Δοκιμή: Ford Mustang Mach-E με 351 ίππους

Ford Mustang Mach-E

Η Ford Mustang Mach-E είναι ένα αυτοκίνητο που θέλει και μπορεί να αποδείξει περίτρανα ότι τα ηλεκτρικά έχουν χαρακτήρα και «ψυχή», απαντώντας πειστικά σε όλους αυτούς που τα κατηγορούν ως απλώς… αθόρυβα μέσα μεταφοράς.

Άλλωστε η Ford δεν θα μπορούσε να το είχε κάνει διαφορετικά. Το πρώτο της ηλεκτρικό μοντέλο δεν θα μπορούσε να είναι απλώς ένα ακόμη νέο ηλεκτρικό, αφού μια εταιρεία που έχει στο πορτφόλιό της ένα τόσο εμβληματικό μοντέλο όσο η Mustang, οφείλει να εκμεταλλευτεί αυτή της την τεχνογνωσία και να τη μεταφέρει σε ένα αυτοκίνητο που έτσι κι αλλιώς λόγω του ηλεκτρικού του υπόβαθρου, αλλάζει το ίδιο της το «είναι». Η νέα Mustang Mach-E λοιπόν είναι εδώ για να προσφέρει απολύτως οικολογικές και συνάμα, οικονομικές μετακινήσεις, αλλά και συνάμα, να τονίσει την οδηγική απόλαυση και να αποδείξει ότι τα ηλεκτρικά μπορούν να έχουν και χαρακτήρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Mustang SUV;

Ford Mustang Mach-E

Εκτός από το γεγονός ότι είναι το πρώτο ηλεκτρικό της Ford, αλλά και η πρώτη ηλεκτρική Mustang, η νέα Mustang Mach-E είναι και η πρώτη SUV Mustang στην ιστορία. Πολλές πρωτιές για το νέο δημιούργημα της Ford, το οποίο από την πρώτη στιγμή που θα το δει κανείς από κοντά, θέλει να… φωνάξει ότι είναι μια Mustang της σύγχρονης εποχής, μια Mustang ηλεκτρική με υπερυψωμένο αμάξωμα που ακολουθεί πιστά τα θέλω του σήμερα. Άλλωστε και σχεδιαστικά, με στοιχεία όπως το μακρύ εμπρός καπό, τα χαρακτηριστικά λογότυπα με το άλογο, αλλά και τα επίσης χαρακτηριστικά πίσω φώτα με τα τρία ανεξάρτητα στοιχεία φωτισμού, η Mach-E δεν κρύβει ότι είναι μια Mustang.

Ford Mustang Mach-E
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Φυσικά, η ένταξή της στην κατηγορία των SUV απαίτησε και κάποιες επιπλέον παρεμβάσεις, όπως είναι το υπερυψωμένο αμάξωμα με τα μαύρα περιμετρικά πλαστικά χαμηλά, αλλά και η υψηλότερη οροφή, που λόγω όμως ενός σχεδιαστικού και χρωματικού «τρικ» στο τελείωμά της, παραπέμπει από το πλάι και πάλι στο παραδοσιακό fastback σχήμα της Mustang. Από πλευράς διαστάσεων, η νέα Mustang Mach-E είναι πιο «κοντή» σε μήκος κατά 76 χλστ. συγκριτικά με την κουπέ Mustang, όμως το μεταξόνιό της είναι σημαντικά μακρύτερο (+264 χλστ.) κάτι που φυσικά σημαίνει ότι οι χώροι για τους επιβάτες στο εσωτερικό της είναι άνετοι.

Η οθόνη της νέας εποχής

Ford Mustang Mach-E

Στην καμπίνα της, η ηλεκτρική Mustang ακολουθεί μια εντελώς νέα αρχιτεκτονική σχεδίασης για τη Ford, στην οποία πρυτανεύει η τεραστίων διαστάσεων (15,5 ιντσών διαγώνιος) κάθετη οθόνη αφής για το σύστημα πολυμέσων. Η οθόνη αυτή που εδράζεται ακριβώς στο κέντρο του οριζόντιου ταμπλό, χρησιμοποιείται για το χειρισμό όλων των λειτουργιών του αυτοκινήτου, του συστήματος πολυμέσων κ.λπ. Σοφά, η Ford επέλεξε το κάτω τμήμα της να περιλαμβάνει τα χειριστήρια του κλιματισμού τα οποία μένουν πάντα «ορατά», δεν κρύβονται από κάποιο άλλο υπομενού και κυρίως δεν απαιτούν από τον οδηγό να πατήσει σε 2,3 ή και παραπάνω σημεία της οθόνης για να τα εμφανίσει. Μοναδικό αναλογικό μπουτόν είναι αυτό για τη ρύθμιση της έντασης του ήχου, το οποίο βρίσκεται χαμηλά στην κεντρική οθόνη και στη μέση των χειριστηρίων του κλιματισμού.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ford Mustang Mach-E

