Η Lynk & Co διευρύνει τη γκάμα της φέρνοντας στην Ευρώπη το πρώτο ηλεκτρικό της μοντέλο, το 02, και εμείς το οδηγούμε στη Σλοβενία λίγο πριν την είσοδό του στην αγορά της χώρας μας.
Για τη Lynk & Co, μια από τις νεότερες μάρκες του Ομίλου Geely η οποία δημιουργήθηκε μόλις πριν 9 χρόνια, έχουν γραφτεί πολλά στον ειδικό και όχι μόνο τύπο της Ευρώπης, από τη στιγμή που πρόκειται για ένα brand το οποίο έχει μεν γονίδια από την Κίνα, όμως δημιουργήθηκε με καθαρά «ευρωπαϊκή» προοπτική, αφού έχει τη βάση του στην Ευρώπη και πιο συγκεκριμένα, στο Γκέτεμποργκ της Σουηδίας.
Άλλωστε, από τη δημιουργία της η Lynk & Co κατέχονταν από κοινού από την Geely και τη Volvo, ενώ μόλις πρόσφατα η ιδιοκτησία της φίρμας τροποποιήθηκε και πλέον αυτή ανήκει κατά 51% στη Zeekr, ένα ακόμη brand του Geely Group και κατά 49% στη Geely.
BUY NOW
Παράλληλα, το 2024 ήταν και η χρονιά κατά τη οποία ξεκίνησε και η μεγάλη προϊοντική επίθεση της μάρκας, με τη διεύρυνση της παρουσίας της στις Ευρωπαϊκές αγορές, αλλά και την παρουσίαση νέων μοντέλων που στοχεύουν σε πολύ καλά μερίδια στην ήπειρό μας -κάτι που θα συνεχιστεί αμείωτα όλα τα επόμενα χρόνια.
Στο πρώτο κομμάτι εντάσσεται και η εκκίνηση των δραστηριοτήτων της μάρκας στη χώρα μας, με το plug-in υβριδικό Lynk & Co 01 να είναι το πρώτο της μοντέλο που διατέθηκε στην Ελλάδα τον περασμένο Μάιο. Έκτοτε η Lynk & Co διεύρυνε και διευρύνει συνεχώς το δίκτυο των Επίσημων Εμπόρων της, φθάνοντας πλέον στο σημείο να διαθέτει 6 σημεία πώλησης και 9 διαφορετικά σημεία service σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Ιωάννινα, Κοζάνη και Κρήτη. Εισαγωγέας της εταιρείας στην Ελλάδα είναι η εταιρεία Maxx Motors, η οποία ανήκει στον Όμιλο SEEAG με έδρα τη Σλοβενία, που είναι και υπεύθυνος για την ανάπτυξη του brand στην Νοτιο-Ανατολική Ευρώπη.
Σε ό,τι αφορά στα νέα μοντέλα, το δεύτερο και πολύ σημαντικό αυτοκίνητο της Lynk & Co που προστίθεται στη γκάμα της φίρμας στην Ευρώπη μετά το 01 είναι το 02, ένα οικογενειακό ηλεκτρικό SUV που προσφέρεται αποκλειστικά σε πισωκίνητη επιλογή 272 ίππων με αυτονομία 435 ή 445 χιλιόμετρων, ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού.
Για να οδηγήσουμε το νέο μοντέλο ταξιδέψαμε μέχρι τη Σλοβενία, εκεί όπου οι άνθρωποι της εταιρείας στην οποία ανήκει η ελληνική εισαγωγική της Lynk & Co μας είχαν ετοιμάσει ένα πολύ ενδιαφέρον πρόγραμμα, κατά τη διάρκεια του οποίου είχαμε την ευκαιρία να μάθουμε όλα τα μυστικά του νέου μοντέλου, αλλά και να περιηγηθούμε μαζί του σε πανέμορφες διαδρομές της χώρας.
Το νέο Lynk & Cο 02 ξεχωρίζει από την πρώτη στιγμή που θα το αντικρίσεις. Διαθέτει ένα περισσότερο crossover-coupe παρά παραδοσιακά SUV αμάξωμα, το οποίο αποτελεί προϊόν δημιουργίας του σχεδιαστικού κέντρο της εταιρείας στο Γκέτεμποργκ της Σουηδίας. Μάλιστα, στην εμφάνιση του νέου μοντέλου -και όχι μόνο- έχουν συμβάλει και οι κάτοχοι του Lynk & Co 01, στέλνοντας πάνω από 6.000 μηνύματα με διάφορες παρατηρήσεις τους στην ειδική εφαρμογή Co:lab που υπάρχει στο αυτοκίνητό τους.
