Ο οίκος Pininfarina παρουσιάζει τις εκθαμβωτικές του ιδέες για το εσωτερικό και την αεροδυναμική με το -εξ ολοκλήρου σχεδιασμένο μέσω εικονικής πραγματικότητας- πρωτότυπο Teorema.
Όπως κάθε μεγάλος ιταλικός σχεδιαστικός οίκος ορίζει τις τάσεις του μέλλοντος, έτσι και ο Pininfarina ανοίγει νέους ορίζοντες στην αυτοκίνηση εδώ και δεκαετίες - και η τελευταία του φουτουριστική σπουδή είναι το ηλεκτρικό πρωτότυπο Teorema, ένα εκθαμβωτικό σχέδιο που προβάλλει μια επαναστατική ιδέα για τη διαμόρφωση των πέντε θέσεων του εσωτερικού.
Μέσα στο μήκους 5,4 μέτρων αμάξωμά του, το Teorema έχει τις θέσεις σε διάταξη 1+2+2: δηλαδή, ο οδηγός κάθεται εμπρός και στο κέντρο, χωρίς να υπάρχει τιμόνι μπροστά του, ενώ πίσω του υπάρχουν δεξιά και αριστερά δύο ζευγάρια καθισμάτων. Η διάταξη αυτή έγινε εφικτή από την απουσία κινητήρα στο ρύγχος, μιας και το πρωτότυπο είναι αμιγώς ηλεκτρικό.
BUY NOW
Τα δύο πλευρικά καθίσματα ενώνονται με την πτώση της πλάτης των μπροστινών και μεταμορφώνονται σε πάγκους ή δύο φυσιολογικού μήκους κρεβάτια, ενώ η εμπρός θέση περιστρέφεται και χρησιμοποιείται ως πολυθρόνα για τον οδηγό.
Αυτή είναι η δεύτερη διαμόρφωση του διάκοσμου, η διαμόρφωση «σαλονιού» (Rest Mode) -πέραν της κλασικής διαμόρφωσης «οδήγησης» (Drive Mode)- η οποία σύμφωνα με την ιταλική εταιρεία μεταμορφώνει το εσωτερικό σε «έναν κοινωνικό χώρο στον οποίο οι άνθρωποι μπορούν να κινούνται ελεύθερα».
Το νέο πρωτότυπο του Pininfarina, που σχεδιάστηκε με τη χρήση της τεχνολογίας επαυξημένης πραγματικότητας και εξελίχθηκε σχεδιαστικά στην αεροσήραγγα που διαθέτει ο ιταλικός σχεδιαστικός οίκος, έχει μεν το μήκος μιας Mercedes-Maybach S-Class αλλά το ύψος του είναι μόλις 1,4 μέτρα.
Πέραν της πρωτοτυπίας του εσωτερικού, εξίσου εντυπωσιακή είναι και η αεροδυναμική μελέτη του. Το αμάξωμα αποτελείται από δύο διαμπερείς αεραγωγούς που ξεκινούν από τις πλευρές του ρύγχους και εκτείνονται προς το πίσω μέρος, για να περιορίσουν περαιτέρω την αεροδυναμική αντίσταση και να αυξήσουν έτσι την αυτονομία του Teorema.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το πρωτότυπο βασίζεται σε μια πλατφόρμα ηλεκτροκίνησης της εξειδικευμένης εταιρείας Benteler, ενώ η εξέλιξη των καθισμάτων έγινε σε συνεργασία με την εταιρεία επίπλων Poltrona Frau. Ακόμη, η Continental παρείχε την τεχνολογία των διαφόρων διακοπτών για τις λειτουργίες του αυτοκινήτου, τα οποία αναδύονται από την επιφάνεια του εσωτερικού και καθένα τους έχει διαφορετικό σχέδιο για ευκολότερη αναγνώρισή τους.
Ο οίκος Pininfarina πρόκειται να εκθέσει το Teorema σε επιλεγμένα μέλη της αυτοκινητοβιομηχανίας και φυσικά δεν σκοπεύει να εξελίξει στο μέλλον κάποια έκδοση παραγωγής. Εξάλλου, κάθε τέτοιο ιταλικό δημιούργημα αποσκοπεί αποκλειστικά στη διαμόρφωση των τάσεων του μέλλοντος.