Πρώτη δοκιμή στην Ελλάδα: Seres 5 4WD 80 kWh

SERES 5

Η ευρωπαϊκή αγορά εμπλουτίζεται διαρκώς με νέες μάρκες, με την Seres να πατάει πόδι στην γηραιά ήπειρο με ένα ανταγωνιστικό και εντυπωσιακό ηλεκτρικό SUV.

Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση δεν αλλάζει μόνο τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε την αυτοκίνηση, αλλά φέρνει στο παιχνίδι και νέους παίχτες. Ένας από αυτούς είναι και η Seres που μόλις ξεκίνησε την εμπορική της δραστηριότητα και στη χώρα μας.

Το όνομα Seres, καρκινική λέξη που διαβάζεται και ανάποδα, είναι τα αρχικά του Silicon valley Electric vehicle Range-extended και διαβάζεται «Σήρες». H εταιρεία ιδρύθηκε το 1986 έχοντας διαφορετική ονομασία και 30 χρόνια μετά, το 2016, εισήχθη στο χρηματιστήριο της Σαγκάης, δημιουργώντας παράλληλα νέες εγκαταστάσεις για την εξέλιξη του τμήματος ηλεκτροκίνησης στην περίφημη Silicon Valley των Η.Π.Α..

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Seres 5 2

Για την δημιουργία του νέου κέντρου στην Καλιφόρνια, δούλεψαν πρώην στελέχη της Tesla και της General Motors, μεταξύ των οποίων και ο συνιδρυτής της πρώτης, Martin Eberhard, που είχε και ηνία του project.

Από τότε, η Seres έχει στην κατοχή της και λειτουργεί «έξυπνες» και πλήρως αυτοματοποιημένες εγκαταστάσεις παραγωγής, συναρμολόγησης και τμήματα Έρευνας και Εξέλιξης στις Η.Π.Α., την Κίνα και την Ιαπωνία. Σε αυτό βέβαια το σημείο θα πρέπει να αναφέρουμε ότι το 2021 ξεκίνησε την συνεργασία με την Huawei, τον κολοσσό εξέλιξης και παραγωγής ηλεκτρικών συσκευών και δημιουργίας λογισμικού, όντας ουσιαστικά η Apple της Κίνας.

Seres 5 3
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Επίσημος εισαγωγέας της εταιρείας Seres για την ελληνική αγορά είναι ο Όμιλος Σπανός που δραστηριοποιείται στον χώρο του αυτοκινήτου, των αναλώσιμων και των υπηρεσιών από το 1971. Ο πρώτος εκθεσιακός χώρος της νέας μάρκας βρίσκεται στην Αθήνα επί της Λεωφόρου Κηφισίας 286, στο Χαλάνδρι.

Με το δεξί

Το πρώτο μοντέλο με το οποίο λανσάρεται η Seres στη χώρα μας είναι το αμιγώς ηλεκτρικό 5. Αργότερα, θα ακολουθήσουν και άλλα μοντέλα της φίρμας, όπως για παράδειγμα η EVR έκδοση του 5, το 7 και το 9.

Seres 5 4

Οι διαστάσεις του νέου 5 (μήκος 4,71 μέτρα, πλάτος 1,93 μέτρα και ύψος 1,62 μέτρα), το τοποθετούν κατευθείαν στην κατηγορία των μεσαίων ηλεκτρικών SUV, κοντράροντας ηλεκτρικά μοντέλα όπως η BMW iX3, η Mercedes-Benz EQC, η νέα Porsche Macan και το Tesla Model Y.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το παρουσιαστικό του νέου Seres 5 είναι ξεκάθαρα ευρωπαϊκό, ένα μίγμα ιταλικού και γερμανικού design, και παραπέμπει στις ακριβές προτάσεις της κατηγορίας. Στο εμπρός μέρος ξεχωρίζει η κλειστή μάσκα που θυμίζει μύτη καρχαρία και πλαισιώνεται από τους προβολείς LED με τα φώτα ημέρας σε σχήμα «Σ». Πιο κάτω, συναντάμε την ενεργή γρίλια, που ανοίγει και κλείνει ανάλογα με τις ανάγκες ψύξης του ηλεκτρικού συστήματος κίνησης ή του κλιματισμού.

