Δοκιμή: Νέο MG4 Electric 170 PS

MG4 Electric 170 PS 1

H MG Motor επαναλανσάρεται στην ελληνική αγορά με πλήρη γκάμα μοντέλων και εμείς δοκιμάζουμε το αμιγώς ηλεκτρικό μικρομεσαίο οικογενειακό MG4 με τους 170 ίππους και την ιδιαίτερα ανταγωνιστική τιμή.

Παρά το γεγονός ότι η MG Motor απουσίασε για μερικά χρόνια από την ευρωπαϊκή και εγχώρια αγορά, δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις. Το μόνο που πρέπει να αναφέρουμε είναι ότι αποτελεί μέλος του Ομίλου εταιρειών SAIC Motor, ενός εκ των σημαντικότερων και μεγαλύτερων κατασκευαστών στην αυτοκινητοβιομηχανία παγκοσμίως.

MG4 Electric 170 PS 2
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με αυτές τις στιβαρές «πλάτες», η MG Motor κατάφερε όχι μόνο να επαναλανσαριστεί στην ιδιαίτερα απαιτητική αγορά της γηραιάς ηπείρου, αλλά να αποτελέσει και την ταχύτερα αναπτυσσόμενη μάρκα ηλεκτρικών και plug-in hybrid οχημάτων σε αυτή, με 118.000 πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων το πρώτο εξάμηνο της χρονιάς που διανύουμε.

Στη χώρα μας, η MG επιστρέφει με όλη τη γκάμα των μοντέλων της και υπό την αντιπροσώπευση του Ομίλου Συγγελίδη, φιλοδοξεί να επιτύχει την ίδια, πολύ καλή πορεία στο πεδίο των πωλήσεων, αποτελώντας σε κάθε περίπτωση μια από τις σημαντικότερες αυτοκινητικές ειδήσεις της χρονιάς.

Αντεπίθεση

Ένα από τα σημαντικότερα μοντέλα στην γκάμα της MG Motor είναι το MG4 Electric που δοκιμάζουμε. Όπως υποδηλώνει και η ονομασία του, πρόκειται για ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο, με τις διαστάσεις του να το τοποθετούν στην μικρομεσαία κατηγορία.

MG4 Electric 170 PS 4
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το παρουσιαστικό του το έχει επιμεληθεί ένα πολυεθνικό σχεδιαστικό κέντρο, δίνοντας έμφαση στο ευρωπαϊκό γούστο και την βρετανική άποψη. Το εμπρός μέρος είναι ιδιαίτερα σφηνοειδές, με συνοφρυωμένα LED φώτα και πολλές έντονες ακμές που του χαρίζουν δυναμισμό και παραπέμπει σε ισχυρότερες κατασκευές (σε λίγο καιρό θα κάνει την εμφάνισή της και η 4κίνητη δικινητήρια έκδοση XPOWER των 435 ίππων).

MG4 Electric 170 PS 5

Χαμηλά στο πλάι συναντάμε ένα μαύρο πλαστικό τμήμα που ντύνει όλο το μαρσπιέ και σε συνδυασμό με την οπισθοκλινή «αιωρούμενη» οροφή (χάρη στην μαύρη πίσω κολώνα), μειώνει το ύψος στο μάτι, δημιουργώντας χαμηλότερη σιλουέτα. Οι τροχοί με τη σειρά τους, είναι 17 ιντσών αλουμινίου, ντύνονται με ελαστικά διάστασης 215/50 και φέρουν αεροδυναμικά ένθετα που δεν δείχνουν παράταιρα.

MG4 Electric 170 PS 18
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πίσω, οι σχεδιαστές της MG ακολούθησαν ένα πολυεπίπεδο μοτίβο με LED φώτα που αγκαλιάζουν το αμάξωμα και ενώνονται από ένα έντονο αεροδυναμικό χείλος που θυμίζει ducktail. Χαμηλότερα, ο προφυλακτήρας φιλοξενεί έναν μεγάλο διακοσμητικό αεροδυναμικό διαχύτη προς τέρψιν των οφθαλμών.

MG4 Electric 170 PS 21

Στο εσωτερικό, η εικόνα είναι πιο ήπια στο μάτι και οι οριζόντιες γραμμές ενισχύουν την αίσθηση του πλάτους. Το ταμπλό χωρίζεται στην μέση από μία διακοσμητική piano black φάσα που ενσωματώνει και τους αεραγωγούς του συστήματος κλιματισμού, με το μεγαλύτερο μέρος του πάνω τμήματος να καλύπτεται από μαλακό πλαστικό πολύ καλής ποιότητας, και το κάτω από σκληρά πλαστικά καλής. Τα ίδια σκληρά πλαστικά, με ελαφρώς καλύτερη υφή, συναντάμε και τα πάνελ όλων των θυρών. Το μοντάρισμα γενικά είναι πολύ προσεγμένο και χαρίζει μασίφ αίσθηση.

