Η Audi επιβεβαίωσε επίσημα ότι σε 12 χρόνια θα παύσει ολοκληρωτικά την παραγωγή αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες (βενζίνης-diesel), καθώς και ότι κάθε νέο μοντέλο που θα λανσάρει από το 2026 θα είναι αμιγώς ηλεκτρικό.
Αυτά είναι δύο από τα σημαντικότερα βήματα της γερμανικής εταιρείας προς τον στόχο μηδενικών ρύπων όλης της γκάμας και όλης της παραγωγής της το 2050.
Η αυτοκινητοβιομηχανία του Ingolstadt θα κατασκευάσει το τελευταίο αυτοκίνητο -πιθανότατα το νέο Q8- που θα διαθέσει στην ευρωπαϊκή αγορά με κινητήρα εσωτερικής καύσης το 2026. Όμως, στην Κίνα ενδέχεται να συνεχίσει και πέραν του 2033 να διαθέτει αυτοκίνητα με κινητήρες βενζίνης, λόγω της υψηλής ζήτησης που εκτιμά ότι θα συνεχίσει να υφίσταται στην ασιατική χώρα.
BUY NOW
Οι θερμικοί κινητήρες θα παράγονται στην Κίνα, για τις ανάγκες της εκεί αγοράς, αλλά σε κάθε περίπτωση θα παύσουν και αυτοί καθώς θα πλησιάζει ο στόχος των μηδενικών ρύπων το 2050. Αξίζει να σημειωθεί, επίσης, ότι η Audi και ο όμιλος VW έπαυσαν την εξέλιξη της τεχνολογίας των θερμικών κινητήρων, και τα προσεχή χρόνια θα προχωρούν μόνο στις αναβαθμίσεις που είναι αναγκαίες για να καλύπτουν τις όλο και αυστηρότερες προδιαγραφές ρύπων.
Τα πλάνα της Audi, σχετικά με τα νέα μοντέλα του εγγύς μέλλοντος της, αποκαλύφθηκαν πρόσφατα σε άρθρο της γερμανικής εφημερίδας Handelsblatt. Όπως αναφέρεται, εταιρεία θα βάλει τέλος στην παραγωγή του Α1, μιας και ο όμιλος VW έχει πλούσια εκπροσώπηση στη Supermini κατηγορία με τα VW Polo, Seat Ibiza και Skoda Fabia.
Επίσης, οι νέες γενιές των Audi A3, A4, A5 και Α6 θα είναι αμιγώς ηλεκτρικές, ενώ κάτι αντίστοιχο αναμένεται και για τις νέες γενιές των SUV της φίρμας, αλλά και των Α7 και Α8. Μέχρι να ολοκληρωθεί η αντικατάσταση όλων των μοντέλων της πληθώρας της γκάμας της Audi, ως το 2033 θα συνεχίσουν να διατίθενται και εκδόσεις με κινητήρες βενζίνης ή diesel.
Το τελευταίο Audi της ιστορίας με κινητήρα εσωτερικής καύσης αναμένεται να είναι το Q8, το οποίο προγραμματίζεται να παρουσιαστεί το 2026, μαζί με την αμιγώς ηλεκτρική παραλλαγή του, Q8 E-tron. Η παραγωγή του Q8 με θερμικούς κινητήρες αναμένεται να παύσει το 2032.
Μέχρι το 2025 η Audi θα έχει 20 αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα διαθέσιμα στην ευρωπαϊκή αγορά, καθώς του χρόνου έρχεται το Q6 E-Tron και αμέσως μετά οι ηλεκτρικές εκδόσεις του νέου Α4, καθώς και ένα liftback που βασίζεται στο πρωτότυπο Α6 E-Tron.
H παράλληλη εξέλιξη ήπιων ή plug-in υβριδικών εκδόσεων θα έχει φθίνουσα πορεία τα προσεχή χρόνια, προς όφελος της ανάδυσης αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων. Άλλωστε, για τα τελευταία η Audi εξελίσσει σε συνεργασία με την Porsche την προηγμένη πλατφόρμα ηλεκτρικών αυτοκινήτων Premium Platform Electric (PPE).