Σε μια ηλεκτροκίνηση η οποία αναπτύσσεται ραγδαία, η Volvo διευρύνει τις προσφερόμενες προτάσεις της και παρουσιάζει ένα από τα λίγα ηλεκτρικά coupe SUV της αγοράς, ξεχωρίζοντας για μια ακόμη φορά στην κατηγορία.
Η μαγιά υπάρχει. Το νέο ηλεκτρικό Volvo XC40. Ένα αυτοκίνητο το οποίο στην πρόσφατη δοκιμή του carandmotor.gr μας κέρδισε με τα πολύ καλά χαρακτηριστικά ποιότητας, οδικής συμπεριφοράς και ηλεκτρικής απόδοσής του, όντας ένα από τα καλύτερα δείγματα όχι μόνο της κατηγορίας του, αλλά και γενικά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων της εποχής.
Βασισμένη λοιπόν πάνω σε αυτό, η Σουηδική εταιρεία δημιουργεί ένα νέο compact ηλεκτρικό coupe SUV, το C40, το οποίο έχει εξελιχθεί για να είναι αποκλειστικά ηλεκτροκίνητο, έχοντας επιπλέον μια πιο ιδιαίτερη, και κυρίως, πιο θελκτική εξωτερική εμφάνιση.
BUY NOW
Είναι άλλωστε αυτή η σχεδιαστική ιδιαιτερότητα του πίσω τμήματος του νέου C40 που με την πρώτη ματιά κλέβει τις εντυπώσεις, αφού το εγνωσμένης αξίας σχεδιαστικό κέντρο της Volvo κατάφερε πετυχημένα να συνδυάσει τη μίνιμαλ αισθητική των μοντέλων της μάρκας, με ένα ξεκάθαρα κουπέ, σίγουρα δυναμικό και εν τέλει, όμορφο πίσω τμήμα.
Σε σχέση λοιπόν με το XC40, στο νέο Volvo C40 η οροφή στο πίσω μέρος πέφτει λιγότερο κάθετα, καταλήγοντας μαζί με το πίσω παρμπρίζ σε μια καμπύλη-γέφυρα πάνω στον ανασηκωμένο και ελαχιστοποιημένο τρίτο όγκο, στην άνω βάση του οποίου έχει τοποθετηθεί και μια σπορτίφ αεροτομή.
Δεν γίνεται να μην αναφερθούμε και στα high-tech πίσω φώτα, τα οποία με τη σχεδίασή τους δείχνουν σαν να αγκαλιάζουν ψηλά το αμάξωμα, χαρίζοντας ένα εντυπωσιακό σχεδιαστικό αποτέλεσμα.
Από εκεί και πέρα, νέο design για μοντέλο της Volvo έχει και το απλοποιημένο εμπρόσθιο τμήμα, με καπό που καταλήγει λιγότερο κάθετα στην κλειστή γρίλια της μάσκας, αλλά και φώτα καινούργιας σχεδίασης, όπου δεσπόζει και πάλι το χαρακτηριστικό «σφυρί του Θωρ» design νέας τεχνολογίας.
Στο εσωτερικό, η σχεδίαση ακολουθεί τα δεδομένα του XC40 και έτσι έχουμε ένα ταμπλό στο οποίο κυριαρχεί η κάθετη οθόνη αφής 9 ιντσών για το σύστημα infotainment που στρέφεται ελαφρώς προς τον οδηγό, ενώ ένας ακόμη πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3 ιντσών με δύο διαφορετικά μοτίβα βρίσκεται μπροστά από την υπερυψωμένη θέση οδήγησης.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το λογισμικό του συστήματος infotainment έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με τη Google και αποτελεί μια νέα εξέλιξη του λειτουργικού Android, περιλαμβάνοντας μια σειρά από applications, διευρυμένη συνδεσιμότητα και ευκολότερη πλοήγηση. Στην πράξη, είναι ένα από τα πιο εύκολα κατανοητά στο χειρισμό τους συστήματα infotainment της αγοράς, που από την πρώτη στιγμή προσφέρει στο χρήστη αμεσότητα και ευχρηστία. Ορθώς πάντως η Volvo κράτησε στο μέσον της κονσόλας κάποια παραδοσιακά κουμπιά (για το ξεθάμπωμα του εμπρός και πίσω παρμπρίζ, ορισμένες λειτουργίες του ηχοσυστήματος) που δεν απαιτούν τη χρήση της οθόνης.
