Η BMW λανσάρει το πρώτο ηλεκτρικό SUV της ιστορίας της και εμείς διανύουμε τα πρώτα χιλιόμετρα μαζί του σε ελληνικό έδαφος.
H νέα BMW iX3 αποτελεί το πρώτο από τα νέα ηλεκτρικά μοντέλα που θα προσθέσει η γερμανική εταιρεία στη γκάμα των «i» αυτοκινήτων της (θα ακολουθήσουν τα i4 και iNEXT), πλαισιώνοντας έτσι με τον καλύτερο τρόπο το πετυχημένο ηλεκτρικό μικρό i3 που βρίσκεται στην αγορά από τα τέλη του 2013.
Παράλληλα, με τη νέα iX3 η BMW δημιουργεί και το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο που βασίζεται πάνω σε ένα υπάρχον μοντέλο της, την X3, έχοντας όμως αρκετές αλλαγές και στην εμφάνισή της, πέρα φυσικά από το σύστημα κίνησής της. Ειδικά στο πεδίο της σχεδίασης θα πρέπει να τονίσουμε ότι εκτός της διαφορετικής αισθητικής, οι αλλαγές αυτές έχουν ως στόχο και τη βελτίωση της αεροδυναμικής απόδοσης του αυτοκινήτου, αφού μεταξύ άλλων η iX3 υιοθετεί «κλειστή» εμπρός ποδιά και γρίλια της μάσκας, ζάντες ελαφρού κράματος ειδικά σχεδιασμένες για να βοηθούν στον έλεγχο της ροής αέρα γύρω από το όχημα, αλλά και σχετικές αεροδυναμικές βελτιώσεις στο πίσω μέρος της. Μετά από όλα αυτά ο συντελεστής οπισθέλκουσας (Cd) έχει μειωθεί στο 0,29, με οφέλη σε κατανάλωση-αυτονομία, αλλά και σε επιδόσεις.
BUY NOW
Σε ό,τι αφορά τώρα στο σύστημα κίνησής της, η iX3 χρησιμοποιεί το νέο BMW eDrive 5ης γενιάς που απαρτίζεται από έναν ηλεκτροκινητήρα τοποθετημένο στον πίσω άξονα μαζί με τη μετάδοση, καθώς και μια μπαταρία ιόντων λιθίου που βρίσκεται κάτω ακριβώς από τα καθίσματα. Η ονομαστική ισχύς του μοτέρ είναι 286 ίπποι και η ροπή 400 Nm, με τη δύναμη και ροπή αυτή να μεταδίδονται αποκλειστικά στον πίσω άξονα. Οι επιδόσεις είναι γρήγορες, αφού το 0-100 χλμ./ώρα έρχεται σε 6,8 δλ. και το 80-120 χλμ./ώρα απαιτεί μόλις 2,5 δλ. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 χλμ./ώρα.
Η μπαταρία ιόντων λιθίου έχει χωρητικότητα 80 kWh και προσφέρει ονομαστική αυτονομία 459 χλμ. κατά τον κύκλο μέτρησης WLTP. Η φόρτισής της γίνεται με μέγιστη ισχύ 11 kW σε φορτιστές AC και σε αυτή την περίπτωση φθάνει από το 0 έως το 80% σε περίπου 6 ώρες. Σε φορτιστές DC ο χρόνος μειώνεται πολύ περισσότερο. Η BMW εφοδιάζει το αυτοκίνητο και με ένα νέο, ανεξάρτητο σύστημα ψύξης/θέρμανσης της μπαταρίας που κρατά τη θερμοκρασία στα επίπεδα που πρέπει κατά το ξεκίνημα, ακόμη και σε καταστάσεις εξωτερικής θερμοκρασίες -30 βαθμών κελσίου.
Στο εσωτερικό της η iX3 διατηρεί στα ίδια, πολύ υψηλά επίπεδα τα στάνταρ ποιότητας και τεχνολογίας που συναντούμε και στο αντίστοιχο τμήμα της BMW X3. Σχεδιαστικά, ξεχωρίζουν –όπως και στο αμάξωμα- οι χαρακτηριστικές μπλε πινελιές, που παραπέμπουν στον οικολογικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Στο πεδίο των χώρων, τα επίπεδα είναι άνετα για τη μεταφορά 5 ενηλίκων, ενώ το πορτ-μπαγκάζ έχει μειωθεί μόνο κατά 40 λτ. συγκριτικά με τις συμβατικές X3, όντας στα πολύ καλά 510 λτ. (είναι μεγαλύτερο από αυτό της plug-in έκδοσης).
