Αν και έχει κρατήσει μια σχετικά ουδέτερη μέχρι τώρα στάση στη διεύρυνση της γκάμας της με αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα η Toyota ετοιμάζει τη δική της αντεπίθεση.
Αν και είναι ο μεγαλύτερος κατασκευαστής αυτοκινήτων παγκοσμίως, η γκάμα της Toyota αναφορικά με τις αμιγώς ηλεκτρικές προτάσεις εξακολουθεί να είναι φτωχή σε σύγκριση με τις υπόλοιπες μεγάλες εταιρείες αυτοκινήτου που κάνουν ήδη το επόμενο βήμα προς το αμιγώς ηλεκτρικό μέλλον των τεσσάρων τροχών.
Οι Ιάπωνες, που έχουν δεχθεί κατά καιρούς κριτική λόγω της στρατηγικής που ακολουθούν στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, δεν πρόκειται βέβαια να κάτσουν με σταυρωμένα τα χέρια αφού σκοπεύουν να παραμείνουν στην κορυφή των παγκόσμιων πωλήσεων ικανοποιώντας παράλληλα τις ανάγκες του κοινού με την προσφορά αυτοκινήτων που κινούνται αποκλειστικά από μπαταρίες.
BUY NOW
Το μεγάλο στοίχημα της ιαπωνικής εταιρείας, το οποίο και θα την φέρει πιο κοντά στην μαζική παραγωγή αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, στα μεγέθη που έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε από την Toyota, είναι η επόμενης γενιάς μπαταρίες στέρεου τύπου (solid state batteries) που ετοιμάζει.
Η επόμενη γενιά μπαταριών ιόντων λιθίου του Ιάπωνα κατασκευαστή αναμένεται να οδηγήσει σε μείωση του κόστους παραγωγής και αύξηση στην ενεργειακή χωρητικότητά τους, στη μείωση του χρόνου που απαιτείται για την φόρτισή τους αλλά και στην αύξηση της διάρκειας ζωής των μπαταριών.
Η νέα γενιά μπαταριών, η οποία αναμένεται να παρουσιαστεί σε λιγότερο από τρία χρόνια, θα φέρει μαζί της και μια ολόκληρη γκάμα από νέα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, τα οποία αναμένεται να καλύψουν όλες της δημοφιλείς κατηγορίες αυτοκινήτου και όλα τα βαλάντια.
Για να μειώσει σημαντικά το κόστος παραγωγής και να κάνει τα ηλεκτρικά σημαντικά πιο προσιτά στο ευρύτερο κοινό, η Toyota ανακοίνωσε ότι θα αλλάξει σημαντικά ο τρόπο αλλά και τις τεχνολογίες που χρησιμοποιεί στην κατασκευή των αυτοκινήτων της, με μεθόδους χύτευσης παρόμοιους με εκείνους που χρησιμοποιεί η Tesla.
Εκτός από τις μπαταρίες ιόντων λιθίου στέρεου τύπου που θα χρησιμοποιεί στα ακριβότερα μοντέλα της και αναμένεται να προσφέρουν αυτονομία άνω των 1.000 χιλιομέτρων, η Toyota ετοιμάζει για τις πιο προσιτές προτάσεις της μπαταρίες λίθου φωσφορικού άλατος σιδήρου (Lithium Iron Phosphate) που έχουν μικρότερο κόστος παραγωγής από τις ιόντων λιθίου.
Η πλήρης γκάμα ηλεκτρικών που θα παρουσιάζουν οι Ιάπωνες αναμένεται να προσθέσει περί το 1,5 εκατ. μονάδες στις ετήσιες πωλήσεις της Toyota παγκοσμίως το 2026 με το στόχο να ανέρχεται στα 3,5 εκατ. ηλεκτρικά το 2030.