Seres 5 21

Στο πλάι βρίσκουμε αναδυόμενες χειρολαβές και πολλές ανάγλυφες επιφάνειες, με «γυμνασμένα» φτερά και ώμους, με την γραμμή των παραθύρων να τονίζει ακόμα πιο πολύ την οπισθοκλινή οροφή. Οι τροχοί όλων των εκδόσεων είναι 20 ιντσών, γεμίζουν όμορφα τους θόλους και ντύνονται με ελαστικά Pirelli P Zero Elect (255/45).

Πίσω, την παράσταση κλέβουν τα φώτα τύπου LED με τα κυλιόμενα φλας και την LEDόμπαρα που φωτίζει τον λογότυπο και ενώνει τα δύο φωτιστικά σώματα, ενώ ταυτόχρονα ενισχύει την αίσθηση του πλάτους. Επιπλέον, ψηλά συναντάμε μία έντονη αεροτομή οροφής που σε συνδυασμό με την σχεδίαση του προφυλακτήρα χαμηλά που παραπέμπει σε διαχύτη, τονίζει το σπορ παρουσιαστικό του αυτοκινήτου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Seres 5 20

Το νέο Seres 5 βασίζεται σε μια εξολοκλήρου αλουμινένια πλατφόρμα που η εταιρεία ονομάζει «Rubik’s Cube» και μπορεί να υποστηρίξει μοντέλα διαφόρων κατηγοριών. Η ανάρτησή του αποτελείται από διπλά ψαλίδια εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, με την κατανομή βάρους που αναφέρεται στα στοιχεία του κατασκευαστή να είναι το τέλειο, 50/50.

Πέρα όμως από την εύπεπτη και δυναμική σχεδίαση του 5, οι μηχανικοί της εταιρείας φρόντισαν όλα τα πάνελ του αμαξώματος να έχουν μικρούς αρμούς και με ελαστικά μονωτικά μέρη ανάμεσά τους, δείχνοντας με αυτό τον τρόπο την προσοχή που έδειξαν στην κατασκευή του.

Seres 5 9
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μπαίνοντας στην καμπίνα του νέου μεσαίου ηλεκτρικού SUV, αμέσως αντιλαμβάνεσαι ότι έχει δοθεί μεγάλη προσοχή στην λεπτομέρεια και την επιλογή των υλικών που την απαρτίζουν. Το ταμπλό αποτελείται από μαλακά πλαστικά πολύ καλής ποιότητας και όλες οι επιφάνειες που ακουμπάνε ο οδηγός και οι επιβάτες έχουν μαλακή υφή. Ακόμα και τα πλαστικά χαμηλά στις πόρτες έχουν μαλακή επένδυση, ενώ οι τσέπες σε αυτές διαθέτουν σουέντ επένδυση για να μην ακούγονται τα μικροαντικείμενα που έχετε αφήσει. Τα μόνα σκληρά πλαστικά που υπάρχουν στην καμπίνα, εντοπίζονται στα γόνατα του οδηγού και του συνοδηγού, κάτω από το τιμόνι και στο ντουλαπάκι αντίστοιχα. Όλα τα άλλα είναι μαλακά και με ευχάριστη υφή.

Κύριο highlight του εσωτερικού αποτελούν οι δύο οθόνες, μία LCD 12,3 ιντσών που εκτελεί χρέη πίνακα οργάνων και μία 2K OLED 15,6 ιντσών με πολύ μικρά bezels για το σύστημα πολυμέσων. Ο χειρισμός της τελευταίας είναι μια πολύ εύκολη υπόθεση, χάρη στο εύχρηστο λειτουργικό που θυμίζει smartphone και την αμεσότητα στην εκτέλεση των εντολών του χρήστη. Για την ακρίβεια, πρόκειται για ένα από τα καλύτερα συστήματα στην αγορά με OTA ενημερώσεις και δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τον ανταγωνισμό. Παράλληλα, διαθέτει και ορισμένες λειτουργίες (Scenario Mode) όπως η Temporary Parking Mode που διατηρεί ενεργό τον κλιματισμό για να αφήσετε μερικά λεπτά το κατοικίδιο στο αυτοκίνητο και η Camping Mode που επιτρέπει την φόρτιση συσκευών από την θύρα φόρτισης του 5 (V2L).