Στο ποιοτικό κομμάτι, ο θάλαμος ντύνεται από μαλακά και σκληρά υλικά πολύ καλής ποιότητας, που έχουν ιδιαίτερα προσεγμένο φινίρισμα και συναρμογή, αποπνέοντας μια ευχάριστη αίσθηση πολυτέλειας σε ένα μίνιμαλ στυλ. Θα πρέπει να τονιστεί ότι το C40 είναι και το πρώτο μοντέλο της εταιρείας που είναι απολύτως «ελεύθερο από δέρμα», σε μια κίνηση με προφανή οικολογικά οφέλη. Η Volvo αναπτύσσει συνεχώς νέα, οικολογικά υλικά, που προσφέρουν αντίστοιχη ή και υψηλότερη αίσθηση ποιότητας χωρίς να επιβαρύνουν το περιβάλλον.
Στο πεδίο των χώρων, το C40 θα μεταφέρει με άνεση 4 ενήλικες επιβάτες στο εσωτερικό του, ενώ και ένας μεσαίος μπορεί να βρει θέση λόγω του χαμηλού τούνελ της «μετάδοσης». Η κλίση της οροφής έχει περιορίσει λίγο τον «αέρα» για τα κεφάλια των πίσω επιβατών συγκριτικά με αυτόν του XC40, χωρίς πάντως αυτό να αποτελεί πρόβλημα αφού ακόμη και άτομα με ύψος άνω του μέσου θα χωρέσουν χωρίς περιορισμούς. Το πορτ-μπαγκάζ παραμένει στα ίδια, καλά 413 λίτρα χωρητικότητας με αυτό του ηλεκτρικού XC40, με έναν ακόμη χώρο 31 λίτρων να βρίσκεται κάτω από το μπροστινό καπό. Καλή γενικά είναι η περιφερειακή ορατότητα, παρότι προς τα πίσω περιορίζεται λόγω του μικρού σε μέγεθος παρμπρίζ. Η στάνταρ κάμερα οπισθοπορείας 360 μοιρών θα κάνει πάντως τη δουλειά της στο παρκάρισμα, διευκολύνοντας τον οδηγό.
Για την κίνηση του Volvo C40 φροντίζει αποκλειστικά προς το παρόν το δυνατό σύστημα με τους δύο ηλεκτροκινητήρες (ένας τοποθετημένος εμπρός, ένας πίσω) των 408 ίππων και κυρίως, των 660 Nm ροπής της Σουηδικής φίρμας. Η μπαταρία ιόντων λιθίου που βρίσκεται κάτω από το δάπεδο, έχει χωρητικότητα 78 kWh (ωφέλιμη: 75 kWh) και προσφέρει αυτονομία σύμφωνα με τη Volvo που αγγίζει τα 420 χιλιόμετρα. Η πλήρη φόρτισή της μπορεί να γίνει σε 8 ώρες από φορτιστή 11 kW ή σε 12 ώρες από φορτιστή 7,4 kW.
