Οδηγούμε στη Βαρκελώνη το νέο Ford Puma Gen-E

Ford Puma Gen-E

Το Carandmotor.gr βρέθηκε στην πανευρωπαϊκή παρουσίαση του αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου της αμερικανικής εταιρείας στην Ισπανία.

Αυξάνονται τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα στη γκάμα της Ford με την πιο πρόσφατη προσθήκη να αφορά στο best-seller μοντέλο της που δεν είναι άλλο από το Puma.

To ηλεκτρικό Ford Puma το οποίο φέρει το λογότυπο Gen-E έρχεται να «ταράξει» τα νερά στην B SUV κατηγορία καθώς πέραν της μεγάλης αυτονομίας, του πλούσιου εξοπλισμού αλλά και της πολυετούς εγγύησης 8 ετών (ή 160.000 χλμ.) διατίθεται και σε μία άκρως ανταγωνιστική και δελεαστική τιμή η οποία στα 23.900 ευρώ ευρώ συμπεριλαμβανομένης και της κρατικής επιδότησης από το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3» αλλά και της προσφοράς της ελληνικής εισαγωγικής εταιρείας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το Carandmotor.gr βρέθηκε στην Βαρκελώνη όπου πραγματοποιήθηκε η ευρωπαϊκή πρεμιέρα του Ford Puma Gen-E όπου και οδηγήσαμε το νέο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Ford.

Τα στελέχη της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας κατά την διάρκεια της παρουσίασης επισήμαναν ότι: «Στο νέο Ford Puma Gen-E διατηρήσαμε τον δυναμικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου και τον εξελίξαμε υιοθετώντας στοιχεία από τη Mustang. Οι διαφορές είναι στις λεπτομέρειες ωστόσο ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί στην αεροδυναμική του αυτοκινήτου ενώ στο πίσω πίσω μέρος το λογότυπο του μοντέλου με λευκά γράμματα προσδίδει ότι πρόκεται για την ηλεκτρική έκδοση του διάσημου μοντέλου.»

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η διαφορά είναι στις λεπτομέρειες

Το ηλεκτρικό Ford Puma Gen-E εξωτερικά ακολουθεί τη σχεδιαστική γραμμή των αντίστοιχων βενζινοκίνητων εκδόσεων ωστόσο οι λεπτομέρειες κάνουν την διαφορά και το κάνουν να ξεχωρίζει.

Αρχικά στο εμπρόσθιο μέρος του αυτοκινήτου ξεχωρίζει η μάσκα η οποία είναι «κλειστή» τύπου Mustang η οποία αποτελεί και σήμα κατατεθέν ότι πρόκειται για μία αμιγώς ηλεκτρική έκδοση.

Ο προφυλακτήρας έχει επανασχεδιαστεί ώστε να δένει αρμονικά με την μάσκα κλειστού τύπου αλλά σε καμία περίπτωση δεν έχει χάσει το αυτοκίνητο το σπορ χαρακτήρα που διαθέτει για ένα μοντέλο SUV.

Κοιτώντας κανείς από το πλάι το Ford Puma Gen-E δεν έχει σημαντικές διαφορές από τις υπόλοιπες βενζινοκίνητες εκδόσεις ωστόσο το πορτάκι που υπάρχει στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου στην αμιγώς ηλεκτρική έκδοση φιλοξενεί την πρίζα φόρτισης της μπαταρίας ενώ και οι ζάντες είναι εντυπωσιακές και με νέα σχεδίαση.

Στο πίσω μέρος οι σχεδιαστές της Ford έχουν εκμεταλλευτεί στο έπακρο τις όποιες διαφορές προκύπτουν από την έλλειψη του συστήματος εξάτμισης ενώ τα φωτιστικά σώματα, ο προφυλακτήρας αλλά και κομψή αεροτομή συνεχίζουν να δίνουν ένα σπορ τόνο στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου.

Οι διαστάσεις του ηλεκτρικού Puma είναι 4,21 μ. το μήκος, 1,80 μ. το πλάτος και 1,55 μ. το ύψος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Εντυπωσιακή καμπίνα επιβατών

Περνώντας στο εσωτερικό οι διαφορές του Ford Puma Gen-E με τις βενζινοκίνητες εκδόσεις είναι μεγαλύτερες και πολύ πιο σημαντικές για τους επιβάτες.

Το ανασχεδιασμένο εσωτερικό με τη νέα κεντρική κονσόλα αποτελεί ένα από βασικά στοιχεία ενώ οδηγός θα εντυπωσιαστεί από τα νέα γραφικά του ψηφιακού πίνακα οργάνων 12,8 ιντσών και ο συνοδηγός θα μπορεί να ασχοληθεί για αρκετή ώρα με την μεγάλη ψηφιακή οθόνη 12 ιντσών που έχει τοποθετηθεί στο κέντρο του ταμπλό.

Το πλήρως ψηφιακό πιλοτήριο SYNC 4 προσφέρει απρόσκοπτη ασύρματη συνδεσιμότητα με Apple CarPlay και Android Auto.

Ωστόσο η πιο σημαντική διαφορά που θα διαπιστώσουν οι επιβάτες του νέου Ford Puma Gen-E αφορά στην έλλειψη του κεντρικού τούνελ με αποτέλεσμα το πάτωμα να είναι εντελώς επίπεδο όπου και φιλοξενούνται οι μπαταρίες αυξάνοντας κατά πολύ τους διαθέσιμους χώρους για τους επιβάτες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Επίσης ο χώρος αποσκευών έχει μεγαλώσει και το περίφημο MegaBox έγινε GigaBox (145 λίτρα) να έχει βαθύνει ακόμη περισσότερο, εξαιτίας της έλλειψης του παραδοσιακού συστήματος εξάτμισης, εκτοξεύοντας στα ύψη το διαθέσιμο χώρο ο οποίος πλέον αγγίζει τα 574 λίτρα ενώ αν αναδιπλωθούν τα καθίσματα τότε ο διαθέσιμος χώρος ανέρχεται σε 1.282 λίτρα! Την ίδια στιγμή στον εμπρόσθιο χώρο που έχει τοποθετηθεί ο ηλεκτροκινητήρας υπάρχει και ένα ντουλαπάκι όπου έχει φιλοξενούνται τα καλώδια της φόρτισης αλλά και άλλα πράγματα.

