Οδηγούμε στην Ελλάδα την ηλεκτρική Ford Mustang

Ford Mustang Mach-E

Η Mustang αλλάζει εντελώς, αποκτά ένα SUV αμάξωμα, κινείται αποκλειστικά ηλεκτρικά και έρχεται με νέο όνομα (Mustang Mach-E) για να γράψει τη δική της ιστορία στη νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης.

Είναι η πρώτη φορά στην 55ετή ιστορία της Mustang κατά την οποία το εμβληματικό αμερικάνικο αυτοκίνητο αποκτά έκδοση που κινείται αποκλειστικά με ηλεκτρισμό. Και μάλιστα, ορθώς σκεπτόμενη, η Ford για να μη διαταράξει –προς το παρόν– το χαρακτήρα της κουπέ και κάμπριο Mustang, αποφασίζει να προσδώσει στη νέα ηλεκτρική Mustang ένα SUV/Crossover αμάξωμα, κάνοντας ακόμη πιο ξεκάθαρο το διαχωρισμό έναντι των υπολοίπων εκδοχών της.

Ford Mustang Mach-E
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Εμφανισιακά, η νέα Mustang Mach-E αντλεί την αισθητική της φιλοσοφία από στοιχεία κλασικά σε όλες τις Mustang, αφού συναντούμε μεταξύ άλλων ένα μακρύ εμπρός καπό, τα χαρακτηριστικά λογότυπα με το άλογο, αλλά και τονισμένες νευρώσεις στα πλάγια του αυτοκινήτου. Επιπλέον αυτών, στοιχεία όπως τα ευδιάκριτα «φουσκώματα» και τα μαύρα πλαστικά προστατευτικά χαμηλά στο αμάξωμα, δίνουν στην Mach-E μια πιο ξεκάθαρη SUV παρουσία έναντι των υπολοίπων Mustang.

Στο εσωτερικό της Mustang Mach-E, όπου η είσοδος γίνεται μέσω ενός μπουτόν στη μεσαία κολώνα, η σχεδίαση είναι εντελώς νέα για τη Ford, αφού για πρώτη φορά σε δημιούργημά της η μάρκα επενδύει σε ένα οριζόντιου τύπου ταμπλό. Η αρχιτεκτονική αυτή αναδεικνύει ακριβώς στο κέντρο του ταμπλό τη μεγάλη κάθετη οθόνη αφής 15,5 ιντσών για το προηγμένο σύστημα πολυμέσων, που ενσωματώνει στο κάτω τμήμα της και αρκετά χαμηλά, τις touch ενδείξεις για τον κλιματισμό.

Ford Mustang Mach-E
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η εν λόγω οθόνη που αποτελεί αδιαμφισβήτητα ένα από τα highlights της Mach-E, είναι εύχρηστη, άμεση και με μενού που γρήγορα γίνεται κατανοητό από το χρήστη, ενώ επιπλέον ενσωματώνει και έναν και μοναδικό μεγάλο περιστροφικό διακόπτη για την ένταση του ήχου, αφού η Ford ορθώς κατά την απόψή μας, επιμένει στην εργονομία αυτού του μπουτόν.

Εκτός τώρα από την κεντρική κάθετη οθόνη, υπάρχει μπροστά από τον οδηγό ένας επίσης πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων μεγέθους 10,2 ιντσών, με πολλές χρήσιμες ενδείξεις. Η ποιότητα των υλικών σε όλη την καμπίνα είναι συνολικά πολύ καλή, με τη γενικότερη συναρμογή να δείχνει γεροδεμένη και ικανή να αντέξει στη χρήση και το πέρασμα του χρόνου. Άκρως ικανοποιητικό είναι και το φινίρισμα.

Ford Mustang Mach-E

Στο πεδίο των χώρων, η Mach-E κατά την πρώτη μας επαφή μαζί της στην κατά τα άλλα εντυπωσιακή δημοσιογραφική παρουσίαση του αυτοκινήτου στη χώρα μας, έδειξε να τα καταφέρνει πολύ καλά όντας σε θέση να μεταφέρει με άνεση 5 ενήλικες επιβάτες. Στο πίσω κάθισμα το εντελώς επίπεδο δάπεδο αφήνει χώρο για τα γόνατα και μεσαίου καθήμενου, ενώ ο διαθέσιμος «αέρας» για τα κεφάλια των πίσω επιβατών είναι αρκετός, παρότι το μοντέλο που οδηγήσαμε ήταν εφοδιασμένο με την προαιρετική πανοραμική γυάλινη οροφή.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το πορτ-μπαγκάζ από την πλευρά του έχει χωρητικότητα 402 λίτρων, ένα νούμερο που απλώς ικανοποιεί με βάση τις διαστάσεις της Mach-E, αφού η μπαταρία και ο ηλεκτροκινητήρας στον πίσω άξονα «κλέβουν» χώρο. Για αυτούς που αναζητούν περισσότερα να αναφέρουμε ότι άλλος ένας αποθηκευτικός χώρος 81 λίτρων βρίσκεται κάτω από το εμπρόσθιο καπό, που μπορεί να φιλοξενήσει κάποια μπαγκάζια.

