Έχοντας ως στόχο να αποτελέσει το best-seller ηλεκτρικό Volkswagen της εποχής μας, το νέο ID.3 είναι ένα πρακτικό, εύχρηστο και με μοναδικό χαρακτήρα μικρομεσαίο μοντέλο.
Κάποτε ήταν ο «Σκαραβαίος», μετά το Golf, τώρα το ID.3. Σας φαίνεται ιεροσυλία το να συγκρίνουμε τα δύο… ιερά τοτέμ της Volkswagen με το νέο ηλεκτρικό μοντέλο της μάρκας; Για τους λάτρεις των Γερμανών, ίσως ναι. Για τους πολέμιους των ηλεκτρικών, σίγουρα ναι. Για αυτούς όμως που γνωρίζουν ότι το κατασκευασμένο από «λευκό χαρτί» ID.3 είναι ίσως το μοναδικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο που «φοβάται» αυτή τη στιγμή η Tesla – και την απειλεί ανοικτά πλέον στις πωλήσεις της στην Ευρώπη, θα καταλάβουν τη μεγάλη σημασία που έχει η παρουσία του μοντέλου αυτού στη γκάμα της Volkswagen.
Το ID.3 λοιπόν είναι το πρώτο μοντέλο μιας από τις best-selling μάρκες αυτοκινήτων παγκοσμίως, που καλείται να ανοίξει το δύσκολο δρόμο προς την εμπορική επιτυχία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Το αν θα το καταφέρει η ιστορία θα το δείξει, ωστόσο η Volkswagen είναι πεπεισμένη να το στηρίξει και παράλληλα, να χτίσει γύρω του μια πλήρη οικογένεια ηλεκτρικών αυτοκινήτων, με άμεση συνέχεια το νέο crossover/SUV ID.4, που θα δοκιμάσουμε σε λίγες ημέρες…
BUY NOW
Ξεχωριστή ID*
Από όνομά του κιόλας που παραπέμπει περισσότερο στο «ID» (ταυτότητα), παρά στο Intelligent Design(έξυπνος σχεδιασμός) όπως ανακοινώνει επίσημα η Volkswagen ότι σημαίνουν τα δύο αρχιγράμματα του ονόματος του νέου ηλεκτρικού της μοντέλου, το ID.3 θέλει να «φωνάξει» για τη δική του ξεχωριστή ταυτότητα στη γκάμα της μάρκας. Παράλληλα όμως, είναι και η σχεδίασή του, που δεν μοιάζει με αυτή κανενός άλλου μοντέλου της Volkswagen (πλην βέβαια του ID.4), που τονίζει περισσότερο από οτιδήποτε άλλο την ξεχωριστή υπόσταση του ID.3. Με διαστάσεις λοιπόν compact μικρομεσαίου, αλλά με περίγραμμα αμαξώματος που παραπέμπει και σε οχήματα ενός όγκου, το design του ID.3 φροντίζει ώστε κάθε εκατοστό της υπόστασής του να μη μείνει ανεκμετάλλευτο, προς όφελος της εσωτερικής ευρυχωρίας.
Έτσι, παρά το compact μήκος των 4,261 μέτρων, το μεταξόνιο των 2,765 μέτρων είναι αντίστοιχο ενός μεσαίου μοντέλου, λόγω των πολύ κοντών προβόλων εμπρός-πίσω. Σχεδιαστικά, ξεχωρίζει το «καθαρό» εμπρόσθιο τμήμα με τα μεγάλα LED φώτα, αλλά και η α λα κουπέ σχεδίαση του πίσω μέρους με το μεγάλο μαύρο τμήμα, το χαρακτηριστικό σπόιλερ και τα επίσης LED πιο στενά φώτα. Σημειώστε ότι η σχεδίαση του αμαξώματος του ID.3 έγινε με γνώμονα και την παροχή ενός όσο το δυνατόν πιο χαμηλού αεροδυναμικού συντελεστή (cd: 0,27), με οφέλη σε θόρυβο, κατανάλωση, ακόμη και στις επιδόσεις.
*ταυτότητα
«Καθαρό» εσωτερικό, πλήρως ψηφιοποιημένο
Στο θάλαμο των επιβατών του ID.3 συναντούμε τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Volkswagen που στοχεύει στη δημιουργία θαλάμων που προτάσσουν την ευχρηστία, τη λειτουργικότητα και φυσικά, την πρακτικότητα. Έτσι, το ταμπλό εφαρμόζει απλές γραμμές, χωρίς την παραδοσιακή κεντρική κονσόλα, αφού στη θέση της υπάρχει η μεγάλη κεντρική οθόνη αφής των 10 ιντσών μέσω της οποίας μπορεί κανείς να χειριστεί το σύστημα πολυμέσων, τον κλιματισμό, τα προγράμματα οδήγησης, να δει όλες τις πληροφορίες για τη φόρτιση και την κατάσταση της μπαταρίας του αυτοκινήτου, αλλά και μέσω των ειδικών touch διακοπτών, να χειριστεί περαιτέρω τον κλιματισμό ή να ρυθμίσει την ένταση του ήχου του ηχοσυστήματος. Μπροστά από τον οδηγό συναντούμε μια μικρότερη ψηφιακή οθόνη για τον πίνακα οργάνων (5,3 ίντσες), στο αριστερό άκρο της οποίας και πίσω ακριβώς από το τιμόνι βρίσκεται το περιστροφικό κάθετο χειριστήριο για το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Στο πεδίο της ποιότητας, το εσωτερικό του ID.3 συνδυάζεται σκληρά και μαλακά (στο πάνω μέρος του ταμπλό) πλαστικά με συναρμογή και φινίρισμα που δείχνουν ότι θα αντέξουν στο πέρασμα του χρόνου.
