Δοκιμή: Νέο MINI Cooper SE

MINI Cooper SE 2024 1

Η ισχυρή ηλεκτρική έκδοση του νέου MINI Cooper ξεχωρίζει για την τεχνολογία και την δυνατότητα εξατομίκευσης που προσφέρει, χωρίς να ρίχνει νερό στο «οδηγικό» της κρασί.

Η MINI βρίσκεται σε παραγωγικό οίστρο τους τελευταίους μήνες και μετά την παρουσίαση του μεγαλύτερου μοντέλου στην ιστορία της, του νέου SUV Countryman που πλησίασε τα 4μιση μέτρα, σειρά για λανσάρισμα στην ελληνική αγορά έχει το μικρότερο αλλά και πιο εμβληματικό μοντέλο της φίρμας, το Cooper.

MINI Cooper SE 2024 2
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σύντομα βέβαια θα δούμε και ένα νέο μοντέλο που θα γεφυρώσει το μεταξύ τους «χάσμα», το αμιγώς ηλεκτρικό και 5θυρο Aceman, με παρουσιαστικό crossover και μήκος που ξεπερνά ελαφρώς τα τέσσερα μέτρα (4.08 μέτρα και πορτμπαγκάζ 300 λίτρων).

Ενημερωτικά, υπενθυμίζουμε ότι η τέταρτη γενιά του 3θυρου MINI στη σύγχρονη ιστορία της εταιρείας, δεν ονομάζεται πια MINI Hatch, αλλά MINI Cooper. Παράλληλα, για να διαφοροποιήσει τις εκδόσεις κινητήρα της νέας γενιάς, ονομάζει τις θερμικές C και S (F66) και τις ηλεκτρικές E και SE (J01).

Unique item

Το νέο MINI Cooper μας συστήνεται για αρχή ως αμιγώς ηλεκτρικό και μάλιστα στην κορυφαία SE έκδοση με τους 218 ίππους. Η νέα γενιά της ηλεκτρικής έκδοσης του MINI εξελίχθηκε και κατασκευάζεται στην Κίνα από την Spotlight Automotive, που αποτελεί κοινοπραξία του BMW Group και της Great Wall Motor.

MINI Cooper SE 2024 3
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι θερμικές εκδόσεις του νέου MINI Cooper κατασκευάζονται στο εργοστάσιο της εταιρείας στην Οξφόρδη, ενώ μέσα στο 2026 (ίσως και νωρίτερα) η βρετανική γραμμή παραγωγής θα υποδεχθεί και την ηλεκτρική του έκφανση.

Εμφανισιακώς, το νέο MINI δεν διαφοροποιεί έντονα το παρουσιαστικό του και ακολουθεί πιο απλές, μινιμαλιστικές γραμμές. Κύριος στόχος των σχεδιαστών της εταιρείας ήταν να χαρίσουν μια πιο εκλεπτυσμένη και premium εικόνα στο «hardcore» μοντέλο τους, με λιγότερα μαύρα πλαστικά και χρωμιωμένα στοιχεία στο αμάξωμα. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα μια πιο «καθαρή» εικόνα, χωρίς να χάνει σπιθαμή από την παραδοσιακή του ταυτότητα.

MINI Cooper SE 2024 6

Συγκριτικά με την προηγούμενη γενιά, το νέο MINI Cooper είναι ελαφρώς μεγαλύτερο ως προς όλες του τις διαστάσεις, με το μήκος να φτάνει τα 3,86 μέτρα (+1 εκ.), το πλάτος τα 1,76 μέτρα (+3 εκ.) και το ύψος τα 1,46 μέτρα (+3 εκ.). Διαφορά εντοπίζουμε και στο μεταξόνιο, που είναι τρεις πόντους μακρύτερο και φτάνει πλέον τα 2,53 μέτρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Γενικά, το «αποτύπωμά» του στο δρόμο δεν έχει αλλοιωθεί σε σχέση με το παρελθόν, αλλά η νέα στάση του αμαξώματος με τα εντονότερα φτερά, τους πιο μεγάλους ώμους και την μακρύτερη αεροτομή οροφής, το κάνουν να δείχνει πιο macho.

