Η Nissan φέρνει νέες μπαταρίες για τα ηλεκτρικά μοντέλα της -Τι αλλάζει

nissan hlektrokinish mpataries stereas katastasi

Ιαπωνική εταιρεία έχει θέσει ως στόχο να γίνει ηγέτης στις μπαταρίες στερεάς κατάστασης, μια τεχνολογία που θα μπορούσε να φέρει την επανάσταση στην παγκόσμια αγορά ηλεκτρικών οχημάτων.

Μπορεί η ηλεκτροκίνηση να έχει ήδη μπει για τα καλά στην καθημερινότητα μας, αλλά ακόμα πολλοί καταναλωτές την βλέπουν με δυσπιστία, καθώς το άγχος της αυτονομίας και της φόρτισης αποτελούν βασικά εμπόδια για τη μαζική υιοθέτησή της. Όμως, όπως φαίνεται, τέλος έρχεται να δώσει στους συγκεκριμένους προβληματισμούς ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία, που αναπτύσσει μπαταρίες στερεάς κατάστασης από το 2018.

Συγκεκριμένα, η Nissan ετοιμάζεται να κάνει τις πρώτες δοκιμές των νέων μπαταριών στο δρόμο μέσα στο 2026, με στόχο να κυκλοφορήσει το πρώτο μοντέλο παραγωγής με τη νέα τεχνολογία στην αγορά το 2028.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
nissan hlektrokinish mpataries stereas katastasi 2

Η εταιρεία, παρά το γεγονός ότι υπήρξε πρωτοπόρος στην ηλεκτροκίνηση με το λανσάρισμα του Nissan Leaf, του πρώτου μαζικής παραγωγής ηλεκτρικού αυτοκινήτου, έχασε έδαφος στον τομέα της ηλεκτροκίνησης τα τελευταία χρόνια. Τώρα, μέσα από τις μπαταρίες στερεάς κατάστασης, βλέπει έναν τρόπο για να καλύψει τη διαφορά από τους ανταγωνιστές της.

Ο Matthew Wright, αντιπρόεδρος μηχανολογίας κινητήρων της Nissan Europe, δήλωσε ότι οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης θα αλλάξουν τα δεδομένα. Η ταχύτητα φόρτισης θα είναι γρηγορότερη έως και 50% σε σχέση με τις τωρινές, και η ενεργειακή πυκνότητα καλύτερη, πράγμα που σημαίνει ότι ο οδηγός με μικρότερη μπαταρία θα έχει την ίδια ενέργεια. Αυτό μπορεί να λύσει ένα από τα πιο σοβαρά προβλήματα των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων, που είναι το βάρος.

nissan hlektrokinish mpataries stereas katastasi 3
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Επιπλέον, ανέφερε ότι, παρά τις προκλήσεις στην παραγωγή των μπαταριών στερεάς κατάστασης, συμπεριλαμβανομένης της ανάγκης για αυστηρό έλεγχο της καθαρότητας και των επιπέδων υγρασίας στον αέρα στο περιβάλλον παραγωγής, έχουν τη δυνατότητα να είναι σημαντικά φθηνότερες από τις σημερινές μπαταρίες ιόντων λιθίου. Ένα επιπλέον πλεονέκτημα είναι η μικρότερη εξάρτηση από σπάνιες γαίες, των οποίων η εξόρυξη και η επεξεργασία παρουσιάζει ηθικά και περιβαλλοντικά ζητήματα.

Όσον αφορά το πού η Nissan θα πρωτοχρησιμοποιήσει τις μπαταρίες στερεάς κατάστασης, ο υπεύθυνος του έργου είπε ότι θα ντεμπουτάρουν σε «ένα όχημα ιαπωνικής παραγωγής». Σε ερώτηση που του τέθηκε αν θα τοποθετηθούν σε ένα ολοκαίνουργιο μοντέλο ή θα προστεθούν σε ένα υπάρχον, όπως το επόμενο Nissan Leaf που αναμένεται στα τέλη του 2025, απάντησε ότι υπάρχει πιθανότητα να γίνουν οι δοκιμές πάνω σε αυτό. Βέβαια, δεν απέκλεισε το γεγονός ότι όταν έρθει η ώρα παραγωγής τους να τις δούμε αποκλειστικά σε νέα μοντέλα.

nissan hlektrokinish mpataries stereas katastasi 4
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το ευρύτερο σχέδιο της εταιρείας, καθώς η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση επιταχύνεται, είναι να χρησιμοποιήσει την πρωτοποριακή της υβριδική τεχνολογία e-Power ως το σκαλοπάτι από τα ήπια υβριδικά στα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα. Μάλιστα, οι άνθρωποι της Nissan δεν βλέπουν τα plug-in υβριδικά ως βιώσιμα μακροπρόθεσμα, και ότι το όφελος από το CO2 που έχουν τώρα οι ιδιοκτήτες τους θα εξαφανιστεί μέχρι το 2027.

Για αυτόν το λόγο, η μάρκα αναπτύσσει ήδη τη δεύτερη γενιά του συστήματος κίνησης e-Power, η οποία θα προσφέρει περισσότερη απόδοση και οικονομία, με τη Nissan να στοχεύει σε βελτιώσεις 20% σε κάθε τομέα. Μάλιστα, σύμφωνα με δηλώσεις της εταιρείας, προσπαθεί να μειώσει το κόστος κατασκευής του συστήματος ώστε να φτάσει παρόμοιο επίπεδο με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