
Το νέο ηλεκτρικό, οικογενειακό SUV εμπλουτίστηκε από τη γαλλική εταιρεία με μια σειρά από ανέσεις -Από ισχυρότερο one pedal drive μέχρι αμφίδρομη φόρτιση.
Η νέα γενιά του Renault Scenic E-Tech, πλήρως ηλεκτρική πλέον με αυτονομία έως και 625 χιλιομέτρων, έκανε το ντεμπούτο της το Σεπτέμβριο του 2023. Σε αυτή τη νέα του γενιά μεταμορφώθηκε από MPV σε SUV, αλλά διατήρησε τις οικογενειακές του αρετές στα 4,47 μέτρα του αμαξώματός του.

Έτσι, τώρα η Renault το εμπλούτισε με μια σειρά από προσθήκες που βελτιώνουν τις ανέσεις, καθώς και τη χρηστικότητά του. Η πρώτη είναι η προσθήκη πέμπτου επιπέδου ανάκτησης της ενέργειας μόλις ο οδηγός αφήνει το πόδι του από το γκάζι.
BUY NOW
Το πέμπτο αυτό επίπεδο ανάκτησης ενέργειας επιτρέπει την οδήγηση One Pedal, όπου ο οδηγός χρησιμοποιί μόνο το δεξί πεντάλ για την επιτάχυνση, την επιβράδυνση και την ακινητοποίηση του οχήματος - χωρίς την ανάγκη χρήσης του μεσαίου πεντάλ, το οποίο παραμένει διαθέσιμο για πιο έντονο φρενάρισμα.

Αυτή η τεχνολογία, που αναπτύχθηκε από την Ampere, προσφέρει ομαλότερη και λιγότερο απαιτητική οδήγηση στην πόλη, μειώνει τη φθορά των τακακιών και βελτιστοποιεί την ανάκτηση ενέργειας. Η λειτουργία One Pedal μπορεί να προστεθεί σε οχήματα που ήδη διαθέτουν paddles στο τιμόνι, μέσω δωρεάν ενημέρωσης σε εξουσιοδοτημένο συνεργείο της Renault ή μέσω over-the-air αναβάθμισης.
Η δεύτερη προσθήκη στο Scenic E-Tech είναι οι νέοι φορτιστές AC 11 kW και 22 kW, για μεγαλύτερη ευκολία. Το γαλλικό ηλεκτρικό SUV διαθέτει στάνταρ φορτιστή AC 11 kW διπλής κατεύθυνσης, που υποστηρίζει ισχύ από 3 kW (μονοφασικό) έως 11 kW (τριφασικό).

Ένας νέος φορτιστής AC 22 kW διπλής κατεύθυνσης, που επιτρέπει φόρτιση 80 χιλιομέτρων σε 30 λεπτά σε δημόσιους σταθμούς, θα είναι διαθέσιμος ως προαιρετικός εξοπλισμός έως το καλοκαίρι του 2025.
Τρίτη προσθήκη: Με έναν αντάπτορα V2L (Vehicle-to-Load), το Scenic E-Tech Electric μπορεί να τροφοδοτήσει συσκευές όπως καφετιέρες ή ηλεκτρικά πατίνια. Η μπαταρία του οχήματος παρέχει ισχύ αντίστοιχη με μια πρίζα 220 V, με μέγιστη απόδοση 3,7 kW.

Μέσω του συστήματος openR link ή της εφαρμογής My Renault, ο οδηγός ορίζει το ελάχιστο επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας για την επόμενη διαδρομή του, ώστε να μην πέσει κάτω από αυτό το επίπεδο. Το σύστημα V2G (Vehicle-to-Grid), όπου είναι διαθέσιμο, σε συνδυασμό με τη διπλής κατεύθυνσης φόρτιση, μπορεί να επιστρέψει ηλεκτρική ενέργεια στο δίκτυο, μειώνοντας τους λογαριασμούς ρεύματος του σπιτιού.
Ο έξυπνος σταθμός φόρτισης Mobilize powerbox φορτίζει την μπαταρία του αυτοκινήτου όταν η ενέργεια είναι άφθονη και φθηνή, σταματά τη φόρτιση κατά τις ώρες αιχμής και μπορεί να επιστρέψει ενέργεια στο δίκτυο.