MINI Cooper SE 2024 9

Το εσωτερικό ακολουθεί τη σύγχρονη σχεδιαστική γλώσσα της εταιρείας, χωρίς ξεχωριστό πίνακα οργάνων. Στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας εντοπίζουμε την ολοκαίνουργια στρογγυλή OLED οθόνη πληροφοριών, διαμέτρου 24 εκ, που ενημερώνει τον οδηγό για τα πάντα, με το λογισμικό να είναι κατανοητό, να εκτελεί γρήγορα τις εντολές που δέχεται, αλλά και ένα μενού που μοιάζει ατελείωτο για αυτόν που έρχεται πρώτη φορά «αντιμέτωπος» μαζί του. Από την στιγμή όμως που θα το φέρει στα μέτρα του o οδηγός, δεν τίθεται θέμα εργονομίας. Ο τελευταίος βέβαια λαμβάνει πλούσια πληροφορία και από το HUD.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το πολυλειτουργικό τιμόνι με την χοντρή στεφάνη διαθέτει φυσικά πλήκτρα που είναι πολύ εξυπηρετικά, ενώ δεν απουσιάζουν και φυσικοί διακόπτες κάτω από το κεντρικό πολυόργανο. Από αυτούς, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει την σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων, το πρόγραμμα οδήγησης (Eco, Core και Go Kart) ή την «εμπειρία» (Experience) που θέλει να βιώσει πίσω από το τιμόνι του νέου MINI Cooper, να αυξήσει την ένταση του ήχου, να επέμβει σε ορισμένες βασικές λειτουργίες του συστήματος κλιματισμού κ.α.

MINI Cooper SE 2024 13

Τα υλικά που αποτελούν την καμπίνα έχουν οικολογικό προσανατολισμό και δείχνουν ταιριαστά στον μοδάτο χαρακτήρα του. Μπορεί σε ορισμένα σημεία να θέλαμε να είναι λίγο πιο ποιοτικά, εκεί που δεν τα πιάνει το μάτι, αλλά το μεταξύ τους μοντάρισμα είναι ευλαβικό, χαρίζει γεροδεμένη αίσθηση και υπόσχεται ότι δεν θα τρίξει τίποτα στο ήσυχο εσωτερικό του Cooper SE, ακόμα και με τις 18άρες ζάντες αλουμινίου που είχε η έκδοση δοκιμής.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Χωροταξικά, οι άνθρωποι της MINI δεν μπορούσαν να κάνουν και πολλά πράγματα, οπότε είναι λογικό να μην είναι το δυνατό του σημείο. Ο οδηγός και ο συνοδηγός δεν θα αντιμετωπίσουν κάποιο θέμα, απεναντίας θα νοιώσουν πιο ευρύχωρα από ποτέ, αλλά οι αποκλειστικά δύο πίσω επιβάτες δεν θα αισθανθούν το ίδιο άνετα, ειδικά εάν είναι ψηλοί. Για μικρές διαδρομές όμως ή για παιδιά, δεν τίθεται θέμα. Το πορτμπαγκάζ με την σειρά του, δεν παρουσιάζει αλλαγή σε σχέση με την προηγούμενη γενιά και παραμένει μικρό με τα 210 λίτρα του. Σε περίπτωση όμως αναδίπλωσης της πλάτης του πίσω καθίσματος, ο χώρος θα φτάσει τα 800 λίτρα.

Αυτό που έπρεπε

Το ηλεκτρικό MINI Cooper διατίθεται σε δύο εκδόσεις με εμπρός ηλεκτρομοτέρ. Η βασική έκδοση E αποδίδει 184 ίππους και 290 Nm, και παίρνει ενέργεια από ένα πακέτο μπαταριών με χωρητικότητα 40,7 kWh (36,6 kWh ωφέλιμη) που εξασφαλίζει αυτονομία 305 χλμ. (WLTP).

