Το Citroen C5 Aircross γεφυρώνει την απόσταση που χωρίζει τον θαυμαστό κόσμο της ηλεκτροκίνησης με τη σκληρή, ελληνική πραγματικότητα, επενδύοντας σε ένα ισχυρό, μα πάνω απ’ όλα αποδοτικό υβριδικό σύνολο 225 ίππων.
Για την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, η Citroen ανέκαθεν αποτελούσε την κοιτίδα ενός σπάνιου πολιτισμού, μια αστείρευτη πηγή καινοτομίας, η οποία οδήγησε τις τεχνολογικές εξελίξεις επιταχύνοντας τη μετάβαση των αυτοκινήτων στη σημερινή-σύγχρονη μορφή τους.
Ξεκινώντας από τη Citroen Traction Avant, το πρώτο τετράτροχο ευρείας παραγωγής με αυτοφερόμενο πλαίσιο και φτάνοντας στη Citroen DS με τους κατευθυνόμενους προβολείς, την υδροπνευματική ανάρτηση και τα... εξωτικά -εν έτη 1955- δισκόφρενα, οι Γάλλοι έδειξαν από πολύ νωρίς τις προθέσεις τους, θαμπώνοντας τον ανταγωνισμό. Σχεδόν εβδομήντα χρόνια μετά, η γαλλική φίρμα παραμένει στην πρώτη γραμμή της τεχνολογικής επικαιρότητας, συντηρώντας ευλαβικά εκείνα τα στοιχεία που την καθιέρωσαν στο παγκόσμιο αυτοκινητικό στερέωμα.
Το plug-in υβριδικό παράδειγμα
BUY NOW
To παράδειγμα του Citroen C5 Aircross είναι ενδεικτικό του τρόπου με τον οποίο οι Γάλλοι προσεγγίζουν το Αυτοκίνητο, τραβώντας μια σαφή διαχωριστική γραμμή ανάμεσα στις προτάσεις που φιλοξενούν στην γκάμα τους και εκείνες του ανταγωνισμού. Πριν, λοιπόν, κανείς αναζητήσει στις τεχνικές προδιαγραφές του γαλλικού SUV τα ψήγματα μια νέας τεχνολογικής επανάστασης, εκείνης που υπόσχεται η... ειρηνική συνύπαρξη ενός κινητήρα βενζίνης με ένα ηλεκτρικό μοτέρ, οφείλεις να σταθείς στον σχεδιασμό του αμαξώματος και ειδικότερα σε εκείνες τις λεπτομέρειες που αναδεικνύουν τη ροπή τους προς στην καλώς εννοούμενη εκκεντρικότητα.
Η απόφαση των Γάλλων να ακολουθήσουν για πολλοστή ένα διαφορετικό σχεδιαστικό μονοπάτι ήταν η αναμενόμενη ακόμα και έτσι πάντως, συνιστά μια ευχάριστη έκπληξη τουλάχιστον για εκείνους που δεν αρέσκονται στην επανάληψη κοινότοπων σχεδιαστικών μοτίβων. Το Citroen C5 Aircross ξεχωρίζει ανάμεσα στο πλήθος των οχημάτων ελευθέρου χρόνου, έχοντας πετύχει να κρύψει πίσω από τα 4,55 μέτρα μετάλλου την ιδιαιτερότητα του plug-in υβριδικού, το οποίο τυγχάνει να εφοδιάζει και την κορυφαία έκδοση της γκάμας του.
Με εξαίρεση, λοιπόν, τα διακριτικά λογότυπα τα οποία υποδεικνύουν την εξηλεκτρισμένη φύση του αυτοκινήτου, η εικόνα του plug-in υβριδικού Citroen C5 Aircross παραπέμπει στις συμβατικές εκδοχές του αυτοκινήτου και δη σε εκείνες που εξαντλούν τον εξοπλιστικό κατάλογο της γαλλικής φίρμας.
