Volkswagen Tayron: Οδηγούμε στη Γαλλία το νέο SUV των Γερμανών

Volkswagen Tayron

Ονομάζεται Tayron και αποτελεί το επόμενο στοίχημα της Volkswagen στην κατηγορία των SUVs, ξεχωρίζοντας για τις επιβλητικές διαστάσεις τους και τους ανεξάντλητους χώρους για επιβάτες και αποσκευές.

Η απόφαση της Volkswagen να προσθέσει ένα ακόμα SUV στην γκάμα της δεν θα μπορούσε από μόνη της να αποτελέσει είδηση, μιας και οι Γερμανοί από το φημισμένο Wolfsburg έχουν καταφύγει ουκ ολίγες φορές στο ασφαλές λιμάνι των οχημάτων ελευθέρου χρόνου ώστε να ενισχύσουν την παρουσία τους στον ευρωπαϊκό στίβο και να τονώσουν την αυτοπεποίθησή σου.

Έτσι, λοιπόν, μετά τα Tiguan, T-Roc, T-Cross, Taigo και Touareg, η Volkswagen τοποθετεί ένα ακόμα λιθαράκι στη δυναστεία των SUVs που έχουν φορέσει το σήμα τους, ποντάροντας στις επιβλητικές διαστάσεις και την ικανότητα φιλοξενίας έως και επτά ατόμων του άσημου Tayron

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
 Volkswagen Tayron

Με μήκος που αγγίζει τα 4,8 μέτρα, η νέα πρόταση της Volkswagen φιλοδοξεί να καλύψει το κενό που ανέκαθεν υπήρχε ανάμεσα σε Tiguan και Touareg, απευθυνόμενο σε εκείνους που δεν θα διστάσουν να θυσιάσουν λίγη από την ευελιξία ενός compact SUV στον βωμό της… χωροταξικής ευμάρειας που υπόσχεται η πληθωρική σιλουέτα του Tayron.

Πέρα από τις σχεδιαστικές αλλαγές που έχει πυροδοτήσει η εντυπωσιακή αύξηση του μήκους σε σχέση με το μέχρι σήμερα γνωστό Tiguan, εξίσου αντιληπτή είναι και η προσπάθεια που έχει καταβάλλει η γερμανική φίρμα ώστε το Tayron να αποκτήσει τη δική του, μοναδική σχεδιαστική ταυτότητα.

Κάπως έτσι φτάσαμε στη δημιουργία μιας επιβλητικής φιγούρας, η οποία ανάλογα με την εξοπλιστική γραμμή (Life, Elegance και R-Line) τονίζει λιγότερο ή περισσότερο τη δυναμική πτυχή ενός γνήσιου SUV.

 Volkswagen Tayron
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για παράδειγμα, έχοντας απέναντί σου την έκδοση R-Line είναι σχεδόν αδύνατον να προσπεράσεις τον ανασχεδιασμένο προφυλακτήρα του μπροστινού τμήματος με τις λαίμαργες εισαγωγές αέρα, όπως άλλωστε και τις ζάντες αλουμινίου, βγαλμένες από τις ένδοξες εποχές των GTI, των 20 ιντσών.

Η αίσθηση ότι έχεις να κάνεις με μια απολύτως συνειδητοποιημένη και συγκροτημένη πρόταση ενισχύεται περαιτέρω από την εικόνα του εσωτερικού. Το γεγονός ότι το Tayron ακολουθεί τα βήματα του Tiguan σε ό,τι αφορά τουλάχιστον την ποιότητα της κατασκευής, την εργονομία και τον εξοπλισμό, δημιουργεί σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα μια καλώς εννοούμενη οικειότητα ανάμεσα νέο «τέκνο» της Volkswagen και τον οδηγό.

 Volkswagen Tayron

Μολονότι η κεντρικά τοποθετημένη οθόνη αφής των 12,9 ιντσών επισκιάζει οποιαδήποτε άλλη σχεδιαστικό ή εξοπλιστικό γνώρισμα του θαλάμου επιβατών, είναι σχεδόν βέβαιο ότι με το πέρασμα του χρόνου θα ανακαλύψεις και άλλα, λιγότερο ή περισσότερο σημαντικά high lights.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ανάμεσα στις λεπτομέρειες που κάνουν τη διαφορά συγκαταλέγεται, παραδείγματος χάριν, η αντικατάσταση των χειριστηρίων αφής του τριάκτινου τιμονιού με φυσικούς διακόπτες, όπως άλλωστε και η δυνατότητα ασύρματης φόρτισης δύο smartphones στη βάση της κεντρικής κονσόλας.

