ η συναρμογή και η συναρμολόγηση δείχνουν να επιβεβαιώνουν τη σοβαρότητα με την οποία οι Γάλλοι προσεγγίζουν εκ νέου την κατηγορία των μικρομεσαίων SUV.

Ευρυχωρία και έξυπνες λύσεις

Αναφορικά με τους προσφερόμενους χώρους το Austral θα ικανοποιήσει ακόμη και τους απαιτητικούς στον συγκεκριμένο τομέα ενδιαφερόμενους, με τους Γάλλους να έχουν εκμεταλλευτεί πλήρως τις δυνατότητες που προσφέρει η συγκεκριμένη πλατφόρμα CMF-CD. Και αν αυτό είναι κάτι που περιμένει κανείς για εκείνους που κάθονται στα εμπρός αναπαυτικά καθίσματα, η εικόνα για ους πίσω είναι εξίσου ευχάριστη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο αέρας για τα γόνατα και τα κεφάλια είναι κάτι παραπάνω από επαρκής ακόμη και για επιβαίνοντες που ξεπερνούν σε ύψος τον μέσο όρο, ενώ τα πίσω καθίσματα είναι συρόμενα και αυτό αυξάνει ακόμη περισσότερο τα επίπεδα χρηστικότητας μεταβάλλοντας προς το μεγαλύτερο (ή μικρότερο) των χώρο των αποσκευών που ξεκινά από τα γενναιόδωρα 500 λίτρα.

Ακόμη ίσως πιο σημαντικό και ομολογουμένως ασυνήθιστο για μικρομεσαίο μοντέλο είναι το γεγονός ότι τα πίσω καθίσματα της Renault προσφέρουν αισθητή υποστήριξη στην οσφυική χώρα και αυτό αυτομάτως τα ανάγει μεταξύ των πιο άνετων της κατηγορίας.

Άνετο, γρήγορο και πολιτισμένο

Η μεστή απόδοση κάτω από όλες τις συνθήκες είναι το κύριο χαρακτηριστικό της ήπιας υβριδικής έκδοσης των 160 ίππων του Austral της δοκιμής. Η ποιοτική και ιδιαίτερα πολιτισμένη λειτουργία του υπετροφοδοτούμενου μοτέρ του 1,3 λίτρου, αναδεικνύει ακόμη περισσότερο τα επίπεδα άνεσης και την υψηλή ποιότητα κύλισης του μικρομεσαίου SUV των Γάλλων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι καλές επιδόσεις που προσφέρει το μοτέρ συμβαδίζουν με τον all round χαρακτήρα του Austral, που φωτιά στην άσφαλτο δεν βάζει αλλά δίνει στον οδηγό του τη ροπή που χρειάζεται για να επιταχύνει με αυτοπεποίθηση και ασφάλεια ακόμη και αν το αυτοκίνητο είναι φορτωμένο. Οι 160 ίπποι και τα 270 Nm ροπής που κάνουν την εμφάνισή τους νωρίς συνοδεύονται και από χαμηλά επίπεδα κατανάλωσης, η μέση τιμή της οποίας βρέθηκε στα 7,4 λτ./100 χλμ. κατά τη διάρκεια της δοκιμής.

Το Austral ως τέκνο της Renault παρουσιάζει σίγουρο πάτημα στο δρόμο, πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και πολύ προοδευτικές μεταβάσεις στις γρήγορες αλλαγές κατεύθυνσης με το τιμόνι να υπολείπεται ελαφρώς σε αίσθηση αλλά να χαρακτηρίζεται για την ακρίβεια του. Τα φρένα είναι δυνατά, με το μεσαίο πεντάλ να έχει καλή αναλογική αίσθηση και δεν δείχνουν σημάδια κόπωσης σε πιο απαιτητική χρήση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Από την μεριά της η ανάρτηση εξακολουθεί να εργάζεται σκληρά και αποδοτικά και όταν οι απαιτήσεις του οδηγού ξεπεράσουν την δεδομένη προσφορά άνεσης, προς την αναζήτηση των δυναμικών χαρακτηριστικών του γαλλικού SUV. Ακόμη και πάνω από το όριο της πρόσφυσης, το SUV της γαλλικής εταιρείας επιδεικνύει αξιοσημείωτη φιλικότητα στις αντιδράσεις του, με τα ηλεκτρονικά συστήματα να μην αφήνουν κανένα περιθώριο για παρεκτροπές και να λειτουργούν ταχύτατα και άκρως προοδευτικά.

Ανεβαίνει επίπεδο στα μικρομεσαία SUV

Το νέο Renault Austral, στην ήπια υβριδική έκδοση των 160 ίππων δείχνει να εκπληρώνει την υπόσχεση της γαλλικής εταιρείας για τη δημιουργία ενός SUV που κοιτάζει τον ανταγωνισμό του -ασχέτως εάν αυτός είναι premium ή μη- με αξιώσεις. Σχεδίαση εκτός και εντός που θέλει και είναι αρεστή σε μια μεγάλη μερίδα του κοινού, ποιότητα κατασκευής σαφώς πάνω από τον μέσο όρο, ευρυχωρία αλλά και προηγμένα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης συνθέτουν ένα ολοκληρωμένο σύνολο που μπορεί να επιτελέσει σωστά το δύσκολο ρόλο μπαλαντέρ που έχουν τα μικρομεσαία SUV, με το Austral να προσφέρει και το πολυπόθητο αίσθημα της ικανοποίησης είτε κινείται στους δρόμους της πόλης είτε ταξιδεύει ήσυχα στον αυτοκινητόδρομο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.333 κ.εκ. βενζίνη, 160 ίπποι/5.250-5.500 σ.α.λ., 270 Nm/1.800–3.750 σ.α.λ.
Μετάδοση: αυτόματο επτά (7) σχέσεων, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 9,7 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 180 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 6,2 λτ./100 χλμ., 140 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.510/1.843/1.644 χλστ., 2.667 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.422 κιλά
Χώρος αποσκευών: Από 500 έως 1.525 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: 40.750 ευρώ*/168 ευρώ

*Με την έκπτωση των 2.200 ευρώ, το Austral 1,2 turbo 130 PS κοστίζει 36.650 ευρώ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