Επόμενη προσθήκη είναι ο αναβαθμισμένος εξοπλισμός στις εκδόσεις Esprit Alpine και Iconic. Στην έκδοση Esprit Alpine, τα εμπρός καθίσματα διαθέτουν πλέον στάνταρ ηλεκτρικές ρυθμίσεις σε έξι κατευθύνσεις (εμπρός-πίσω, ύψος και κλίση), επιπλέον της ηλεκτρικής οσφυϊκής υποστήριξης και της λειτουργίας θέρμανσης που ήδη υπήρχε. Το κάθισμα του οδηγού περιλαμβάνει επίσης λειτουργία μασάζ, προσφέροντας ακόμη μεγαλύτερη άνεση στις διαδρομές.
Η έκδοση Iconic προσφέρει δύο νέες επιλογές εσωτερικής διακόσμησης με αναβαθμισμένες υφασμάτινες επενδύσεις (εν μέρει βιολογικής προέλευσης TEP). Η στάνταρ επένδυση Titanium Black συνδυάζεται με διακοσμητικές λεπτομέρειες από Alcantara στις πόρτες και το ταμπλό, ενώ προαιρετικά διατίθεται η απόχρωση Pure Cool Grey, η οποία περιλαμβάνει επίσης διακοσμητικά ένθετα από ξύλο φλαμουριάς. Τα εμπρός καθίσματα και το πίσω κάθισμα έχουν επανασχεδιαστεί για καλύτερη πλευρική στήριξη, ενώ το κάθισμα του συνοδηγού είναι πλέον ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο και θερμαινόμενο. Το κάθισμα του οδηγού διατηρεί τις λειτουργίες θέρμανσης, μασάζ και ηλεκτρικής ρύθμισης.

Οι εκδόσεις Esprit Alpine και Iconic εξοπλίζονται με κάμερα ενσωματωμένη στην αριστερή κολόνα Α, η οποία αναγνωρίζει τον οδηγό και προσαρμόζει αυτόματα τις ρυθμίσεις που σχετίζονται με το προσωπικό του προφίλ. Αυτές περιλαμβάνουν τους αγαπημένους του ραδιοφωνικούς σταθμούς, το πολυμέσα που προτιμά, τις ρυθμίσεις των καθισμάτων και των εξωτερικών καθρεπτών, καθώς και τις εφαρμογές που έχει εγκαταστήσει στο openR link.
Το σύστημα αναγνώρισης ενεργοποιείται κάθε φορά που εκκινείται το αυτοκίνητο. Ο οδηγός χρειάζεται να δημιουργήσει ένα προφίλ μέσω της οθόνης του συστήματος πολυμέσων, και η ενσωματωμένη κάμερα θα καταγράψει τα χαρακτηριστικά του. Όλα τα δεδομένα αποθηκεύονται αποκλειστικά στο όχημα και δεν μεταφέρονται σε εξωτερικούς διακομιστές, διασφαλίζοντας έτσι το απόρρητο του χρήστη.

Επιπλέον, η ίδια κάμερα παίζει σημαντικό ρόλο στην ασφάλεια του οδηγού και των επιβατών. Συνδέεται με την εφαρμογή Take a Break!, η οποία έχει εξελιχθεί από την Ampere και είναι διαθέσιμη στον κατάλογο του openR link app. Η εφαρμογή ανιχνεύει σημάδια κόπωσης του οδηγού, όπως χασμουρητό, συχνό ανοιγοκλείσιμο των ματιών, βαριά βλέφαρα ή ασυνήθιστες κινήσεις του κεφαλιού. Εάν εντοπίσει κάποιο από αυτά τα σημάδια, το σύστημα προειδοποιεί τον οδηγό και του προτείνει να κάνει ένα διάλειμμα.
Το σύστημα πολυμέσων openR link, που έχει σχεδιαστεί και αναπτυχθεί από την Ampere, ενσωματώνει τις κορυφαίες υπηρεσίες και εφαρμογές της Google, συμπεριλαμβανομένων των Google Maps με προηγμένο EV route planner για καλύτερη διαχείριση της αυτονομίας.