Seres 5 12
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κάτω από αυτό, συναντάμε του κεντρικούς αεραγωγούς του συστήματος κλιματισμού και την ογκώδη κονσόλα δαπέδου με τις δύο «κλιματιζόμενες» θέσεις για την ασύρματη φόρτιση smartphone (40W). Υπάρχουν αρκετές και χρηστικές θήκες για μικροαντικείμενα με πολλές θύρες ταχυφόρτισης (έως 60W), το ντουλαπάκι όμως του συνοδηγού είναι μικρό.

Οι χώροι που προσφέρει η καμπίνα του 5 είναι πολύ καλοί και θα βολευτούν με άνεση τέσσερις ενήλικοι. Ένας τρίτος πίσω δεν θα δυσκολευτεί να χωρέσει χάρη στο μεγάλο πλάτος, ενώ το σχεδόν επίπεδο πάτωμα σημαίνει ότι θα βρει να βολέψει τα πέλματά του.

Seres 5 16

Σε κάθε περίπτωση, το μεγάλο μεταξόνιο των 2,88 μέτρων φροντίζει για άπλετο χώρο, ενώ η κλίση της οροφής δεν περιορίζει το χώρο για τα κεφάλια των πίσω.

Το πορτμπαγκάζ έχει μεγάλο άνοιγμα, πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα και σε περίπτωση που αναδιπλωθεί η πλάτη του πίσω καθίσματος δημιουργείται επίπεδος χώρος φόρτωσης. Η χωρητικότητά του όμως, σύμφωνα με τη Seres, είναι 367 λίτρα, τιμή κάτω του μέσου όρου. Η αλήθεια ωστόσο είναι ότι δείχνει αρκετά μεγαλύτερος και θα χωρέσει αρκετά μπαγκάζια. Επιπλέον, το νέο Seres 5 διαθέτει και μεγάλο εμπρός χώρο αποσκευών (frunk) 67 λίτρων, για την γρήγορη αποθήκευση των καλωδίων και ορισμένων χειραποσκευών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πρωταθλητισμός

Το νέο Seres 5 διατίθεται σε τρεις εκδόσεις ηλεκτρικού συστήματος κίνησης, με κίνηση στους πίσω ή τους τέσσερις τροχούς. Την βάση της γκάμας καταλαμβάνει η πισωκίνητη έκδοση απόδοσης 300 ίππων και 420 Nm και ακολουθεί η τετρακίνητη των 585 ίππων και των 940 Nm. Και οι δύο αυτές εκδόσεις διαθέτουν πακέτο μπαταριών LiFePO4 (φωσφορικού σιδήρου λιθίου) χωρητικότητας 80 kWh, με την αυτονομία τους να ορίζεται σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP στα 500 και 483 χλμ. αντίστοιχα.

Seres 5 6

Στην κορυφή της γκάμας συναντάμε την δεύτερη τετρακίνητη έκδοση που συνδυάζεται με διαφορετικής τεχνολογίας μπαταρία Semi-Solid State χωρητικότητας 90 kWh που χαρίζει αυτονομία 530 χλμ. (WLTP).

Και στις τρεις περιπτώσεις, ο ενσωματωμένος φορτιστής έχει ισχύ 11 kW και για να φορτίσει την μπαταρία από το 30% έως το 80%, χρειάζεται περίπου 3μιση ώρες στην περίπτωση της LiFePo4 και περίπου 4 ώρες για την μεγαλύτερη Semi-Solid State. Σε περίπτωση που συνδεθούν με ταχυφορτιστή (έως 100 kW, μέτρια ισχύ), η φόρτιση του ίδιου ποσοστού πέφτει στα 25 και 27 λεπτά αντίστοιχα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Seres 5 11

Το αυτοκίνητο που δοκιμάζουμε είναι η ενδιάμεση έκδοση της γκάμας με τα δύο ηλεκτρομοτέρ και το πακέτο μπαταριών των 80 kWh. Το εμπρός ηλεκτρομοτέρ αποδίδει 285 ίππους και 520 Nm, και το πίσω 300 ίππους και 420 Nm. Η συνδυαστική απόδοση του συστήματος είναι 585 ίπποι και 940 Nm, και όπως είναι λογικό οι επιδόσεις που ανακοινώνει το εργοστάσιο είναι πολύ δυνατές. Για να επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα το Seres 5 των 2.360 κιλών απαιτεί 4,2 δλ. και η τελική του ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 200 χλμ./ώρα.

