Το μόνο που είναι σίγουρο για το αυτοκίνητο της Apple είναι πως κανείς δεν ξέρει αν τελικά θα γίνει πραγματικότητα - ειδικά μετά το αδιέξοδο των διαπραγματεύσεων της εταιρείας με τους κινεζικούς γίγαντες των μπαταριών CATL και BYD.
Η αμερικανική εταιρεία δείχνει κινητικότητα για την είσοδό της στην παγκόσμια αυτοκίνηση, με ένα ηλεκτρικό που θα μπορούσε να ονομάζεται iCar. Όμως, η κινητικότητα αυτή πάντα δείχνει να βρίσκεται μπροστά σε ένα ανυπέρβλητο εμπόδιο. Αυτή τη φορά, το εμπόδιο ήταν οι απαιτήσεις της Apple από τις κινεζικές CATL και BYD για την προμήθεια μπαταριών – απαιτήσεις που οι δύο κινεζικές εταιρείες δεν αποδέχθηκαν.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters, η Apple έθεσε δύο απαρέγκλιτους όρους στις κινεζικές εταιρείες: να κατασκευάσουν εργοστάσια στις ΗΠΑ με Αμερικανούς εργαζόμενους, και να παρέχουν μπαταρίες αποκλειστικά στην ίδια.
BUY NOW
Ο δεύτερος όρος, όπως εύκολα γίνεται κατανοητό, ήταν απαγορευτικός για τις CATL και BYD, που παρέχουν μπαταρίες σε πληθώρα εταιρειών - όπως στην Tesla, για τα Model 3 και Model Y της κινεζικής αγοράς. Για την ακρίβεια, η CATL, που το εργοστάσιό της καταλαμβάνει σχεδόν ολόκληρο το εμβαδόν μιας παραποτάμιας κινεζικής πόλης, είναι ο μεγαλύτερος κατασκευαστής μπαταριών του πλανήτη.
Η Apple έθεσε τους συγκεκριμένους όρους παρότι οι διοικητικοί της στην Καλιφόρνια γνωρίζουν πως οι επιλογές τους για την προμήθεια μπαταριών είναι ελάχιστες. Διότι οι δύο κινεζικές εταιρείες είναι οι μόνες που παρέχουν μαζικά τόσο εξελιγμένης τεχνολογίας μπαταρίες ιόντων λιθίου - φωσφορικού άλατος, και μάλιστα με χαμηλό κόστος παραγωγής.
Τα πράγματα, ωστόσο, περιπλέκονται και με τον πρώτο όρο της Apple - την κατασκευή εργοστασίου των κινεζικών εταιρειών επό αμερικανικού εδάφους. Τα εμπόδια, σε αυτή την περίπτωση, έχουν να κάνουν με τις διπλωματικές σχέσεις μεταξύ των ΗΠΑ και της Κίνας - και είναι ευνόητο ότι αυτή είναι μια παράμετρος που δεν μπορεί να αγνοήσει ένας βιομηχανικός γίγαντας του μεγέθους της CATL.
Η BYD, από την άλλη πλευρά, διαθέτει εργοστάσιο μπαταριών στις ΗΠΑ - και μάλιστα στην Καλιφόρνια. Όμως, εδώ τα πράγματα μπλοκάρει ο δεύτερος όρος της Apple, δηλαδή να διαθέσει η BYD το σύνολο της παραγωγής της στην αμερικανική εταιρεία.
Θυμίζουμε ότι πρόσφατα είχαν καταρρεύσει οι συνομιλίες της Apple και με τη Hyundai. Είχε συζητηθεί, μεταξύ τους, η κατασκευή του Apple Car από την κορεατική εταιρεία, αλλά με τον όρο της Apple ότι η Hyundai δεν θα είχε καμία πρόσβαση στην τεχνολογία του. Η τελευταία δεν βρήκε κάποιο όφελος από την πρόταση αυτή, και αποχώρησε.
Μετά από το «ναυάγιο» και με τις CATL και BYD, η Apple αναζητά την προμήθεια μπαταριών στην Ιαπωνία - όπου μια αντιπροσωπεία της αναμένεται να έχει συναντήσει με την Panasonic, και άλλες εταιρείς. Σύμφωνα με τις φήμες, η εταιρεία όχι μόνο δεν εγκαταλείπει το Apple Car, αλλά και φιλοδοξεί να το έχει έτοιμο ως το 2024.