Η εταιρεία της Στουτγάρδης αναβάθμισε την ηλεκτρική εκδοχή του δημοφιλούς επαγγελματικού της van, κυρίως στους τομείς της αυτονομίας και την μεταφορικής ικανότητας.
Οι αισθητικές διαφορές είναι ανεπαίσθητες, καθώς το νέο eSprinter εξακολουθεί να προσφέρει τους αγοραστές του την επιλογή ανάμεσα σε δύο αμαξώματα και μήκη/μεταξόνια, με διαφορετικό ύψος φόρτωσης, αλλά και με διαφορετικής χωρητικότητας μπαταρίες - που προσφέρουν αναρίθμητες επιλογές διαμόρφωσης του eSprinter, ανάλογα με τις μεταφορικές ανάγκες.
H Mercedes υποστηρίζει ότι το νέο eSprinter είναι το van με τη μεγαλύτερη ηλεκτρική αυτονομία που υπήρξε ποτέ, χάρη στη νέα τεχνολογία του συστήματος ηλεκτροκίνησής του. Αυτό έχει ανασχεδιαστεί και πλέον αποτελείται από τρία επιμέρους τμήματα, ώστε να επιτρέπει τις παραπάνω επιλογές διαμόρφωσης που μέχρι στιγμής είχε το Sprinter με τους θερμικούς κινητήρες.
BUY NOW
Το πρώτο τμήμα βρίσκεται στον εμπρός άξονα και περιλαμβάνει όλα τα υψηλής τάσης συστήματα που μπορούν να συνδυαστούν με κάθε είδους αμάξωμα του eSprinter, ασχέτως του μήκους και του μεταξονίου. Το δεύτερο είναι το τμήμα που περιλαμβάνει τη μπαταρία, και φυσικά έχει τοποθετηθεί στο δάπεδο, ανάμεσα στους δύο άξονες.
Η τοποθέτησή της μπαταρίας εκεί στοχεύει να μην στερήσει χώρο για τη φόρτωση, αλλά και να χαμηλώνει το κέντρο βάρους και για την ασφάλεια της συμπεριφοράς στο δρόμο, ειδικά με βαρύ φορτίο. Το τρίτο τμήμα της κατασκευής είναι η μονάδα που περιλαμβάνει -εκτός των άλλων- τον ηλεκτροκινητήρα, που δίνει την ισχύ του στον πίσω άξονα, και είναι κοινή για όλες τις εκδόσεις του eSprinter.
Η επιλογή του σχεδιασμού αυτού των τριών τμημάτων έγινε ώστε να δοθεί στη Mercedes η ευκαιρία να τοποθετήσει μπαταρία μεγέθους 113 kWh. Η οποία, με τη σειρά της, εξασφαλίζει (κατά WLTP) αυτονομία έως και 500 χιλιομέτρων, για ένα ουδόλως αεροδυναμικό σχήμα. Φυσικά, όσο γεμίζει ο χώρος των 14 κυβικών μέτρων και μεγαλώνει το φορτίο μέχρι το μέγιστο ωφέλιμο των 4,25 τόνων, η αυτονομία ανάλογα θα μειώνεται.
Η Mercedes-Benz επένδυσε περίπου 350 εκατομμύρια ευρώ στο νέο eSprinter, καθώς πέραν της εξέλιξής του χρειάστηκε να τροποποιήσει για την κατασκευή του και τα εργοστάσια του Ludwigsfelde της Γερμανίας, και του Charleston στη Νότια Καρολίνα των ΗΠΑ. Μέχρι τώρα το ηλεκτρικό van της Mercedes παράγονταν μόνο στο Dusseldorf της Γερμανίας, και αυτό δείχνει τις φιλοδοξίες που τρέφει η γερμανική εταιρεία για την έναρξη της διάθεσής του στην αμερικανική και καναδική αγορά.
Όσο για την τιμή του, στην Ελλάδα το τρέχον μοντέλο κοστίζει 52.985 ευρώ με τη μπαταρία των 35 kWh και 60.138 ευρώ με εκείνη των 47 kWh, συνεπώς η τιμή του αναμένεται να αυξηθεί με τη νέα μονάδα των 113 kWh.