Οδηγούμε στην Ελλάδα το νέο Audi Q4 e-tron των 300 ίππων
ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΔΑΝΑΛΗΣ / PHOTOS: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ
Πριν από μερικά χρόνια, η άφιξη ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου στην ελληνική αγορά αποτελούσε την είδηση της ημέρας, δημιουργώντας την προσδοκία ότι ακόμα κι αυτό το μικρό κομμάτι της βαλκανικής χερσονήσου θα καταφέρει, έστω και την τελευταία στιγμή, να ανέβει στο άρμα της αναπόφευκτης εξέλιξης του τετράτροχου είδους.
Σήμερα, εν μέσω μιας άνευ προηγουμένου ηλεκτρικής καταιγίδας, η οποία πλήττει κάθε μορφή κινητικότητας, απειλώντας να αλλάξει μια για πάντα τον γενετικό κώδικα της αυτοκίνησης, η προσπάθεια εξηλεκτρισμού που καταβάλλουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες σε όλα τα μήκη και τα πλάτη του πλανήτη, θαρρείς πως έχει χάσει και μάλιστα πρόωρα τη γοητεία της.
Υπάρχουν, βέβαια, και εξαιρέσεις, οι οποίες όχι μόνον επιβεβαιώνουν τον κανόνα αλλά εκθέτουν εκείνους τους κατασκευαστές που προσεγγίζουν το ηλεκτροκίνητο μέλλον τους ως μια άγευστη, αμήχανη και ασύνδετη αναμόχλευση γνώριμων, από το πρόσφατο παρελθόν, συστατικών.
BUY NOW
Ανάμεσα σε αυτές τις φωτεινές εξαιρέσεις ανήκει και το νέο Audi Q4. Ένα συμπαγών -τρόπος του λέγειν- SUV που γεννήθηκε ευθύς εξαρχής ώστε να υπηρετήσει έναν πολύ συγκεκριμένο σκοπό. Τη μετάβαση της Audi στη νέα, ηλεκτρική εποχή.
Δεν είναι, λοιπόν, μόνον η κωδικονομασία του γερμανικού SUV εκείνη που δημιουργεί την απευθείας σύνδεση ανάμεσα στο παρελθόν, το παρόν και το μέλλον της Audi, αλλά η γενικότερη κοσμοθεωρία ενός αυτοκινήτου που πρεσβεύει το νέο χωρίς να γυρνά την πλάτη σε μια πολύτιμη παράδοση δεκαετιών.
Η πρώτη διαπίστωση ότι το Audi Q4 δημιουργεί νέα δεδομένα στην κατηγορία του προκύπτει αβίαστα από τις σχεδιαστικές επιλογές που έχουν πραγματοποιηθεί στις επιφάνειες του αμαξώματός του. Αρκούντως δυναμικό ώστε να αναδείξει τον προσανατολισμό του και εκ φύσεως επιβλητικό, το Audi Q4 προτάσσει τα 4,59 μέτρα σμιλεμένου μετάλλου χωρίς αναστολές.
Στοιχεία, όπως η κλειστή μάσκα και οι λεπτοί προβολείς τεχνολογίας LED, συνιστούν τη σχεδιαστική υπογραφή του, είναι βέβαιο παρ’ όλα αυτά ότι το βλέμμα σου θα σταθεί στους τονισμένους θόλους των τροχών και τη εμπνευσμένη από τη μυθική εποχή των πανίσχυρων Audi Quattro μορφή του C-Pillar.
Ένα από τα πλέον εντυπωσιακά σχεδιαστικά δείγματα της κατηγορίας, ανεβάζει τον πήχη και στον τομέα της αεροδυναμικής, με τον συντελεστή οπισθέλκουσας των 0,26 cd να αποτελεί μια κορυφαία επίδοση, ικανή να επεκτείνει κατά 40 χιλιόμετρα την αυτονομία του αυτοκινήτου.
Η συζήτησης περί αυτονομίας ωστόσο μπορεί να περιμένει, καθώς μπροστά σου ανοίγεται ένας νέος, ψηφιακός κόσμος, «ντυμένος» με την ποιότητα και την κατασκευαστική αρτιότητα ενός πραγματικού Audi.
Ο οδηγοκεντρικός προσανατολισμός του Digital Cockpit σε βάζει από την πρώτη στιγμή στο επίκεντρο της προσοχής, εξασφαλίζοντας όλα τα απαραίτητα «εργαλεία» ώστε να αναπτύξεις μια σχέση οικειότητας από την πρώτη κιόλας στιγμή. Πέρα, λοιπόν, από τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και την εξίσου χορταστική οθόνη αφής, στο Audi Q4 προσφέρεται για πρώτη φορά ένα head-up display επαυξημένης πραγματικότητας.
