Δοκιμή: Mercedes EQA 250

Mercedes EQA

Το μικρότερο ηλεκτρικό μοντέλο της Mercedes, η νέα EQA, δεν είναι απλά η ηλεκτρική έκδοση της GLA, αλλά ένα premium, πρακτικό και παράλληλα, τεχνολογικά προηγμένο ηλεκτρικό της εποχής μας.

Είναι η πρώτη φορά άλλωστε που ένας premium κατασκευαστής όπως η Mercedes αποφασίζει να προσφέρει στην αγορά ένα ηλεκτρικό μικρομεσαίο SUV, με τους υπόλοιπους να αναμένεται να ακολουθήσουν πολύ γρήγορα (π.χ. αυτή την περίοδο λανσάρεται στην αγορά και το ηλεκτρικό Volvo XC40) και να δημιουργήσουν έτσι ένα άκρως ενδιαφέρον ανταγωνισμό. Φυσικά, για τη δημιουργία της EQA η Mercedes βασίστηκε πάνω στη νεότερη γενιά της GLA, έχοντας όμως αρκετές αλλαγές στην εμφάνισή της, φυσικά στο σύστημα κίνησης και στο γενικότερο στήσιμό της, που στόχο έχουν να την αναδείξουν ως ένα αυτόνομο ηλεκτρικό μοντέλο στη γκάμα των Γερμανών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Mercedes EQA

Ηλεκτρική προσωπικότητα

Βασισμένη πάνω στο αμάξωμα της GLA, η Mercedes EQA σχεδιαστικά εφαρμόζει αρκετές αλλαγές που την κάνουν τελικά να δείχνει αρκετά πιο διαφορετική συγκριτικά με την πιο συμβατική «αδερφή» της. Πρώτη και καλύτερη, το εμπρόσθιο τμήμα που αλλάζει εντελώς αποκτώντας πιο μακρόστενα LED φώτα τα οποία συνδέονται μεταξύ τους με μια λεπτή γραμμή LED, επίσης μια νέα κλειστή γρίλια σε μαύρο γυαλιστερό χρωματισμό που αναδεικνύει το λογότυπο της Mercedes, καθώς επίσης και έναν νέο προφυλακτήρα.

Στο πίσω μέρος ακολουθείται το ίδιο οπτικό μοτίβο σε ό,τι αφορά στα φωτιστικά σώματα, με τα καινούργιας σχεδίασης φανάρια να συνδέονται και πάλι μεταξύ τους με μια λωρίδα LED, δημιουργώντας ένα πολύ εντυπωσιακό αποτέλεσμα ιδίως τη νύχτα. Ειδικά για την EQA η Mercedes έχει δημιουργήσει και ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών με αεροδυναμική σχεδίαση σαν αυτές που φορούσε το μοντέλο της δοκιμής, που χαρίζουν μια ακόμη διαφοροποίηση στο νέο ηλεκτρικό αυτοκίνητο έναντι της GLA.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Mercedes EQA

Hi-tech και πολυτελές εσωτερικό

Στην καμπίνα των επιβατών η Mercedes επέλεξε ορθώς να διατηρήσει το αντίστοιχο τμήμα της GLA, ενισχύοντάς το με τις απαραίτητες ενδείξεις και πληροφορίες που θα απαιτήσει ο χρήστης ενός ηλεκτρικού αυτοκίνητου. Εδώ, μεγάλος πρωταγωνιστής διατηρείται και πάλι ο εντυπωσιακός πίνακας οργάνων που ενοποιείται σε ένα κάθετο πάνελ δύο οθονών 10,25 ιντσών μαζί με αυτή του προηγμένου συστήματος πολυμέσων Mercedes MBUX. Το τελικό αποτέλεσμα είναι από τα πλέον εντυπωσιακά οπτικά στην κατηγορία και παράλληλα, είναι αρκετά εργονομικό ώστε να δώσει στο χρήστη τη δυνατότητα εύκολα να πλοηγηθεί στα μενού του, είτε αγγίζοντας την κεντρική οθόνη, είτε μέσω των χειριστηρίων –και αφής– στο τιμόνι, είτε ακόμη και μέσω του επίσης προηγμένου συστήματος φωνητικών εντολών που εφαρμόζει. Ποιοτικά, τα υλικά είναι πολυτελή και το φινίρισμα και συναρμογή τους από τα πλέον προσεγμένα σε μοντέλο της μικρομεσαίας οικογένειας της Mercedes. Δεν υπάρχουν τριγμοί και η ενισχυμένη ηχομόνωση εγγυάται ένα πολύ ήσυχο ταξίδι. Η θέση οδήγησης είναι εύκολα ρυθμίσιμη (ηλεκτρικά στο μοντέλο της δοκιμής) και στη σωστή θέση για να βολέψει ακόμη και τους πιο υψηλούς.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Mercedes EQA

