Οδηγούμε το νέο ηλεκτρικό Ford Explorer στη Σλοβενία

Ford Explorer 2024 1

Ο εξηλεκτρισμός της Ford συνεχίζεται αδιάκοπα και εμείς ταξιδεύουμε στη Σλοβενία για να πάρουμε μια πρώτη γεύση από το νέο και πολλά υποσχόμενο SUV Explorer.

Η Ford είναι μία από τις ιστορικότερες αυτοκινητοβιομηχανίες του πλανήτη και τα τελευταία χρόνια αναπροσαρμόζει την γκάμα της, με σκοπό να συμβαδίσει και να ηγηθεί στην εποχή της ηλεκτροκίνησης που διανύουμε.

Το νέο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο στην γκάμα της είναι το Ford Explorer που οδηγούμε στην πρωτεύουσα της Σλοβενίας, καλεσμένοι της εγχώριας αντιπροσωπείας. Πρόκειται για ένα 5θέσιο SUV που με τα χαρακτηριστικά του θα αποτελέσει την αιχμή του δόρατος της ηλεκτρικής γκάμας της Ford Europe. Μάλιστα, είναι σχεδιασμένο στη γηραιά ήπειρο και κατασκευάζεται στο αναβαθμισμένο εργοστάσιο της εταιρείας στην Κολωνία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ford Explorer 2024 2

Και αυτή είναι μόνο η αρχή, μιας και θα ακολουθήσουν άλλα δύο νέα ηλεκτρικά μοντέλα μέσα στη χρονιά που διανύουμε, ένα sport crossover και φυσικά η ηλεκτρική έκδοση του δημοφιλούς B SUV Puma.

Στροφή 180 μοιρών

Το Ford Explorer έχει ιστορία τριών δεκαετιών και μέχρι σήμερα έχουν κάνει την εμφάνισή τους έξι γενιές. Μάλιστα, η τελευταία γενιά με κωδική ονομασία U625 άρχισε να ενστερνίζεται τις σύγχρονες τάσεις, με αποτέλεσμα να διαθέτει στην γκάμα του και μία πανίσχυρη plug-in hybrid έκδοση 457 ίππων, που γνωρίζουμε και από την «ελληνική» γκάμα της εταιρείας.

Ford Explorer 2024 7
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η νέα σύγχρονη γενιά του Explorer ανήκει στη μεσαία κατηγορία και το μήκος του φτάνει σχεδόν τα 4μιση μέτρα (4,56 μέτρα). Η πλατφόρμα στην οποία βασίζεται είναι τύπου skateboard και προέρχεται από τον Όμιλο Volkswagen. Πρόκειται για την ίδια που χρησιμοποιεί και το ID. 4, ενώ όπως είναι ευκόλως κατανοητό έχει και την ίδια αρχιτεκτονική στα ηλεκτρικά συστήματα κίνησης.

Σχεδιαστικά, η νέα γενιά του «ευρωπαϊκού» Explorer διατηρεί δεσμούς με το παρελθόν, πράγμα που σημαίνει ότι το off road παρουσιαστικό και η επιβλητική εμφάνιση το κάνουν να ξεχωρίζει. Οι ακμές περιορίζονται στο εμπρός μέρος και στο υπόλοιπο αμάξωμα κυριαρχούν οι ανάγλυφες επιφάνειες. Διαθέτει ακόμα έντονα φτερά και ώμους, ενώ οι σκουρόχρωμες κολώνες από την μέση και πίσω, δίνουν την αίσθηση ότι η οροφή αιωρείται.

Ford Explorer 2024 4

Τα φώτα τύπου LED με τη σειρά τους κρατάνε και αυτά δεσμούς με την προηγούμενη γενιά, διατηρώντας την macho ταυτότητα του μοντέλου. Οι τροχοί με τους οποίους μπορεί να εφοδιαστεί είναι διαστάσεων 19, 20 ή 21 ιντσών, και η σχεδίασή τους φροντίζει για καλύτερη ψύξη των φρένων (αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός και ταμπούρα πίσω) και υψηλή αεροδυναμική απόδοση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ευρύχωρο, πρακτικό και φουλ εξοπλισμένο

Το εσωτερικό ακολουθεί τη σύγχρονη μινιμαλιστική σχεδίαση της Mustang Mach-E, με κύριο highlight την κάθετη οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων Ford SYNC. Έχει διαγώνιο 14,6 ιντσών και λειτουργία κλίσης (30 μοιρών), ενώ πίσω της κρύβεται ένα χώρος αποθήκευσης μικροαντικειμένων που κλειδώνει (My Private Locker). Παράλληλα, υπάρχει και το MegaConsole στην κονσόλα δαπέδου που έχει χωρητικότητα 17 λίτρων και μπορεί να χωρέσει μέχρι και laptop 15 ιντσών.