MINI Cooper SE 2024 5
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η έκδοση που δοκιμάζουμε είναι η κορυφαία SE που διαθέτει ηλεκτρομοτέρ απόδοσης 218 ίππων και 330 Nm, με την μπαταρία της έκδοσης να παρουσιάζεται μεγαλύτερη με 54,2 kWh χωρητικότητας (49,2 kWh ωφέλιμη). Η αυτονομία σε αυτή την περίπτωση ξεπερνά τα 400 χλμ. κατά WLTP (402 χλμ.).

Η θέση οδήγησης είναι σωστή, με το τιμόνι και το κάθισμα να έχουν μεγάλο εύρος ρύθμισης, και το τελευταίο να διαθέτει καλή πλευρική στήριξη, υποστηρίζοντας σωστά το σώμα του οδηγού στη γρήγορη οδήγηση.

MINI Cooper SE 2024 4

Η ορατότητα όμως του οδηγού κρίνεται μέτρια. Και αυτό γιατί πέρα από τις φαρδιές πίσω κολόνες που δυσχεραίνουν την εικόνα του διαγώνια πίσω, το πεδίο ορατότητας που αφήνει ο κεντρικός καθρέφτης με την τεράστια βάση για τα συστήματα υποβοήθησης και το στρογγυλό πολυόργανο, είναι πραγματικά πολύ μικρός και δυσκολεύει στην καθημερινότητα (εάν είσαι πρώτος στο φανάρι, δεν το βλέπεις).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι επιδόσεις που ανακοινώνει η MINI για το νέο Cooper SE κάνουν λόγο για επιτάχυνση από στάση τα 100 χλμ./ώρα σε 6,7 δλ., με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται στα 170 χλμ./ώρα. Η αίσθηση που έχει ο οδηγός επιβεβαιώνει τον σπιρτόζικο χαρακτήρα της έκδοσης και το εξελιγμένο λογισμικό διαχείρισης της ενέργειας θα τον βοηθήσει στην πλήρη εκμετάλλευση της ισχύος.

MINI Cooper SE 2024 21

Ανάλογα με το πρόγραμμα που έχει επιλέξει ο οδηγός, το MINI διαθέτει Iconic Sounds που έχει επιμεληθεί ο γνωστός συνθέτης Χανς Ζίμμερ και ανάλογα την πίεση του γκαζιού, το ηλεκτρικό MINI ακούγεται λες και καβαλάς κάποιο όχημα από ταινία επιστημονικής φαντασίας. Εντυπωσιακό και όχι ενοχλητικό, στα αυτιά μας τουλάχιστον.

Οι 218 ίπποι κινούν με άνεση το βαρύ 3θυρο μοντέλο (1,6 τόνοι, 200 κιλά βαρύτερο σε σχέση με πριν), εξασφαλίζοντάς του ένα ευχάριστο πρόσωπο στο δρόμο. Αναντίλεκτα, το πρόσθετο βάρος της νέας ηλεκτρικής γενιάς γίνεται αντιληπτό από τον έμπειρο οδηγό, αλλά η σωστή ρύθμιση της ανάρτησης ελέγχει σωστά τις κινήσεις του και εξασφαλίζει ένα αρκετά άμεσο και σπορτίφ πρόσωπο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
MINI Cooper SE 2024 11

Το επίπεδο πρόσφυσης είναι αρκετά υψηλό και ο οδηγός έχει για σύμμαχό του ένα αρκετά ακριβές μπροστινό σύστημα. Το τιμόνι είναι άμεσο και με σωστό βάρος, και στα χέρια του οδηγού φτάνει κάμποση πληροφορία.