Εξίσου δύσκολη, πάντως, αποδεικνύεται και η διαδικασία εντοπισμού στοιχείων που μαρτυρούν την τεχνολογική ιδιαιτερότητα του γαλλικού SUV και στο εσωτερικό. Ένας και μόνο διακόπτης έχει προστεθεί επιπλέον στην κεντρική κονσόλα του αυτοκινήτου, εξασφαλίζοντας απευθείας πρόσβαση στις επιμέρους ρυθμίσεις του υβριδικού συνόλου και τη δυνατότητα να διαχειριστείς κατά το δοκούν τα 13,2 kWh των συσσωρευτών ιόντων λιθίου.
Για παράδειγμα, μπορείς να διατηρήσεις το ενεργειακό φορτίο των μπαταριών ώστε να το χρησιμοποιήσεις σε δεύτερο χρόνο ή ακόμα και να το αυξήσεις, αξιοποιώντας τη λειτουργία του θερμικού κινητήρα. Σε κάθε περίπτωση, η έγχρωμη οθόνη αφής των 8 ιντσών διαδραματίζει κεντρικό ρόλο, φιλοξενώντας τις ενδείξεις του infotainment αλλά και τους εικονικούς διακόπτες διαχείρισης των υποσυστημάτων του αυτοκινήτου.
Ψηφιακός είναι και ο πίνακας οργάνων, ο οποίος με τη σειρά του προσφέρει πλήθος πληροφοριών καθώς και εκτεταμένες δυνατότητες παραμετροποίησης των ενδείξεών του. Κατά τα λοιπά, η υιοθέτηση εύπεπτων σχεδιαστικών γραμμών, γήινων χρωμάτων και ευχάριστων στην αφή υλικών επιταχύνει την ανάπτυξης μιας σχέσης... οικειότητας με το Citroen C5 Aircross. Φυσικά, τίποτα δεν θα ήταν το ίδιο αν έλλειπαν τα κορυφαία σε άνεση καθίσματα «Advanced Comfort» και οι χώροι για τρεις ενήλικες στην πίσω σειρά καθισμάτων.
Από την παρουσία των συσσωρευτών ιόντων λιθίου απώλειες μετρά απώλειες το διαμέρισμα των αποσκευών, η χωρητικότητα του οποίου ξεκινά πλέον από τα 460 λίτρα αντί των 580 λίτρων των συμβατικών εκδόσεων του γαλλικού SUV.
Ισχύς εν τη ενώσει
Για τους παροικούντες την Ιερουσαλήμ, η υβριδική υλοποίηση που χαρίζει ζωή στο Citroen C5 Aircross δεν είναι νέα. Πρόκειται για το ίδιο κινητήριο σύνολο που εφοδιάσει τόσο το Peugeot 3008 όσο και το Opel Grandland, ενώ σύντομα πρόκειται να... κολλήσει ένσημα και κάτω από το καπό των νέων Peugeot 308 και Opel Astra.
Ουσιαστικά πρόκειται για τον συνδυασμό του υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα βενζίνης χωρητικότητας 1,6 λίτρου και απόδοσης 181 ίππων και ενός ηλεκτρικού μοτέρ, η μέγιστη ισχύς του οποίου φτάνει τους 110 ίππους. Η συνδυαστική απόδοση του συστήματος ανέρχεται στους 225 ίππους και τα 325 Nm ροπής, η οποία καταλήγει στους μπροστινούς τροχούς με τη συμβολή του οκτατάχυτου αυτόματου κιβωτίου της Aisin.
Υπό κανονικές συνθήκες και με την προϋπόθεση ότι οι μπαταρίες ιόντων λιθίου είναι πλήρως φορτισμένες, τα πρώτα 50-55 χιλιόμετρα καλύπτονται με την αποκλειστική χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας, ενώ στη συνέχεια η συμμετοχή του ηλεκτρικού μοτέρ στην κίνηση του αυτοκινήτου περιορίζεται και επί της ουσίας επαφίεται στην αποτελεσματική ή μη ανάκτηση ενέργειας κατά την πέδηση.
Θεωρείστε, λοιπόν, δεδομένο ότι για να πάρει κανείς το μέγιστο -σε επίπεδο αποδοτικότητας- από το plug-in υβριδικό Citroen C5 Aircross θα πρέπει να δώσεις την ευκαιρία στον συνδυασμό κινητήρα βενζίνης-ηλεκτρικού μοτέρ βρει τις απαντήσεις μέσα από την ικανότητά του να αξιοποιεί την... κινητική ενέργεια η οποία... εξανεμίζεται κάθε φορά που απομακρύνουμε το πόδι μας από το δεξί πεντάλ ή επιβραδύνουμε.
