Alpine A390: Όσα γνωρίζουμε για το νέο ηλεκτρικό Crossover των Γάλλων

Alpine A390_β

Τα τεχνικά μυστικά του μοντέλου της Alpine που έκανε την πρεμιέρα του στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού, και θα μεταμορφωθεί στην έκδοση παραγωγής του μέχρι το φθινόπωρο του 2025.

Ανάμεσα στο ριζοσπαστικό A110 R Ultime και το ηλεκτρικό hot-hatch A290, ένα άλλο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Alpine έκλεψε τις εντυπώσεις: το A390_β, το οποίο θα μεταμορφωθεί στο πρώτο crossover του σπορ βραχίονα του ομίλου Renault.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η σιλουέτα και πολλά από τα σχεδιαστικά στοιχεία του Α390_β δεν απέχουν πολύ από την έκδοση που θα φτάσει στην παραγωγή, αλλά αναμφίβολα μέχρι τότε θα χάσει λίγη από τη σχεδιαστική ένταση και ακρότητά του.

Το πρωτότυπο έχει μήκος 4,70 μέτρων, αλλά η έκδοση παραγωγής αναμένεται να χάσει περίπου δέκα εκατοστά από την αφαίρεση των λίγω ακραίων εμπρός και πίσω πτερυγών. Επιπλέον, αναμένεται να αλλάξουν και τα πίσω φώτα ή η λωρίδα στο καπό -ειδικά η τελευταία προεξέχει πολύ για να πληροί τις απαιτήσεις των δοκιμών πρόσκρουσης για την ασφάλεια των πεζών.


Ένα σχετικό μειονέκτημα του A390 είναι ότι δεν θα έχει frunk, δηλαδή τον μικρό επιπλέον αποθηκευτικό χώρο που μερικές φορές είναι πολύ χρήσιμος κάτω από το καπό για την αποθήκευση του καλωδίου φόρτισης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το A390 θα μοιραστεί το πλαίσιό του με το νέο Scenic E-Tech, και δομικά το μπροστινό μέρος του crossover θα είναι σχεδόν πανομοιότυπο με αυτό του Scénic. Η πλατφόρμα AmpR Medium επέτρεψε στους σχεδιαστές της Alpine να στείλουν τους τροχούς στις άκρες του αμαξώματος για τους βέλτιστους χώρους.

Όταν κυκλοφορήσει, το A390 θα προσφερθεί πρώτα σε τετρακίνητη έκδοση με κατανομή της ροπής κατά κύριο λόγο (70/30) στους πίσω τροχούς. Ο εμπρός άξονας θα παίρνει την ισχύ του από τον αντίστοιχο ηλεκτροκινητήρα, ενώ ο πίσω άξονας -κατασκευής της Alpine στο Cleon- θα διαθέτει δύο μικρότερα ηλεκτρικά μοτέρ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο άξονας αυτός είναι η τεχνική καινοτομία του Α390, καθώς πετυχαίνει τη μείωση των διαστάσεων και του βάρους. Και δεδομένου ότι δεν συνδέεται με τον εμπρός ηλεκτροκινητήρα, οι ηλεκτρονικοί της Διέππης έχουν κάνει πολλή δουλειά στη σύνδεση του πίσω άξονα με τον εμπρός ηλεκτροκινητήρα, με ακρίβεια χιλιοστού του δευτερολέπτου.

Το όλο σύστημα αναμένεται να αποδίδει 360 ίππους, τους οποίους θα διαχειρίζεται με το σύστημα Torque Vectoring -που έχει και το A290- για τη σταθερότητα, άνεση και πρόσφυσή του. Αντίστοιχα, το σύστημα πέδησης θα είναι ειδικά σχεδιασμένο από την Alpine για το Α390.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ωστόσο, το crossover δεν θα επωφεληθεί από την τεχνολογία One Pedal, που πρόσφατα εισήχθη στο R4 και σύντομα στο R5, και που επιτρέπει τη ρύθμιση του επιπέδου ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα - μέχρι το σημείο να μην χρησιμοποιείται το πεντάλ του φρένου στην πόλη.

Στο δάπεδο βρίσκεται μια μεγάλη μπαταρία 90 kWh - εξ ου και το αυξημένο ύψος στα 1,55 μέτρα. Είναι η πρώτη φορά που η Alpine χρησιμοποιεί κυψέλες από τον Γάλλο κατασκευαστή Verkor, αλλά μια μικρή καθυστέρηση στην παραγωγή των μπαταριών και προκάλεσε καθυστέρηση στην παραγωγή του μοντέλου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το εσωτερικό του πρωτοτύπου φυσικά δεν πρόκειται να βρει το δρόμο της παραγωγής. Το ταμπλό αναμένεται να είναι ίδιο με αυτό των Scenic και Megane για τη μείωση του κόστους, αλλά σε αντίθεση με τα δύο SUV της Renault το A390 θα επωφεληθεί από μια εξελιγμένη έκδοση της ηλεκτρονικής αρχιτεκτονικής.

Η κυκλοφορία του A390 αναμένεται στο τέλος του φθινοπώρου του 2025, για την αρχική τετρακίνητη έκδοση. Η τιμή του αναμένεται να ξεκινά από τα 70.000 ευρώ. Η έκδοση με κίνηση στους δύο τροχούς, που θα κυκλοφορήσει το αργότερο το 2027, θα προσφερθεί περίπου στα 60.000 ευρώ. Ενώ η πλατφόρμα, το αμάξωμα και οι μπαταρίες θα κατασκευάζονται στη Douai, η τελική συναρμολόγηση θα γίνεται στη Διέππη, στο ιστορικό εργοστάσιο της Alpine.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