Στο δρόμο η νέα BMW iX3 διακρίνεται για την ισορροπημένη της οδική συμπεριφορά. Παρά το αρκετό αναρτώμενο βάρος, η ανάρτηση με στάνταρ ρυθμιζόμενα αμορτισέρ καταφέρνει να προσφέρει αρκετά καλά επίπεδα άνεσης χωρίς να μεταφέρει τις ανωμαλίες στο εσωτερικό. Το τιμόνι βολεύει στην καθημερινή χρήση όντας σχετικά ελαφρύ, όμως όσο ανεβαίνουν οι ρυθμοί «σφίγγει» περισσότερο και γενικότερα, δίνει επιπλέον σημεία ακρίβειας. Στην ευθεία, η iX3 διατηρείται σταθερή, στιβαρή και χωρίς να έχει καμία τάση πλεύσεως. Στις στροφές, μπορεί να είναι αποκλειστικά πισωκίνητη, όμως η iX3 δύσκολα θα υπερστρέψει αφού το γενικότερο στήσιμό της και η παρεμβατικότητα του συστήματος ελέγχου της πρόσφυσης, «δουλεύουν» υπέρ της σχεδόν απόλυτης ουδετερότητας.
Άξιο αναφοράς είναι το προηγμένο σύστημα ανάκτησης της ενέργειας κατά την πέδηση και επιβράδυνση της BMW, που προσαρμόζει αυτόματα την ισχύ της επέμβασής του στην κλίση του δρόμου, καθώς και στο εάν ο οδηγός βρίσκεται σε πόλη ή εθνική (εκεί ενεργοποιείται η λειτουργία «coasting» που απεμπλέκει το μοτέρ για έξτρα οικονομία), ώστε να προσφέρει τη βέλτιστη δυνατή ενέργεια στην μπαταρία. Έστω και έτσι πάντως, η παρουσία του όπως και στα περισσότερα ηλεκτρικά, έχει ως αποτέλεσμα το πεντάλ του φρένου να έχει μια κάπως «σπογγώδη» αίσθηση. Σε ό,τι αφορά τώρα την αυτονομία που καταγράψαμε, εμείς πραγματοποιήσαμε με την iX3 μια διαδρομή 60 χιλιομέτρων σε επαρχιακό δρόμο, εθνική και λιγότερο πόλη, δοκιμάζοντας όλα τα οδηγικά set-up (Comfort, Sport και Eco Pro) που επεμβαίνουν σε κινητήρα, κιβώτιο, κλιματισμό και ανάκτηση. Με βάση και τη σχετική ένδειξη του trip computer, η αυτονομία που είδαμε με μια φόρτιση ήταν λίγο πιο πάνω από τα 300 χλμ. Περισσότερα όμως για αυτό θα έχουμε σε λίγο διάστημα όταν και θα δοκιμάσουμε πλήρως το αυτοκίνητο.
Η νέα BMW iX3 είναι διαθέσιμη στη χώρα μας με τιμή καταλόγου 61.940 ευρώ, που όμως μετά την κρατική επιδότηση για τα ηλεκτρικά,μειώνεται στις 55.940 ευρώ. To ποσόν αυτό με βάση τα χαρακτηριστικά της αλλά και την τοποθέτησή της (μεσαίο premium SUV) είναι πολύ καλό, καθιστώντας τη φθηνότερη από όλες τις βενζινοκίνητες X3, όπως και από την plug-in υβριδική έκδοση του μοντέλου.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: ηλεκτρικός, 286/6.000 PS, 400 Nm
Μετάδοση: αυτόματο κιβώτιο 1 σχέσεως, στους πίσω τροχούς
Επιδόσεις: 6,8 sec. 0-100 km/h, 180 km/h τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 18,6 kWh/100 χλμ., 0 g/km
Αυτονομία (WLTP): 459 χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.734/1.891/1.668 χλστ., 2.864 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 2.185 κιλά
Χώρος αποσκευών: 510 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: 61.940 ευρώ (55.940 ευρώ με κρατική επιδότηση) / 0 ευρώ