Εργονομικά, το γεγονός ότι το μεγαλύτερο ποσοστό των χειριστηρίων και διακοπτών βρίσκονται μέσα στο κεντρικό πάνελ της οθόνης, βοηθά στη χρήση τους, ενώ φυσικά υπάρχουν και οι touch διακόπτες στο τιμόνι, καθώς και προηγμένες φωνητικές εντολές, που προσφέρουν ακόμη περισσότερη ευχρηστία. Μοναδικό ίσως ατόπημα εργονομίας αποτελεί το γεγονός ότι η Volkswagen δεν τοποθέτησε στην πόρτα του οδηγού 4 διακόπτες για τα ηλεκτρικά παράθυρα, αλλά 2, μέσω των οποίων χειρίζονται και τα πίσω παράθυρα, πατώντας όμως το κουμπί «Rear». Στο πεδίο της πρακτικότητας, το εσωτερικό του ID.3 τα καταφέρνει πολύ καλά, αφού υπάρχουν πολλές και βαθιές θήκες για μικροαντικείμενα, το εντελώς επίπεδο δάπεδο βολεύει στη μεταφορά και τρίτου καθήμενου στο πίσω κάθισμα, ενώ το πορτ-μπαγκάζ των 385 λίτρων με το μετακινούμενο δάπεδο έχει μεγάλο άνοιγμα και πλήρως εκμεταλλεύσιμες διαστάσεις. Συνολικά, η πρακτικότητα που προσφέρεται είναι αυξημένη, παρά τις compactδιαστάσεις του.
Αθόρυβο, ισχυρό και με πολύ καλή πραγματική αυτονομία
Για την κίνηση του ID.3 χρησιμοποιείται ένα ηλεκτρικό μοτέρ 204 ίππων, το οποίο αντλεί την ισχύ του από μια συστοιχία μπαταριών χωρητικότητας 58 kWh (στην έκδοση 1st). Ο κινητήρας αυτός που βρίσκεται τοποθετημένος στο πίσω μέρος, μεταφέρει τη δύναμή του μέσω αυτόματου κιβωτίου 1 σχέσεως στους πίσω τροχούς. Το «παρών» δίνει και σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδησης, το οποίο ισχυροποιεί τη λειτουργία του κάθε φορά που ο οδηγός επιλέγει τη θέση «B» στο αυτόματο κιβώτιο, ώστε να ανακτήσει όσο το δυνατόν περισσότερη ενέργεια. Η μπαταρία μπορεί να φορτίσει μέσω του Wallbox που προσφέρει η Volkswagen σε 6 έως 7 ½ ώρες, από το 0 έως το 100% της χωρητικότητάς της. Η αυτονομία βάσει του νεότερου και πιο αυστηρού κύκλου WLTP μπορεί να φθάσει τα 426 χιλιόμετρα.
Στην πράξη, το μοτέρ κινεί με χαρακτηριστική ευκολία το ID.3, προσφέροντας άμεσα την ισχύ και ροπή του. Φυσικά, η όλη λειτουργία του είναι εξαιρετικά αθόρυβη. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ 3 προεπιλεγμένων οδηγικών set-up, του πιο «οικολογικού» Eco, του «καθημερινού» Comfort και του σπορτίφ, Sport, που επεμβαίνουν στη λειτουργία του κιβωτίου, του μοτέρ, αλλά και του κλιματισμού (στο Eco). Στο πεδίο των επιδόσεων, το 0-100 χλμ./ώρα απαιτεί μόνο 7,3 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα είναι 160 χλμ./ώρα (130 χλμ./ώρα). Σε ό,τι αφορά στην πραγματική αυτονομία, κατά τη διάρκεια της δοκιμής χρησιμοποίησα όλα τα διαθέσιμα οδηγικά set-up και κινήθηκα ισόποσα στην πόλη και εθνική. Περισσότερη από την οδήγησή μου έγινε βέβαια με το set-upComfort επιλεγμένο, αλλά και με τον κλιματισμό κυρίως ενεργοποιημένο (η ενεργοποίησή του επιβαρύνει την κατανάλωση όπως και σε όλα τα αυτοκίνητα). Η αυτονομία που κατέγραψα ήταν 339 χιλιόμετρα, ένα νούμερο πολύ καλό. Φυσικά, θα πρέπει να σημειωθεί ότι το νούμερο αυτό μπορεί να αυξηθεί εάν π.χ. ο οδηγός του δεν χρησιμοποιεί κλιματισμό και κινείται συνεχώς με το «Eco», όπως βέβαια μπορεί και να μειωθεί αισθητά εάν κινείται στην εθνική σε ταχύτητες κοντά στην τελική και με τον κλιματισμό ενεργοποιημένο.