Γεμάτο καμπύλες, «φουσκώματα», αλλά και με εντυπωσιακά LED φώτα (τα διπλά εμπρός είναι λεπτά, ενώ πίσω η LED λωρίδα των φώτων είναι ενσωματωμένη μέσα στην σπορτίφ αεροτομή), το Lynk & Co 02 ξεχωρίζει στο δρόμο και σίγουρα, εκπέμπει έναν τεχνολογικά προηγμένο χαρακτήρα που αρέσει πολύ. Αξίζει να σημειωθεί ότι η εταιρεία προσφέρει το αυτοκίνητο με ζάντες αλουμινίου 19 ή 20 ιντσών ειδικής σχεδίασης ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού (Core ή More αντίστοιχα), ενώ υπάρχουν 4 εξωτερικοί χρωματισμοί σε κόκκινο, λευκό, γκρι και μπλε, που συνδυάζονται στάνταρ με μαύρη γυάλινη οροφή.
Στην καμπίνα του Lynk & Co 02 η σχεδίαση είναι μίνιμαλ. Λείπουν οι απτοί διακόπτες, αφού όλες οι λειτουργίες του αυτοκινήτου γίνονται μέσω της κεντρικά τοποθετημένης οθόνης αφής 15,4 ιντσών και του προηγμένου λειτουργικού συστήματος της ECARX, το οποίο χρησιμοποιεί το νεότερο επεξεργαστή Snapdragon της Qualcomm. Μια ακόμη οθόνη 10,2 ιντσών για τον πίνακα οργάνων βρίσκεται μπροστά από τον οδηγό και πίσω από το σπορτίφ και οβάλ τιμόνι, με τις σωστές διαστάσεις, το επίπεδο κάτω τμήμα και τη διχρωμία.
Η Lynk & Co έχει χρησιμοποιήσει στο εσωτερικό του 02 αποκλειστικά ανακυκλώσιμα υλικά, τα οποία διαφοροποιούνται ανάλογα με την έκδοση. Στην αρχική Core υπάρχουν ταπετσαρίες από ανακυκλωμένο ύφασμα, ενώ στην More, από τεχνητό δέρμα. Ποιοτικά, τα υλικά αυτά και ιδίως το τεχνητό δέρμα της έκδοσης More που οδηγήσαμε συμβάλλουν στη δημιουργία μιας premium ατμόσφαιρας στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Επίσης, δεν υπάρχουν παράπονα για τη συναρμογή και το φινίρισμα όλων των υπολοίπων υλικών που χρησιμοποιούνται στην καμπίνα, τα οποία κατά την επαφή μας με το αυτοκίνητο έδειξαν άκρως στιβαρά και χωρίς προβλήματα στους αρμούς.
Στο πεδίο της πρακτικότητας, στο εμπρόσθιο μέρος η απουσία του επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου από το σημείο ανάμεσα στα καθίσματα έχει δώσει τη δυνατότητα στη Lynk & Co να τοποθετήσει εκεί ένα μεγάλο χώρο αποθήκευσης ο οποίος μάλιστα είναι αφαιρούμενος, ενώ ακριβώς μπροστά του, στη βάση της κονσόλας υπάρχουν δύο θέσεις για ασύρματη φόρτιση κινητών τηλεφώνων και δύο πρακτικές ποτηροθήκες.
Ωστόσο ακόμη πιο ευχάριστα είναι τα δεδομένα στο πίσω κάθισμα, εκεί όπου υπάρχει πολύς χώρος για τα γόνατα των επιβατών και τα κεφάλια τους, παρότι η καμπυλόγραμμη σχεδίαση του πίσω τμήματος και ειδικά η κλίσης της οροφής απαιτεί μια μικρή προσοχή όταν μπαίνεις στην καμπίνα. Κανένα πρόβλημα πάντως γενικά δεν θα έχουν στο εσωτερικοί ούτε υψηλόσωμοι επιβάτες, με την πανοραμική γυάλινη οροφή να φροντίζει και για άπλετη ορατότητα προς τον ουρανό. Το πορτ-μπαγκάζ με τη σειρά του έχει χωρητικότητα 410 λίτρων όντας σε θέση να χωρέσει τις αποσκευές των επιβατών, ενώ άλλα 15 λίτρα χωρητικότητας υπάρχουν κάτω από το εμπρός καπό του αυτοκινήτου.