Οι υπηρεσίες της Google, οι οποίες εξελίσσονται συνεχώς, περιλαμβάνουν προγραμματισμό διαδρομών στο Google Maps από το smartphone, με απευθείας προβολή στην οθόνη του αυτοκινήτου, αυτόματη αναπροσαρμογή της διαδρομής και των στάσεων αν αλλάξετε σχέδια, επισήμανση του τελικού προορισμού στο Google Maps για ευκολότερη πλοήγηση, πρόταση διαδρομών που καταναλώνουν τη λιγότερη ενέργεια από τις διαθέσιμες επιλογές.
Επιπλέον, προσφέρουν στον οδηγό βοήθεια peer-to-peer - όπως δυνατότητα ανάρτησης μηνυμάτων και φωτογραφιών στο σύστημα πολυμέσων, για παράδειγμα, για να βοηθήσετε άλλους οδηγούς να εντοπίσουν σημεία φόρτισης ή ειδοποιήσεις από την κοινότητα οδηγών για κυκλοφοριακή συμφόρηση, κινδύνους στον δρόμο, κλειστούς δρόμους και άλλα θέματα που μπορεί να επηρεάσουν τη διαδρομή σας.

Επιπλέον, το σύστημα openR link διαθέτει λειτουργίες που βελτιώνουν την εμπειρία στο εσωτερικό του οχήματος κατά τη διάρκεια στάσεων για φόρτιση ή ξεκούραση. Ο οδηγός μπορεί, π.χ, να ενεργοποιήσει τη λειτουργία Relax Mode στο ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο κάθισμα και να επιλέξει μασάζ ρυθμιζόμενης έντασης για πλήρη χαλάρωση.
Χάρη στο Google Play, τα οχήματα της Renault προσφέρουν μια ευρεία γκάμα εφαρμογών ψυχαγωγίας και υπηρεσιών. Περισσότερες από 50 εφαρμογές είναι διαθέσιμες, καλύπτοντας διάφορες κατηγορίες. Ορισμένες από αυτές είναι το Nextory για ακρόαση audiobooks, το Prime Video (μια εκτενής συλλογή από ταινίες και σειρές), υπηρεσίες μουσικής, podcasts και ενημέρωσης και πολλές άλλες.
Επιπλέον, το Scenic E-Tech Electric διαθέτει πλέον τη λειτουργία Connected Maintenance, αφαιρώντας το άγχος για την επόμενη προγραμματισμένη επίσκεψη στο συνεργείο ή την αντικατάσταση φθαρμένων ανταλλακτικών. Ο προγραμματισμός για τι Service γίνεται μέσω της εφαρμογής My Renault.
Το σύστημα αξιολογεί την κατάσταση διαφόρων μερών του οχήματος και ενημερώνει τον οδηγό αν χρειάζεται αντικατάσταση στην επόμενη προγραμματισμένη συντήρηση. Αν κάποιο εξάρτημα χρειάζεται έλεγχο ή αλλαγή, ο χρήστης λαμβάνει ειδοποιήσεις μέσω e-mail, SMS και της εφαρμογής My Renault. Επιπλέον, μπορεί να καλέσει την τεχνική υποστήριξη ή να συμβουλευτεί τα εγχειρίδια χρήσης.

Τέλος, το γαλλικό SUV έρχεται με ένα ευρύ φάσμα αξεσουάρ για περισσότερη άνεση και πρακτικότητα. Σε αυτά περιλαμβάνεται το προσαρμόσιμο κεντρικό υποβραχιόνιο που λειτουργεί και ως σακίδιο πλάτης, το ντουλαπάκι με πολλαπλές θήκες αποθήκευσης και βάση για tablet, το προστατευτικό για παιδικά καθίσματα στο πίσω κάθισμα κι επίσης τα πατάκια δαπέδου, οι αλυσίδες χιονιού, τα συστήματα συναγερμού και άλλα.
Για όσους χρειάζονται επιπλέον αποθηκευτικό χώρο, το Aero Cargo Box είναι η λύση της Renault για ακόμη μεγαλύτερη πρακτικότητα. Προσαρμόζεται στον κοτσαδόρο και προσφέρει 310 λίτρα επιπλέον χώρου, διατηρώντας την πρόσβαση στο πορτ-μπαγκάζ. Χάρη στον αεροδυναμικό σχεδιασμό του, η κατανάλωση ενέργειας επηρεάζεται ελάχιστα, επιτρέποντας έως και 80 km περισσότερη αυτονομία σε σύγκριση με μια κλασική μπαγκαζιέρα οροφής.