MG4 Electric 170 PS 11
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ψηλά στην κεντρική κονσόλα συναντάμε την έγχρωμη widescreen 10,25 ιντσών του συστήματος πολυμέσων MG iSMART, μέσω της οποίας ο οδηγός μπορεί να παραμετροποιήσει όλες τις λειτουργίες του ηλεκτρικού συστήματος κίνησης, των συστημάτων υποβοηθήσης του οδηγού, τα προφίλ οδήγησης, το σύστημα κλιματισμού, της διαδικασίας φόρτισης κ.α.. Κάτω ακριβώς από αυτή, βρίσκονται επτά φυσικά πλήκτρα που διευκολύνουν στην καθημερινή χρήση της.

MG4 Electric 170 PS 14

Ο οδηγός λαμβάνει την πληροφορία που χρειάζεται από έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 7 ιντσών και χειρίζεται ένα πολυλειτουργικό τιμόνι με επίπεδο πάνω και κάτω τμήμα. Τα φυσικά πλήκτρα που διαθέτει είναι πολύ εύχρηστα και περιλαμβάνουν και δύο hotkeys για να επιλέξεις άμεσα το πρόγραμμα οδήγησης και την ένταση του συστήματος ανάκτησης της ενέργειας.

MG4 Electric 170 PS 13
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η κονσόλα δαπέδου που χωρίζει τον οδηγό από τον συνοδηγό διαθέτει αρκετές και ευρύχωρες θήκες για τα καθημερινά μικροαντικείμενα, συμπεριλαμβανομένου του χώρου κάτω από το υποβραχιόνιο, και εκεί που συναντιέται με το ταμπλό βρίσκεται ο περιστροφικός επιλογέας ταχυτήτων και μία θήκη για κινητό τηλέφωνο.

MG4 Electric 170 PS 17

Οι χώροι είναι καλοί για τέσσερις ενήλικους, με τους πίσω να μην αντιμετωπίζουν πρόβλημα χώρου για τα γόνατα ή το κεφάλι τους. Επιπλέον, ένας τρίτος στη μέση θα καθίσει σχετικά άνετα, χάρη στο μηδαμινό ύψος που έχει το τούνελ «μετάδοσης». Ο χώρος αποσκεύων των 363 λίτρων κυμαίνεται στον μέσο όρο της μικρομεσαίας κατηγορίας, έχει πλήρως εκμεταλλεύσιμο ορθογώνιο σχήμα και διαθέτει γάντζο για μερικές χειραποσκευές. Η αναδίπλωση της πλάτης του πίσω καθίσματος δεν δημιουργεί επίπεδο χώρο φόρτωσης, αλλά το μεγάλο άνοιγμα την πίσω πόρτας θα σας βοηθήσει να εκμεταλλευτείτε και τα 1.165 λίτρα που προσφέρει σε αυτή τη διαμόρφωση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Game changer

Το MG4 Electric είναι το νεότερο μοντέλο που εξέλιξε η MG και το πρώτο της που βασίζεται στην σύγχρονη διαμορφώσιμη πλατφόρμα MSP (Modular Scalable Platform). Το μήκος του φτάνει τα 4,29 μέτρα, το πλάτος τα 1,84 μέτρα και το ύψος τα 1,50 μέτρα, με το μεταξόνιο να ξεπερνά ελαφρώς τα 2,7 μέτρα.

MG4 Electric 170 PS 3

Η διαμορφώσιμη αρχιτεκτονική της νέας πλατφόρμας προσφέρει πολλά πλεονεκτήματα από πλευράς ευελιξίας και δίνει έμφαση στην ασφάλεια (5 αστέρια στον EuroNCAP), το μειωμένο βάρος και τις προηγμένες τεχνολογίες.