Στο δρόμο, το αμιγώς ηλεκτρικό Lynk & Co 02 έδειξε στιβαρό, ασφαλές και σταθερό. Η κίνηση στον αυτοκινητόδρομο και τις επαρχιακές διαδρομές της Σλοβενίας όπου βρεθήκαμε ήταν ήσυχη και η ποιότητα της κύλισης πολύ καλή, με την προσεγμένη αεροδυναμική να παίζει το ρόλο της σε ένα απροβλημάτιστο ταξίδι. Η ανάρτηση, με Γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, έδειξε ότι μπορεί να εξομαλύνει επιτυχημένα τις ανωμαλίες του οδοστρώματος και να μην τις μεταφέρει στο εσωτερικό. Το τιμόνι με την ηλεκτρική υποβοήθηση διαμορφώνει την αίσθησή του ανάλογα με την επιλογή ενός εκ των τριών προγραμμάτων οδήγησης του αυτοκινήτου, όμως γενικά παραμένει εύχρηστο στους χειρισμούς, με ικανοποιητική πληροφόρηση και βάρος. Στιβαρά και άκρως αποτελεσματικά έδειξαν τα φρένα του Lynk & Co 02.
Ο ηλεκτροκινητήρας των 272 ίππων κινεί με άνεση και πολύ γρήγορα το νέο ηλεκτρικό SUV της Lynk & Co, ενώ και το κιβώτιο διαχειρίζεται εύκολα τη ροπή των 323 Nm. Στο πεδίο της ηλεκτρικής κατανάλωσης, η εταιρεία υπόσχεται μια τιμή ανάμεσα στις 17,1 και 17,6 kWh/100 χλμ. ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού (η More διαθέτει κάποια στοιχεία όπως η ενεργή εμπρόσθια γρίλια και η αντλία θερμότητας που βοηθούν στον περιορισμό της κατανάλωσης ρεύματος) και αυτονομία σε μεικτή διαδρομή στα 435 και 445 χιλιόμετρα αντίστοιχα, με βάση πάντα τη χωρητικότητα της μπαταρίας των 66 kWh. Εμείς, οδηγώντας το 02 στη Σλοβενία και σε χαμηλές θερμοκρασίες, καταγράψαμε μια μέση πολύ χαμηλή μέση κατανάλωση κοντά στις 17,0 kWh/100 χλμ. και σε κάποιες περιπτώσεις και ακόμη πιο χαμηλά, κινούμενοι όμως γενικά σε πολύ χαμηλές ταχύτητες και στην πιο «φιλική» ενεργειακά έκδοση More. Στο πεδίο της φόρτισης, η έκδοση Core έρχεται με on-board φορτιστή 11 kWh, ενώ η More με 22 kWh. Ο χρόνος φόρτισης AC για πλήρη γέμισμα της μπαταρίας από 0% στάθμη είναι 7,5 ώρες στην Core και 4 ώρες στη More. Σε φόρτιση DC απαιτούνται για το 10 έως το 80% της μπαταρίας μόνο 30 λεπτά και στις δύο εκδόσεις.
Συνολικά, στην πρώτη οδηγική μας επαφή με το νέο Lynk & Co 02 το αυτοκίνητο έδειξε ότι είναι άκρως ποιοτικό, γρήγορο και ασφαλές, με πολύ καλή πρακτικότητα για τους επιβάτες και ιδιαίτερα ευχάριστο στο ταξίδι. Σημαντικό του στοιχείο αποτελεί το γεγονός ότι από την έκδοση Core ο εξοπλισμός είναι υπέρ-πλήρης, κάτι που σε συνδυασμό με την πολύ καλή τιμή των 38.990 ευρώ (ή 29.990 ευρώ με την επιδότηση του "Κινούμαι Ηλεκτρικά"), χαρίζει στο 02 και έναν Value for money χαρακτήρα, αφού μην ξεχνάμε ότι έχουμε να κάνουμε με ένα αυτοκίνητο της C κατηγορίας (μικρομεσαία) και μάλιστα με premium χαρακτηριστικά. Περισσότερα βέβαια θα έχουμε στην αναλυτική μας δοκιμή στην Ελλάδα σε λίγο διάστημα, αφού η διάθεση του αυτοκινήτου αναμένεται να ξεκινήσει μέσα στο Φεβρουάριο.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: ηλεκτρικό, 272 PS, 323 Nm
Μετάδοση: αυτόματο κιβώτιο 1 σχέσης, στους πίσω τροχούς
Επιδόσεις: 5,5 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 180 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 17,6/17,1 kWh/100 χλμ.*, 0 γρ./χλμ.
Αυτονομία (WLTP): 435/445 χλμ.*
Χωρητικότητα μπαταρίας: 66 kWh
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.460/1.845/1.572 χλστ., 2.755 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 2.270 κιλά
Χώρος αποσκευών: 410 λτ. + 15 λτ. στο εμπρός μέρος
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: 38.990 ευρώ χωρίς την κρατική επιδότηση / 0 ευρώ
*Έκδοση εξοπλισμού Core/More
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