Ευκολοδήγητο και άνετο
Το Volkswagen ID.3 πατά πάνω σε ένα ολοκαίνουργιο πάτωμα για τη μάρκα, την περίφημη MEB πλατφόρμα που δημιουργήθηκε ειδικά για τα ηλεκτρικά μοντέλα της. Το πάτωμα αυτό εκτός από οφέλη στο βάρος και το χωροταξικό κομμάτι της μπαταρίας, βοηθά επίσης και στην ευχρηστία του αυτοκινήτου, αφού για παράδειγμα η θέση των εμπρός τροχών κοντά στην άκρη του αμαξώματος και η απουσία πολύπλοκων μηχανικών τμημάτων στο εμπρόσθιο τμήμα, έχουν ως αποτέλεσμα το ID.3 να έχει έναν μικρό κύκλο στροφής (10,2 μ.) και το τιμόνι του να «κόβει» πολύ, διευκολύνοντας έτσι σημαντικά το παρκάρισμα.
Επίσης, η ανάρτηση με πολλαπλούς συνδέσμους στον πίσω άξονα έχει ρυθμιστεί έτσι ώστε να προσφέρεται υψηλή άνεση και να μην υπάρχουν ενοχλητικά «κοπανήματα» όταν το αυτοκίνητο περνάει από τις ανωμαλίες, παρά τις μεγάλες ζάντες. Στο παιχνίδι της όλης, άνετης διαμονής στο εσωτερικό του ηλεκτρικού μοντέλου της Volkswagen, το ρόλο της παίζει και η εξαιρετική δουλειά που έχει γίνει στο πεδίο της ηχομόνωσης, εξασφαλίζοντας έτσι ότι οι επιβάτες του θα μείνουν ανεπηρέαστοι από όποιον εξωτερικό παρασιτικό θόρυβο. Σε ένα δρόμο με στροφές, το ID.3 στρίβει πειστικά, εξασφαλίζοντας μικρές κλίσεις από το αμάξωμα που οφείλονται περισσότερο στο χαμηλό κέντρο βάρους του παρά στη ρύθμιση της ανάρτησής του, ενώ η οποία τάση υπερστροφής εκμηδενίζεται άμεσα λόγω της παρεμβατικότητας του ESP. Το τιμόνι είναι ακριβές και με τεχνητή, αλλά χωρίς να απογοητεύει, αίσθηση, ενώ τα φρένα διατηρούν την αποτελεσματικότητά τους ακόμη και σε διαδοχικά φρεναρίσματα.
Συμπέρασμα
Όντας ένα από τα λίγα ηλεκτρικά αυτοκίνητα των διαστάσεών του που έχουν φτιαχτεί από «λευκό χαρτί», το Volkswagen ID.3 εξασφαλίζει στον ιδιοκτήτη του την μοναδικότητα της επιλογής, ενώ παράλληλα αποδεικνύεται πολύ πρακτικό, εύχρηστο και, στην έκδοση της δοκιμής μας (ID.3 1st), με αυτονομία που θα του επιτρέψει να μην… αγχώσει τον οδηγό του. Στη δεδομένη στιγμή που βρίσκεται η ηλεκτροκίνηση, δείχνει ότι έχει τα εχέγγυα για να ικανοποιήσει απόλυτα αυτόν που θα επιλέξει συνειδητά ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: ηλεκτρικό, 204 PS, 310 Nm
Μετάδοση: αυτόματο κιβώτιο 1 σχέσης, στους πίσω τροχούς
Επιδόσεις: 7,3 sec. 0-100 km/h, 160 km/h (130 km/h στο πρόγραμμα «Eco») τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 15,4 kWh/100 χλμ., 0 g/km
Αυτονομία (WLTP): 426 χλμ.
Χωρητικότητα μπαταρίας: 58 kWh
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.261/1.809/1.552 χλστ., 2.765 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.794 κιλά
Χώρος αποσκευών: 385 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: 39.600 ευρώ (34.810 ευρώ με κρατική επιδότηση)* / 0 ευρώ
*34.600 ευρώ (29.016 ευρώ με κρατική επιδότηση) για την αρχική έκδοση ID.3 Pro των 145 ίππων
Διαβάστε επίσης
300 αυτοκίνητα που δεν «πληρώνουν» τέλη κυκλοφορίας
BMW M4 Coupe: Οδηγούμε στην Ελλάδα το βαυαρικό υπερόπλο των 510 ίππων
Δοκιμάζουμε το Peugeot 2008 1.5 BlueHDi των 130 ίππων
Δείτε εδώ το carandmotor.gr, το πρώτο premium site αυτοκινήτου στην Ελλάδα