Πολύ καλή πρακτικότητα

Χωροταξικά, οι τεχνικοί της Mercedes έχουν τοποθετήσει τις μπαταρίες που παρέχουν ενέργεια στον ηλεκτροκινητήρα σε έναν ειδικό χώρο κάτω από το δάπεδο, ο οποίος εκτείνεται από το μέσο των εμπρός καθισμάτων και προς τα πίσω, μέχρι επίσης σχεδόν το μέσο του πορτ-μπαγκάζ. Το γεγονός αυτό δεν έχει επηρεάσει το διαθέσιμο «αέρα» για τα κεφάλια των πίσω επιβατών, αφού η Mercedes τοποθέτησε πιο χαμηλά από τη GLA τη βάση των πίσω καθισμάτων για να κερδηθεί έτσι ό,τι χάνεται στο εσωτερικό ύψος από την τοποθέτηση της μπαταρίας. Ικανοποιητικός είναι ο διαθέσιμος χώρος για τα γόνατα των πίσω επιβατών, ενώ με μικρές μόνο παραχωρήσεις θα χωρέσει και ένας τρίτος ενήλικας στο πίσω κάθισμα λόγω του αρκετού εσωτερικού πλάτους. Το πορτ-μπαγκάζ από την πλευρά του έχει μεν σχετικά μικρή χωρητικότητα 340 λίτρων, αν και αυτό που χάνεται σε σχέση με τη GLA είναι περισσότερο το κομμάτι κάτω από το δάπεδο και έτσι, οι βαλίτσες των επιβατών θα χωρέσουν και πάλι χωρίς πολλά προβλήματα. Βέβαια, απουσιάζει το συρόμενο πίσω κάθισμα της GLA. Από την άλλη, μια έξτρα ένεση πρακτικότητας προσφέρεται με την ύπαρξη της αναδιπλούμενης πίσω πλάτης των καθισμάτων σε τρία τμήματα (40/20/40), ενώ και το άνοιγμα του πορτ-μπαγκάζ είναι μεγάλο και με ηλεκτρική (προαιρετικά) πόρτα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Mercedes EQA

Ποια είναι η αυτονομία

Για την κίνηση της EQA 250, της αρχικής προς το παρόν έκδοσης στη γκάμα, η Mercedes εφοδίασε την EQA με έναν ηλεκτροκινητήρα 190 ίππων ισχύος και 375 Nm ροπής, ο οποίος κινεί με άνεση και παράλληλα, εντελώς αθόρυβα το γερμανικό μοντέλο. Η επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα γίνεται σε 8,9 δευτερόλεπτα, ένα πολύ καλό νούμερο και σίγουρα, όχι τόσο υπερβολικά χαμηλό όσο έχουμε δει σε άλλα ηλεκτρικά. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 160 χλμ./ώρα. Ως προς την αυτονομία της μπαταρίας των 66,5 kWh, η Mercedes με βάση τον κύκλο WLTP δίνει 426 χλμ. με μια πλήρη φόρτιση. Στην πράξη ωστόσο, η αυτονομία καθορίζεται από πολλούς παράγοντες, με κύριους το ποιο πρόγραμμα οδήγησης έχει επιλέξει ο οδηγός, το εάν έχει ενεργοποιημένο τον κλιματισμό ή όχι, αλλά και το πόσο έντονη έχει επιλέξει να είναι η ισχύς της ανάκτησης ενέργειας από την πέδηση (γίνεται μέσω των paddles πίσω από το τιμόνι και δεν έχει λειτουργία «one pedal» για το φρενάρισμα).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Mercedes EQA

