Σε ένα από τα κομβικά σημεία της ιστορίας της, το 2025 η Ferrari θα παρουσιάσει το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο - και η ιταλική εταιρεία πιστεύει ότι μπορεί κάλλιστα να ελέγξει το μεγάλο επιπλέον βάρος της μπαταρίας του.
Η εταιρεία του Maranello έκανε το μεγάλο βήμα του εξηλεκτρισμού από τη LaFerrari κιόλας, πριν από μία σχεδόν δεκαετία, προσθέτοντας και ηλεκτροκινητήρα στο υβριδικό της σύστημα. Ακολούθησαν δύο plug-in υβριδικά στη γκάμα της, οι 296 GTB και SF90 Stradale, και πιθανότατα και το πρώτο της SUV Purosangue θα έχει και τέτοια έκδοση, αλλά το πιο μεγάλο βήμα θα γίνει σε τρία χρόνια με την πρώτη Ferrari της ιστορίας χωρίς θερμικό κινητήρα.
Με τη σημερινή τεχνολογία των συστημάτων ηλεκτροκίνησης, το βάρος της μπαταρίας είναι ένα σημαντικό εμπόδιο ειδικά για τα ηλεκτρικά supercars. Παρόλα αυτά, ο CEO της εταιρείας, Benedetto Vigna, πιστεύει ότι οι σχεδιαστές και μηχανικοί στο Μαρανέλο θα βρουν τον τρόπο να επιτύχουν την άρτια κατανομή του βάρους για τη βέλτιστη οδική συμπεριφορά.
BUY NOW
Με λίγα λόγια, όπως λέει ο Vigna, η ηλεκτρική Ferrari θα είναι μια γνήσια Ferrari: «Από άποψη οδικής συμπεριφοράς, μπορούμε να ελέγξουμε αυτό το επιπλέον βάρος», τόνισε. «Είναι αλήθεια πως έχουμε περίπου 100 παραπανίσια κιλά σε σχέση με ένα αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης αντίστοιχης ιπποδύναμης, αλλά αυτό που με καθησυχάζει είναι ότι διαθέτουμε βαθιά κατανόηση κάθε πλευράς της οδηγικής συμπεριφοράς. Είναι μια πρόκληση, αλλά τη βλέπουμε ως ευκαιρία για να δημιουργήσουμε κάτι μοναδικό».
Η μοναδικότητα αυτή μπορεί να επιτευχθεί στο ηλεκτρικό ιταλικό supercar παρότι γενικώς οι κατασκευαστές χρησιμοποιούν κοινά ηλεκτρονικά μέρη και microchips. Σημαντική συμβολή σε αυτό θα έχει και η τεχνογνωσία που η εταιρεία της Modena αποκτά από την εξέλιξη του υβριδικού της αγωνιστικού Hypercar για τους αγώνες αντοχής και τις 24 Ώρες του LeMans.
Οι εκτιμήσεις της Ferrari για την ηλεκτροκίνηση είναι απρόσμενες: πιστεύει ότι το 2026 μόνο το 40% των αυτοκινήτων που θα πουλά θα διαθέτει αποκλειστικά κινητήρα εσωτερικής καύσης, και αυτό το ποσοστό θα μειωθεί στο μισό στο τέλος της δεκαετίας. Το 2030, λέει η ιταλική εταιρεία, θα πουλά 40% υβριδικά αυτοκίνητα και 40% αμιγώς ηλεκτρικά. Και βάσει αυτού του πλαισίου κινείται ενόψει της παρουσίασης των 15 νέων μοντέλων της μέχρι το 2026.
Συγκεκριμένα, η ιταλική εταιρεία επενδύει βαρέως όχι μόνο στο σχεδιασμό και εξέλιξη των νέων της υβριδικών αυτοκινήτων και του πρώτου της ηλεκτρικού, ίσως και των επόμενων, αλλά και στη δημιουργία εξειδικευμένου εργοστασίου μέσα στο Μαρανέλο για την κατασκευή ηλεκτροκινητήρων και μπαταριών - με έμφαση στο μέγιστο δυνατό περιορισμό του βάρους τους.