Η νέα αρχιτεκτονική που έχει υιοθετηθεί από την Audi για τη δημιουργία του Q4 e-tron έχει με τη σειρά της οδηγήσει στη μεγιστοποίηση των διαθέσιμων χώρων για επιβάτες και αποσκευές, επιτρέποντας ένα μικρομεσαίων διαστάσεων SUV να αγγίξει τα χωροταξικά επίπεδα ανώτερων κατηγοριών.
Φυσικά, όλα αυτά περνούν σε δεύτερη μοίρα από τη στιγμή που το Audi Q4 e-tron 50 των 300 ίππων βγει στον δρόμο ξεδιπλώνοντας το φυσικό του ταλέντο να μηδενίζει με τον πιο… αθώο και την ίδια στιγμή αποστομωτικό τρόπο. Προφανώς η αυτονομία αποτελεί έναν σημαντικό περιορισμό, αγγίζοντας στην έκδοση των 82 kW τα 488 χιλιόμετρα, από τη στιγμή όμως που ξεπεράσεις το περίφημο range anxiety και επικεντρωθείς σε εκείνα τα χαρακτηριστικά που μαρτυρούν την ανωτερότητα της γερμανικής κατασκευής.
Την αβίαστη επιτάχυνση, την απρόσμενα υψηλή ποιότητα κύλισης και την κορυφαία άνεση, απόρροια της ικανότητας του εσωτερικού να κρατά μακριά από τον οδηγό και τους επιβάτες οτιδήποτε θα μπορούσε να διαταράξει το ευ ζην.
Αν κάτι απαιτεί την εξοικείωση του χειριστή, τότε αυτό είναι το βάρος των 2,1 τόνων που κουβαλά στις πλάτες του το τετρακίνητο Audi Q4 e-tron 50 των 300 ίππων, για εκείνους ωστόσο που θα τολμήσουν να επικαλεστούν τους νόμους της Φυσικής θέλοντας με αυτόν τον τρόπο να αμφισβητήσουν την παρουσία του γερμανικού SUV ανάμεσα στις κορυφαίες προτάσεις της κατηγορίας του, αξίζει να αναφέρουμε ότι εξαντλώντας τη διαδρομή του δεξιού πεντάλ, τα πρώτα 100 χλμ./ώρα από στάση επιτυγχάνονται σε μόλις 6,2 δευτερόλεπτα.
Για τους λιγότερο απαιτητικούς, οι εκδόσεις Q4 e-tron 35 και 40 διαθέτουν έναν ηλεκτροκινητήρα τοποθετημένο στον πίσω άξονα, η απόδοση του οποίου φτάνει τους 170 και τους 204 ίππους αντιστοίχως.
Διαφοροποιήσεις στις δικίνητες εκδόσεις του αυτοκινήτου παρουσιάζονται και ως προς τη χωρητικότητας των μπαταριών, με το Q4 e-tron 35 να προσφέρεται με συσσωρευτές 55 kWh και αυτονομία 349 χιλιομέτρων, ενώ το Q4 e-tron 40 διαθέτει τις μπαταρίες των 82 kW εξασφαλίζοντας μέγιστη αυτονομία 520 χιλιομέτρων.
Για το τέλος αφήσαμε τις τιμές του ηλεκτροκίνητου Audi, η οποίες ξεκινούν 44.900 ευρώ για τη βασική έκδοση των 170 ίππων, φτάνοντας έως και τα 58.450 ευρώ για την τετρακίνητη των 300 ίππων. Αν μάλιστα στις παραπάνω τιμές συνυπολογίσει κανείς και το όφελος που προκύπτει από το επιδοτούμενο πρόγραμμα αγοράς ηλεκτρικού αυτοκινήτου, τότε οι υποψήφιοι πελάτες του Audi Q4 e-tron αποκτούν αυτομάτως ένα ακόμα κίνητρο.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: ηλεκτρικό, 300
PS, 460 Nm
Μετάδοση: αυτόματο κιβώτιο 1 σχέσης, στους τέσσερις τροχούς
Επιδόσεις: 6,2 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 180 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 17,9 kWh/100 χλμ., 0 g/km
Αυτονομία (WLTP): 488 χλμ.
Χωρητικότητα μπαταρίας: 82 kWh
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.588/1.865/1.617 χλστ., 2.764 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 2.135 κιλά
Χώρος αποσκευών: 520 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: 58.450 ευρώ / 0 ευρώ
*Ευχαριστούμε το Hilton Athens για την παραχώρηση του χώρου του για τις ανάγκες της φωτογράφισης