Προσωπικά, διανύοντας πολλά χιλιόμετρα με την EQA σε πόλη και εθνική κατέγραψα μια αυτονομία κοντά στα 330 χιλιόμετρα με μια φόρτιση, που όμως μπορεί να μειωθεί στα 250-280 χιλιόμετρα εάν το αυτοκίνητο διανύσει απόσταση μόνο στην εθνική ή και μπορεί να αυξηθεί στα 380-400 χιλιόμετρα, εάν κινηθεί στην πόλη και χωρίς τον κλιματισμό ενεργοποιημένο. Ως προς τους χρόνους φόρτισής της, όπως συμβαίνει σε όλα τα ηλεκτρικά αυτοί εξαρτώνται από τον τύπο του φορτιστή και έτσι, σε ένα Wallbox 11 ή 22 kWh θα απαιτηθούν 5 ώρες και 45 λεπτά για φόρτιση από το 10% της μπαταρίας έως το 100%, ενώ σε έναν φορτιστή DC (50 kWh) για το 10-80% η φόρτιση θα απαιτήσει μόνο 30 λεπτά.

Mercedes EQA
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πολύ καλή άνεση-Υψηλή ασφάλεια

Η Mercedes προσφέρει στάνταρ την EQA με την ανάρτηση «άνεσης», όπως την ονομάζει η μάρκα. Είναι σίγουρα μια πολύ σοφή απόφαση των Γερμανών, από τη στιγμή που τα σημερινά ηλεκτρικά θα κάνουν τα περισσότερα χιλιόμετρά τους εντός πόλεως, εκεί όπου έχουν να αντιμετωπίσουν πολλές ενοχλητικές λακκούβες, «σαμαράκια» και πεζοδρόμια, οπότε μια πιο σφιχτή ανάρτηση θα είχε πολλά μειονεκτήματα. Παράλληλα, όπως σε όλα τα ηλεκτρικά έτσι και εδώ, η ηχομόνωση της καμπίνας είναι ενισχυμένη από τη στιγμή που δεν υπάρχει και θόρυβος από το μοτέρ, ώστε να εξασφαλισθεί η σχεδόν απόλυτη ησυχία του εσωτερικού, η οποία διαταράσσεται μόνο από κάποιους μικροθορύβους όπως για παράδειγμα το άνοιγμα της πίσω κάμερας -είναι κρυμμένη κάτω από το «αστέρι» της Mercedes- όταν το αυτοκίνητο σταματά. Στη γενικότερη ευκολία στην οδήγηση συμβάλει και η υψηλή θέση οδήγησης, καθώς και οι αρκετές γυάλινες επιφάνειες του αμαξώματος που εξασφαλίζουν μια πολύ καλή περιμετρική ορατότητα. Η αίσθηση των φρένων είναι αρκετά καλή, όπως και η αποτελεσματικότητά τους. Εκτός πόλεως, η EQA ταξιδεύει με ασφάλεια. Στις στροφές, παρότι η αίσθηση που λαμβάνει ο οδηγός δεν είναι σπορτίφ, το αυτοκίνητο εμφανίζει υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και με μικρότερες από ό,τι περιμένεις κλίσεις από το αμάξωμα. Το τιμόνι γενικότερα ικανοποιεί πάντως με τα χαρακτηριστικά του.

Mercedes EQA
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

Η νέα EQA καταφέρνει να ακολουθήσει κατά γράμμα τις υψηλές απαιτήσεις ποιότητας, άνεσης και τεχνολογίας, που απαιτεί η Mercedes από κάθε δημιούργημά της. Η ηλεκτρική της «φύση» βοηθά πολύ σε αυτό, αν και η αυτονομία όπως στα περισσότερα ηλεκτρικά του σήμερα, θέτει πάντα κάποιους περιορισμούς. Τιμολογιακά, τα 43.592 ευρώ που κοστίζει η EQA 250 μετά την κρατική επιδότηση είναι μια πολύ καλή τιμή για τα δεδομένα των ηλεκτρικών μοντέλων και κυρίως, των premium επιλογών.

TEXNIKA ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας: ηλεκτρικό, 190 PS, 375 Nm
Μετάδοση: αυτόματο κιβώτιο 1 σχέσης, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 8,9 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 160 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 17,7 kWh/100 χλμ., 0 γρ./χλμ.
Αυτονομία (WLTP): 426 χλμ.
Χωρητικότητα μπαταρίας: 66,5 kWh
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.463/1.834/1.620 χλστ., 2.729 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 2.040 κιλά
Χώρος αποσκευών: 340 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: 49.590 ευρώ (43.592 ευρώ με κρατική επιδότηση) / 0 ευρώ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