Όπως είναι ευκόλως κατανοητό, η συγκεκριμένη πλατφόρμα μπορεί να αποτελέσει τη βάση για μοντέλα με μεταξόνιο που κυμαίνεται από τα 2,65 μέτρα έως τα 3,1 μέτρα, δίνοντας έτσι την δυνατότητα στην MG να «χτίσει» πάνω της μοντέλα διαφόρων κατηγοριών. Αυτοί είναι μερικοί λόγοι για τους οποίους η πλατφόρμα MSP θα παίξει ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη της εταιρείας στην Ευρώπη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
MG4 Electric 170 PS 17

Στο κέντρο της φιλοξενεί πακέτα μπαταριών διαφόρων τύπων, με αυτό που φέρει η βασική έκδοση που δοκιμάζουμε να είναι LFP ( φωσφορικού σιδήρου λιθίου). Έχει χωρητικότητα 51 kWh και ξεχωρίζει για το ιδιαίτερα μικρό του ύψος (μόλις 110 χλστ.), με ό,τι θετικό συνεπάγεται από πλευράς χωροταξίας και συνολικού βάρους (1.655 κιλά). Ταυτόχρονα, η κατασκευή του υποστηρίζει και τις μελλοντικές υπηρεσίες battery swap, με την εναλλαγή του πακέτου να διαρκεί μόλις 5 λεπτά.

MG4 Electric 170 PS 16
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για την φόρτισή του υπάρχει ενσωματωμένος φορτιστής ισχύος 6,6 kW (θα θέλαμε ισχυρότερο) που «γεμίζει» μια άδεια μπαταρία σε κάτι παραπάνω από 8 ώρες, ενώ υποστηρίζει και ταχυφόρτιση 88 kW. Στην τελευταία περίπτωση, η φόρτιση από το 10% έως το 80% διαρκεί 40 λεπτά.

Η ενέργεια από το πακέτο μπαταριών τροφοδοτεί ένα ηλεκτρομοτέρ τοποθετημένο στον πίσω άξονα, απόδοσης 170 ίππων και 250 Nm. Συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο μιας σχέσης και οι επιδόσεις που ανακοινώνει το εργοστάσιο κάνουν λόγο για επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 7,7 δλ. και τελική ταχύτητα 160 χλμ./ώρα (ηλεκτρονικά περιορισμένη).

MG4 Electric 170 PS 8

Η θέση οδήγησης προσφέρει καλή πλευρική στηρίξη και περιμετρική ορατότητα, με το μεγάλο εύρος ρύθμισης του τιμονιού να διευκολύνει στην εύρεση μιας άνετης θέσης για όλους τους σωματότυπους.

Ο οδηγός μπορεί να επέμβει στο ηλεκτρικό σύστημα κίνησης μέσω των πέντε προγραμμάτων οδήγησης που διαθέτει το MG4 (snow, eco, normal, sport και custom), καθώς και στην ένταση του συστήματος ανάκτησης ενέργειας που διαθέτει 3 βαθμίδες και ενεργή λειτουργία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
MG4 Electric 170 PS 12

Το τιμόνι προσφέρει κάμποση πληροφορία στον οδηγό και είναι άμεσο, αλλά θα θέλαμε να έχει λίγο περισσότερο βάρος. Η ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων στον πίσω άξονα και τα γόνατα εμπρός, ελέγχουν σωστά το βάρος του αμαξώματος, δεν του επιτρέπουν να πλέει στις μεγάλες ταχύτητες και τις συνεχείς κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων, και ταυτόχρονα παίρνει λογική κλίση στις στροφές που δεν αλλοιώνουν την πορεία που έχει χαράξει ο οδηγός και υποστηρίζει σωστά τη δύναμη του συστήματος κίνησης. Ταυτόχρονα, η λειτουργία της είναι πολύ καλή και δεν θα κοπανήσει ποτέ.

Τα φρένα με τη σειρά τους αποτελούνται από δίσκους σε όλους τους τροχούς (αεριζόμενοι οι εμπρός) και ακινητοποιούν με σιγουριά το 170αρι MG4, ακόμα και μετά από επιθετική οδήγηση. Το πεντάλ του έχει καλή αίσθηση για μοντέλο του είδους και ομοιόμορφη αντίσταση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
MG4 Electric 170 PS 18

Στο τομέα της κατανάλωσης ενέργειας, το σύστημα κάνει σωστή διαχείριση και η μέση τιμή που πετύχαμε ήταν 14 kWh, πράγμα που σημαίνει ότι σε μικτές συνθήκες θα πετύχει εύκολα τα 350 χλμ. που αναφέρει η εταιρεία. Στο ταξίδι με ταχύτητα κίνησης στο όριο που ορίζει ο δρόμος, θα ανέβει κοντά στις 16,5 kWh, ρίχνοντας την αυτονομία στα 300+ χλμ. Στην πόλη όμως, το MG4 Electric θα καταναλώσει λιγότερες από 13 kWh και η αυτονομία θα πλησιάσει τα πολύ καλά 400 χλμ.