Ford Explorer 2024 10

Η αίσθηση του πλάτους ενισχύεται από τις οριζόντιες γραμμές που φιλοξενούν τους αεραγωγούς του συστήματος κλιματισμού και ακριβώς από πάνω συναντάμε ένα ξεχωριστό ηχείο της Bang & Olufsen που θυμίζει sound bar. Ο οδηγός ενημερώνεται από ψηφιακό πίνακα οργάνων 5 ιντσών που παρουσιάζει ενδείξεις του υπολογιστή ταξιδίου, της μπαταρίας και των συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας είναι υπερπλήρης και στις δύο εκδόσεις λανσαρίσματος, με την «ομπρέλα» συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού να περιλαμβάνει όλα τα σύγχρονα μέσα προστασίας και αποτροπής σύγκρουσης. Παράλληλα, διευκολύνουν τον οδηγό στην καθημερινότητα του, δημιουργώντας ένα αγχολυτικό και άνετο περιβάλλον οδήγησης.

Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στην καμπίνα είναι καλής ποιότητας, με τις «δερμάτινες» επενδύσεις να είναι οικολογικές, ονομάζονται Sensico και ντύνουν το τιμόνι και τα πάνελ των θυρών. Οι χώροι θα βολέψουν με άνεση τέσσερις ενήλικους, ενώ ένας τρίτος πίσω δεν θα δυσανασχετήσει χάρη και στο ανύπαρκτο τούνελ «μετάδοσης». Ο χώρος αποσκευών έχει πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα, διαθέτει γάντζους χειραποσκευών και φτάνει τα 536 λίτρα.

Ford Explorer 2024 12

Το νέο Explorer διατίθεται ήδη στην ελληνική αγορά, με δύο εκδόσεις εξοπλισμού: την Explorer Style και την Explorer Premium. Από πλευράς κινητήρων, το νέο ηλεκτρικό crossover της Ford θα προσφέρεται σε τρεις εκδόσεις, με πίσω ηλεκτρομοτέρ 170 (τέλη του έτους) ή 286 ίππων, ή τετρακίνητο με ηλεκτρικό κινητήρα και στους δύο άξονες και συνολική ισχύ 340 ίππων. Ο οδηγός μπορεί να επέμβει στην λειτουργία του ηλεκτρικού συστήματος κίνησης, μέσω των προγραμμάτων λειτουργίας Normal, Sport, Eco, Individual και Traction, και να το φέρει στα μέτρα του ανάλογα την όρεξη ή το τερέν.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η ενέργεια προέρχεται από υγρόψυκτα πακέτα μπαταριών ιόντων λιθίου που βρίσκονται ανάμεσα από τους δύο άξονες. Το πισωκίνητο Explorer έχει μπαταρία ωφέλιμης χωρητικότητας 77 kWh και το τετρακίνητο 79 kWh, με την αυτονομία που ανακοινώνει η Ford και σύμφωνα πάντα με το πρωτόκολλο WLTP να ακουμπά τα 602 χλμ. στην πρώτη περίπτωση και τα 566 χλμ. στην δεύτερη.

Σε αυτό το σημείο αξίζει να σημειωθεί ότι προς τα τέλη του έτους θα κάνει την εμφάνισή της και μια πισωκίνητη έκδοση 170 ίππων με μπαταρία 58 kWh (52 kWh ωφέλιμη) και αυτονομία άνω των 350 χλμ., με την τιμή της στη χώρα μας να έχει καθοριστεί στα 32.700 ευρώ (με επιδότηση και απόσυρση αυτοκινήτου παλαιάς τεχνολογίας).

Ford Explorer 2024 11

H Ford αναφέρει ότι, οι οι ιδιοκτήτες του νέου ηλεκτρικού Explorer έχουν πρόσβαση σε περισσότερα από 600.000 σημεία φόρτισης στην Ευρώπη μέσω του BlueOval Charging Network.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο ενσωματωμένος φορτιστής OBC του νέου Explorer είναι ισχύος 11 kW και στις δύο περιπτώσεις, και φυσικά μπορεί να συνδεθεί στο οικιακό δίκτυο με πρίζα σούκο. Η μέγιστη ισχύ φόρτισης που μπορεί να δεχθεί η έκδοση με τις 77 kWh είναι 135 kW, ενώ αυτή με την μπαταρία των 79 kWh τραβάει σε ταχυφορτιστή έως και 185 kW.