Μπροστά από τον οδηγό, η Ford έχει τοποθετήσει έναν μικρό σε μέγεθος, πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων που του παρέχει επιπλέον πληροφορίες στο άμεσο ορατό του πεδίο. Γενικότερα, από το το εσωτερικό της Mach-E λείπουν τα περισσότερα από τα παραδοσιακά κουμπιά και διακόπτες που έχουμε συνηθίσει στα σύγχρονα αυτοκίνητα (εκτός από το τιμόνι που έχει όλα τα γνώριμα χειριστήρια), προς χάριν της πλήρους ψηφιοποίησής του. Στο ποιοτικό κομμάτι, η Ford έχει προσέξει όσο το δυνατόν περισσότερο το φινίρισμα και τη συναρμογή όλων των επιμέρους πλαστικών, ενώ και τα υλικά που συναντούμε στην καμπίνα είναι τα περισσότερα από το «πάνω ράφι», δίνοντας έτσι μια premium υπόσταση στο θάλαμο.

Πολύ καλοί χώροι για τους επιβάτες

Ford Mustang Mach-E
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παρά το χώρο που κλέβει κάτω από το δάπεδο η μπαταρία, στο εσωτερικό της Mustang Mach-E ακόμη και υψηλόσωμοι επιβάτες δεν θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα με τον διαθέσιμο «αέρα» για τα κεφάλια τους. Προσόν της καμπίνας της Mach-E αποτελεί και το γεγονός ότι στο πίσω μέρος ο χώρος για τα γόνατα των επιβατών είναι άφθονος, ενώ και το εντελώς επίπεδο δάπεδο θα επιτρέψει τη μεταφορά και ενός μεσαίου καθήμενου. Από την άλλη, το πορτ-μπαγκάζ δεν είναι από τα μεγαλύτερα της κατηγορίας. Παρότι έχει βάθος, χάνει σε ύψος λόγω της μπαταρίας και του ηλεκτροκινητήρα στο πίσω μέρος, με αποτέλεσμα τα 402 λίτρα ωφέλιμου όγκου να μην είναι απολύτως αντιπροσωπευτικά των διαστάσεων του αυτοκινήτου.

Ford Mustang Mach-E

Έστω και έτσι πάντως, θα μεταφερθούν κάποιες βαλίτσες, ενώ προσθέστε σε αυτά και τα επιπλέον 81 λίτρα που βρίσκονται κάτω από το μπροστινό καπό, εκεί όπου μπορούν να μεταφερθούν επιπλέον μικροαντικείμενα. Σημειώστε τέλος ότι η είσοδος στο εσωτερικό της Mach-E δεν γίνεται με κλειδί αλλά με το πάτημα ενός μπουτόν πάνω στην πόρτα που την ξεκλειδώνει και την σπρώχνει ελαφρώς προς τα έξω ηλεκτρικά. Υπάρχει και δυνατότητα πληκτρολόγησης κωδικού για το άνοιγμα-κλείσιμο, μέσω των αριθμητικών πλήκτρων αφής που εμφανίζονται στην κεντρική κολώνα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ηλεκτρική δύναμη-Αυτονομία κοντά στα 450 χλμ.

Ford Mustang Mach-E

Η Mustang Mach-E της δοκιμής μας ήταν η κορυφαία έκδοση με τους 2 ηλεκτροκινητήρες, έναν τοποθετημένο στον εμπρός και έναν στον πίσω άξονα του αυτοκινήτου, οι οποίοι συνδυάζονται με τη μεγαλύτερη μπαταρία των 98 kWh (88 kWh ωφέλιμες). Για τη λειτουργία τους δεν έχουμε να πούμε πολλά, αφού τα 351 άλογα ισχύος και 580 Nm ροπής προσφέρονται χωρίς κανέναν κόπο στον οδηγό, σε συνδυασμό πάντα με την πολύ καλή λειτουργία και του αυτόματου κιβωτίου 1 σχέσεως. Ανάλογα με το οδηγικό προφίλ που θα επιλεγεί (Whisper, Active και Untamed), αλλάζει και η απόκριση του κινητήρα, με το Whisper να είναι το πιο «ήπιο» set-up, χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει ότι και πάλι, σε ένα βαθύ πάτημα του πεντάλ του γκαζιού ο συνδυασμός δεν θα δώσει στον οδηγό όλη τη διαθέσιμη ισχύ που απαιτείται για να πραγματοποιήσει άνετα την προσπέραση που επιθυμεί.