«Κινούμαι Ηλεκτρικά» για όλους

Το MG4 Electric διατίθεται σε δύο πισωκίνητες εκδόσεις, μία με 170 ίππους (Excite) και μία με 204 ίππους (Exclusive). Η έκδοση με τους 170 ίππους εφοδιάζεται με την μπαταρία LFP των 51 kWh, ενώ η ισχυρότερη των 204 ίππων με πακέτο μπαταριών NMC (λιθίου-μαγγανίου-κοβαλτίου-νικελίου) χωρητικότητας 64 kWh και ισχυρότερο ενσωματωμένο φορτιστή (11 kW).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
MG4 Electric 170 PS 19

Ο εξοπλισμός της έκδοσης Excite είναι πλήρης χαρακτηριστικών άνεσης, ασφάλειας και συνδεσιμότητας, περιλαμβάνοντας το πλήρες πακέτο συστήματων υποβοηθήσης του οδηγού, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες και ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών. Θα θέλαμε όμως σε αυτή την κατηγορία να μην απουσιάζει η δερμάτινη επένδυση στο τιμόνι, η κάμερα οπισθοπορείας (έχει αισθητήρες παρκαρίσματος), καθώς και μία πλαφονιέρα και ένα σετ ηχεία για τους πίσω επιβάτες. Αυτά όλα βέβαια υπάρχουν στην έκδοση Exclusive του ισχυρότερου MG4.

Το μικρομεσαίο ηλεκτρικό της MG Motor επωφελείται από τις κρατικές διευκολύνσεις του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2» (-8.000 ευρώ) και το όφελος απόσυρσης αυτοκινήτου συμβατικής τεχνολογίας (-1.000 ευρώ), ενώ ως ηλεκτρικό αξιοποιεί τη μείωση φορολογίας που αφορά εταιρικά ηλεκτρικά οχήματα και απαλλάσσεται πλήρως από τέλη ταξινόμησης και τέλη κυκλοφορίας, κυκλοφορεί ελεύθερα στον Δακτύλιο και εξαιρείται από τα δημόσια τέλη στάθμευσης για 2 χρόνια.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
MG4 Electric 170 PS 15

Αυτό σημαίνει ότι η τιμή της έκδοσης που δοκιμάζουμε ξεκινά από τα πολύ χαμηλά για την εποχή και την κατηγορία 23.448 ευρώ, φέρνοντάς το σε ευνοϊκότερη θέση όχι μόνο από τον ηλεκτροκίνητο ανταγωνισμό, αλλά ακόμα και από τον καθιερωμένο που φέρει θερμικούς κινητήρες.

Ακόμα, όλα τα μοντέλα της MG Motor καλύπτονται με εγγύηση για 7 χρόνια από την ημέρα πρώτης ταξινόμησής τους ή 150.000 χιλιόμετρα, για όλα τα μηχανικά τους μέρη και τη συστοιχία μπαταριών. Μάλιστα, η εγγύηση αυτή είναι πλήρως μεταβιβάσιμη στον επόμενο ιδιοκτήτη του οχήματος, μέχρι και την περίοδο της λήξης της.

MG4 Electric 170 PS 9
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συμπερασματικά, το νέο MG4 Electric καταφέρνει με τα χαρακτηριστικά του να κάνει ιδιαίτερα αισθητή την παρουσία του στην αγορά, όχι μόνο των ηλεκτρικών, και να αποτελεί μια ολοκληρωμένη πρόταση. Η σύγχρονη σχεδίαση, το προηγμένο ηλεκτρικό σύστημα κίνησης, το πολύ καλό πρόσωπο στο δρόμο και το προσεγμένο κόστος χρήσης και κτήσης, δημιουργούν ένα εξαιρετικά συνιστώμενο σύνολο.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: ηλεκτρικός, 170 ίπποι, 250 Nm
Μετάδοση: αυτόματο κιβώτιο 1 σχέσης, στους πίσω τροχούς
Επιδόσεις: 7,7 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 160 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 17 kWh/100 χλμ., 0 γρ./χλμ.
Αυτονομία (WLTP): έως 350 χλμ.
Χωρητικότητα μπαταρίας: 51 kWh (50,8 kWh ωφέλιμη)
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.287/1.863/1.504 χλστ., 2.705 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.655 κιλά
Χώρος αποσκευών: 363 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 32.448 ευρώ (από 23.448 ευρώ με κρατική επιδότηση και απόσυρση παλαιού αυτοκινήτου) / 0 ευρώ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