Το μικρότερο αυτοκίνητο της γκάμας της CUPRA, το Raval, είναι ένα από τα πολυαναμενόμενα ηλεκτρικά citycars. Διαβάστε όλα όσα γνωρίζουμε μέχρι στιγμής για αυτό.
Το CUPRA Raval, η πιο δυναμική, ισπανική παραλλαγή του επερχόμενου Volkswagen ID.2, αναμένεται να λανσαριστεί και να κυκλοφορήσει στην ευρωπαϊκή αγορά μέσα στο 2025. Είναι ένα συμπαγές σε διαστάσεις αυτοκίνητο πόλης, πάνω στην ίδια βάση με το γερμανικό αδερφάκι του.
Στην κατηγορία των συμπαγών ηλεκτρικών πόλης, πέραν του Volkswagen ID.2, το Raval θα έχει επίσης να αντιμετωπίσει το Renault 5, το Peugeot e-208, το Mini Cooper Electric, το Opel Corsa-e, το Lancia Ypsilon, το BYD Dolphin, ή ακόμα και B-SUV όπως το Kia EV3 και το Fiat 600e.
BUY NOW
Δεδομένου του προσανατολισμού της CUPRA, όπως τον έχουμε δει στα Formentor, Born VZ, Tavascan και στο επερχόμενο SUV Terramar, το Raval θα έχει στο πυρήνα του τον οδηγικό και αισθητικό δυναμισμό - την πτυχή που διαφοροποιεί την ισπανική εταιρεία εντός του ομίλου Volkswagen. Και, επίσης, αναμένεται να είναι πιο προσιτό από το ID.2.
Σε αντίθεση με πολλά άλλα πρωτότυπα που χάνουν την ένταση στο σχεδιασμό τους όταν φτάνουν στην παραγωγή, το Raval ακολουθεί πιστά την τολμηρή εμφάνιση του UrbanRebel Concept. Ο δυναμισμός του εκφράζεται με τις έντονες νευρώσεις του αμαξώματος, και με τους αιχμηρούς LED προβολείς που ενσωματώνονται σε μια τεράστια τραπεζοειδή γρίλια.
Πιο κάτω, ο μπροστινός προφυλακτήρας διαθέτει μεγάλες εισαγωγές αέρα που βελτιώνουν την αεροδυναμική απόδοση και προσθέτουν στην επιθετική του στάση. Από το πλάι, το Raval συνεχίζει το δυναμικό του προφίλ με μια έντονη γραμμή που διαπερνά τις πλευρές του διαγώνια, μέχρι την τρίτη κολώνα. Δυστυχώς, τα παράθυρα χωρίς πλαίσιο του UrbanRebel δεν πέρασαν στην παραγωγή, αν και οι ανασυρόμενες χειρολαβές των θυρών συμβάλλουν στην μοντέρνα αισθητική.
Στο πίσω μέρος, το Raval συνεχίζει την τολμηρή του σχεδιαστική γλώσσα με τα εντυπωσιακά πίσω φώτα LED, που είναι ενσωματωμένα στην αεροδυναμική προεξοχή της πίσω πόρτας και αφήνουν τη νύχτα μια δυναμική φωτεινή επιγραφή. Αντίστοιχα αεροδυναμικός με τον μπροστινό είναι και ο πίσω προφυλακτήρας, ενώ η διακριτική πίσω πτέρυγα και ο χαμηλός διαχύτης ολοκληρώνουν την εμφάνιση.
Σε αντίθεση με το εξωτερικό, ο σχεδιασμός του εσωτερικού αναμένεται να είναι πιο συγκρατημένος σε σχέση με την φουτουριστική, παιχνιδιάρικη αισθητική του UrbanRebel. Σύμφωνα με πληροφορίες, θα διαθέτει έναν μινιμαλιστικό πίνακα οργάνων με κυρίαρχη την οθόνη 12,9” του infotainment από την τρέχουσα γκάμα της VW. Παρότι αυτή θα ενσωματώνει πολλές λειτουργίες, θα υπάρχουν φυσικοί διακόπτες για τους βασικούς χειρισμούς.
Επίσης, το Raval αναμένεται να έχει ψηφιακό πίνακα οργάνων, head-up display επαυξημένης πραγματικότητας, τις συνδεδεμένες υπηρεσίες της CUPRA, τη λειτουργία Car2X, το σύστημα υποβοήθησης απομακρυσμένου παρκαρίσματος και έξυπνους αποθηκευτικούς χώρους κάτω από τα πίσω καθίσματα.
Παρά το μικρό του μέγεθος (που κυμαίνεται στα 4 μέτρα), το Raval θα προσφέρει αρκετό χώρο για τους επιβάτες χάρη στα χωροταξικά οφέλη της ηλεκτροκίνησης. Έτσι, ενώ μπορεί να μην εντυπωσιάζει όσο το πρωτότυπο, θα έχει εξασφαλισμένη την καθημερινή πρακτικότητα.
Βασισμένο στην ίδια αρχιτεκτονική ‘MEB Short’ με το ID.2, το Raval θα κινείται από έναν ηλεκτροκινητήρα 222 ίππων που θα επιτρέπει την επιτάχυνση 0-100 km/h σε λιγότερο από 7 δευτερόλεπτα. Για όσους θέλουν κάτι παραπάνω, η έκδοση VZ θα έχει και δεύτερο μοτέρ (στον πίσω άξονα) με τη βοήθεια του οποίου θα αγγίζει τους 340 ίππους - ή και 435 hp με overboost.
Όσον αφορά στη μπαταρία του, η CUPRA θα το προσφέρει με δύο επιλογές χωρητικότητας: μία 38 και μία 56 kWh. Η αυτονομία αγγίζει τα 450 χιλιόμετρα στη δεύτερη περίπτωση, ενώ η δυνατότητα γρήγορης φόρτισης DC θα επιτρέπει την πλήρωση της μπαταρίας σε ποσοστό 10-80% σε 20 λεπτά με μέγιστη ισχύ 125 kW.
Η CUPRA αναμένεται να αποκαλύψει το Raval μέσα στο προσεχές εξάμηνο, ώστε η διάθεσή του στις αγορές να ξεκινήσει το 2025.