 Volkswagen Tayron

Εκτός συναγωνισμού είναι οι διαθέσιμοι χώροι για επιβάτες και αποσκευές, βλέποντας τον αποθηκευτικό χώρο να διατηρεί το απολύτως επαρκές μέγεθος των 345 λίτρων ακόμα και στην περίπτωση που αναπτυχθεί και η τρίτη σειρά καθισμάτων.

Υπό κανονικές συνθήκες, κοινώς στην πενταθέσια διαμόρφωση, το διαμέρισμα αποσκευών του Tayron εκκινεί από τα 885 λίτρα, τιμή που σπάνια συναντάς ακόμα και σε πεντάμετρα SUVs.

Volkswagen Tayron
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Από τη στιγμή, μάλιστα, που τα καθίσματα της δεύτερης σειρά σύρονται και φυσικά αναδιπλώνοντας, θα χρειαστεί να προσπαθήσεις και μάλιστα πολύ ώστε να εξαντλήσεις όλες τις δυνατές επιλογές.

Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και η γκάμα των κινητήρων, προσφέροντας λύσεις για όλες τις ανάγκες και τις καταστάσεις. Την αρχή κάνει o ήπια υβριδικός TSI κινητήρας του 1,5 λίτρου με απόδοση 150 ίππων, διαμορφώνοντας την πιο προσιτή έκδοση του αυτοκινήτου. Από εκεί και πέρα τον λόγο έχουν οι plug-in υβριδικές διαμορφώσεις απόδοσης 204 και 272 ίππων, οι οποίες ξεχωρίζουν για τη θεαματική ηλεκτρική αυτονομία των 126 και 121 χιλιομέτρων αντιστοίχως.

Volkswagen Tayron

Ένας δίλιτρος κινητήρας diesel σε εκδόσεις ισχύος των 150 και των 193 ίππων (αποκλειστικά τετρακίνητη) αποτελεί τον κερασάκι στην τούρτα, χαρίζοντας τον τίτλο της εξεζητημένης επιλογής στο TSI κινητήρα των 1.984 κ.εκ., ο οποίος προέρχεται από το Golf GTI και αποδίδει είτε 204 ίππους είτε 265 ίππους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σημειώστε ότι ανεξαρτήτως έκδοσης, δικίνητης ή τετρακίνητης, το Volkswagen Tayron εφοδιάζεται με ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, το γνωστό στους περισσότερους επτατάχυτο DSG με την επίσης γνώριμη ικανότητά του να ανταποκρίνεται σε όλες τις καταστάσεις.

Volkswagen Tayron

Επί γαλλικού εδάφους  

Το νέο Volkswagen Tayron δεν προσπαθεί να κρύψει τους λόγους για τους οποίους δημιουργήθηκε, επιτρέποντας στον εαυτό του να… διολισθήσει σε πιο οικογενειακά μονοπάτια. Παρότι, λοιπόν, οι εκδόσεις που είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε διέθεταν στον εξοπλισμό τους την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση, το Tayron δυσκολεύεται να αποτινάξει τον φιλήσυχο προσανατολισμό του.

Αισθάνεται άβολα στις σφικτές διαδρομές, δείχνοντας το βάρος του, ενώ δημιουργεί ένα αίσθημα ανασφάλειας στον οδηγό κάθε φορά που αυτός επιχειρεί να επιβραδύνει οριακά. Ό,τι χάνει βέβαια στον τομέα της δυναμικής, το Tayron το κερδίζει στην άνεση, υποδεικνύοντας τον τρόπο με τον οποίο οφείλει κανείς να το προσεγγίσει ώστε να αξιοποιήσει το μέγιστο των ικανοτήτων του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Volkswagen Tayron

Σημειώστε ότι ακόμα και με τον μικρότερο σε κυβισμό και ισχύ σύνολο των 150 ίππων, ο ρυθμός με τον οποίο μπορεί να κινηθεί το Tayron είναι άκρως ικανοποιητικός, ενώ στην περίπτωση των plug-in υβριδικών εκδόσεων το «ηλεκτρικό» παράθυρο των 100 plus χιλιομέτρων αποδεικνύεται από πολλές απόψεις καθοριστικό, προσφέροντας την αποδοτικότητα αλλά και τη γαλήνια εμπειρία οδήγησης που μόνο μια ηλεκτροκίνητη πρόταση μπορεί να παρέχει.    

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κινητήρας βενζίνης: 1.498 κ.εκ., 150 ίπποι/ 5.000 σ.α.λ., 250 Nm/1.500 σ.α.λ.
Μετάδοση: Αυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 9,4 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 204 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 6,2 λτ./100 χλμ., 142 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.792/1.853/1.668 χλστ., 2.788 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.607 κιλά
Χώρος αποσκευών: 885 λτ. (πενταθέσια διαμόρφωση)
Τιμή - Άφιξη στην Ελλάδα: Από 47.900 ευρώ - Μάρτιος 2025

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