Αποδοτικά και ταιριαστά

Η πισωκίνητη έκδοση των 286 ίππων είναι ταιριαστή και η συνολική απόδοσή της επαρκής για καλές επιδόσεις. Η μεγάλη ροπή των 545 Nm είναι πανταχού παρούσα, με την δύναμη να περνά στο δρόμο ομαλά και στρωτά, χωρίς ξεσπάσματα. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι δεν έχει ικανή δύναμη για να πραγματοποιήσει ένα «αστραπιαίο» προσπέρασμα.

Ford Explorer 2024 3

Η ποιότητα κύλισης είναι πολύ ανεβασμένη, με τους επιβάτες να απολαμβάνουν ένα πολύ ήσυχο και προσεγμένο περιβάλλον μετακίνησης. Η αίσθηση που αποκομίζει ο οδηγός πίσω από το τιμόνι του νέου Explorer είναι Ford, με ότι θετικό συνεπάγεται αυτό σε αίσθηση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η έκδοση AWD με τους 340 ίππους και τα 679 Nm ροπής προσφέρει ακόμα πιο δυνατές επιδόσεις και αναδεικνύουν το σωστό στήσιμο της ανάρτησης που του χάρισαν οι μηχανικοί της Ford. Συνήθως, οι ισχυρές εκδόσεις των σύγχρονων ηλεκτρικών αυτοκινήτων προσφέρουν πολύ περισσότερη δύναμη από ότι χρειάζονται οι οδηγοί ή μπορούν να διαχειριστούν τα αυτοκίνητα, αλλά αυτό δεν ισχύει για το Explorer που πατά με σιγουριά και εμπνέει ασφάλεια τον οδηγό του.

Και οι δύο εκδόσεις διαθέτουν επιλογή B (brake) στο κιβώτιο, σύστημα που λειτουργεί σωστά, συνηθίζεται εύκολα από τον οδηγό, προσφέροντας τελικά ένα από τα καλύτερα one pedal mode της αγοράς.

Τα δυναμικά χαρακτηριστικά του νέου Ford Explorer έχει επιμεληθεί η ομάδα που ηγείται ο Geert van Noyen στο κέντρο εξέλιξης και δοκιμών της εταιρείας στο Βέλγιο, με την πλατφόρμα MEB να μην τους «δυσκολεύει» και να προσαρμόζεται εύκολα στο DNA της Ford.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για παράδειγμα, το σύστημα διεύθυνσης έχει σωστό βάρος και είναι ακριβές, επιτρέποντας στον οδηγό να εκμεταλλευτεί τα πολύ καλά οδικά χαρακτηριστικά του μοντέλου. Σε σβέλτο ρυθμό, παρουσιάζει ένα ομογενές πρόσωπο και σε καμία περίπτωση δεν θα φέρει σε δύσκολη θέση τον οδηγό του, όντας ένα από τα πιο ευχάριστα στην οδήγηση ηλεκτρικά SUV της αγοράς.

Σε αστικές συνθήκες, οι σχετικά μαζεμένες εξωτερικές διαστάσεις, η πολύ καλή ορατότητα και το τιμόνι που κόβει αρκετά, χαρίζουν ένα αρκετά ευέλικτο πρόσωπο. Η ανάρτηση, παρά τους μεγάλους τροχούς, καταπίνει τα πάντα με ησυχία και δεν προβληματίζεται από τις κακοτεχνίες.

Ford Explorer 2024 9

Εν κατακλείδι, το νέο αμιγώς ηλεκτρικό Ford Explorer αποτελεί μία από τις καλύτερες προτάσεις, ανεξαρτήτου κατηγορίας, για να γίνει το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο μεγάλης μερίδας του αγοραστικού κοινού. Η φαρέτρα του διαθέτει πολλά πολεμοφόδια, μεταξύ αυτών η κορυφαία οδική συμπεριφορά στην κατηγορία, η μεγάλη αυτονομία, η ευκολία στη χρήση και φυσικά οι χώροι και η πρακτικότητα, που δημιουργούν ένα πολύ ολοκληρωμένο σύνολο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Πίσω κινητήρας: ηλεκτρικός, 286 ίπποι (210 kW), 545 Nm
Μετάδοση: αυτόματο κιβώτιο 1 σχέσης, στους πίσω τροχούς
Επιδόσεις: 6,4 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 180 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 13,9 kWh/100 χλμ., 0 γρ./χλμ.
Αυτονομία (WLTP): έως 602 χλμ.
Χωρητικότητα μπαταρίας: 82 kWh (77 kWh ωφέλιμη)
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.568/1.871/1.630 χλστ., 2.767 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 2.015 κιλά
Χώρος αποσκευών: 536 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 48.700 ευρώ (Από 37.700 ευρώ με επιδότηση και απόσυρση) / 0 ευρώ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