Η Fiat επιστρέφει στα μικρομεσαία SUV -Ποια θα είναι τα νέα μοντέλα των Ιταλών

Fiat C-SUV concept

Μετά την αναγέννηση που έφερε η παρουσίαση του νέου Grande Panda, η Fiat στοχεύει στην αμέσως επόμενη κατηγορία μαζικών πωλήσεων για να σταθεί ακόμα πιο γερά στα πόδια της: στη C-SUV.

Η εταιρεία του Τορίνου, με όλες τις υποδομές και τις οικονομίες κλίμακας του ομίλου Stellantis, εποφθαλμιά ένα γερό μερίδιο πωλήσεων της κατηγορίας στην οποία θέλει να έρθει αντιμέτωπη με μοντέλα όπως το Nissan Qashqai, το Skoda Karoq και το Kia Sportage.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Fiat, Olivier Francois, επιβεβαίωσε -κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης για την 125η επέτειο της Fiat- ότι η ιταλική εταιρεία εργάζεται για την επιστροφή της στην κατηγορία C με δύο «προσιτά, ευρύχωρα και επιθυμητά» νέα μοντέλα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συγκεκριμένα, ο Francois δήλωσε: «Ένα station wagon είναι εμβληματικό για τη Fiat στην Ιταλία, αλλά ξέρουμε ότι αυτό δεν είναι κάτι που θέλουν οι αγοραστές. Αντίθετα, θα κατασκευάσουμε χρηστικά οχήματα, γιατί αυτό ξέρουμε ότι επιθυμούν».

Τα δύο C-SUV μπαίνουν στη «μόδα» που έχουν ήδη εισάγει από χρόνια οι Γερμανοί: το ένα θα έχει τη μορφή παραδοσιακού SUV με κυβοειδές σχήμα, και το άλλο θα είναι ένα πιο σπορτίφ και στιλάτο ‘fastback’ coupe-SUV.

Φυσικά και τα δύο θα υιοθετούν την ολοκαίνουρια ‘pixel’ σχεδιαστική 'γλώσσα' που εισήγαγε το νέο Fiat Grande Panda. Όμως δεν θα είναι απλά και μόνο διογκωμένες εκδοχές του τελευταίου, αλλά θα προχωρήσουν σε πιο ιδιόμορφα σχήματα και με ακόμα πιο τολμηρούς χρωματισμούς.

Εν πολλοίς, θα αντλούν πολλά από τα σχεδιαστικά τους στοιχεία από τα (εικονιζόμενα) πρωτότυπα που παρουσίασε η Fiat το Φεβρουάριο του 2024. Το SUV, σύμφωνα με πληροφορίες, θα έχει μήκος 4,39 μέτρων και δυνατότητα επιλογής 7θέσιας έκδοσης, ενώ το Coupe-SUV λίγο μικρότερο (περίπου 4,3 μέτρα).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το κοινό τους, όμως, με το Grande Panda θα είναι πως θα βασίζονται και εκείνα στην αρχιτεκτονική ‘Smart Car’, η οποία είναι μια σχετικά ευέλικτη πλατφόρμα σχετικά με την αυξομείωση του μεταξονίου και των μετατροχίων της - για να μπορεί, έτσι, να χρησιμοποιείται σε μοντέλα διαφορετικών κατηγοριών.

Κατά συνέπεια, βάσει της κοινής πλατφόρμας, μπορούμε να υποθέσουμε ότι τα δύο νέα C-SUV της Fiat θα έχουν τον ίδιο με το Grande Panda συνδυασμό του ηλεκτροκινητήρα 113 ίππων με το πακέτο μπαταριών 44kWh, είτε μικρούς υβριδικούς κινητήρες.

Ο Francois, εξάλλου, είπε ότι δεν είναι στα πλάνα της εταιρείας η τοποθέτηση μεγαλύτερης μπαταρίας σε αυτή την πλατφόρμα: «Όχι, αυτό δεν είναι το σχέδιό μας, αλλά αντί η μπαταρία να είναι μεγαλύτερη, κοιτάμε να την κάνουμε καλύτερη, με ταχύτερη φόρτιση και μεγαλύτερη αυτονομία, αυτό είναι κάτι στο οποίο εργαζόμαστε», τόνισε.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κύριοι στόχοι στο σχεδιασμό του εσωτερικού είναι, φυσικά, η ευρυχωρία και την ευελιξία, μαζί με την ανθεκτικότητα των υλικών. Ωστόσο, σε αντίθεση με τη Dacia και το Duster της, η Fiat λαμβάνει σοβαρά υπόψιν της στο σχεδιασμό του εσωτερικού την κληρονομιά της, ώστε να διασκεδάζει με μια ευχάριστη αίσθηση την ανάγκη περικοπής του κόστους.

Προς το παρόν δεν γνωρίζουμε πότε θα πρέπει να περιμένουμε τα δύο νέα C-SUV από τη Fiat. Ωστόσο, μετά την αρχή που έγινε με το Grande Panda, δεν αποκλείεται να αποκαλυφθούν μέχρι το τέλος αυτού του έτους, και να μπουν στη γραμμά παραγωγής το 2025. Πολλοί πιστεύουν ότι θα έχουν τις ονομασίες Fiat Giga Panda και Grande Panda Fastback, ή ότι το πρώτο μπορεί να αναβιώσει το όνομα Multipla. Τίποτα από αυτά όμως δεν έχει ακόμα επιβεβαιωθεί.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Θυμίζουμε ότι αυτά τα δύο νέα C-SUV εμπίπτουν στην οικογένεια των συνολικά 5 μοντέλων που άνοιξε το Grande Panda, βασισμένων στην πλατφόρμα Smart Car. Προς το παρόν δεν υπάρχουν πληροφορίες για τα τελευταία δύο της πεντάδας.

Τέλος, όπως αποκάλυψε ο Francois, το νέο Fiat 500 Hybrid (με τον κινητήρα 1.0 FireFly και κιβώτιο διπλού συμπλέκτη e-DCT) θα έρθει στην αγορά σε ενάμιση χρόνο, στις αρχές του 2026. Και θα συνοδευτεί από τις εκδόσεις 500e Elettrica Mirafiori και 500e Giorgio Armani, του αμιγώς ηλεκτρικού 500.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