Στην πόλη δείχνει ένα πολύ «ευκίνητο» πρόσωπο και η αντιμετώπιση των κακοτεχνιών πραγματοποιείται με συνέπεια, χωρίς πλεύσεις ή κοπανήματα, ακόμα και με τους τροχούς 18 ιντσών που φόραγε το αυτοκίνητο δοκιμής. Στον ανοιχτό δρόμο παρουσιάζει εντυπωσιακή ευθυβολία και στις καμπές είναι πραγματικά ακλόνητο.

MINI Cooper SE 2024 18
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Από πλευράς κατανάλωσης και αυτονομίας, η έκδοση Cooper SE μπορεί να πετύχει τα νούμερα που ανακοινώνει ο κατασκευαστής μέσω του πρωτοκόλλου WLTP (14,1 kWh/100 χλμ.), χωρίς πολύ κόπο. Κατά την διάρκεια της δοκιμή μας, η μέση κατανάλωση καρφώθηκε στις 15 kWh/100 χλμ., πράγμα που σημαίνει ότι μια πλήρης φόρτιση αρκεί για 330 χλμ.+. Αυτονομία, που η προηγούμενη γενιά δεν μπορεί ούτε να φανταστεί.

Στον τομέα της φόρτισης, το νέο MINI Cooper SE διαθέτει 11άρη OBC και απαιτεί 5μιση ώρες για μια πλήρη φόρτιση. Σε περίπτωση που συνδεθεί με ταχυφορτιστή, θα χρειαστεί μισή ώρα για να φτάσει το 80%, μιας και μπορεί να δεχθεί μέχρι 95 kW (μέτρια ισχύς για την κατηγορία).

Στο ταμείο

Και οι δύο εκδόσεις ηλεκτρικού συστήματος κίνησης του νέου MINI Cooper συνδυάζονται με τέσσερα εξοπλιστικά πακέτα (Essential, Classic, Favoured και John Cooper Works) που διαφοροποιούν αρκετά τον χαρακτήρα του, όπως οφείλει κάθε καθαρόαιμο μοντέλο της βρετανικής εταιρείας. Από την άλλη, εννοείται ότι υπάρχει και μία μεγάλη λίστα προαιρετικού εξοπλισμού για εξατομίκευση, με το ανάλογο βέβαια αντίτιμο.

Η τιμή εκκίνησης της γκάμας, σε συνδυασμό με την κρατική επιδότηση των 9.000 ευρώ και την απόσυρση παλαιού αυτοκινήτου των 2.000 ευρώ, έχει οριστεί στα 22.450 ευρώ για την έκδοση E και τα 26.450 ευρώ για την SE, και κρίνονται ανταγωνιστικές για τα σημερινά δεδομένα της κατηγορίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
MINI Cooper SE 2024 8

Συμπερασματικά, η κορυφαία έκδοση SE του ηλεκτρικού MINI Cooper διατηρεί το ταμπεραμέντο και την αύρα του μοντέλου που αποτέλεσε επιτυχία για τη μάρκα όλα αυτά τα χρόνια, προσφέροντας όλη την σύγχρονη τεχνολογία που επιτάσσει η εποχή, μοναδική δυνατότητα εξατομίκευσης, ικανή αυτονομία και ένα ευχάριστο οδηγικά πρόσωπο που δεν απαντάται εύκολα σε ηλεκτρικό μοντέλο της κατηγορίας και όχι μόνο.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Εμπρός κινητήρας: ηλεκτρικός, 218 ίπποι (160 kW), 330 Nm
Μετάδοση: αυτόματο κιβώτιο 1 σχέσης, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 6,7 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 170 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 14,1 kWh/100 χλμ., 0 γρ./χλμ.
Αυτονομία (WLTP): έως 402 χλμ.
Χωρητικότητα μπαταρίας: 54,2 kWh (49,2 kWh ωφέλιμη)
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 3.858/1.756/1.460 χλστ., 2.526 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.605 κιλά
Χώρος αποσκευών: 210 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 37.450 ευρώ (Από 26.450 ευρώ με επιδότηση και απόσυρση) / 0 ευρώ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