Το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης διαθέτει πέντε προγράμματα λειτουργίας (Eco, Comfortable, Sport, Race και Personalize), που επηρεάζουν την απόδοση των ηλεκτρομοτέρ, το βάρος του τιμονιού και το επίπεδο ανάκτησης της ενέργειας. Με το τελευταίο πρόγραμμα εξατομίκευσης μπορείς να επέμβεις και στην ένταση του συστήματος ανάκτησης της ενέργειας, αλλά δεν μπορείς να το ρυθμίσεις για να οδηγήσεις με ένα πεντάλ (One pedal mode). Στο πρόγραμμα Eco η ανάκτηση ενέργειας είναι η μέγιστη, στα Comfortable και Sport είναι η ελάχιστη δυνατή, ενώ στο Race δεν υφίσταται.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Seres 5 13

Ο οδηγός κάθεται σε ένα άνετο και ψηλά τοποθετημένο κάθισμα, και σε συνδυασμό και με τους μεγάλους καθρέφτες, απολαμβάνει εποπτική θέα του δρόμου και του περιβάλλοντος. Η εύρεση σωστής θέσης οδήγησης είναι μια εύκολη υπόθεση, αλλά θα θέλαμε λίγο εντονότερη πλευρική στήριξη από το κάθισμα. Η εργονομία απαιτεί εξοικείωση λόγω απουσίας φυσικών διακοπτών, συνηθίζεται όμως εύκολα και δεν θα δυσκολέψει τον οδηγό.

Με το κλειδί που θυμίζει αυτό της Porsche στην τσέπη, το μόνο που έχει να κάνει ο οδηγός είναι να κάτσει στο κάθισμα και να επιλέξει σχέση από τον επιλογέα στην κονσόλα δαπέδου. Από τα πρώτα μέτρα πίσω από το πολυλειτουργικό τιμόνι με τους φυσικούς διακόπτες, ο οδηγός του νέου Seres 5 αντιλαμβάνεται αμέσως την στιβαρότητα του πλαισίου, ακόμα και με αυτή την τεράστια πανοραμική οροφή που δεν διαθέτει σκιάδιο. Η ανάρτηση λειτουργεί σωστά και καταπίνει όλες τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος, παρά την ύπαρξη τροχών διάστασης 20 ιντσών, και μόνο στις πολύ χαμηλές ταχύτητες θα ακουστεί ελαφρώς η λειτουργία της. Σε αυτές τις αστικές συνθήκες, εκτιμάται δεόντως το γεγονός ότι το τιμόνι «κόβει» αρκετά, αλλά όχι και το αυξημένο πλάτος που θέλει προσοχή στα στενά της πόλης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Seres 5 18

Στον ανοιχτό δρόμο, η ανάρτηση (διπλά ψαλίδια εμπρός και πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω) λειτουργεί ακόμα καλύτερα και ελέγχει σωστά τις κινήσεις του αμαξώματος. Η ρύθμισή της δίνει έμφαση στην άνεση και τα διπλά κρύσταλλα των παραθύρων και του εμπρός παρμπρίζ φροντίζουν για ένα σχετικά ήσυχο περιβάλλον στην καμπίνα. Και λέμε σχετικά, γιατί οι μεγάλοι εξωτερικοί καθρέφτες δημιουργούν αεροδυναμικό θόρυβο που καταφέρνει να εισβάλει στην καμπίνα.

Σε μια πιο σφιχτή διαδρομή, το 5 δεν θα ξεσηκώσει τον οδηγό του, θα διατηρήσει όμως την πορεία που έχει χαράξει με ευκολία και λογικές κλίσεις. Η πρόσφυση που προσφέρει ο συνδυασμός δύο ηλεκτρομοτέρ και μεγάλων ελαστικών είναι υψηλή και μόνο μετά από υπερβολή ή λάθος υπολογισμό του οδηγού θα επέμβουν τα ηλεκτρονικά του.

Seres 5 14
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού είναι πολλά, με το Seres 5 να διαθέτει μια πραγματικά πλούσια ομπρέλα συστημάτων, και είναι από τα πιο καλορυθμισμένα στην αγορά. Μπορεί να μην επιτρέπουν πολλές ρυθμίσεις στον οδηγό τους, πέρα από το on/off, αλλά δεν μας έφεραν ποτέ σε δύσκολη θέση και λειτουργούσαν σαν να μην υπήρχαν.