Μπορεί, λοιπόν, οι 225 ίπποι και τα 360 Nm ροπής βρίσκονται πάντα εκεί ώστε να επιβεβαιώσουν τον τίτλο της κορυφαίας έκδοσης στην γκάμα του γαλλικού SUV και τα μόλις 5,9 δευτερόλεπτα τα οποία απαιτούνται για την επιτάχυνσή του από στάση στα 100 χλμ./ώρα, είναι παρ’ όλα αυτά ηλίου φαεινότερο ότι το γαλλικό SUV δεν γεννήθηκε με σκοπό να γράφει χρόνους, ξυπνώντας τα πιο σκοτεινά οδηγικά σου ένστικτα, αλλά για να προσφέρει αξιόπιστες και αποδοτικές λύσεις μετακίνησης τόσο σε μέσα στην πόλη όσο και σε διαδρομές εκτός αστικού... χάρτη.
Το Citroen C5 Aircross παραμένει προσανατολισμένο στην άνεση, έχοντας επενδύσει στα περίφημα Progressive Hydraulic Cushions -υδραυλικά αμορτισέρ μεταβλητής απόσβεσης- και στον... φιλήσυχο χαρακτήρα ενός τυπικού SUV. Αν και το παραπανίσιο βάρος τον 300 κιλών δεν γίνεται, τουλάχιστον από την πρώτη στιγμή αντιληπτό, αργά ή γρήγορα αντιλαμβάνεσαι ότι η... υπερβάλλουσα πίεση δεν οδηγεί στo επιθυμητό αποτέλεσμα. Αντιθέτως, οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στην υπέρμετρη αύξηση της κατανάλωσης καυσίμου και στην αμηχανία του πλαισίου στην περίπτωση που υπερβεί κανείς τα εσκαμμένα.
Ο συνδετικός κρίκος
Το Citroen C5 Aircross Plug-In επιχειρεί να συνδυάσει τα καλύτερα από δύο διαφορετικούς κόσμους, αξιοποιώντας την παρουσία του ηλεκτροκινητήρα και των συσσωρευτών ηλεκτρικής ενέργειας ανάμεσα στις προδιαγραφές του αλλά και τον εγνωσμένης αξίας υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης του 1,6 λίτρου.
Σίγουρα τα 43.500 ευρώ δεν το καθιστούν μια εύκολη επιλογή, δεδομένης ωστόσο της ισχύος, των επιδόσεων και της ικανότητας να καλύπτει αποστάσεις με την αποκλειστική χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας, το Citroen C5 Aircross Plug-In Hybrid θα μπορούσε όχι μόνον να δικαιολογήσει τα χρήματά του αλλά και να σταθεί αντάξιο των υψηλών προσδοκιών, διασφαλίζοντας το μέγιστο δυνατό όφελος για τον χρήστη του.
Κι αυτό εξαργυρώνοντας είτε τις φορολογικές απαλλαγές οι οποίες συνοδεύουν ένα plug-in υβριδικό αυτοκίνητο στη χώρα μας είτε το εντυπωσιακά χαμηλό κόστος κίνησης που προκύπτει στην περίπτωση που δεν αμελήσεις να συνδέσεις το γαλλικό SUV με την... πρίζα.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.598 κ.εκ. βενζίνη, 225 ίπποι, 360 Nm ροπής
Μετάδοση: 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 5,9 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 235 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 1,8 λτ./100 χλμ., 39 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.500/1.969/1.689 χλστ., 2.730 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.750 κιλά
Χώρος αποσκευών: 460-1.510 λίτρα
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: 43.500 ευρώ / 0 ευρώ
Διαβάστε επίσης
Οδηγούμε στην Ελλάδα το νέο Hyundai Bayon- Πόσο καλό είναι το κορεάτικο μοντέλο;
Έρευνα: Οι καλύτερες προσφορές για αγορά καινούργιου αυτοκινήτου
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