Πολύ γρήγορες είναι οι επιδόσεις που προσφέρει το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης του Volvo C40, αφού το 0-100 χλμ./ώρα έρχεται σε μόλις 4,7 δευτερόλεπτα. Η τελική ταχύτητα όπως και σε όλα τα Volvo, περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 χλμ./ώρα. Ο οδηγός, κάθεται στο κάθισμα όπου ο ειδικός αισθητήρας τον «διαβάζει» και χωρίς να χρειαστεί να πατήσει κάποιο κουμπί εκκίνησης, απλώς ξεκινά να οδηγεί…
Όπως και σε όλα τα ηλεκτρικά, έτσι και εδώ η λειτουργία του συστήματος είναι αθόρυβη, όμως αυτό που πραγματικά εντυπωσιάζει είναι η δύναμή του και η άμεση παροχή της, κάθε φορά που ο οδηγός πατήσει βαθιά το πεντάλ του γκαζιού. Εκεί, το σύστημα ανταποκρίνεται άμεσα και πραγματικά μεταμορφώνει το C40 σε ένα γρήγορο ηλεκτρικό GTI, δίνοντας έτσι τη δυνατότητα στον οδηγό του να πραγματοποιήσει με χαρακτηριστική ευκολία μια προσπέραση. Θα πρέπει εδώ να σημειώσουμε ότι με το 0-100 χλμ./ώρα των 4,7 δευτερολέπτων, το C40 είναι ένα από τα γρηγορότερα Volvo όλων των εποχών.
Θέλοντας πάντως να τονίσει περισσότερο την ευχρηστία και την καθημερινή χρήση του αυτοκινήτου, η Volvo έχει προσδώσει στην ανάρτηση του C40 μια ρύθμιση που συνδυάζει την πολύ καλή άνεση και ποιότητα κύλισης, με την ασφαλή οδική συμπεριφορά. Έτσι, στην πολύ καλής ποιότητας βέλγικη άσφαλτο, το C40 ανέδειξε τον ραφιναρισμένο χαρακτήρα του, όντας ευκολοδήγητο, με χαμηλούς εξωτερικούς θορύβους και αποτελεσματικό στη διαχείριση των όποιων ανωμαλιών, παρά τα μεγάλα ελαστικά με τα οποία εξοπλίζεται. Στις στροφές, υπάρχουν μεν κάποιες κλίσεις όμως είναι μικρές και δεν επηρεάζουν την πολύ καλή κατευθυντικότητα του αυτοκινήτου. Αρκετά καλό σε αίσθηση και αμεσότητα είναι και το τιμόνι.
Ιδιαίτερη μνεία θα κάνουμε και στο σύστημα One Pedal (το αυτοκίνητο επιβραδύνει και μπορεί και να σταματήσει εντελώς, χωρίς ο οδηγός να χρειαστεί να πατήσει το φρένο), το οποίο είναι πολύ σωστά ρυθμισμένο λειτουργώντας με αμεσότητα και παράλληλα, χωρίς απότομες αντιδράσεις. Πολύ καλή είναι και η αίσθηση γενικά από το πεντάλ των φρένων, που δεν έχει τα μικροπροβλήματα που έχουμε συναντήσει σε άλλα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Με βάση όλα τα παραπάνω, το νέο Volvo C40 είναι ένα ηλεκτρικό που θα ικανοποιήσει απόλυτα αυτόν που θα επιλέξει. Πέρα από τον εντυπωσιασμό της εμφάνισης, το αυτοκίνητο μένει και στην ουσία, προσφέροντας μια πληρότητα που εντυπωσιάζει. Και αυτό είναι πολύ σημαντικό για κάποιον που θα επιλέξει σήμερα ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Τιμολογιακά, η έκδοση των 408 ίππων δεν είναι φθηνή, αφού μαζί με την κρατική επιδότηση το κόστος του C40 βρίσκεται στα 55.988 ευρώ με πολύ καλό εξοπλισμό. Σημειώστε τέλος ότι αναμένουμε και άλλες εκδόσεις ισχύος του, που θα έχουν και ακόμη χαμηλότερη τιμή.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: ηλεκτρικό, 408 PS (2x204 PS), 660 Nm
Μετάδοση: αυτόματο κιβώτιο 1 σχέσης, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 4,7 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 180 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 22,0 kWh/100 χλμ., 0 γρ./χλμ.
Αυτονομία (WLTP): 420 χλμ.
Χωρητικότητα μπαταρίας: 78 kWh
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.431/1.850/1.582 χλστ., 2.702 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 2.185 κιλά
Χώρος αποσκευών: 413 λτ. + 31 λτ. στο εμπρός μέρος
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: 61.988 ευρώ (55.998 ευρώ με κρατική επιδότηση) / 0 ευρώ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