Τα φρένα με την σειρά τους είναι αρκετά δυνατά και το πλατύ πεντάλ προσφέρει σωστή αναλογικότητα στο πάτημα, αλλά μέτρια αίσθηση. Ενημερωτικά, όταν είναι πλήρως φορτισμένη η μπαταρία και μέχρι το 97%, δεν λειτουργεί η ανάκτηση ενέργειας (λογικό) και δεν φέρει σύστημα brake blending που προσομοιάζει την λειτουργία της και επιβραδύνει το αυτοκίνητο με την χρήση των φρένων.

Seres 5 7

Το Seres 5 μπορεί να πατήσει και ελαφρώς εκτός δρόμου, μιας και η απόσταση από το έδαφος των 16 εκ. επιτρέπει την κίνηση σε έναν ήπιο χωματόδρομο. Τους περιορισμούς όμως θα τους θέσουν γρήγορα τα ασφάλτινα ελαστικά με τον οικολογικό προσανατολισμό. Επίσης, τα χαμηλά πλαστικά τμήματα του αμαξώματος δεν καλύπτουν τα μαρσπιέ και θέλει προσοχή για να μην λερωθούν τα μπατζάκια των επιβατών στο έμπα/έβγα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στο ταμείο

Όπως προαναφέραμε, το νέο Seres 5 διατίθεται σε τρεις εκδόσεις και αυτή τη στιγμή γνωρίζουμε ότι η ενδιάμεση έκδοση που δοκιμάζουμε κοστίζει 66.500 ευρώ χωρίς την κρατική επιδότησης «Κινούμαι Ηλεκτρικά» (-8.000 ευρώ, 58.500 ευρώ μετά την επιδότηση).

Seres 5 22

Η μέση κατανάλωση κατά την διάρκεια της δοκιμής μας κυμάνθηκε γύρω από τις 21 kWh, χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια. Αυτό σημαίνει ότι με μία πλήρη φόρτιση θα καταφέρει να κινηθεί για κάτι λιγότερο από 400 χλμ. Σε αστικές συνθήκες κίνησης, που θα πέσει η κατανάλωση, είναι δεδομένο ότι το αυτοκίνητο πετυχαίνει την ικανοποιητική αυτονομία των 450 χλμ.

Στον τομέα των εγγυήσεων, το Seres 5 καλύπτεται για 4 έτη ή 100.000 χλμ. για το αμάξωμα και για 8 έτη ή 160.000 χλμ. για την μπαταρία και τα ηλεκτρομοτέρ.

Seres 5 8
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο εξοπλισμός άνεσης, ασφάλειας και συνδεσιμότητας είναι υπερπλήρης και σε συνδυασμό με τους χώρους που προσφέρει η καλοβαλμένη καμπίνα του 5, τα προηγμένα συστήματα, τις επιδόσεις και την κατηγορία στην οποία ανήκει, η τιμή του κρίνεται ικανοποιητική και καθιστούν το Seres 5 ως μια ανταγωνιστική και συνιστώμενη επιλογή. Δεν θα ήταν μάλιστα υπερβολή να λέγαμε ότι, εάν έφτιαχνε αυτοκίνητο σήμερα η Apple, τότε σίγουρα θα ήταν αυτό.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Εμπρός κινητήρας: ηλεκτρικός, 285 PS (210 kW), 520 Nm
Πίσω κινητήρας: ηλεκτρικός, 300 PS (220 kW), 420 Nm
Συνδυαστική απόδοση: 585 PS (430 kW), 940 Nm
Μετάδοση: αυτόματο κιβώτιο 1 σχέσης, στους τέσσερις τροχούς
Επιδόσεις: 4,2 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 200 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 17,3 kWh/100 χλμ., 0 γρ./χλμ.
Αυτονομία (WLTP): έως 483 χλμ.
Χωρητικότητα μπαταρίας: 80 kWh
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.710/1.930/1.620 χλστ., 2.875 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 2.360 κιλά
Χώρος αποσκευών: 367 λτ. + 67 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 66.500 ευρώ (58.500 ευρώ με κρατική επιδότηση) / 0 ευρώ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