Callum eVita: Έξυπνες ιδέες για τους χρήστες αναπηρικών αμαξιδίων

Callum eVita concept

Οι διακεκριμένοι σχεδιαστές του ευφυούς ηλεκτρικού MPV πρωτοτύπου Callum eVita ανοίγουν τη συζήτηση στην αυτοκινητοβιομηχανία για τη μετακίνηση των ανθρώπων με κινητικές δυσκολίες.

Το πρωτότυπο αυτό αποσκοπεί να προσφέρει περισσότερα πλεονεκτήματα και ανέσεις -όπως ευκολότερη πρόσβαση και περισσότερες εν κινήσει επιλογές στο εσωτερικό- στους χρήστες αναπηρικών αμαξιδίων. Το υπογράφει ο πρώην σχεδιαστής της Jaguar Ian Callum, που το επινόησε για λογαριασμό της βρετανικής εταιρείας Motability Operations.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το πρωτότυπο eVita είναι ένα MPV, και -σε αντίθεση με τις υφιστάμενες μετατροπές άλλων MPV και Vans- έχει σχεδιαστεί εξ αρχής για τη διευκόλυνση της πρόσβασης με αμαξίδιο. Μάλιστα, ο Callum συνέλεξε τις απόψεις δεκάδων ανθρώπων με αναπηρίες πριν λάβει τις τελευταίες του σχεδιαστικές επιλογές.

Ως βάση πήρε την μεσαίου μεγέθους ηλεκτρική πλατφόρμα της Stellantis κι έτσι το πρωτότυπο eVita έχει μήκος 4,520 μέτρων, προσφέρει αρκετό ύψος (1,80 μέτρο) και έχει χαμηλό πάτωμα για εύκολη πρόσβαση του χρήστη του αμαξιδίου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η πίσω πόρτα ανοίγει σε δύο οριζόντια τμήματα, και από το κάτω τμήμα βγαίνει ηλεκτρικά η πλατφόρμα που προεκτείνεται στο δρόμο για την είσοδο του αμαξιδίου. Έτσι, το αμαξίδιο φτάνει στον ίδιο χώρο που θα κάλυπτε το πίσω αριστερό κάθισμα επιβατών, και μάλιστα και στο ίδιο ύψος με τους υπόλοιπους επιβάτες.

Αυτή η τελευταία είναι κρίσιμη παράμετρος, καθώς πολλοί άνθρωποι με αναπηρίες ανέφεραν ότι η υψηλή θέση που κάθονται στα σημερινά Vans με ανάλογες μετατροπές συχνά τους προκαλεί αίσθημα ναυτίας. Όμως στο eVita το δάπεδο είναι χαμηλότερο, και αυτό επετεύχθη χάρη στη χρήση πολύ λεπτής μπαταρίας που τοποθετήθηκε κάτω από τα εμπρός καθίσματα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πέραν αυτού, ο πίσω επιβάτης διαθέτει εμπρός του μια επιπλέον οθόνη πολυμέσων, ένα χώρο αποθήκευσης μικροαντικειμένων, ποτηροθήκη, επιφάνεια ασύρματης φόρτισης του κινητού, χειριστήρια ελέγχου του κλιματισμού και επίσης θύρες USB-C. Οι αποσκευές τοποθετούνται σε κλειστούς χώρους στις δύο πλευρές στο πίσω μέρος του εσωτερικού.

Ο Ian Callum παρουσίασε το συγκεκριμένο πρωτότυπο με στόχο να δώσει μια σειρά από ιδέες στις αυτοκινητοβιομηχανίες, ώστε να λάβουν περισσότερο υπ' όψιν τους τις ανάγκες των ανθρώπων με αναπηρία σε αυτή την εποχή της μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση. Συνεπώς, πιθανότατα το eVita, παρά τη συνεργασία με τη Stellantis, ατυχώς δεν θα περάσει ποτέ σε έκδοση παραγωγής.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