Ford Mustang Mach-E

Η νέα Mustang Mach-E χρησιμοποιεί για την κίνησή της στην πισωκίνητη εκδοχή της έναν ηλεκτροκινητήρα 269 ή 294 ίππων (στην Standard και στην Extended Range έκδοση αντίστοιχα), που προσφέρει ροπή 430 Nm. Στην 4κίνητη έκδοσή της η Mach-E συνδυάζεται με 2 ηλεκτρικά μοτέρ (ένα στον εμπρός άξονα και ένα στον πίσω) που παρέχουν συνδυαστική ισχύ 269 ή 351 ίππων για τη Standard και την Extended Range επιλογή, με τη ροπή και στις δύο περιπτώσεις να είναι 580 Nm. Η μπαταρία έχει χωρητικότητα 68 kWh για τη Standard Range και 88 kWh για την Extended, προσφέροντας έτσι αυτονομία που κυμαίνεται ανάμεσα σε 400 έως και 610 χιλιόμετρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ford Mustang Mach-E

Επιπλέον των παραπάνω η Mustang Mach-E προσφέρει στον οδηγό της 3 διαφορετικά προεπιλεγμένα οδηγικά set-up (Whisper, Active και Untamed), που διαμορφώνουν ανάλογα την απόκριση κινητήρα και κιβωτίου, διαφοροποιούν τον τεχνικό ήχο του μοτέρ και αλλάζουν τα γραφικά της οθόνης και τον εσωτερικό φωτισμό. Επίσης, επεμβαίνουν και στο σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση, που διαθέτει και λειτουργία one pedal (φρενάρει χωρίς το πάτημα του πεντάλ του φρένου, απλώς αφήνοντας σταδιακά το γκάζι).

Δείτε εδώ όλα τα ηλεκτρικά της αγοράς και τις τιμές τους

Στην πράξη και οδηγώντας την τετρακίνητη Mustang Mach-E στους δρόμους της παραλιακής οδού της Αττικής όπου έγινε η πρώτη της δημοσιογραφική παρουσίαση στην Ελλάδα, εκτιμήσαμε το fun-to-drive της οδικής συμπεριφοράς του νέου ηλεκτρικού SUV. Ναι, το βάρος είναι υψηλό (από 1.969 έως και 2.182 κιλά ανάλογα με την έκδοση) όπως σε όλα τα ηλεκτρικά, όμως οι άνθρωποι της Ford κατάφεραν να κάνουν την Mach-E να δείχνει ελαφρύτερη από ό,τι είναι και πιο άμεση στις αντιδράσεις της στο «στροφιλίκι», δίνοντας της έτσι έναν σπορ χαρακτήρα που της πάει πολύ. Από την άλλη βέβαια, παρότι η συνολική άνεση του αυτοκινήτου ικανοποιεί, υπάρχουν κάποιες πιο «ξερές» αντιδράσεις από την ανάρτηση κατά το πέρασμα από τις ανωμαλίες του δρόμου, που αποκαλύπτουν τη γενικότερη «σφιχτή» ρύθμισή της και το σπορ set up. Εξαιρετική δουλειά έχει γίνει στο πεδίο της ηχομόνωσης, ενώ γενικότερα στην ευθεία η Mach-E αποπνέει έναν ξεκάθαρο ραφιναρισμένο χαρακτήρα που της ταιριάζει.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ford Mustang Mach-E

Χωρίς κανένα παράπονο μας άφησε η επαφή μας με την ισχυρότερη τετρακίνητη έκδοση των 351 ίππων της Mustang Mach-E, αφού η διαθέσιμη δύναμη και ροπή είναι σε θέση να κινήσουν πολύ γρήγορα το αυτοκίνητο, προσφέροντάς του εξαιρετικές επιδόσεις (π.χ. 0-100 χλμ./ώρα σε 5,1 δευτερόλεπτα). Στην αυτονομία, στην πράξη και πάντα κατά την οδήγησή μας στην παραλιακή οδό, καταγράψαμε μια τιμή κοντά στα 470 χλμ. με τον κλιματισμό ενεργοποιημένο – ένα πολύ καλό νούμερο για το αυτοκίνητο. Ασφαλέστερα συμπεράσματα πάντως σε αυτό το κομμάτι θα βγάλουμε μετά την πλήρη δοκιμή μας με τη Mustang Mach-E, που θα ακολουθήσει μέσα στις επόμενες ημέρες.

Ford Mustang Mach-E
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ολοκληρώνοντας με τη νέα Mustang Mach-Ε θα πρέπει να αναφερθούμε στην εφαρμογή Ford Pass, μέσω της οποίας ο κάτοχος μπορεί να ενημερωθεί για μια σειρά από πληροφορίες που αφορούν στο αυτοκίνητο, να προγραμματίσει το ταξίδι του, να δει που υπάρχουν διαθέσιμοι φορτιστές για να φορτίσει το αυτοκίνητο (η ελληνική αντιπροσωπεία της Ford εδώ έκανε «θαύματα» συνδέοντας το Ford Pass με τα περισσότερα από τα υπάρχοντα δίκτυα φορτιστών στην Ελλάδα) και πολλά άλλα. Τιμολογιακά, το κόστος για την αρχική πισωκίνητη έκδοση της Mustang Mach-E είναι 51.587 ευρώ μαζί με την κρατική επιδότηση, ενώ η κορυφαία τετρακίνητη έκδοση της δοκιμής μας κοστίζει 68.712 ευρώ. Σημειώστε ότι ο εξοπλισμός είναι υπέρ-πλήρης, με αφθονία στοιχείων άνεσης, ασφάλειας και πολυτέλειας.

Δείτε εδώ αναλυτικά τις τιμές της Ford Mustang Mach-E

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας: ηλεκτρικό, 351 PS, 580 Nm
Μετάδοση: αυτόματο κιβώτιο 1 σχέσης, στους τέσσερις τροχούς
Επιδόσεις: 5,1 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 180 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 18,7 kWh/100 χλμ., 0 g/km
Αυτονομία (WLTP): 540 χλμ.
Χωρητικότητα μπαταρίας: 88 kWh
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.713/1.881/1.625 χλστ., 2.984 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 2.182 κιλά
Χώρος αποσκευών: 402 λτ. (+81 λτ. εμπρός)
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: 68.712 ευρώ / 0 ευρώ

Ford Mustang Mach-E

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