H Ηyundai λανσάρει σταδιακά στις ευρωπαϊκές αγορές το νέο ηλεκτρικό της μοντέλο. Με αφορμή την άφιξη του Ioniq 5 στην Ελλάδα το Φθινόπωρο, παρουσιάζουμε τις πρώτες τιμές του κορεάτικου μοντέλου.
Το Ioniq 5 βασίζεται σε μια νέα πλατφόρμα, αποκλειστικά για BEV (Battery Electric Vehicles) οχήματα, που εξελίχθηκε από το Hyundai Motor Group και ονομάζεται Electric-Global Modular Platform (E-GMP). Με μήκος 4.635 mm, πλάτος 1.890 mm και ύψος 1.605 mm, καθώς και μεταξόνιο 3.000 mm, η Hyundai αναφέρει πως το μοντέλο της έχει ένα από τα πιο ευρύχωρα εσωτερικά στην κατηγορία του.
Για παράδειγμα, η Hyundai έχει μειώσει το πάχος των εμπρός καθισμάτων κατά 30% εξασφαλίζοντας περισσότερο χώρο για τους επιβάτες στα πίσω καθίσματα. Ταυτόχρονα υπάρχουν 531 λίτρα για τις αποσκευές με τη χωρητικότητα να εκτοξεύεται έως και 1.600 λίτρα όταν τα πίσω καθίσματα είναι πλήρως αναδιπλωμένα. Για πρόσθετη ευελιξία και πρακτικότητα, τα πίσω καθίσματα μπορούν να αναδιπλωθούν σε αναλογία 6:4 και έχουν τη δυνατότητα να μετακινηθούν προς τα εμπρός μέχρι και 135 mm. Την πρακτικότητα αυξάνει ακόμη περισσότερο ο επιπλέον χώρος αποθήκευσης 57 λίτρων στο εμπρός μέρος του αυτοκινήτου, στοιχείο ιδιαίτερα χρήσιμο στα μεγάλα ταξίδια για τη μεταφορά επιπλέον αποσκευών.
BUY NOW
Οι υποψήφιοι αγοραστές μπορούν να επιλέξουν μεταξύ δύο μπαταριών, μιας 58 kWh και μιας 72,6 kWh, καθώς και δύο εκδόσεων κινητήρων. Είτε με πίσω κίνηση, είτε με τετρακίνηση. Όλες οι εκδόσεις προσφέρουν μεγάλη αυτονομία και τελική ταχύτητα 185 km/h. Στην κορυφή της γκάμας υπάρχει η έκδοση με έναν ηλεκτροκινητήρα 211 ίππων στον πίσω άξονα και έναν 95 ίππων (συνδυαστική ιπποδύναμη 306 ps), κάτι που επιτρέπει την κίνηση σε όλους τους τροχούς (AWD). Ο πίσω κινητήρας αποδίδει ροπή 350 Nm και ο εμπρός 255 Nm, ήτοι 605 Nm συνολικά. Με την μπαταρία των 72,6 kWh η συγκεκριμένη έκδοση μπορεί να ολοκληρώσει τα 0-100 km/h σε μόλις 5,2 δευτερόλεπτα.
Στην περίπτωση της μικρότερης μπαταρίας των 58 kWh, η τετρακίνητη AWD έκδοση ολοκληρώνει την ίδια διαδικασία σε 6,1 δευτερόλεπτα. Η έκδοση 2WD του Ioniq 5 με έναν ηλεκτροκινητήρα 218 ίππων στο πίσω άξονα και ροπή 350 Nm, όταν συνδυάζεται με την μπαταρία των 72,6 kWh επιτυγχάνει τα 0-100 km/h σε 7,4 δευτερόλεπτα. Με την μπαταρία των 58 kWh ο αντίστοιχος χρόνος είναι 8,5 δευτερόλεπτα (170 άλογα). Η μέγιστη αυτονομία του Ioniq 5 με μία μόνο φόρτιση είναι περίπου 480 χιλιόμετρα, σύμφωνα με το πρότυπο WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Process). Η προηγμένη πλατφόρμα E-GMP τουIoniq 5 μπορεί να υποστηρίξει υποδομές φόρτισης 400 V και 800 V.
Αναφορικά με τις τιμές του μοντέλου τώρα, η βασική έκδοση του με την μπαταρία των 58 kWhκοστίζει στη Γερμανία 41.900 ευρώ, ένα κόστος που διαμορφώνεται στα 32.330 με το περιβαλλοντικό Bonus που δίνει η κυβέρνηση (η τιμή για την έκδοση με την μπαταρία των 72,6 kWh διαμορφώνεται στα 45.100 ευρώ). Αντίστοιχα, στη γαλλική αγορά, η τιμή εκκίνησης του μοντέλου βρίσκεται στα 43.600 ευρώ (46.800 ευρώ για την ισχυρότερη έκδοση) και στη γειτονική Ιταλία το Ioniq 5 εκκινεί από τα 44.750 ευρώ.
Στην Ελλάδα, τώρα, σύμφωνα με εκτιμήσεις, οι τιμές του νέου ηλεκτρικού της Hyundai θα ξεκινούν από τα 42.000 ευρώ περίπου για την έκδοση με την μπαταρία των 58 kWh.
Διαβάστε επίσης
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