Mustang Mach-E
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στα της αυτονομίας τώρα, η Ford ανακοινώνει ότι κατά τον κύκλο WLTP η ανώτατη απόσταση που μπορεί να διανύσει η Mustang Mach-E με μια πλήρη φόρτιση αγγίζει τα 540 χιλιόμετρα. Στην πράξη, αυτή εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, όπως είναι το οδηγικό set-up που έχει επιλεγεί, η χρήση του κλιματισμού, το αν το αυτοκίνητο οδηγείται σε πόλη ή εθνική κ.λπ. Μια μέση τιμή που μετρήσαμε εμείς με τον κλιματισμό ενεργοποιημένο ήταν κοντά στα 450 χιλιόμετρα, αν και το νούμερο αυτό μπορεί να αυξηθεί κατά 20-30 χιλιόμετρα εφόσον ο οδηγός της Mach-E είναι πιο φειδωλός στο γκάζι. Βέβαια, το ζήτημα με την Mach-E είναι ότι λόγω χαρακτήρα –και ισχύος– της εν λόγω έκδοσης, ο οδηγός συχνά θα παρασυρθεί να… τσιμπήσει λίγο παραπάνω το γκάζι για να απολαύσει την άφθονη ισχύ του συστήματος κίνησης. Σε αυτή την περίπτωση υπολογίστε την αυτονομία να πέφτει στα 360-370 χλμ., μια τιμή και πάλι άκρως ικανοποιητική.

Με «τσαγανό» και οδηγικό δυναμισμό

Ford Mustang Mach-E

Η Mustang Mach-E είναι ένα ηλεκτρικό SUV που λόγω και ονόματος, θέλει να προσφέρει στον οδηγό της και έναν οδικό και οδηγικό δυναμισμό που λείπει στα περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα του σήμερα. Για να το καταφέρει αυτό η Ford εφάρμοσε πολλές τεχνικές και μηχανικές λύσεις, ωστόσο ένας πολύ κρίσιμος τομέας κατά την εξέλιξη της Mustang ήταν ο περιορισμός του βάρους της. Έτσι λοιπόν, και παρότι ως τελικό αποτέλεσμα η Mach-E δεν μπορεί να θεωρηθεί «ελαφριά», τα 2.182 κιλά που ζυγίζει, για τις διαστάσεις της και τα δεδομένα των ηλεκτρικών είναι χαμηλά. Σημειώστε ότι το βάρος ενός αντίστοιχων διαστάσεων ηλεκτρικού αυτοκινήτου μπορεί να φθάσει ή και να ξεπεράσει τους 2,5 τόνους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ford Mustang Mach-E

Το γεγονός αυτό γίνεται αντιληπτό στον οδηγό όταν αποφασίσει να κινηθεί γρήγορα με την Mach-E σε ένα δρόμο με στροφές. Εκεί η ηλεκτρική Mustang αποδεικνύεται άμεση στις αντιδράσεις της, με μια ελαφρότητα που θυμίζει συχνά σπορ κατασκευές μη ηλεκτρικές και μια τάση για «παιχνίδισμα» με το πίσω μέρος που οφείλει να προσφέρει κάθε Mustang. Το τιμόνι δείχνει κάπως ελαφρύ αρχικά, αλλά στο στρίψιμο αποδεικνύεται γρήγορο και περισσότερο άμεσο από ό,τι περιμένεις να είναι σε ένα υπερυψωμένο αυτοκίνητο, ενώ και τα φρένα δεν έχουν κανένα πρόβλημα να ακινητοποιήσουν τη Mustang άμεσα και με πειθώ. Σε απλές, καθημερινές συνθήκες η Mach-E με τη σφιχτή ανάρτηση προσφέρει καλά επίπεδα άνεσης χωρίς πάντως να ξεχωρίζει, ενώ και η ορατότητα προς τα εμπρός και πίσω δεν είναι η καλύτερη δυνατή (υπάρχει φυσικά κάμερα οπισθοπορείας). Εν τέλει, αυτό που μένει στον οδηγό είναι ένας δυναμικός χαρακτήρας που αποκαλύπτεται οποτεδήποτε αυτός το θελήσει και αυτό, αν μη τι άλλο, πολύ λίγα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αυτή τη στιγμή είναι κάτι που μπορούν να καυχιούνται ότι προσφέρουν.

Συμπέρασμα

Ford Mustang Mach-E
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Mach-e τιμά τον όνομα Mustang στον ανώτερο βαθμό που μπορεί να το κάνει ένα ηλεκτρικό του σήμερα. Έχει οδηγικό χαρακτήρα, είναι δυνατή και όσο δυναμική απαιτείται. Τα 68.712 ευρώ που κοστίζει η έκδοση με τους δύο ηλεκτροκινητήρες της δοκιμής μας, την προορίζουν σε ένα συγκεκριμένο κοινό που θα ζητήσει αυτή ακριβώς την ιδιαιτερότητα που θα του προσφέρει η πρώτη ηλεκτρική Mustang της ιστορίας και δεν θα έχει κανένα πρόβλημα να την πληρώσει.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας: 2 ηλεκτρικά μοτέρ, 351 PS, 580 Nm
Μετάδοση: αυτόματο κιβώτιο 1 σχέσης, στους τέσσερις τροχούς
Επιδόσεις: 5,1 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 180 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 18,7 kWh/100 χλμ., 0 g/km
Αυτονομία (WLTP): 540 χλμ.
Χωρητικότητα μπαταρίας: 88 kWh
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.713/1.881/1.625 χλστ., 2.984 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 2.182 κιλά
Χώρος αποσκευών: 402 λτ. (+81 λτ. εμπρός)
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: 68.712 ευρώ / 0 ευρώ

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