Η αποκάλυψη του νέου Panda που σχεδιάζει εδώ και καιρό η Fiat πλησιάζει όλο και περισσότερο: θα είναι ένα οικονομικό B-SUV, με έμφαση στο ιταλικό στιλ και με κινητήρες κάθε είδους.
Η Fiat αναμένεται να συνδυάσει την αποκάλυψη της νέας γενιάς του Panda το 2024 με τον εορτασμό των 125 ετών της ιστορίας της. Ο εορτασμός αυτός θα λάβει χώρα σε έναν χρόνο, στις 11 Ιουλίου του 2024, και σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Fiat, Olivier Francois, θα περιλαμβάνει μια «πολύ ιδιαίτερη αποκάλυψη που θα σας εκπλήξει».
Όπως λοιπόν το '24 είναι έτος-ορόσημο για τη Fabbrica Italiana Automobili Torino, έτσι και το Panda είναι ένα από τα ορόσημά της που δεν θα ήταν δυνατόν να εξαφανιστούν από την επέλαση των SUV και της ηλεκτροκίνησης.
BUY NOW
Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, που παρείχαν τα πιο επίσημα χείλη -του Francois- στο βρετανικό περιοδικό Autocar, το νέο Panda θα είναι ένα προσιτό, στιλάτο συμπαγές Crossover, με υψηλή σχέση αξίας-τιμής προκειμένου να ανταγωνιστεί αυτοκίνητα όπως το Dacia Sandero του ομίλου Renault.
Σύμφωνα με τον Francois, το μήκος του νέου Panda θα κυμαίνεται στα περίπου 4 μέτρα, με έξυπνα σχεδιαστικά στοιχεία «όπως ανέκαθεν είχε το Panda. Το αυτοκίνητο που θα δείτε του χρόνου θα είναι στιλάτο, δημοφιλές, προσιτό, και επίσης χαριτωμένο και λίγο ρετρό», συμπλήρωσε ο Γάλλος.
Το νέο Panda, συνέχισε ο διοικητής της Fiat, θα αντλεί τη σχεδιαστική του έμπνευση από το πρωτότυπο Centoventi του 2019 που άνοιξε το μελλοντικό σχεδιαστικό ορίζοντα της εταιρείας του Τορίνου. Ωστόσο, ορισμένες ιδέες που είχε το πρωτότυπο -όπως οι μπαταρίες που αφαιρούνται και αντικαθίστανται με φορτισμένες- δεν είναι εφικτό να περάσουν, ακόμα, στην παραγωγή.
Το λογικό, που ακόμα δεν επιβεβαιώνει η Fiat, είναι πως το νέο Panda θα βασίζεται στην πλατφόρμα CMP που έχουν και τα Jeep Avenger και Fiat 600, τα οποία επίσης διατίθενται σε θερμικές ή αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις.
Σύμφωνα με τις πρώτες και ανεπιβεβαιώτες πληροφορίες, οι βασικές θερμικές εκδόσεις του νέου Panda αναμένεται να ξεκινούν στην Ευρώπη από το πεδίο των 15.000 ευρώ, ενώ η αμιγώς ηλεκτρική του θα έχει τουλάχιστον διπλάσια τιμή.
Η τοποθέτησή του σε αυτό το εύρος τιμής είναι κρίσιμη για τη Fiat όχι μόνο για την ευρωπαϊκή αγορά, αλλά και για άλλες «παγκόσμιες αγορές» (όπως της Λατινικής Αμερικής, της Μέσης Ανατολής και της Ασίας) όπου διατέθηκε η πλειοψηφία των 1,2 εκατομμυρίων πωλήσεων της ιταλικής εταιρείας το 2022.
Κατά συνέπεια, σύμφωνα με τον Francois, το νέο Panda «πρέπει 100% να ακολουθεί τις ευρωπαϊκές προτιμήσεις, αλλά πρέπει στην πραγματικότητα να είναι και παγκόσμιο αυτοκίνητο. Για αυτό είπα ότι υπάρχει χώρος και για κάτι ακόμα στην κατηγορία Β πέραν του 600, που είναι ευρωπαϊκό αυτοκίνητο».