Υψηλή βαθμολογία παίρνει το Ford Puma Gen-E και στον τομέα της πρακτικότητας, με τις θήκες για τα μικροαντικείμενα να είναι πολλές και χρηστικές ενώ σε πολύ καλό επίπεδο κυμαίνεται και η εργονομία.

168 ίπποι!

Το νέο Ford Puma Gen-E κινείται από μια μπαταρία με χωρητικότητα 43 Kwh η οποία προσδίδει μια αυτονομία της τάξης των 376 χιλιομέτρων ενώ ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 168 ίππους με ροπή 290 Nm και μεταφέρει την κίνηση στους εμπρόσθιους τροχούς.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στον τομέα των επιδόσεων το νέο ηλεκτρικό Ford Puma Gen-E αγγίζει τα πρώτα 100 χλμ./ώρα από στάση σε μόλις σε 8 δευτερόλεπτα ενώ η τελική του ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 160 χλμ./ώρα. Επίσης η ηλεκτρική έκδοση διατηρεί τα οδηγικά χαρακτηριστικά των υπολοίπων εκδόσεων Puma με μοναδικές για την έκδοση ρυθμίσεις - όπως η ταχύτερη απόκριση του τιμονιού - οι οποίες προσφέρουν σπορ χαρακτηριστικά που παραπέμπουν στο Puma ST, αλλά σε ηλεκτρική μορφή.

Το Puma Gen-E σύμφωνα με τον κατασκευαστή έχει μέση κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας 13,1 kWh/100 χλμ., με αποτέλεσμα η μέγιστη αυτονομία του να μπορεί να αγγίξει τα 523 χιλιόμετρα. Σε μικτές διαδρομές, σύμφωνα με το πρότυπο WLTP, η αυτονομία του φτάνει έως τα 376 χιλιόμετρα, επίδοση που μπορεί να ξεπεράσει τα 400 χιλιόμετρα επιλέγοντας το πρόγραμμα λειτουργίας Εco.

Η μπαταρία αυτή μπορεί να φορτιστεί εξαιρετικά γρήγορα, σε μόλις 23 λεπτά, χρησιμοποιώντας ταχυφορτιστή DC 100 kW.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πίσω από το τιμόνι του Ford Puma Gen-E

Το Ford Puma Gen-E είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε στους δρόμους της Βαρκελώνης όπου και διαπιστώσαμε την υψηλή ποιότητας κατασκευής αλλά και την «ζωντάνια» που προσδίδει το αμιγώς ηλεκτρικό B SUV μοντέλο της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Το νέο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο διατηρεί όλα εκείνα τα δυναμικά χαρακτηριστικά που συναντά κανείς στην σπορ έκδοση του μοντέλου που δεν είναι άλλη από την ST. Την ίδια στιγμή η απομίμηση ήχου κινητήρα που ακούγεται στην καμπίνα επιβατών είναι εντυπωσιακός αλλά σε καμία περίπτωση ενοχλητικός.

Στο εθνικό οδικό δίκτυο το For Puma Gen-E παραμένει ευθύβολο και σταθερό ενώ εντυπωσιακή είναι και η ησυχία που διατηρείται στην καμπίνα επιβατών παρά το γεγονός ότι κινούμασταν με υψηλές ταχύτητες γεγονός που αποδεικνύει ότι έχει γίνει σημαντική δουλειά στην αεροδυναμική του μοντέλου.

Μέσα στην πόλη οι compact διαστάσεις βοηθούν στους ελιγμούς ενώ η ανάρτηση σε συνδυασμό με τα ελαστικά υψηλού προφίλ απορροφούν όλες τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος διατηρώντας την ησυχία στην καμπίνα επιβατών.

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο της Βαρκελώνης το Ford Puma Gen-E απέδειξε ότι κινείται σβέλτα και με απόλυτη ασφάλεια αλλά όταν ο οδηγός αποφασίσει να κινηθεί πιο γρήγορα υπάρχει σημαντικός αντίκτυπος στην αυτονομία της μπαταρίας. Βέβαια δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι το αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Ford δεν αποτελεί ένα αυτοκίνητο επιδόσεων αλλά ένα ευχάριστο και ασφαλές B SUV.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το σύστημα πέδησης αποτελείται από αεριζόμενα δισκόφρενα εμπρός και συμπαγή πίσω, δεν έδειξαν κάποιο σημάδι κόπωσης και ακινητοποιούσαν ιδιαίτερα εύκολα το βαρύ αμάξωμα του Ford Puma Gen-E.

Αξισημείωτη ήταν και η συμπεριφορά της ανάρτησης η οποία διέθετε την σωστή ρύθμιση και δεν επέτρεπε στο αμάξωμα να λαμβάνει σχεδόν καμία κλίση παρά το αυξημένο βάρος του αμαξώματος.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Ηλεκτροκινητήρας: 168 PS/290 Nm
Μετάδοση: Αυτόματο κιβώτιο μονής σχέσης
Επιδόσεις: 8 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 160 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.214/1.930/1.555 χλστ., 2.588 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.563 κιλά
Χώρος αποσκευών: 523 λίτρα
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 23.900 ευρώ / 0 ευρώ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